غذای مرغ + تغذیه مرغ خانگی

تغذیه مرغ خانگی

پرورش مرغ خانگی از دیباز تا کنون با ساکنان روستاییان همراه بوده است. افراد بسیار زیادی با پرورش مرغ در روستا به فکر تامین منابع عذایی و سوددهی در این زمینه بوده اند. روستاییان معمولا از گوشت و تخم مرغ برای تامین نیازهای غذایی خود استفاده می کردند. شیوه گفته شده بعد از گدشت سالیان باسیر زیاد هنوز هم در بسیاری از روستاهای کشور عزیز ایران رواج دارد. بسیاری از هموطنان عزیز ما از مرغ و پرورش مرغ به عنوان بهترین منبع برای سوددهی استفاده می کنند. معمولا نگهداری و تغذیه مرغ خانگی نیازمند تجهیزات و هزینه خاصی نیست و می‌توان به راحتی و با امکانات محلی از آنها نگهداری کرد. غذای مرغ و جوجه های خانگی مهمترین نکته در نگه‌داری آنها است.

البته برای تغذیه مرغ های خانگی کمتر از مواد خوراکی آماده مانند خوراک مرغ صنعتی استفاده می شود. عمده تغذیه آنها از مواد اضافی و یا طبیعت تامین می‌شود. این مرغها می‌توانند ۳۰ تا ۴۰ درصد غذای خودشان را از طریق چرای آزاد و بقیه را با غذای دستی تامین کنند. برای اطلاعات بیشتر در این مطلب از سایت پراور صنعت با ما همراه باشید.

غذای مرغ چیست؟

غذای مرغ می تواند از انواع غلات، دانه ها، مواد معدنی و مغذی، میوه ها، حشرات، مواد پروتئینه و مواد ویتامینه باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید مرغ ها در برخی بازه زمانی سال از گوشت ماهی ها نیز تغذیه می کنند. اگر میخواهید از غذای استفاده کنید که تمامی مواد موجود را داشته باشد و انرژی مورد نیاز مردم را تامین کند توصیه می کنیم از غذاهای آماده که در بازار به صورت فرموله شده وجود دارد، استفاده کنید.

غذاهای آماده تمامی نیازهای بدن مرغ ها را فراهم می کنند و به بهترین شکل آنها را در رشد یاری می نمایند. اگر شما غذایی را می شناسید که می‌تواند تمامی احتیاجات رشد و ادامه زیست ما را تامین کند می توانید از طریق قسمت نظرات آن را با ما و سایر مخاطبین سایت به اشتراک بگذارید.

بهترین خوراک برای مرغ خانگی

با توجه به اینکه بیشتر روستاییان اقدام به نگهداری و پرورش مرغ خانگی می کنند معمولاً تغذیه و خوراک مرغ ها نیز از منابع موجود در روستا تامین می شود. غذای مرغ یکی از مهمترین عوامل پرورش مرغ به شمار می رود. از این رو این موضوع باید بسیار جدی گرفته شود.

۱. روستاییان می‌توانند با فرایندهای ساده ( سیلو کردن، خرد کردن و تبدیل کردن) ضایعات کشاورزی را تبدیل به خوراک مرغ خانگی کنند.

۲.  معمولاً در کنار روستاهایی که زمین کشاورزی دارند کارخانه‌های بوجاری و شالیکوبی قرار دارد که می‌توان از مازاد و ضایعات آنها برای تغذیه مرغ و جوجه های خانگی استفاده کرد.

۳. از گیاهان غیر مثمر نیز میتوان برای تکمیل دان مصرفی مرغ ها استفاده کرد.

۴. ضایعات غذای خانواده و حتی روستاییان می‌تواند بخشی از نیاز تغذیه مرغ های خانگی را تامین کند.

۵. مرغ ها در چرای آزاد از جانداران ریز مانند بعضی از کرم ها و حشرات استفاده می کنند.

۶. برای تامین کلسیم مورد نیاز مرغ خانگی می‌توان از پودر استخوان، پودر صدف، خرده‌های آهک و مواد آهکی دیگر استفاده کرد. البته مرغ ها در چرای آزاد می‌توانند بخشی از کلسیم مورد نیاز خود را از طریق خاک تامین کنند. اهمیت تامین کلسیم برای مرغ خانگی در کیفیت و تعداد تخمهای آنها است.

۷. استفاده از مواد غذایی که دارای ویتامین های مختلف باشد می‌تواند به سلامت و تقویت مرغ خانگی کمک کند. توصیه می شود با استفاده از پلت های آماده ویتامین های مورد نیاز مرغ خانگی تامین شود. این پلت ها برای سنین مختلف با ترکیب‌های متفاوت در نظر گرفته شده است.

۸. ۷۰ درصد بدن مرغ و ۶۵ درصد وزن تخم مرغ از آب تشکیل شده است. در شرایط معمولی هر چهار مرغ خانگی در شبانه روز یک لیتر آب مصرف می‌کنند که در آب و هوای گرم این مقدار بیشتر می‌شود. کمبود آب می‌تواند باعث تخم مرغ خوری در مرغ های خانگی شود.

تغذیه جوجه مرغ خانگی

۱. جوجه ها بعد از تولد تا ۲۴ ساعت نباید تغذیه شوند چون هنوز کیسه زرد همراه بدن آنها جذب نشده و در صورتی که به جوجه غذا داده شود دچار عفونت میشود.

۲. بعد از ۲۴ ساعت و جذب کامل کیسه زرد به بدن جوجه می توان از خوراک آردی و ذرت آسیاب شده برای تغذیه استفاده کرد.

۳. بهتر است از روز اول آب شیرین در اختیار جوجه مرغ خانگی قرار بگیرد (به ازای هر لیتر آب ۴۰ گرم شکر در هر آبخوری حل شود).

۴. به غیر از گندم آسیاب شده و آرد گندم از سایر دانها و غلات می‌توان در هفته اول استفاده کرد.

۵. می‌توان از پلت های تجاری و پیش دان های آماده نیز برای تغذیه جوجه مرغ خانگی استفاده کرد.

غذای جوجه مرغ در خانه

استارتر بهترین غذا برای جوجه هایی است که چند روز از زندگی آنها می گذرد. کسانی که در پی غذای جوجه مرغ در خانه هستند می توانند با انتخاب استارتر خیال خود را از این بابت راحت کنند.

استارتر جزء غذاهایی است که به راحتی می توانید آن را برای مرغ و جوجه مرغ ها فراهم کرد. کافی است به یکی از منابع معتبر دام فروشی در شهر خود مراجعه کنید تا بتوانید این محصول را خریداری نمایید. در کنار استارتر می توانید از ذرت، گندم، سویا، جو، خیار، کاهو، یونجه، شبدر، چغندر و کلم استفاده کنید.

توجه داشته باشید غذاهایی که برای جوجه های مرغ انتخاب میکنید باید دارای مواد معدنی، کربوهیدرات، ویتامین و پروتئین باشد. در کنار دان مناسب باید به مقوله مهم آب نیز توجه داشته باشید. چنانچه غذای مناسب برای جوجه های مرغ را فراهم کنید اما آب کافی با آنها نرسانید به طور قطع رشد آنها کامل نخواهد شد.

تغذیه جوجه مرغ های تازه به دنیا آمده

تغذیه مرغ در بازه های زمانی محصولات مختلفی را در بر میگیرد. یکی از این بازه های زمانی متولد شدن جوجه مرغ ها است. جوجه مرغ هایی که تازه به دنیا می آیند در روز اول نمی توانند غذای سایر مرغ ها را تجربه کنند. شما باید در روز اول به آنها محلول آب و شکر بدهید و سپس در روز دوم شروع به چینش جیره غذایی برای آنها کنید.

غذای مناسب برای مرغ بالغ

جیره غذایی مرغ های بالغ باید شامل ذرت، جو، گندم، پودر گوشت، سویا، کنجاله، سبزیجات و انواع مکمل ها باشد. توجه داشته باشید غذای مرغ سالم باید از مواد معدنی و کلسیم مناسبی برخوردار باشد تا در کیفیت محصولات خللی ایجاد نشود.  چنانچه دوست ندارید از مواد گفته شده  استفاده کنید  میتوانید از کنسانتره استفاده نمایید. کنسانتره تمامی مواد معدنی، پروتئینی و ویتامینه را برای رشد مرغ دارد. کنسانتره می تواند بهترین گزینه برای مرغ بالغ باشد.

استفاده از مکمل ها در جیره غذایی مرغ

برخی از مکمل های غذایی شرایطی را برای شما به وجود می‌آورد تا شما بتوانید با کیفیت بالاتری غذا را به مرغ برسانید. به طور مثال ویتامین ث در غذای مرغ می تواند مقاومت بدن این پرنده را در برابر استرس های گرمایی افزایش دهد. توجه داشته باشید شما زمانی می توانید مکمل های غذایی را برای مرغ ها در نظر بگیرید که با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کرده باشید.

استفاده سرخود از مکمل ها می توانند کسب و کار شما را با ضرر های فراوانی همراه کند. بعد از مدتی نسبت به مکمل های غذایی آشنایی و اطلاعات بالایی به دست خواهید آورد، بعد از شناخت کامل می توانید مکمل ها را در جیره غذایی به مرغ بدهید.

انواع جیره غذایی مرغ

جیره غذایی مرغ را می توان به چهار دسته خرد شده، حبه ای، آردی، آردی و دانه تقسیم بندی کرد.  هر کدام از جیره های گفته شده با توجه به نوع نیاز و سن مرغ ها برای آنها در نظر گرفته می شود. بهترین خوراک مرغ در بازه های مختلف زمانی پلت است. پلت از مواد معدنی بسیار زیادی چون گندم، سویا، کنجاله، ذرت و مکمل های غذایی و مواد ویتامینه تشکیل شده است.

شرایط نگهداری غذای مرغ

اگر می خواهید بهترین بازخورد را از غذای مرغ بگیرید باید شرایط نگهداری آن را نیز فراهم کنید. فضای مورد نظر که غذای مرغ را در آن نگهداری می کنید باید خشک و خنک باشد. غذاهایی که دارای رطوبت و گرما هستند معمولاً منجر به کپک زدن دان مرغ می شود.

توصیه ما به شما خرید دان به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار است. با این کار می‌توانید مدیریت درستی در فاسد نشدن غذای مرغ داشته باشید. چنانچه مرغ و خروس را در خانه نگهداری می کنید توصیه می‌کنیم دان هر یک از آنها را به صورت جداگانه نگه دارید تا جیره غذایی شما به خوبی اجرا شود.

بهترین خوراک برای مرغ خانگی
بهترین خوراک برای مرغ خانگی

بیشتر بخوانید: غذای مرغ در تابستان

مضرات استفاده از ضایعات نان برای تغذیه مرغ خانگی

استفاده بیش از حد از ضایعات نان می‌تواند به مرغ ها و جوجه های خانگی صدمه بزند که از چند لحاظ قابل بررسی است:

۱. اولین مشکلی که با تغذیه ضایعات نان برای مرغ خانگی پیش می‌آید چسبندگی مقعد است که در صورت تمیز نشدن می‌تواند موجب مرگ جوجه شود.

۲. مشکل دوم در این نوع تغذیه تورم روده در مرغ خانگی است.

۳. مشکل سوم این است که نمک موجود در نان از حد مجاز برای مرغ خانگی بیشتر است و می‌تواند مشکلاتی را برای مرغ و جوجه ها ایجاد کند.

۴. اگر ضایعات نان کپک زده باشد این کپک‌ها و قارچ‌ها می‌تواند ایجاد مسمومیت کرده و گاه منجر به مرگ مرغ های خانگی شود. غذای مرغ بسیار مهم است.

۵. حتی در صورت سلامت ضایعات نان، فقط تا ۱۵ درصد جیره غذایی مرغ خانگی را می‌توان با خرده نان تامین کرد که در تغذیه جوجه مرغ خانگی باید خیلی کمتر از این را در نظر گرفت.

محدودیت استفاده از ضایعات غذا در غذای مرغ

معمولا برای غذای مرغ به خصوص در تعداد کم از باقیمانده غذای سفره استفاده می شود که هرچند انتخابی به صرفه است اما استفاده بیش از حد از این روش نیز می‌تواند برای مرغ های خانگی مشکل‌ساز شود.

– وجود نمک بالا در مواد غذایی که بیش از حد مجاز برای مرغ های خانگی است آنها را دچار مشکل خواهد کرد.

– چربی بالا در مواد غذایی باعث مشکلات گوارشی و تغذیه ای در مرغ های خانگی خواهد شد.

تغذیه مرغ خانگی
تغذیه مرغ خانگی

بیشتر بخوانید: مرغ سیاه

چه موادی را نمی توان در تغذیه مرغ خانگی گنجاند؟

هرچند مرغ ها همه چیز خوار هستند و به خصوص مرغ خانگی را می توان بدون هزینه خاصی و با مواد خوراکی موجود در خانه یا مزرعه تغذیه کرد اما برخی از مواد غذایی نیز می‌تواند باعث مسمومیت در مرغ خانگی شوند.

* با توجه به اینکه مرغ ها آنزیم های لازم برای شکستن قند های موجود در شیر را ندارند در نتیجه با مصرف لبنیات دچار مسمومیت می‌شوند.

* برگ های چای ( تفاله چای ) قهوه و نمک را نیز نمی توان در تغذیه مرغ خانگی گنجاند.

* لوبیا و عدس خشک و خام، آووکادو، سیب زمینی سبز، گوجه فرنگی نارس و سبز، شکلات و برنج پخته نیز میتواند برای مرغ خانگی آسیب زا باشد. برای غذای مرغ از جیره غذایی استاندارد استفاده کنید.

تغذیه مرغ خانگی در زمستان

تغذیه مرغ خانگی در زمستان اندکی با فصل های دیگر متفاوت است و باید نکاتی را برای سلامت مرغ ها رعایت کرد تا دچار سرماخوردگی و آنفولانزا نشوند.

۱. مرغ های خانگی در زمستان نیاز به غذای بیشتری دارند چراکه در حال استراحت و بازیابی خودشان از تخم گذاری های فصول قبلی هستند.

۲. افزایش جیره غذایی در این فصل تا یک و نیم برابر مجاز است. در تغذیه مرغ خانگی بابت غذا دادن اضافه نگرانی وجود ندارد چرا که مرغ‌ها پرخوری نمی‌کنند.

۳. در فصل زمستان بهتر است  غذاهای گرم مانند بلغور جوی دوسر در جیره غذایی مرغ خانگی گنجانده شود چرا که کربوهیدرات یکی از مواد مهم در تغذیه مرغ ها می باشند.

۴. در طول زمستان برای تولید پرهای بیشتر و همچنین افزایش تخمک گذاری استفاده از پروتئین در تغذیه مرغ خانگی بسیار موثر خواهد بود. حشره ها به عنوان منبع پروتئین مناسب در غذای گربه موجود هستند که می توان مقدار کمی از آن را به غذای مرغ خانگی اضافه کرد.

۵. معمولاً در فصل زمستان دسترسی مرغ های خانگی به سبزیجات برگ سبز ‌کم می شود پس بهتر است با سبزیجاتی مانند کلم کالی، کولارد سبز، برگ چغندر و اسفناج تغذیه مرغ ها را ارتقا داد.

۶. در فصل زمستان نیز مرغ های خانگی به آب نیاز دارند. باید آب مصرفی آنها از لحاظ یخ زدگی مرتبا بررسی شود. می توان با قرار دادن یک توپ کوچک در مخزن آب از یخ زدن آن جلوگیری کرد. اضافه کردن مکمل به آب نیز می‌تواند تغذیه مرغ خانگی را کامل‌تر کند.

تغذیه مرغ خانگی در زمستان
تغذیه مرغ خانگی در زمستان

بیشتر بخوانید: مرغ مرندی و نکات مهم پرورش مرغ مرندی

چه غذاهایی برای مرغ مضر است؟

لوبیا، عدس خام و یا خشک، سیب زمینی، گوجه فرنگی، برنج نیمه پخته، نمک زیاد، شکلات و مواد غذایی فاسد نمی توانند گزینه های مناسبی برای مرغ باشند. با رساندن غذا های مرغ فاسد به مرغ ها قطعاً نتیجه درست از پرورش این پرنده نخواهید گرفت.

میزان غذای مرغ در روز

یک مرغ بالغ در روز حدود ۱۱۰ گرم غذا مصرف می نماید. این میزان می ‌تواند با توجه به شرایط آب و هوایی، سن مرغ و نوع نگهداری تغییر پیدا کند.

تقویت مرغ خانگی

پرورش مرغ محلی باید طبق اصول و ضوابط باشد. چنانچه نتوانید اصول و قواعد در پرورش مرغ را به خوبی رعایت کنید به طور قطع به سودآوری دست نخواهید یافت. یکی از این ضوابط غذای مرغ محلی است. غذای مرغ محلی را از موادی چون ذرت، گندم، سویا، مکمل های معدنی و انواع اسیدهای آمینه در نظر بگیرید. توجه کنید برای راحتی بیشتر باید مواد مورد نظر را آسیاب کنید تا مرغ بتواند به راحتی آن را هضم نماید.

برای تقویت مرغ خانگی می توانید از انواع اسیدهای آمینه و مکمل های معدنی استفاده کنید. این دو محصول می توانند باعث افزایش مقاومت بدن مرغ در مقابل بیماریها، در برابر استرس گرمایی و شرایط بد آب و هوایی شود. شما می‌توانید با نظر یک متخصص هر یک از این افزودنی ها را با توجه به نوع نیاز مرغ استفاده کنید.

توصیه ما به شما برای استفاده از افزودنی ها مشورت با پزشک است، زیرا مصرف بی رویه آن می تواند تلفات بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد. در برخی از مواقع شما تلفاتی را به چشم نخواهید دید اما رشد مرغ های شما به کمترین حد خود خواهد رسید.

تغذیه مرغ محلی

برای اینکه بهترین بازخورد را از پرورش مرغ محلی بگیرید باید تغذیه آن را در اولویت کارهای خود قرار دهید. تغذیه مرغ محلی به طور مستقیم می تواند راندمان کاری را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو باید کامل ترین غذا برای مرغ های محلی در نظر بگیرید. معمولا برای تهیه غذای مرغ محلی از غذای کامل که از ذرت، گندم، مواد معدنی، مکمل های غذایی و سویا تشکیل شده است، استفاده می کنند. اگر شماهم پرورش مرغ محلی را انجام می دهید می توانید تمامی مواد غذایی مورد نیاز مرغ های محلی را تهیه کرده و با استفاده از میکسر در کارگاه ها آن را میکس کنید.

با استفاده از این روش به راحتی هرچه تمام تر می توانید در هزینه تهیه تغذیه مرغ محلی صرفه جویی نمایید. اگر شما هم از تکنیکی دیگری برای صرفه‌جویی در تهیه غذای مرغ استفاده می کنید می توانید در این قسمت نظرات تکنیک های خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت قرار دهید مخاطبین بتوانند به بهترین شکل کسب و کار خود را مدیریت کنند و درآمد زایی بالایی را تجربه نمایند.

شما برای ما از تغذیه مرغ خانگی بنویسید

در این مطلب از سایت پراور صنعت شما را با تغذیه مرغ خانگی و بهترین خوراک برای مرغ خانگی آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه‌ های گفته شده غذای مرغ خالی دید و یا در گزینه ای اشتباهی مشاهده کردید، آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید از طریق قسمت نظرات سوالات خود را از پشتیبانان سایت پراور صنعت بپرسید. پشتیبان پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عمده تغذیه مرغ خانگی از کجا تامین می شود؟

از مواد اضافی و یا طبیعت تامین

مرغ های خانگی چند در صد از تغذیه خود را می توانند از طریق طبیعت تامین نمایند؟

30 تا 40 درصد

دادن تغذیه به جوجه مرغ خانگی تا چه زمانی ممنوع است؟

جوجه ها بعد از تولد تا ۲۴ ساعت نباید تغذیه شوند چون هنوز کیسه زرد همراه بدن آنها جذب نشده و در صورتی که به جوجه غذا داده شود دچار عفونت میشود

طاعتی
دیدگاه کاربران
۳۰ دیدگاه
  • Saraboloki 8 مهر 1400 / 10:20 ب.ظ

    من به مرغ خانگی دارم ۱سال و ۴ماهشه خیلی دستی شده،اما خیلی غذاش زیاده همه چی هم میخوره به غیر از گندم و جو و ازین چیزا،میوه هم خیلی میخوره انگور هم همینطور، منتهی عاشق شیرینی هم هست،تخم مرغ هم میزاره،آیا از غذای مصرفی خودمون براش مضره؟؟؟

    • طاعتی 27 مهر 1400 / 10:28 ق.ظ

      سلام نه هیچ ضرری براش نداره

  • ابوالفضل 22 دی 1400 / 0:10 ق.ظ

    لذت بردم

  • ابوالفضل 22 دی 1400 / 0:10 ق.ظ

    لذت بسیاری زیادی بردم

  • ابوالفضل 22 دی 1400 / 0:11 ق.ظ

    ممنون از پراور. صنعت

  • ابوالفضل 22 دی 1400 / 0:11 ق.ظ

    تشکر از پراور. صنعت

  • ابوالفضل 22 دی 1400 / 0:12 ق.ظ

    تشکر از پراورصنعت و همکاراتون

  • ابوالفضل 22 دی 1400 / 0:13 ق.ظ

    چگونه میتوان مرغ را پرورش داد

  • ابوالفضل 22 دی 1400 / 0:13 ق.ظ

    چگونه میتوان مرغ را در خانخ
    پرورش داد

  • ناشناس 21 اردیبهشت 1401 / 11:16 ق.ظ

    غذای مرغ فقط برنج و گندم

    • طاعتی 28 اردیبهشت 1401 / 3:37 ب.ظ

      ممنون از نظرتون
      کسه دیگه ای از غذای دیگه ای استفاده می کنه که سودمند باشه ؟

  • سیمین ضمانی 25 اردیبهشت 1401 / 0:17 ق.ظ

    جیره بندی غذای مرغ رو هم شرح بدید لطفا

    • طاعتی 25 اردیبهشت 1401 / 3:55 ب.ظ

      حتما مطلب رو اپدیت و در اون جیره بندی رو به صورت ریز عنوان می کنیم

  • ناشناس 3 خرداد 1401 / 2:22 ب.ظ

    چقدر روان مطلبتون رو گفتین من که لذت بردم

  • ناشناس 7 خرداد 1401 / 5:12 ب.ظ

    عالی بودید مثل مطلب پرورش مرغ و بلدرچین تون

    • طاعتی 22 خرداد 1401 / 4:07 ب.ظ

      متشکرم

  • احمد بیات 31 تیر 1401 / 10:02 ب.ظ

    با عرض سلام
    چه غذای خانگیی باید به جوجه مرغ های بالاتر از ۱۵ روز بدهیم؟.آیا میتوان از دانه مخصوص مرغ های بزرگسال برایش بدهیم؟
    ممنون

    • طاعتی 8 مرداد 1401 / 3:52 ب.ظ

      سلام بله میتوانید

  • کاربر 6 شهریور 1401 / 11:44 ب.ظ

    جوجه مرغ ۴ ماهه تا چند روز بدون غذا زنده میماند؟

  • کاربر 6 شهریور 1401 / 11:46 ب.ظ

    جوجه مرغ ۴ ماهه تا چند روز بدون غذا زنده میماند؟ایا امکان دارد؟

  • کاربر 7 شهریور 1401 / 11:39 ق.ظ

    میشه بگید جوجه مرغ ۴ ماهه تا چند روز بدون غذا زنده میمونه آیا اصلا امکان داره؟

    • طاعتی 14 شهریور 1401 / 3:21 ب.ظ

      مشخص نمیکنه و بستگی به سیستم ایمنی بدن اون جوجه داره

  • ناشناس 6 آذر 1401 / 2:21 ب.ظ

    عالی بودین لطفا درباره غذای سایر پرندگان هم بنویسید

    • طاعتی 6 آذر 1401 / 3:40 ب.ظ

      سلام
      متشکرم حتما دنبال کنید ما رو چون براتون قرار میدیم غذای پرندگانی که میخاید رو

  • علی 28 دی 1401 / 1:25 ق.ظ

    در روستاهای شمال نان را خیس میکنند و با سبوس و پوست برنج آسیاب شده مخلوط میکنند و به مرغ ها میدهند.

    • مدیریت سایت 4 بهمن 1401 / 11:06 ق.ظ

      سلام در مقیاس خانگی مشکلی ندارد اما در مقیاس صنعتی باید از دان استاندارد استفاده نمود

  • احمد رضا ایروانی فرد 18 اردیبهشت 1402 / 2:02 ب.ظ

    سلام الیکم تغذیه مرغ با گندم پخته برای جوجه گندم خرد شده بعد از حدود هشت تا سیزده رور تغذیه پروتعیین . در غذای حبوان سبزی نیز باشد سبزی کم به میزان کمی کمتر از یک سوم پروتعیین حیوانی باشد بصورت بیولوژیک زمانی به ان غذا داده شود خاک زیر ان باشد چون کمی از ان را می خورند که منبع کلسیم برای مرغ تخم گذار است در این زمینه نخورد باید عادتهای غذایش با تیمار برگردد و نوازش زیاد هورمون نخورده باشد و باز در این زمینه نژاد درخشان باشد این بود تغذیه مرغ که با تحلیل گفته شد

  • احمد رضا ایروانی فرد 18 اردیبهشت 1402 / 2:12 ب.ظ

    طرز تهیه ضایعات گوشت منبع معتبر تامین پروتعیین مرغ . پخته شود بعد چرخ شود و مانند ارد استخوان حتما در فریزر نگهداری شود تا میکروب کشی بهداشت نگهداری و بتوان انها را خوب چرخ کرد هر بیست و یک روز یکبار مرغ بومی یا جهادی احتیاج دارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *