پرورش کبک در خانه از صفر تا صد + [ نکات کلیدی ]

پرورش کبک در خانه

پرورش کبک در خانه نیز برای علاقه مندان به این کسب و کار میسر است. پرورش کبک یکی از پرسودترین کسب و کارهایی است که با استفاده از دستگاه جوجه کشی به راحتی هرچه تمام تر می توان آنرا در خانه نیز انجام داد. پرورش کبک در خانه می تواند علاوه بر درآمدزایی کاهش هزینه ها را نیز در بر داشته باشد. در کشورهای پیشرفته اروپایی پرورش کبک در خانه جزء کسب و کارهای پرسود و نوپا به شمار می‌رود. چنانچه شما نیز دوست دارید به وسیله پرورش کبک در منزل به سودآوری بالایی همانند کشورهای اروپایی برسید باید اطلاعات مفیدی را از قبل جمع‌آوری کنید. هر چقدر اشراف شما به این کسب و کار بیشتر باشد شما می توانید درآمدزایی بهتری داشته باشید. از طرفی اگر اطلاعات مورد نیاز درباره پرورش کبک را در اختیار نداشته باشید کسب و کار شما با ورشکستگی و ضرر همراه خواهد بود. ما با کمک وسیله متخصصان سایت پرآور صنعت در این مطلب به کمک شما آمده ایم تا بتوانید اطلاعات لازم در این باره را به دست آورید. چنانچه در سر خود پرورش این پرنده بی‌نظیر را می پرورانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب اطلاعات کاملی از پرورش کبک در خانه را در اختیار شما قرار خواهیم داد. مطالعه این مطلب به ۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

آموزش پرورش کبک در خانه

برای اینکه بتوانید به سوددهی فراوانی در زمینه پرورش کبک در خانه را تجربه کنید نیازمند آموزش هستید هر چقدر اشراف خود بر این کسب و کار را بالاتر ببرید به طور قطع راحت تر می توانید آن را مدیریت کنید. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک شما آمده ایم تا آموزش پرورش کبک گوشتی در خانه به صورت صفر تا صد را به شما ارائه کنیم. اگر از علاقه مندان به این کسب و کار هستید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

انتخاب بهترین نژاد کبک برای پرورش کبک در منزل

همانطور که میدانید کبک جزء پرندگانی است که دوست دارد در فضای آزاد رشد خود را پیگیری کند. اما در برابر محیط های بسته و خود سازگاری بسیار بالایی را نیز از خود به جای می گذارد. از طرفی باید بهترین نژاد آن را برای پرورش کبک در خانه انتخاب کرد. ما به شما برای پرورش کبک در محیط‌های بسته کبک چوکار را پیشنهاد می نماییم. کبک چوکار معمولاً وزنی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ گرم و اندازه بین ۳۰ تا ۳۵ سانتی که سانتی متر دارد. معمولاً نژاد کبک چوکار با بازدهی بالاتری همراه خواهد بود.

نگهداری کبک وحشی در خانه

نگهداری کبک وحشی در خانه باید طبق اصول و قواعد خاصی انجام شود. در ادامه مطلب تمامی رایطی که با استفاده از آن می توانید نگهداری کبک وحشی در خانه را بازگو کرده ایم. نگهداری کبک وحشی در خانه با کبک پرورشی هیچ فرقی نخواهد داشت. کافی است کارهایی که بیان شد را مو به مو اجرا کنید. توجه کنید در برخی از موارد نیاز به مشورت با یک فرد متخصص دارید توصیه می کنیم از افراد معتبر در این زمینه استفاده کنید.

محیط مناسب پرورش کبک در خانه

 اولین نکته و امکان برای شروع پرورش کبک در خانه یک مکان مناسب برای این کار است. قبل از هر اقدامی باید بدانید با توجه به اینکه کبک پرنده‌ای از طوطی سانان است و امکان پرورش آن در قفس وجود ندارد باید به مکانی جز قفس فکر کنید.

 یک اتاق یا سالن سربسته مکان مناسبی برای پرورش کبک خواهد بود. اگر در محیط روستایی زندگی می کنید می توانید با استفاده از حصار توری یک فضای آزاد را برای کبک ها فراهم کنید تا در مجاورت آب و هوای آزاد شادابی و نشاط خود را حفظ کنند و در فصول سرد سال هم آنها را در یک فضای سالن مانند نگهداری کنید. اما پرورش کبک در شهر و در خانه مسکونی کمی مشکل تر خواهد بود چرا که بو و صدای آنها برای همسایه ها و حتی خود شما آزاردهنده می شود.

 بهتر است از تعداد کمتری کبک برای پرورش در خانه استفاده کنید. در محیط شهری نیز می‌توان از انباری، حیاط و حتی پشت بام خانه برای پرورش کبک بهره‌ برد. البته توجه به این نکته لازم است که بدانید کبک ها قابلیت پرواز و در نتیجه فرار را دارند پس حصارکشی برای محل نگهداری آنها لازم است.

محیط مناسب پرورش کبک در خانه
محیط مناسب پرورش کبک در خانه

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین در خانه از ۰ تا ۱۰۰ + [ رایگان و کاربردی ]

وسایل و امکانات لازم برای پرورش کبک در خانه

وسایل و امکانات لازم برای پرورش کبک در خانه به شرح زیر می باشد.

دانخوری و آبخوری

این دو وسیله نقش حیاتی برای کبک ها دارد. بهتر است در تهیه آنها استاندارد لازم رعایت شود تا کبکها بیمار نشوند. توصیه می‌شود از آبخوری و دانخوری پلاستیکی ضد میکروبی استفاده کنید که خاصیت آنتی باکتریال داشته و کم وزن هستند. ارتفاع این وسیله باید در حدی باشد که استفاده از آب و غذا برای کبکها راحت باشد.

 آب سالم

کبکها نیز مانند همه جانداران به آب نیاز دارند. در پرورش کبک در خانه باید توجه لازم به  آب مورد نیاز کبک‌ها داشته باشید چرا که آنها برای هضم غذا و خنک کردن بدن و رفع تشنگی همواره به آب نیاز دارند.

غذای سالم

کبک های پرورشی مانند همنوعان خود در طبیعت به انواع دانه ها و میوه ها دسترسی ندارند پس باید از ترکیب دانه هایی مانند ذرت، گندم، سویا، سورگوم ،بذر سبزیجات، تخم کدو،پودر استخوان، پودر گوشت، منابع معدنی و ویتامین ها در تغذیه کبکها استفاده کرد.

نحوه تغذیه کبک در خانه

کسانی که پرورش کبک در خانه انجام می دهند به خوبی می دانند مهمترین نکته در داشتن پرورش مفید ایجاد یک برنامه غذایی برای این پرنده است. با داشتن برنامه شما می‌توانید نظم بیشتری را در برنامه غذایی در خانه ایجاد کنید. وجود مواد معدنی، مکمل های ویتامین و پروتئین، لیزین و متیونین می ‌تواند سود شما از پرورش را چندین برابر کند. یک کبک بالغ به طور متوسط در روز ۳۰ گرم دان مصرف میکند. توجه داشته باشید کبک ها در ماه اول ۳۷۰ گرم، در ماه دوم ۱۲۰۰ گرم و در ماه سوم ۲۲۰۰ گرم غذا مصرف می کنند. هرچقدر اشراف شما به میزان غذای کبک و نحوه تغذیه آن در خانه بیشتر باشد به سودآوری بیشتری خواهید رسید. اطلاعات دقیق در این باره می تواند از اسراف دان جلوگیری نماید.

مهمترین موارد غذای کبک در قفس
مهمترین موارد غذای کبک در قفس

 برق

حتی در پرورش کبک در خانه نیز استفاده از برق الزامی است. چرا که برای استفاده از فن تهویه و یا سیستم های گرمایشی نیاز به برق خواهید داشت.

سوخت

در فصل زمستان برای سیستم های گرمایشی مانند هیتر برقی یا بخاری های گازی و نفتی نیاز به سوخت خواهید داشت. البته در استفاده از این وسایل باید به عایق بودن و نیز تهویه محل نگهداری کبک ها توجه شود تا پرنده ها بیمار نشوند.

حصار فلزی

در صورتی که تصمیم دارید کبک ها را در حیاط یا پشت بام نگهداری کنید باید با استفاده از حصار فلزی سقف و دیوار برای محل نگهداری ایجاد کنید تا کبکها فرار نکرده و یا مورد شکار حیوانات قرار نگیرند.

 لانه تخمگذاری

کبکها در زمان تخمگذاری نیازمند لانه ای مطمئن هستند که با خاک اره کافی پر شده باشد. برای این منظور می‌توان از جعبه های چوبی یا پلاستیکی استفاده کرد.

 سایبان برای گرما

نگهداری کبک ها در فضای حصار توری آنها را در معرض تابش آفتاب و گرمای تابستان قرار می دهد. برای ایجاد سایه می توان توسط تخته و پوشال سایه بان ایجاد کرد. بهتر است برای اینکه کبک ها در مکان محکم و بهتری نگهداری شوند از چارچوب فلزی با ورقهای فلزی برای ساخت مکان نگهداری آنها استفاده کنید.

فن تهویه

در صورتی که کبکها را در انباری یا سالن بسته پرورش می دهید باید از چند فن تهویه استفاده کنید تا هوای تازه و هوای آلوده جابجا شوند. کبک ها برای تنفس و تغذیه مناسب به این شرایط نیاز دارند.

خاک اره

در پرورش کبک در خانه نیز توجه به کف مکان نگهداری آنها بسیار مهم است. بستر نگهداری که سخت و سیمانی است باعث ایجاد زخم در کف پای کبکها می شود. باید کف محل نگهداری پرنده ها توسط خاک اره و پوشال و کاه نرم پوشانده شود. با این کار علاوه بر حفظ سلامتی پای جوجه ها می توان از خیس شدن بستر و ایجاد بوی بد فضولات جلوگیری کرد.

نکته مهم: به جای تمام این موارد می توانید از قفس کبک استفاده کنید. با قفس قطعا مدیریت راحت تر و دردسر کمتری خواهید داشت.

چرا قفس را برای پرورش کبک در خانه انتخاب کنیم؟

  1. مدیریت راحت تر
  2. مصرف دان کمتر
  3. مصرف آب کمتر
  4. کاهش مصرف سوخت
  5. جلوگیری از هدر رفت انرژی
  6. جمع آوری راحت تر تخم کبک
  7. جمع آوری راحت تر فضولات
  8. جلوگیری از شیوع بیماری
  9. نیروی کار کمتر
قفس کبک
قفس کبک

جوجه کشی پرورش کبک در خانه

به طور کلی فرآیند جوجه کشی بخش مهمی از زندگی همه پرندگان است که هر کدام بنا بر شرایط مدتی روی تخم خود می خوابند تا جوجه از تخم بیرون بیاید. مدت زمان جوجه کشی کبک ۲۴ روز است. در پرورش کبک چند روش برای جوجه کشی وجود دارد که فارغ از نوع روش ها مهم این است که تخم ها از آسیب دور باشند.

انواع روشهای جوجه کشی کبک

۱. جوجه کشی طبیعی کبک

۲. جوجه کشی کبک با دستگاه جوجه کشی

۳. جوجه کشی کبک در قفس

۴. جوجه کشی کبک در منزل

جوجه کشی کبک در خانه

با توجه به اینکه شما پرورش کبک در خانه را برای شروع و تجربه این کار در نظر گرفته اید احتمالا فرآیند جوجه کشی کبک را نیز در همین محیط انجام خواهید داد. در ابتدا باید گفت بهتر است تا جایی که امکان دارد جوجه کشی را در خانه انجام ندهید چرا که فرایند سخت و حساسی است. شما به دو روش می توانید جوجه کشی را در خانه انجام دهید:

  • در روش اول که شبیه جوجه کشی کبک در دستگاه است از یک قفس کبک استفاده می‌شود که برای این منظور قبلا سفارش داده و یا خریده اید. ابتدا تخم نطفه دار کبک را برداشته و در محیط بهداشتی نگهداری کنید. قفسه هایی که برای این منظور ساخته می شوند تمام مراحل را به صورت خودکار انجام می دهند. دستگاهی به این قفس وصل است که تخم نطفه دار را به محل مورد نظر برده و در آنجا جوجه کشی آغاز می‌شود.
  1.  دمای لازم برای جوجه کشی ۱۵ تا ۱۷ درجه و رطوبت مورد نیاز برای جوجه کشی کبک ۶۰ تا ۷۰ درصد است.
  2.  حداقل در روز دو بار به وسیله دستمال مرطوب شده با آب نمک باید تخم را ضدعفونی کرده و بچرخانید.
  • در روش دوم جوجه کشی کبک در خانه که امکان تهیه قفس را ندارید، باید شرایط مشابهی را ایجاد کنید که بتواند تخم ها را گرم و مرطوب نگه دارد. استفاده از کائوچو یکی از ابزارهایی است که می توان در پرورش کبک در خانه از آن بهره‌ برد. شما میتوانید به وسیله کائوچو قفس مانندی را ساخته و شرایط دمایی و رطوبتی را در آن برای جوجه کشی کبک مهیا کنید. باید توجه کنید در این روش جوجه کشی احتمال انتقال آلودگی از محیط پیرامون به تخم ها بسیار است.
  1.  لازم است هر روز تخم ها را دستمال مرطوب بکشید.
  2.  حداقل در طول روز دو بار تخم ها را بچرخانید تا جنین کبک به پوسته نچسبد.
  3.  اصول و شرایط دما و رطوبت مانند روش قبلی باید رعایت شود.
نکات لازم برای جوجه کشی کبک در خانه
نکات لازم برای جوجه کشی کبک در خانه

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ گوشتی ۱۰۰% کاربردی + [ پرورش مرغ گوشتی در خانه ]

نکات لازم برای جوجه کشی کبک در خانه

  1. برای به دست آوردن تخم نطفه دار قوی باید توجه ویژه‌ای به تغذیه‌ی کبکها داشته باشید. برای این منظور جیره غذایی مادر باید حاوی پروتئین ،کربوهیدرات ها،  املاح معدنی و … باشد.
  2. جمع آوری تخمها در طول روز باید مرتباً انجام شده و مانع زیاد شدن تخمها شوید. معمولاً کبک ماده توانایی نگهداری ۷-۶ تخم را در زیر خود دارد.
  3. از جوجه کشی تخم های شکسته و ترک دار خودداری کرده و جنین های مرده را در روز هشتم از بقیه جدا کنید. گاز بدی که از این جنین ها پخش می شود سلامتی بقیه تخم ها را به خطر می‌اندازد.
  4. نگهداری هر تخم بیشتر از هفت روز توصیه نمی‌شود چرا که امکان مرگ جنین و هچ شدن دیر هنگام آن وجود دارد.
  5. اگر از دستگاه جوجه کشی در پرورش کبک در خانه استفاده می کنید، قبل از قراردادن تخم ها در داخل آن دمای اولیه را بین ۳۰-۲۵ تنظیم کنید تا جنین ها دچار شوک گرمایی نشوند.
  6. به دو عامل چرخش و رطوبت در فرآیند جوجه کشی توجه کنید.

روش های پرورش کبک در خانه

3 روش وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله آن پرورش کبک در خانه انجام دهید. هر یک از این سه روش نیاز به سپری کردن پروسه های مختلف دارند. شما می توانید با استفاده از دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار، خرید جوجه یک روزه و کبک بالغ، پرورش کبک در خانه را انجام دهید. هر یک از روش های گفته شده نیازمند هزینه متفاوت و بازه زمانی مختلفی برای رسیدن به سوددهی است.

این شمایید که با بازه زمانی مختلف و سرمایه میزان درآمد خود از پرورش در خانه را تعیین می کند. علاوه بر این موضوع شما در روش اول به بازه زمانی بیشتری نیاز دارید تا به سوددهی برسد اما سود بیشتری نصیب شما خواهد شد. این در حالی است که با پرورش کبک بالغ بازه زمانی کمتری را برای رسیدن به سود سپری خواهید کرد اما هزینه بالاتر و سوده کمتری نصیب شما خواهد شد. در ادامه هر یک از موارد گفته شده را به صورت ریز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پرورش کبک در خانه با استفاده از تخم نطفه دار

یکی از بهترین و سودمندترین روش های که شما می توانید با استفاده از آن پرورش کبک در خانه را انجام دهید استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی است. استفاده از دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار شما بازه زمانی بیشتری را برای رسیدن به سود طی خواهید کرد اما  این کار ریسک بالاتری نسبت به دو گزینه دیگر گفته شده دارد. این روش برای پرورش کبک در خانه بسیار آسان خواهد بود. در این روش شما تخم های نطفه دار حرکت را تهیه کرده و آنها را برای تبدیل شدن به جوجه در دستگاه جوجه کشی قرار می دهید.

بعد از گذشته بازه زمانی مشخص تخم های نطفه دار کبک به جوجه تبدیل خواهند شد. در این مرحله شما میتوانید با فروش جوجه های یک روزه کسب درآمد و سودآوری بپردازید.

پرورش کبک در خانه با استفاده از جوجه یک روزه

در این روش از پرورش کبک در خانه دیگر شما نیازی نیست تخم های نطفه دار را از مراکز معتبر خریداری کنید و با استفاده از دستگاه جوجه کشی آنها را به جوجه تبدیل نمایید. این مرحله شما را یک قدم به سودآوری بیشتر نزدیک خواهد کرد. در این قسمت شما جوجه های یک روزه کبک را از مراکز معتبر خریداری میکنید و با نگهداری از آنها شرایط رسیدن به درآمد زایی را فراهم می سازد. تبدیل کردن جوجه یک روزه به جوجه بالغ در این مرحله برای شما سودآوری بالایی را به همراه خواهد داشت.

پرورش کبک در خانه با استفاده از کبک بالغ

این روش نزدیک ترین روش پرورش کبک در خانه است که شما را به درآمد و سود دهی در نزدیک می کند. در این روش شما با استفاده از کمک های بالغ تخم نطفه دار کبک، تخم کبک و گوشت کبک تولید می کنید و با عرضه آن به بازار به سودآوری می رسید.

مزایای پرورش کبک در خانه

همانطور که در این مطلب به آن اشاره شد کبک جز پرندگانی است که می تواند خود را با محیط اطراف به خوبی سازگار کند. از دیگر مزایای پرورش کبک در منزل می توان به تامین نژاد برای تولید در داخل، مقاومت در برابر بیماری ها، ارزش غذایی بالا، داشتن هورمون ها و آنتی بیوتیک های سالم و استفاده نکردن هورمون ها و آنتی بیوتیک ها ناسالم در آن و بسیاری از مزایای دیگر اشاره کرد.

خواص نگهداری کبک در خانه

آیا نگهداری کبک در خانه خواص دارد؟ برخی از افراد بر این باورند که خواص نگهداری کبک در خانه بسیار زیاد است. دور کردن سحر و جادو و آوردن خیر و برکت در زندگی از جمله خواصی است که می توان با وجود کبک از آنها بهره برد. شما این باور را قبول دارید؟ لطفا نظرات خود در این باره را با ما از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید. اگر تجربه ای در این زمینه نیز دارید آن را بیان کنید تا از آن استفاده نماییم.

پرورش کبک گوشتی در خانه

بسیاری از افراد به دنبال پرورش کبک گوشتی در خانه هستند اگر جز این افراد هستید کافی است نکات گفته شده در این مطلب را مورد مطالعه قرار دهید. تمامی اصول گفته شده در این مطلب با پرورش کبک گوشتی در خانه همخوانی داشته و نیازی به اطلاعات جداگانه نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید از افراد زبده و متخصص مشورت بگیرید. توجه داشته باشید تجربه و دانش حرف اول را در این کسب و کار می زند. این موارد در پرورش کبک تخمگذار نیز صادق خواهد بود برای اطلاعات بیشتر در این باره به مطلب ” پرورش کبک تخمگذار ” مراجعه کنید.

پرورش کبک گوشتی
پرورش کبک گوشتی

چیدن نوک کبک

برای این که بتوانید بازدهی بهتری را از پرورش کبک در خانه داشته باشید باید از آسیب زدن این پرنده به همراهانش جلوگیری کنید. یکی از بهترین شیوه ها برای جلوگیری از آسیب زدن کبک به همنوعانش چیدن نوک آن است. چیدن نوک کبک از زخمی کردن و بریده شدن بدن سایر کبک ها به طور جدی جلوگیری می نماید. یک نکته بسیار مهم بعد از نوک چینی در کبک ها قرار دادن آب و دان تمیز و فراوان برای آنهاست. فراهم آوردن آب و دان و تمیز می‌تواند از استرس آنها بکاهد و محل چیدن نوک را ضدعفونی  کند و تمیز نگه دارد.

چگونه از استرس کبک در خانه جلوگیری کنیم؟

یکی از مهمترین نکاتی که باعث ضرر در پرورش کبک در خانه میشود استرس است. هر چقدر بتوانید استرس را از کبک دور کنید به طور قطع سودآوری بیشتری نصیب شما خواهد شد. این پرنده مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارد، اما پرنده بسیار ترسویی بوده و به سرعت نسبت به واکنش ها و کارهای اطراف خود واکنش نشان می دهد و دچار استرس می شود. اگر محل پرورش کبک به دور از جاهای پر رفت و آمد نباشد و یا حیوانات موذی در آن نفوذ پیدا کنند، استرس جزئی از زندگی این پرنده ها خواهد بود. در هنگام وقوع ترس گوشه سالن و یا قفس می رود یا از ترس زیاد خود را به دیواره های قفس و یا سالن می کوبند. همین مورد باعث ایجاد تلفات در پرورش کبک در خانه میشود.  دانخوری و آبخوری کافی به راحتی میتوانید از استرس کبک جلوگیری نمایید.

قفس کبک سایت پرآور صنعت این شرایط را برای شما به وجود می‌آورد که بتوانید از استرس به کبک و از رفت و آمد افراد و ورود حیوانات موذی جلوگیری کنید. قفس کبک سایت پرآور صنعت به میزان لازم آبخوری و دانخوری داشته و همین مورد باعث به حداقل رساندن استرس در این پرنده ها می  شود.

سود پرورش کبک در خانه

سود پرورش کبک در خانه به 3 عامل هزینه های متغیر، هزینه های ثابت و فروش بستگی دارد.  برای این که بتوانید سود از پرورش کبک در خانه را زیاد کنید میتوانید هزینه های متغیر را مدیریت کنید و در صرف هزینه ها صرفه جویی نمایید. توجه داشته باشید هزینه های ثابت مانند خرید زمین و ساخت سالن و خرید تجهیزات نمی‌تواند کم شود. چنانچه بخواهید صرفه جویی در هزینه های ثابت کنید و تجهیزات دست دوم را جایگزین نمایید در طول پرورش با ضررهای هنگفتی همراه خواهید شد.  شما می توانید هزینه های ثابت و هزینه های متغیر را جمع ببندید و قیمت نهایی گوشت کبک را اعلام نمایید. توجه کنید قیمت نهایی اعلام شده نباید با قیمت‌های بازار مغایرت بسیار زیادی داشته باشد. زیرا قیمت های گران موجب کاهش مشتری می شود. سود پرورش کبک در خانه بسیار زیاد است اگر بتوانید به خوبی آن را مدیریت کنید.

بازاریابی در محصولات کبک

پرورش کبک در خانه زمانی برای شما سودمند خواهد بود که بتوانید به بهترین شکل نوع نیاز مخاطبین خود را رفع کنید. برای این کار نیازمند یک بازاریاب یا یک تیم بازاریابی بزرگ هستید. تا زمانی نتوانید محصولات خود را ارائه کنید هرگز امکان سود دهی برای شما میسر نخواهد شد. توصیه ما به شما این است که در این زمینه با افراد زبده مشورت کنید و استراتژی آنها محصولات کبک خود را بفروشید. به طور مثال اگر منطقه ای از شهر تخم کبک را بیشتر از گوشت آن مصرف می کند در آن منطقه تخم کبک را اولویت اول قرار دهید و سپس برای گوشت کبک تبلیغات انجام دهید.

بسته بندی، کیفیت محصول، زمانبندی و نوع ارائه کار جزء مواردی هستند که می تواند به صورت مستقیم بر نظر مخاطبین شما تاثیر بگذارد. چنانچه نتوانید هر یک از این گزینه ها را به درستی برای مخاطب شفاف سازی کنید یک متقاضی از متقاضیان خود را از دست داده اید.  توجه داشته باشید در اوایل کار خود نیاز به مشتریان بسیار زیاد ندارید، بلکه باید اندک اندک رضایت مخاطبین خود را جذب کنید و آنها را از محصولات خود راضی نگه دارید. توجه داشته باشید در کنار  بازاریابان این مخاطبین شما هستند که با توصیه خود به دیگران می‌توانند روی فروش شما به طور مستقیم تاثیر گذار باشند. به هیچ عنوان کیفیت محصولات و رضایت مخاطبین را دست کم نگیرید.

بهترین سایت برای خرید قفس کبک

بهترین گزینه برای خرید قفس کبک سایت پرآور صنعت است. سایت پرآور صنعت قفس خود را با گالوانیزه گرم ساخته و همین موضوع باعث ضد زنگ بودن آن و استحکام و بالا می شود.  شرکت پرآور صنعت قفس کبک خود را از مواد اولیه مرغوب ساخته و همین عامل باعث شده تا این شرکت با خیال راحت قفس های خود را با ضمانت ۱۰ سال زنگ زدگی به متقاضیان خود ارائه دهد.  همچنین قفس‌های کبک سایت پرآور صنعت خیال شما را از خرید دانخوری و آبخوری راحت می‌کند.

قفس کبک
قفس کبک

شما برای ما از پرورش کبک در خانه بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با پرورش کبک در خانه به صورت قدم به قدم آشنا کنیم. چنانچه سوالی در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید. پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما به طور تخصصی جواب خواهند داد. اگر انتقادی درباره این مطلب دارید قسمت نظرات می تواند انتقادات شما را به گوش ما برساند. امیدوارم از این مطلب سایت پراور صنعت به خوبی استفاده کرده باشید.

سوالات متداول

غذای کبک در پرورش خانگی چیست؟

ذرت، گندم، سویا، سورگوم ،بذر سبزیجات، تخم کدو،پودر استخوان، پودر گوشت، منابع معدنی و ویتامین ها

از طریق چند روش می توان جوجه کبک های مورد نیاز را به دست آورد؟

از سه طرق. ۱. جوجه کشی از تخم نطفه دار ۲. خرید جوجه چند روزه کبک ۳. خرید کبک مولد

انواع روشهای جوجه کشی کبک را نام ببرید؟

۱. جوجه کشی طبیعی کبک ۲. جوجه کشی کبک با دستگاه جوجه کشی ۳. جوجه کشی کبک در قفس ۴. جوجه کشی کبک در منزل

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲۵ دیدگاه
  • الهام 24 آذر 1400 / 9:55 ب.ظ

    مطلب پرورش کبک در خانه صفر تا صد بسیار عالی بود ممنونم

    • طاعتی 25 آذر 1400 / 3:16 ب.ظ

      متشکرم نظر لطف شماست امیداوریم مظلب پرورش کبک در خانه مورد پسند و پیشرفت کار شما شده باشد

  • علی زارع 21 دی 1400 / 11:33 ب.ظ

    بسیار عالی

  • آیدین اسدی 22 دی 1400 / 0:08 ق.ظ

    احسنت بر شما برای توضیحتات کاملتون

    • مژگان 25 دی 1400 / 9:51 ق.ظ

      چقدر جالب بود این مطلب .واقعا شغل جالبیه ممنون از توضیحاتتون

      • طاعتی 25 دی 1400 / 3:21 ب.ظ

        خوشحالیم که دوست داشتید

  • آیدین اسدی 22 دی 1400 / 0:08 ق.ظ

    احسنت بر شما

  • آیدین اسدی 22 دی 1400 / 0:09 ق.ظ

    احسنت

  • ر 9 بهمن 1400 / 1:59 ب.ظ

    مطلبتون عالی بود

  • فرید کراهی 17 اسفند 1400 / 12:03 ب.ظ

    من تجربه کردم اگر این کار رو توی خونه انجام میدین حتما قبلش ازش اطلاعات بگیرید چون بو و صدا زیادی داره

  • joker123 17 فروردین 1401 / 11:03 ق.ظ

    من فکر می کردم پرورش کبک در خانه نمیشه اما این مطلبتون من رو مسبت به این موضوع کاملا اگاه کرد ممنونم

    • طاعتی 17 فروردین 1401 / 3:08 ب.ظ

      خوشحالیم که دوست داشتید

  • ..... 25 فروردین 1401 / 1:11 ب.ظ

    سلام ی هفته از جفتگیری کبک م میگذره ولی تخم نذاشته،تغذیه ش هم عالیه،چرا ممکنه دیگه تخم نزاره

    • طاعتی 28 فروردین 1401 / 3:40 ب.ظ

      تمام شرایط مثل محیط دما دان و اب فراهمه براش؟

  • ..... 28 فروردین 1401 / 9:44 ب.ظ

    اره،ولی نمیدونم چرا تخم نذاشته،تو ی جا ۶متری،غذاش عالی

    • طاعتی 14 اردیبهشت 1401 / 3:30 ب.ظ

      دوره تخمگذاری رو گذرونده؟

  • رضا 29 آبان 1401 / 2:34 ب.ظ

    سلام بو وصداش چطوره برای همسایه ها زجر آور نیست؟

    • طاعتی 6 آذر 1401 / 2:40 ب.ظ

      بو وصدای انچنانی نداره که کسی اذیت بشه اما بستگی به نوع سکونت و پرورش شما داره

      • Ahmad 24 اردیبهشت 1402 / 1:12 ب.ظ

        ما چندین بار جوجه کشی انجام دادیم ولی جوجه ها تا یک ماه خوبند بعد از آن یکی یکی می میرند

        • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 6:50 ب.ظ

          سلام دوست عزیز، احتمالا شرایط نگهداری از آن ها مناسب نیست از نظر دما یا خوراک

  • اجمل 14 دی 1401 / 9:39 ب.ظ

    من یک کبک خریدار نمودم از نوع فارمیان است حدود دوماه میشود از خریداری ان اما تا حالا همرایم عادت نکرده و همیشه در ترس است راه را نشان بدهید برایم تا بتوانم به خوبی همرایش کنار بیایم و همراهم عادت کند
    ممنون اگر جواب بدید

    • مدیریت سایت 26 دی 1401 / 12:07 ب.ظ

      سلام کلا کبک پرنده ترسویی هست بهتره خیلی بهش استرس وارد نکنید

  • فیصل سلطانی 4 اردیبهشت 1402 / 2:40 ب.ظ

    ممنون خیلی عالی و آموزنده

  • رضا نیک بخت 8 اردیبهشت 1402 / 10:41 ب.ظ

    برای تهیه جوجه کبک اورمیه نمایندگی دارین?

  • محمدشفیق فیضی 26 اردیبهشت 1402 / 3:00 ب.ظ

    سلام من کبک ای در خانه دارم حدود۸ماه می‌شود ولی جفت نداردامرو تخم گذاشت می‌شود کمی معلومات بدهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *