پرورش بلدرچین تخمگذار رو اینجوری انجام بده + [ پرورش اصولی اینجوریه ]

پرورش بلدرچین تخمگذار

پرورش بلدرچین تخمگذار (Breeding laying quail) جزو کسب و کارهایی است که می‌تواند انسان را به بازدهی مناسبی برساند. معمولاً کسانی که دوست دارند سرمایه اولیه آنها زودتر از موعد مقرر به آنها برگردد، سراغ پرورش بلدرچین تخمگذار می روند. کسانی که پرورش بلدرچین تخم گذار را انتخاب می کنند بعد از ۴۵ روز  نه تنها سرمایه اولیه آنها به آنها بر می‌گردد بلکه سود سرمایه نیز نصیب آنها خواهد شد. لازم به ذکر است پرورش بلدرچین به دو صورت تخمی و گوشتی انجام میشود. اما بسیاری از افراد به دلیل کم دردسر بودن پرورش بلدرچین تخمگذار آن را انتخاب میکنند. بلدرچین یکی از پرنده هایی است که می تواند با رشد سریع خود و تخم گذاری بالایی که دارد، سرمایه اولیه شما را در بازه زمانی و حدود ۴۵ روز به شما برگرداند. بسیاری از افراد به خاطر تقاضای بسیار بالای گوشت و تخم بلدرچین روی به پرورش آن می آورند. در این بین پرورش بلدرچین تخمگذار نسبت به بلدرچین گوشتی از متقاضیان بیشتری برخوردار است. دلیل توجه به پرورش بلدرچین تخمگذار، تخم گذاری بالای این پرنده در هفته است .با توجه به این نوع تخم گذاری سرمایه گذاران می توانند در زمانی اندک نه تنها سرمایه اولیه خود را به دست آورند، بلکه به سودآوری بالایی برسند و کسب و کار موفق را داشته باشید.

اگر جزء طرفداران پرورش بلدرچین تخمگذار هستید و دوست دارید این کسب و کار و هرچه زودتر شروع کنید توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. پرآور صنعت در این مطلب برای شما آموزش پرورش بلدرچین تخمگذار را در نظر گرفته است تا شما بتوانید با کیفیت بالاتری کسب و کار خود را آغاز و به موفقیت برسانید. پرآور صنعت در این مطلب از چگونگی شروع پرورش بلدرچین تخمگذار، مکان نگهداری پرورش بلدرچین تخمگذار، نحوه برخورد با بیماری ها در پرورش بلدرچین تخمگذار، برداشت محصول و ارائه آن، هزینه های که شما در پرورش بلدرچین تخمگذار متقبل خواهید شد، خواهید گفت. مطالعه این مطلب به ۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

آموزش پرورش بلدرچین تخمگذار

آموزش پرورش بلدرچین تخمگذار بسیار حائز اهیمت است. نبود آموزش و نداشتن اطلاعات می تواند ضربه مهلکی را به کسب و کارهای مختلف از جمله پرورش بلدرچین تخمگذار وارد نماید. توصیه ما به شما علاقه مندان پرورش بلدرچین تخمگذار این است که ابتدا اطلاعات لازم در این باره را به دست آورید و سپس اقدام به این کار نمایید. پرورش بلدرچین فقط به صورت تخمگذار نیست و به روش های دیگر نیز انجام می شود. علاوه بر مطالعه این مطلب اختصاصی توصیه می کنیم مطلب ” پرورش بلدرچین ” را مطالعه کنید تا اطلاعات شما در این زمینه بالا برود.

آیا پرورش بلدرچین تخمگذار توجیه اقتصادی دارد؟

به طور قطع در پرورش بلدرچین تخمگذار می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد. با نیم‌نگاهی به تخمگذاری مرغ و بلدرچین به این امر پی خواهید برد که بلدرچین ها ۴۵ روز به سن بلوغ می رسند و آماده تخم گذاری می شوند، اما این سن در مرغها به حدود ۶ ماه می رسد. به طور قطع کسانیکه دوست دارند به سوددهی برسند و به توجیه اقتصادی این کسب و کار فکر می کنند می توانند پرورش بلدرچین تخمگذار را جایگزین پرورش مرغ تخمگذار کنند تا زودتر به بازدهی مناسب برسند.

پرورش بلدرچین تخمگذار را از کجا شروع کنیم؟

برای اینکه بتوانید پرورش بلدرچین تخمگذار را انجام دهید نیاز به یک مکانی دارید که بتوانید در آن کسب و کار خود را آغاز نمایید. این مکان می‌تواند متراژهای مختلفی داشته باشد. مکانی مورد نظر را می توانید با توجه به نوع سرمایه‌گذاری اولیه خود و میزان هزینه ‌ای که برای پرورش بلدرچین تخمگذار در نظر گرفته ‌اید، انتخاب نمایید. توجه داشته باشید مکان مورد نظر برای پرورش بلدرچین باید ایمن، ساکت، بدون حیوانات وحشی و حشرات موذی باشد و دسترسی به آب، برق و گاز داشته باشد. به طور مثال در یک مکان 40 متری می توانید 4000 نگهداری کنید. اگر هر بلدرچین در هفته چهار تا پنج تخم از خود به جای بگذارد شما در ماه تخم های بلدرچین بسیار زیادی را در اختیار خواهید داشت که می توانید با فروش آنها به سودآوری بسیار بالایی برسید.

پرورش بلدرچین تخمگذار
پرورش بلدرچین تخمگذار

نگهداری بلدرچین تخمگذار

نگهداری بلدرچین تخمگذار باید طبق قوانین و استانداردهای خاص باشد. در نگهداری بلدرچین تخمگذار باید دما، رطوبت، دان، آب، تجهیزات، آب، برق، گاز و غیره را فراهم کنید. شرایط مورد نظر در این مطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نحوه پرورش بلدرچین تخمگذار

نحوه پرورش بلدرچین تخمگذار مختلف است. شما می توانید از طریق سه روش خرید تخم نطفه دار، خرید جوجه یک یا چند روزه و خرید بلدرچین تخمگذار بالغ از روش های پرورش بلدرچین تخمگذار به شمار می روند. با انتخاب هر یک از این نحوه پرورش بلدرچین تخمگذار می توانید کسب و کار خود را به صورت جدی آغاز کنید و به کسب درآمد برسید.

خرید تخم نطفه دار

اولین روشی که می‌توانید با استفاده از آن پرورش بلدرچین تخمگذار را انجام دهید خرید تخم نطفه‌دار است. در کنار تخم نطفه‌دار حتماً باید دستگاه جوجه کشی باشد تا بتوانید این تخم‌ها را به جوجه تبدیل نمایید. نکته قابل توجهی که در این مواقع باید به آن توجه داشته باشید خرید تخم نطفه دار از مراکز معتبر و قابل اعتماد است. در صورتی که تخم نطفه‌دار شما خراب و یا کهنه باشد به هیچ عنوان نمی‌توانید کسب و کار موفقی را تجربه نمایید.

بعد از خرید تخم نطفه‌ دار آنها را در درون دستگاه جوجه کشی که قبلاً تنظیمات آن توسط یک فرد با تجربه و حرفه‌ای انجام شده قرار می‌گیرد. بعد از قرارگیری و اجرای دوره جوجه کشی نوبت این است که شما منتظر بمانید تا تخم‌های نطفه‌دار به جوجه تبدیل شوند. بعد از بعد از تبدیل تخم‌های نطفه‌دار به جوجه بلدرچین حال نوبت این است که شما بتوانید با فروش جوجه بلدرچین به درآمدزایی برسید. اگر مایل به این کار نبودید می‌توانید با نگهداری و پرورش جوجه‌های به دست آمده آنها را به بلدرچین بالغ تبدیل نمایید.

ریسک بالا، مدت زمان رسیدن به سود در صورت پرورش جوجه‌های به دست آمده از معایب این روش به شمار می‌رود. اما شما سوددهی بیشتری را در این روش نسبت به دو روش بعدی تجربه خواهید کرد. شما می‌توانید با توجه به اهدافی که در پرورش بلدرچین تخمگذار دارید این روش را برای شروع کسب و کار خود انتخاب نمایید.

 خرید جوجه یک یا چند روزه

در این مرحله از خرید تخم نطفه‌دار خبری نخواهد بود. شما مستقیماً جوجه بلدرچین تخمگذار را از مراکز معتبر تهیه می‌کنید و سپس شرایطی را فراهم می‌آورید تا این جوجه‌ها بتوانند رشد خود را پیگیری کنند و به بلوغ جهت تولید محصول برسند.

خرید جوجه یک یا چند روزه بلدرچین تخمگذار از مراکز معتبر را توصیه می‌کنیم. وجود بیماری در از بلدرچین‌ها می‌تواند تمامی گله را درگیر کند. تغذیه، عدم بیماری، نوع گله و منبع خریداری شده را مورد بررسی قرار دهید تا در هنگام انجام کار به مشکل برنخورید.

متداول‌ترین روشی که برای پرورش بلدرچین تخمگذار استفاده می‌شود، خرید جوجه یک یا چند روزه بلدرچین تخمگذار است. شما هم می‌توانید با انتخاب این روش کسب و کار موفق و پرسود را داشته باشید. به این نکته توجه کنید که برای رسیدن به سود در این روش بازه زمانی کمتری نسبت به روش استفاده از تخم‌های نطفه‌دار را صرف می‌کنید. با توجه به متراژ، منابع مالی و میزان زمان رسیدن به سود می توانید این روش را برای پرورش بلدرچین تخم‌گذار انتخاب کنید.

 خرید بلدرچین تخمگذار بالغ

نزدیک‌ترین روش برای رسیدن به سود در پرورش بلدرچین تخمگذار استفاده از بلدرچین‌های بالغ است. شما می‌توانید با استفاده از بلدرچین‌های بالغ اقدام به تولید تخم بلدرچین و تخم نطفه دار کنید. فروش هر یک از این محصولات می‌تواند سوددهی قابل توجهی را برای شما به همراه داشته باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که قیمت تخم نطفه‌دار بلدرچین بالاتر از تخم بلدرچین خواهد بود. به دلیل قیمت متفاوت این دو محصول بسیاری از افراد دوست دارند اقدام به تولید تخم نطفه دار کنند.

شما هم می‌توانید با توجه به منابع مالی مورد نظر، متراژی که برای پرورش بلدرچین در نظر گرفته‌اید، نوع پرورش بلدرچین و میزان زمان رسیدن به سود در این زمینه از این روش جهت شروع کسب و کار استفاده نمایید.

اگر شما جز کسانی هستید که از روش دیگری برای پرورش بلدرچین تخمگذار استفاده می‌کنید می‌توانید روش مورد نظر خود را برای ما کامنت کنید. همچنین نظر خود را درباره سه روش گفته شده بگویید. به نظر شما کدام یک از روش‌های گفته شده مناسب‌ترین روش برای شروع این کسب و کار است.

مراحل تخم گذاری بلدرچین تخمگذار

بهترین زمان برای تخم گذاری بلدرچین تخمگذار ۶ ماه اول زندگی آن است. همانطور که در قسمت‌های اول مطلب پرورش بلدرچین تخمگذار نیز به آن اشاره کردیم شما می توانید در ۴۵ روزگی با فراهم کردن محیط مناسب و غذای عالی بلدرچین را ترغیب به تخم گذاری کنید.  بلدرچین ها معمولا بعد از شش ماه اول تخم‌گذاری وارد مرحله تولک خواهند شد. مرحله تولک در بلدرچین تخمگذار با پرریزی های این پرنده همراه خواهد بود. چنانچه مایلید در پرورش بلدرچین تخم گذار به سودآوری بالایی برسید باید با تغذیه کافی و محیطی مناسب بلدرچین ها را به سرعت هرچه تمام تر از دوره تولک یا پرریزی عبور دهید و آنها را به شش ماه بعدی تخم گذاری برسانید. چنانچه دوست نداشتید از بلدرچین های تخمگذار بهره‌وری کنید می‌توانید آنها را به عنوان بلدرچین گوشتی به بازار عرضه نماید و بلدرچین هایی که سنین پایین تری دارند را جایگزین آنها کنید. با این تکنیک به راحتی هرچه تمام تر می توانید از فروش تخم بلدرچین تخمگذار و فروش بلدرچین های گوشتی درآمد بسیار بالایی را کسب نمایید.

پرورش بلدرچین تخمگذار
پرورش بلدرچین تخمگذار

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار

مکان نگهداری بلدرچین تخمگذار چه ویژگی هایی دارد؟

 اولین و مهمترین نکته در پرورش بلدرچین تخمگذار ایجاد فضای ایمن، بدون سر و صدا برای رشد بلدرچین ها است. استرس می تواند بر راندمان آنها تاثیر منفی بگذارد. توجه داشته باشید مکان مورد نظر برای نگهداری بلدرچین تخمگذار باید دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم نور رسانی، سیستم تهویه و سیستم تامین رطوبت باشد. به یاد داشته باشید داشته باشد بلدرچین ها در روز باید از هوای تازه استفاده کنند و محیط آن ها برای رسیدن به بلوغ و تخم گذاری در روز باید حدود ۱۷ ساعت روشنایی داشته باشد. دمای مکان مورد نظر برای نگهداری بلدرچین تخمگذار باید بین ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد باشد. دما و رطوبت فضای مورد نظر را می توان با استفاده از دماسنج و رطوبت سنج بسنجید تا به استانداردهایی که مدنظر شما است، نزدیک باشد.

ویژگی بعدی که مکان پرورش بلدرچین باید داشته باشد دور بودن از حشرات موذی و حیوانات وحشی است. چنانچه در فضای مورد نظر حشرات موذی قرار داشته باشند می توانند بیماری های مختلف را از بلدرچین بلدرچین دیگر انتقال دهد.

قفس بهترین گزینه برای پرورش بلدرچین تخم گذار

برای اینکه بتوانید پرورش بلدرچین تخمگذار را به بهترین کیفیت انجام دهید، توصیه می کنیم از قفس بلدرچین استفاده نمایید. با استفاده از قفس بلدرچین به راحتی هرچه تمام تر می توانید آبدهی، غذادهی و برداشتن تخم ها را انجام دهید. قفس بلدرچین به شما کمک می کند تا بیماری ها کمتر از بلدرچین به بلدرچین دیگر انتقال پیدا کند. چنانچه دوست دارید قفس بلدرچین را تهیه کنید توصیه می کنیم آن را از سایت های معتبر مانند پرآور صنعت، پرآور و قفس بلدرچین تهیه نمایید.

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش بلدرچین تخم گذار

اگر مایلید تا پرورش بلدرچین تخم گذار انجام دهید باید شرایطی را فراهم آورید تا این پرنده بتواند به بهترین شکل بازدهی خود را نشان دهد. همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم قفس گالوانیزه و مکانیزه می تواند یکی از مهمترین عواملی باشد که پرورش بلدرچین تخمگذار شما را به سودآوری برساند. در کنار قفس می توانید از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات تهویه، لامپ روشنایی و ملزومات بسته بندی نیز استفاده کنید.

تجهیزات گرمایشی و سرمایشی

تجهیزات گرمایشی برای جلوگیری از تلف شدن بلدرچین ها در فصل سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه در فصل سرد سال به پرورش بلدرچین تخم گذار می‌پردازید حتماً از تجهیزات گرمایشی استفاده کنید. همچنین تجهیزات سرمایشی در فصل گرم سال نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.

تجهیزات تهویه

تجهیزات تهویه برای خروج هوای آلوده و ورود اکسیژن سالم به فضای نگهداری بلدرچین ها کمک می کند.

لامپ روشنایی

معمولاً بلدرچین ها نور مورد نیاز رشد خود را از لامپ های روشنایی می گیرند. لامپ های روشنایی و نور یکی از مهمترین عواملی است که شما در هنگام پرورش بلدرچین تخمگذار به آن نیاز دارید. بلدرچین ها روزانه معمولاً بین ۱۳ تا ۱۴ ساعت روشنایی نیاز دارند.

ملزومات بسته بندی تخم

برای اینکه بتوانید تخم بلدرچین را به بهترین شکل به بازار عرضه کنید باید از بسته بندی های شکیل و بی نظیر استفاده کنید. برای این کار از ابزارهایی مانند: جعبه، چسب کارتن، لیبل، فرچه و سینی استفاده خواهید کرد. این ابزار را برای بسته بندی به همراه داشته باشید.

پرورش بلدرچین تخمگذار در قفس

پرورش بلدرچین تخمگذار در قفس از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است. با استفاده از قفس راحت‌تر می‌توانید پرورش بلدرچین تخمگذار را انجام دهید و مدیریت بهتری بر کسب و کار خود داشته باشید. با پرورش بلدرچین تخمگذار در قفس دیگر خبری از شکسته شدن تخم بلدرچین، انتقال بیماریها از بلدرچین به دیگر بلدرچین ها، اسراف دان، کثیف شدن فضای پرورش، نداشتن فضای موجود برای پرورش بلدرچین، استفاده از دانخوری و آبخوری های غیر استاندارد و هزینه کارگر خبری نخواهد بود.قفس به نوعی کسب و کار شما را آسانتر و راندمان کاری آن را بالا خواهد برد.

پرورش بلدرچین تخمگذار در قفس
پرورش بلدرچین تخمگذار در قفس

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین در خانه از ۰ تا ۱۰۰ + [ رایگان و کاربردی ]

رعایت اصول بهداشتی محیط پرورش بلدرچین تخم گذار

برای این که بلدرچین تخم گذار به بیماری های گوناگون دچار نشوند، باید فضای آن را از لحاظ بهداشتی همیشه به استانداردهای موجود نزدیک کنید. شستشوی هفتگی قفس ها ،تمیز کردن سینی زیر فضولات، شستشوی هر روز دانخوری و آبخوری، ایجاد تهویه ۲۴ ساعته برای تمامی فضاها، دور کردن حشرات موذی از سالن پرورش بلدرچین، تهیه دان بلدرچین از مراکز معتبر، استفاده از آب شرب و تمیز می تواند راه هایی باشد که شما را از شر بیماری جدا سازد. هر چقدر شما بتوانید بهداشت فضای زندگی بلدرچین تخمگذار را بیشتر فراهم کنید و به استانداردها بیشتر نزدیک‌تر کنید، قطعاً راندمان کاری بالاتری خواهید داشت.

تکنیک هایی برای افزایش تخم گذاری بلدرچین

چنانچه دوست دارید راندمان کاری خود در پرورش بلدرچین را افزایش دهید به نکات زیر توجه نمایید.

  1. برای افزایش تخم گذاری بلدرچین روزانه باید بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت نور آنها را تامین کنید
  2.  چنانچه در زمستان میزان تخمگذاری پایین آمد می توان از لامپ های آفتابی استفاده کنید
  3. در جیره غذایی بلدرچین از انواع پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص کلسیم استفاده نمایید. (کلسیم یکی از مواردی است که می‌تواند باعث افزایش تخم گذاری می شود)
  4.  بهترین زمان تخم گذاری بلدرچین از ۲ تا ۵ ماهگی است بعد از این بازی زمانی سعی کنید به تقویت قوای جسمی بلدرچین بپردازید
  5. استرس را از محل زندگی بلدرچین ها دور کنید
  6.  از بهترین مواد غذایی برای تامین غذای بلدرچین استفاده کنید
  7.  از آب شرب تمیز و ضدعفونی شده استفاده نمایید
  8. سعی کنید همیشه تهویه سالن به صورت ۲۴ ساعته روشن باشد
  9. فضولات بلدرچین را هر چند وقت یکبار به طور دقیق و با رعایت موارد بهداشتی جمع آوری نمایید.

هزینه پرورش بلدرچین تخمگذار

برای شروع پرورش بلدرچین تخمگذار باید هزینه‌های زیر را در نظر بگیرید.

  1.  هزینه مکان
  2.  هزینه خرید دستگاه جوجه کشی
  3.  هزینه خرید بلدرچین های بالغ و تخمگذار
  4.  هزینه بسته بندی
  5.  هزینه بازاریاب و تبلیغات
  6.  هزینه واکسن ‌ها و ویتامین ‌ها
  7. هزینه خرید غذای بلدرچین

پرورش بلدرچین تخمگذار در خانه

بسیاری از افراد دوست دارند، پرورش بلدرچین تخمگذار را در خانه تجربه کنند نه محل های دیگر. برای پرورش بلدرچین تخمگذار در خانه باید تمام شرایط گفته شده فراهم شود. پرورش بلدرچین تخمگذار در خانه اگر کمتر از ۱۰ هزار قطعه باشد نیازی به مجوز نیست. اگر بالاتر از این تعداد باشد، باید مجوز مورد نظر را تهیه کنید. توجه داشته باشید در خانه با استفاده از قفس در فضاهای چون پشت بام، حیات، حیات خلوت و زیرزمین می توانید پرورش بلدرچین تخمگذار را انجام دهید.

غذای بلدرچین تخمگذار

یکی از مهمترین عواملی که میتواند بر پرورش بلدرچین تخمگذار اثرگذار باشد، تغذیه آن است. تغذیه باید بتواند نیازهای بدن این پرنده را برای رشد و تخم گذاری تامین نماید. توجه داشته باشید برنامه های غذایی با توجه به میزان رشد بلدرچین تخمگذار متفاوت خواهد بود. توصیه می‌کنیم حتماً در تغذیه بلدرچین تخمگذار از ویتامین ها، پروتئین ها و املاح معدنی استفاده کنید. یکی از مهمترین نکاتی که باید در جیره غذایی بلدرچین های تخم گذار گنجانده شود کلسیم است. کلسیم معمولاً باعث افزایش تخم گذاری در بلدرچین ها خواهد شد.

یک بلدرچین تخمگذار معمولاً در طول روز 30 گرم دان مصرف می‌کند. این میزان غذا باید در طول شبانه روز و در سه وعده به بلدرچین ها داده شود. معمولا صبح، ظهر و شب سه بازه زمانی است که می‌تواند بالاترین تاثیر را بر بدن بلدرچین ها بگذارد.

خرید بلدرچین تخمگذار

خرید بلدرچین تخمگذار را از سایت های معتبر و یا منابع قابل اطمینان انجام دهید. چنانچه در این امر دقت به خرج ندهید کسب و کار شما با مشکلات فراوانی همراه خواهد شد. اگر جز کسانی هستید که خرید بلدرچین تخمگذار را برای مصارف خانگی انجام می دهید توصیه می کنیم این کار را نیز از طریق معتبرترین منابع انجام دهید. منابع زیادی فروش بلدرچین تخمگذار را انجام می دهند. بلدرچین مورد نظر باید عاری از هرگونه بیماری باشد.

پرورش بلدرچین تخمگذار در خانه
پرورش بلدرچین تخمگذار در خانه

بیشتر بخوانید: پرورش کبک تخمگذار + [ صفر تا صد پرورش کبک تخمگذار ]

به نظر شما پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی؟

بسیاری از افراد دوست دارند پرورش بلدرچین گوشتی را انجام دهند. در کنار پرورش بلدرچین تخم گذار ، بلدرچین گوشتی نیز می ‌تواند یکی از سودآورترین کسب و کارهای به شمار رود. سوال اینجاست که پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است یا گوشتی؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریابید. در ادامه این مطلب پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی را از لحاظ سودمندی با یکدیگر مقایسه خواهند شد تا شما با خیالی راحت تر یکی از این دو را انتخاب نمایید.

برای اینکه به این جواب این سوال برسید ابتدا باید هزینه های اولیه هر کدام از پرورش های بلدرچین را محاسبه کنید. به این نکته نیز توجه کنید که بلدرچین های تخمگذار می ‌توانند در 45 روزگی تخمگذاری خود را آغاز کنند و بعد از گذشت این سن و اتمام دوره تخمگذاری به بلدرچین های گوشتی تبدیل شوند. با استفاده از این خصوصیت بلدرچین های تخمگذار می‌توانید از تخم و گوشت بلدرچین به صورت یکجا استفاده نمایید.

اما اگر می خواهید هر کدام را به صورت جداگانه پرورش دهید، ابتدا هزینه های اولیه مانند اجاره مکان، اجاره تجهیزات، دان و سایر هزینه ها را بسنجید میزان فروش گوشت بلدرچین و میزان تخم بلدرچین در بازار را به دست بیاورید و با استفاده از هزینه‌هایی که در نظر گرفته اید یکی از این دو مورد را انتخاب کنید. پرورش بلدرچین تخمگذار به خاطر بازار فروش و حاشیه سود بیشتر سود بهتری نسبت به پرورش بلدرچین گوشتی دارد.

سود پرورش بلدرچین تخمگذار

سود پرورش بلدرچین به عوامل مختلفی چون مکان مورد نظر، تجهیزات مورد نیاز، قیمت بلدرچین بالغ، تغذیه و سایر عوامل بستگی دارد. هر چقدر میزان سرمایه گذاری اولیه شما بیشتر باشد، سود پرورش بلدرچین تخمگذار نیز بالاتر خواهد بود. برای محاسبه سود پرورش بلدرچین تخمگذار میتوانید هزینه مکان، خرید تجهیزات، خرید بلدرچین بالغ، خرید دان و آب را با یکدیگر جمع کرده و از فروش تخم ها کم کنید. با این کار به راحتی می توانید سود پرورش بلدرچین تخمگذار را محاسبه نمایید. به طور میانگین میتوانید از پرورش بلدرچین تخمگذار حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان سود ببرید.

مجوز پرورش بلدرچین تخمگذار در خانه

چنانچه دوست دارید پرورش بلدرچین تخمگذار را در خانه انجام دهید، باید شرایط گرفتن مجوز آن را بدانید. همان طور که در قسمت پرورش بلدرچین تخمگذار در خانه به آن اشاره شد برای پرورش بلدرچین تخمگذار در خانه کمتر از ۱۰ هزار قطعه نیازی به مجوز نیست و به راحتی می توانید بدون مجوز این کار را انجام دهید. اما برای اینکه بتوانید از ۱۰۰۰۰ قطعه بلدرچین به بالا پرورش را انجام دهید باید مجوزهای لازم را دریافت کنید.

شما برای ما از پرورش بلدرچین تخمگذار بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را به طور کامل با پرورش بلدرچین تخمگذار آشنا کردیم. اگر جای گزینه ای را در بین گزینه ‌های گفته شده خالی می بینید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود درباره پرورش بلدرچین تخم گذار را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید. برای شروع کار توصیه می کنیم از پرورش دهندگان معتبر مشورت کنید. برای این که بتوانید راندمان کاری پرورش بلدرچین تخمگذار خود را بالا ببرید توصیه می کنیم از آرش کرمانی بنیانگذار هوش پرورش در ایران کمک بگیرید.

سوالات متداول

مکان نگهداری بلدرچین تخمگذار چه ویژگی هایی دارد؟

اولین و مهمترین نکته در پرورش بلدرچین تخمگذار ایجاد فضای ایمن، بدون سر و صدا برای رشد بلدرچین ها است.

دمای مکان مورد نظر برای نگهداری بلدرچین تخمگذار چقدر باید باشد؟

بین ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد

چرا قفس بهترین گزینه برای پرورش بلدرچین تخم گذار است؟

با استفاده از قفس بلدرچین به راحتی هرچه تمام تر می توانید آبدهی، غذادهی و برداشتن تخم ها را انجام دهید. قفس بلدرچین به شما کمک می کند تا بیماری ها کمتر از بلدرچین به بلدرچین دیگر انتقال پیدا کند.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲۰ دیدگاه
  • اکبر 2 آبان 1400 / 1:29 ب.ظ

    مطلب پرورش بلدرچین تخمگذار سایت پراور صنعت بسیار عالی بود ممنونم که برای مخاطبینتون انقدر ارزش قائل هستید و مطالب جامع و کاملی رو ارائه می کنید

  • نگار 26 آذر 1400 / 4:27 ب.ظ

    با پرورش بلدرچین تخمگذار چقدر میتونم درآمدزایی داشته باشم؟؟

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:14 ب.ظ

      سوددهی در پرورش مرغ تخمگذار بستگی به میزان سرمایه و عوامل دیگه داره

  • خانم گل 26 آذر 1400 / 5:52 ب.ظ

    پرورش بلدرچین تخمگذار رو دوست دارم ولی نمیدونم از کجا شروعش کنم لطفا راهنناییم کنید

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:07 ب.ظ

      برای پرورش بلدرچین تخمگذار کافیه این مطلب سایت پراور صنعت رو با دقت بخونید تا متوجه بشید از کجا باید این کسب و کار رو شروع کنید

    • نیما احمدی 21 دی 1400 / 11:35 ب.ظ

      مرسی از مقاله زیباتون

  • یاسین 4 دی 1400 / 6:19 ب.ظ

    توضیحاتتون درباره روش پرورش بلدرچین تخمگذارخیلی خوب بود.ممنون.خیلی کمکم کرد

  • کاظم 4 دی 1400 / 6:25 ب.ظ

    برای گرفتن مجوز رسمی از چه سازمانی باید اقدام کنیم.

  • کاظم 4 دی 1400 / 6:25 ب.ظ

    برای گرفتن مجوز رسمی از چه سازمانی باید اقدام کنیم.

  • کاظم 4 دی 1400 / 6:25 ب.ظ

    چه سازمانی مجوز لازم این کارو میده

    • طاعتی 5 دی 1400 / 3:10 ب.ظ

      برای این کار باید به سازمان جهادکشاورزی مراجعه کنید

  • مژگان 4 دی 1400 / 6:27 ب.ظ

    Matlbton awli bod 👌

  • نیما احمدی 21 دی 1400 / 11:35 ب.ظ

    مرسی از مقاله زیباتون

  • مرضیه 22 دی 1400 / 0:02 ق.ظ

    بلدرچین تخمگذار وزنش چقدر است؟

    • طاعتی 25 دی 1400 / 3:37 ب.ظ

      از ۲۴۰ گرم شروع میشه و با توجه به سنش بالاتر میره

  • مرضیه 22 دی 1400 / 0:03 ق.ظ

    بلدرچین تخمگذار چگونه است

    • طاعتی 25 دی 1400 / 3:36 ب.ظ

      یعنی چی چگونه است دوست من 😂

  • مرضیه 22 دی 1400 / 0:03 ق.ظ

    گوشت بلدرچین تخمگذار چه خاصیتی دارد

  • مرضیه 22 دی 1400 / 0:04 ق.ظ

    گوشت بلدرچین تخمگذار چه خاصیتی دارد🙏🙏🙏

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *