سود پرورش مرغ تخمگذار، گوشتی، شاخدار و مرندی چقدر است؟

سود پرورش مرغ چقدر است

پرورش مرغ همیشه جزء کارهای سوداور و زودبازده بوده است. با توجه به اینکه اکثر غذاهای ایران با گوشت مرغ ساخته می شود پرورش مرغ سودآوری بسیار بالایی دارد. علاوه بر پرورش مرغ گوشتی، پرورش مرغ تخمگذار، شاخدار، مرندی و دیگر نژادها نیز می تواند افراد زیادی را به سوددهی برساند. چنانچه بتوانید اطلاعات کاملی درباره پرورش مرغ به دست آورید به راحتی می توانید در این زمینه سودهای کلانی را نصیب خود کنید. فرقی نمی‌کند در کدام یک از زمینه های تخمگذار، گوشتی، شاخدار و مرندی به پرورش بپردازید، کافی است اطلاعات لازم را به دست آورید و هزینه مناسبی را به این کار اختصاص دهید. بعد از مدتی کم به سوددهی بسیار بالایی خواهید توجه داشته باشید. زمانی سود پرورش مرغ نصیب شما خواهد شد که بتوانید اطلاعات لازم در این زمینه را به خوبی به دست آورید. چنانچه اطلاعات لازم را به دست نیاورید کسب و کار شما نه تنها با صعود بلکه با ضرر نیز همراه خواهد بود. مهمترین منبع برای پرورش مرغ و سود پرورش مرغ این مطلب از سایت پراور صنعت است. این مطلب از سایت پرآور صنعت را از دست ندهید.

یکی از شغل های پردرآمد پرورش مرغ است. پرورش مرغ با توجه به نژاد های مختلفی چون تخم گذار، گوشتی، شاخدار، مرندی و نژاد های مختلف دیگر مرغ انجام می شود. می توانید با پرورش مرغ به سودهای بسیار زیادی دست پیدا کنید. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم سود پرورش مرغ، تکنیک های افزایش سود پرورش مرغ نظیر مرغ تخمگذار، مرغ گوشتی، مرغ مرندی و مرغ شاخدار را برای شما مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید به راحتی هرچه تمام تر با توجه به میزان سود پرورش مرغ کسب و کار خود را آغاز نمایید. توصیه می کنم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

راه های رسیدن به سود در پرورش مرغ

مرغ یکی از اصلی ترین محصولات در سر سفره های خانواده‌ های ایرانی است. بسیاری از افراد با توجه به گران بودن گوشت برای تامین نیازهای ضروری بدن خود و خانواده سراغ گوشت مرغ می روند. از این رو گوشت مرغ و تخم مرغ می تواند یکی از بهترین منابع برای درآمد زایی به شمار رود. با توجه به نوع نیاز مردم سود پرورش مرغ می‌تواند چشمگیرتر از سود پرورش سایر پرنده ها باشد. درآمد پرورش مرغ باعث شده تا پرورش این پرنده در سال ‌های اخیر طرفداران زیادی داشته باشد.

راه های رسیدن به سود در پرورش مرغ
راه های رسیدن به سود در پرورش مرغ

عواملی که باعث افزایش سود پرورش مرغ می شود؟

  1. گوشت مرغ ارزش غذایی و اقتصادی بالایی دارد
  2. ضایعات مرغ بسیار کم است
  3.  سرعت رشد و پرورش مرغ ها بسیار زیاد است
  4.  بازگشت سرمایه در پرورش مرغ به صورت کوتاه مدت خواهد بود
  5. مرغها کمترین انرژی و فضا را برای رشد نیاز دارند

سود پرورش مرغ از چه طریقی به دست می ‌آید؟

 معمولاً کسانی که پرورش مرغ را آغاز میکنند دوست دارند از طریق فروش تخم مرغ و فروش گوشت مرغ به درآمدزایی برسند. با توجه به این که کود مرغ می تواند بسیار مفید باشد، می توانید فضولات این پرنده را نیز در مراحل مختلف به فروش برسانید. فروش تخم نطفه دار و فروش جوجه از دیگر روش های رسیدن به سد در پرورش مرغ است.

سود پرورش مرغ تخمگذار

اگر هدفتان از پرورش مرغ فروش تخم مرغ است، حتماً پرورش مرغ تخم گذار را انتخاب کنید. با توجه به پر متقاضی بودن تخم مرغ نسبت به گوشت مرغ، بسیاری از افراد سود پرورش مرغ تخمگذار را به سود پرورش مرغ گوشتی ترجیح  می دهند.

سود پرورش مرغ تخمگذار چقدر است ؟

سود پرورش مرغ تخم گذار به عوامل مختلفی چون تغذیه، محل زندگی، محیط پرورش و قیمت تخم مرغ در بازار بستگی دارد. برای اینکه به سودآوری بیشتر در پرورش مرغ تخمگذار برسید در دلال ها  و واسطه ها را حذف کنید و به صورت مستقیم تخم مرغ های خود را به مراکزی مانند سوپر مارکت ها، فروشگاه ها و پخش کننده های سراسری عرضه کنید. میزان سود پرورش مرغ با توجه به تعداد مرغ های پرورشی متغیر است. اما به راحتی می توانید در ماه حدود ۱۰ میلیون تومان از این کسب و کار سوددهی داشته باشید به شرطی که استانداردهای لازم را رعایت کنید.

سود پرورش مرغ تخمگذار
سود پرورش مرغ تخمگذار

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار صنعتی

سود پرورش مرغ گوشتی

یکی از عواملی که باعث شده سود پرورش مرغ گوشتی نسبت به سایر پرنده ها بالاتر باشد، رشد سریع جوجه ها است. معمولاً جوجه هایی که می خواهند به مرغ گوشتی تبدیل شوند در ۴۵ روز رشد می کنند. توجه داشته باشید این کار با استفاده از اصلاح نژاد انجام میشود. برای افزایش سوددهی پرورش مرغ گوشتی می‌توانید کارهای بسیار زیادی را انجام دهید. یکی از این کارها فروش مستقیم گوشت مرغ به مغازه های کوچک است یا می توانید مرغداری خود را در مکانی احداث کنید که افراد از گوشت و مرغ بیشتر از گوشت گوسفند استفاده می‌کنند. احداث مرغداری در مکان‌هایی که مرغداری کمتری وجود دارد می تواند باعث افزایش سود پرورش مرغ گوشتی شود.

سود پرورش مرغ گوشتی
سود پرورش مرغ گوشتی

بیشتر بخوانید: مرغ سلطان

عوامل موثر بر سود پرورش مرغ گوشتی

هر چقدر بتوانید بیماری ها و تلفات در پرورش مرغ گوشتی را کاهش دهید، به طور قطع می ‌توانید به سوددهی بالاتری در پرورش مرغ گوشتی برسید. برای این که بتوانید سوددهی بالاتری داشته باشید باید بتوانید بیماری‌ها را به طور کامل مهار کنید. برای این کار می‌توانید سالن های خود را بخش بندی کنید. یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر سود پرورش مرغ گوشتی تاثیر گذار باشد استفاده از بستر مناسب است. برای اینکه بتوانید مرغ های گوشتی و تخمگذار خود را به بهترین شکل پرورش دهید، در این مواقع توصیه می‌کنیم از قفس مرغ استفاده نمایید. قفس به شما کمک می کند تا مدیریت راحت تری را نسبت به پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی داشته باشید.

عامل بعدی که می‌تواند بر سود پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار تاثیرگذار باشد تغذیه است. توجه داشته باشید با تهیه تغذیه ارزان نمی توانید میزان سود خود را افزایش دهید. بلکه میزان کیفیت محصول خود را پایین آورده و باعث کاهش سود پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی خود می‌شوید.

سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰

سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰ به عوامل بسیاری بستگی دارد.  یکی از این عوامل اقتصاد و تورم است. هرچقدر در این سال با اوضاع اقتصادی بهتر و تورم کمتری همراه باشیم به طبع سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰ بیشتر خواهد شد. به طور مثال اگر شما تغذیه مرغ گوشتی خود را گران تر از حد معمول تهیه کنید و  هزینه محل پرورش خود را بیشتر بپردازید قطعاً با سودآوری کمتری همراه خواهید بود. در کنار عوامل اقتصادی تغذیه و آب مناسب، محیط پرورش، نور و بسیاری از عوامل دیگر می تواند دخیل باشد که در قسمت های دیگر به طور کامل به آن پرداخته ایم.

در کل اگر دوست دارید سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰ برای شما زیاد باشد توصیه می کنیم از قفس به جای بستر استفاده کنید. قفس شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید مرغ گوشتی خود را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت تهیه کنید و آن را به بازار عرضه نمایید. هر چقدر کیفیت محصولات مرغ گوشتی شما بالاتر باشد به الطبع سود پرورش مرغ گوشتی بیشتر خواهد شد. لطفاً  کیفیت را فدای کیفیت نکنید. کیفیت همیشه باید جزء اولویت‌های اولیه کاری شما باشد تا متقاضیان شما همیشه از شما راضی باشند. یک جمله در بازاریابی گرم وجود دارد ” مشتری  راضیتمند با خود مشتری دیگری را می اورد ” این جمله را سرلوحه کار خود قرار دهید تا سود پرورش مرغ گوشتی شما در سال 1400  بیشتر از سالهای گذشته باشد. در مطلبی جداگانه به این موضوع خواهیم پرداخت لطفاً سایر مقالات سایت پرآورصنعت را دنبال کنید.

سود مرغداری

بسیار بالا است اگر شما بتوانید به بهترین شکل آن را اداره کنید. به راحتی طرح تمام تر می توانید بستر مناسب برای پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار را ایجاد کنید و از گوشت و تخم مرغ برای سوددهی بهره ببرید. با توجه به نوع نیاز مردم به مرغ سود مرغداری نسبت به گذشته بسیار بالاتر شده است.  با استفاده از تکنیک های درست می توانید این سود را چندین برابر کنید. برای اینکه سود مرغداری خود را چندین برابر کنید توصیه می کنیم تمامی موارد و اطلاعات درباره پرورش مرغ تخمگذار و مرغ گوشتی را مورد بررسی قرار دهید. هر چقدر میزان اطلاعات شما درباره پرورش مرغ بالاتر باشد، سود مرغداری که آن را احداث می‌کنید بیشتر خواهد بود.

سود پرورش مرغ شاخدار

یکی از مرغ هایی که می تواند شما را با سود دهی بسیار بالایی برساند، مرغ شاخدار است. مرغ شاخدار معمولاً توانایی تخم گذاری ۹۰ تا ۱۳۰ تخم را دارد و از هفت ماهگی می تواند تخم گذاری خود را آغاز کند. مرغ شاخدار علاوه ‌بر تخم بسیار مفید از گوشت لذیذ و خوشمزه ای برخوردار است. خواص گوشت مرغ شاخدار بسیار زیاد است. از جمله این خواص می توان به فاقد چربی و حاوی اسیدهای چرب ضروری بودن اشاره کرد. با توجه به سرعت رشد تخم گذاری و خواص گوشت مرغ شاخدار پرورش مرغ شاخدار  می تواند سود بسیار بالایی داشته باشد. با توجه استقبال افراد مختلف سود پرورش مرغ شاخدار در سال های اخیر به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. هر چقدر بتوانید مدیریت بهتری در پرورش مرغ داشته باشید به طور قطع سود پرورش مرغ شاخدار بالاتر خواهد بود.

سود پرورش مرغ شاخدار
سود پرورش مرغ شاخدار

سود پرورش مرغ مرندی

کسانی که پرورش مرغ تخم گذار را انجام می دهند به خوبی بر مزایای پرورش مرغ مرندی آشنا هستند. سود پرورش مرغ مرندی بسیار بالا است و می تواند شما را در زمینه های مالی بسیار کمک کند. این مرغ سالانه بیش از ۲۰۰ عدد تخم از خود به جای می گذارد. این مرغ به عنوان مرغ تخمگذار ایران نیز شناخته می‌شود. برای به سود رسیدن در پرورش مرغ مرندی باید بستر مناسب، تغذیه درست، به دور بودن از استرس و کنترل بیماریها را فراهم کرد.

 برای پرورش مرغ مرندی می توانیم به شما استفاده از قفس مرغ را پیشنهاد کنیم. با استفاده از قفس مرغ به راحتی هرچه تمام تر می توانید تمام شرایط موجود برای پرورش مرغ مرندی و به دست آورد و مدیریت بهتری روی این پرنده داشته باشید. قفس می تواند سود پرورش مرغ مرندی را چندین برابر افزایش دهد.

سود پرورش مرغ مرندی
سود پرورش مرغ مرندی

بیشتر بخوانید: مرغ مرندی

شما برای ما از سود پرورش مرغ بنویسید

 در این مطلب از سایت پرآور صنعت با سود پرورش مرغ تخمگذار، گوشتی، شاخدار و مرغ مرندی آشنا شدید. برای اینکه بتوانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید به قسمت نظرات مراجعه کنید. همچنین می توانید از این طریق سوالات خود را از پشتیبانان سایت پرآور بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

سود پرورش مرغ از چه طریقی به دست می ‌آید؟

فروش تخم مرغ و فروش گوشت مرغ، فروش تخم نطفه دار و فروش جوجه

سود پرورش مرغ تخمگذار به چه عواملی بستگی دارد؟

سود پرورش مرغ تخم گذار به عوامل مختلفی چون تغذیه، محل زندگی، محیط پرورش و قیمت تخم مرغ در بازار بستگی دارد.

مرغ مرندی سالانه چند تخم از خود بجای می گذارد؟

بیش از ۲۰۰ عدد تخم

طاعتی
دیدگاه کاربران
۳۴ دیدگاه
  • محمد نواری 25 آبان 1400 / 10:27 ب.ظ

    پرورش مرغ چقدر سودآوری داره؟
    میشه بگین چه عامل هایی بر پرورش مرغ تاثیر میذاره؟

    • طاعتی 26 آبان 1400 / 3:07 ب.ظ

      پرورش مرغ سودهای بسیار زیادی داره که این امر کاملا به میزان هزینه ای که می کنید داره
      برای آشنایی با این عوامل می تونید مطلب رو به صورت کامل مطالعه کنید

  • شیث 24 آذر 1400 / 9:44 ب.ظ

    از سود مرع گوشتی در سال ۱۴۰۰ بیشتر بگویید متشکرم از مطلبتون

    • طاعتی 25 آذر 1400 / 3:22 ب.ظ

      متشکرم بابت انتخاب سایت پراور صنعت از سود مرع گوشتی در سال ۱۴۰۰ و ریز هزینه ها بیشتر صحبت خواهیم کرد. منتظز آپدیت جدید مطلب پرورش مرغ باشید

  • سیاوش 24 آذر 1400 / 9:53 ب.ظ

    از تجهیزات پرورش مرغ هم در مطالبتان بگید
    تشکر بابت مطالبتان

    • طاعتی 25 آذر 1400 / 3:17 ب.ظ

      متشکرم از این که مطلب پرورش مرغ پراور صنعت رو انتخاب کردید حتما از تجهیزات پرورش مرغ هم صحبت خواهیم کرد

      • جواد 21 دی 1401 / 1:25 ق.ظ

        آخر نفهمیدم سود گوشتی زیاده یا تخم گذار

        • مدیریت سایت 26 دی 1401 / 11:28 ق.ظ

          سلام هردو سود مناسبی دارن. گوشتی نیاز به سرمایه اولیه بیشتری داره

  • روانبخش 24 آذر 1400 / 10:34 ب.ظ

    پرورش مرغ در بستر بهتره یا قفس ؟
    توروحدا جواب بدین منتظر نمونم

    • طاعتی 25 آذر 1400 / 3:11 ب.ظ

      پرورش مرغ ذر قفس مدیریت راحت تر و پرسودتری برای شما در بر خواهد داشت

  • زضا 24 آذر 1400 / 10:47 ب.ظ

    متن درباره پرورش مرغ خیلی کامل و مفید بود.تشکر.

    • طاعتی 25 آذر 1400 / 3:07 ب.ظ

      متشکرم لطف دارید

  • شیوا 25 آذر 1400 / 10:49 ب.ظ

    واقعا پرورش مرغ سود داره یا فقط برای جذب مشتری این مطلب رو نوشتید ؟

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:43 ب.ظ

      واقعا سود داره
      پرورش مرغ چه مشتری برای ما داره ؟

  • سحر 26 آذر 1400 / 4:08 ب.ظ

    مطلبتون خیلی خوب بود
    هزینه پرورش مرغ توی ۱۰۰۰ هکتار چقدر می باشه؟

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:22 ب.ظ

      سلام فکر کنم متراژ زمین رو اشتباه تایپ کردید. هزینه بسیار زیادی نیاز داره برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی سایت پراور صنعت تماس بگیرید

  • ناصر 26 آذر 1400 / 4:12 ب.ظ

    از سود پرورش مرغ گفتید اما نگفتید چه عواملی میتونه سود رو در پرورش مرغ زیاد و کم کنه

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:19 ب.ظ

      حتما میگیم چه عواملی بر سود پرورش مرغ تاثیر داره
      گفتیم اما دقیق تر بیان می کنیم

  • سیما 26 آذر 1400 / 5:43 ب.ظ

    صدتا مرغ پرورش بدم جقدر سود نصیبم میشه؟

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:10 ب.ظ

      برای سوددهی و میزانش باید به عوامل زیادی مثل نوع پرورش، میزان سرمایه، غذا و غیره توجه کنید

  • حسنا 26 آذر 1400 / 11:08 ب.ظ

    من برای سوددهی در پرورش مرغ تغذیه شون رو کیفیت پایین خریدم ایا خوبه یا به ضرر میوفتم؟

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 2:28 ب.ظ

      این کار در طولانی مدت میتونه به شما و کسب و کارتون ضررهای زیادی بده و مرغ های شما رو با بیماری هایی نظیر چسبندگی روده مواجه کنه

  • نازنین 4 دی 1400 / 6:01 ب.ظ

    Check jable prvreshe morq
    Moraga to che mohiti bhtr van migration?

    • طاعتی 5 دی 1400 / 3:21 ب.ظ

      محیطی بدون استرس و به دور از هیاهو با دما و رطوبت مناسب. بهترین گزینه برای شما قفس مرغ است

  • سیامک درستکار 4 دی 1400 / 6:02 ب.ظ

    چقدر خوب بود توضیحاتتون .از کجا میشه وسایل اولیه این کار رو تهیه کرد؟

    • طاعتی 5 دی 1400 / 3:17 ب.ظ

      نظر لطف شماست. برای تهیه وسایل میتونید به سایت پراورصنعت مراجعه کنید. به صفحه اصلی بروید

  • جواد 4 دی 1400 / 6:33 ب.ظ

    سلام و خسته نباشید.تشکر از مطلب سایت پراورصنعت درباره پرورش مرغ

  • بهادر علیپور 21 دی 1400 / 11:51 ب.ظ

    مرسی از توضیحاتتون

  • بهادر علیپور 21 دی 1400 / 11:52 ب.ظ

    مرسی از توضیحاتتون بسیار عالیتون

  • بهادر علیپور 21 دی 1400 / 11:52 ب.ظ

    مرسی از توضیحاتتون بسیار عالیتون منتظر مقاله های جدیتون هستم

  • سید 29 خرداد 1402 / 6:57 ب.ظ

    سلام
    یه سوال داشتم
    پرورش مرغ به نظرتون سال های آینده هم پر سوده؟یعنی با افزایش افرادی که مرغ پرورش میدن سود پایین میاد یا نه؟

    • مدیریت سایت 22 مرداد 1402 / 12:03 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، هرکاری اصولی و استاندارد شروع شود پر سود خواهد بود

  • پارسا 21 مهر 1402 / 9:30 ق.ظ

    سلام
    هزینه راه اندازی مرغداری ۲۰۰۰۰ قطعه ای در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 12:13 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، در این خصوص از شما دعوت میکنیم مقاله تخصصی سود پرورش مرغ رو مشاهده بفرمایید که در آن تمام هزینه ها و سودآوری محاسبه گردیده.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *