پرورش مرغ زینتی و شناخت آن

پرورش مرغ زینتی

پرورش مرغ زینتی یکی از کسب و کارهایی است که به تازگی مرسوم شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. مرغ زینتی به قدری زیباست که افراد گوناگونی سعی بر این دارند تا از آن به عنوان حیوان خانگی و یا برای سرگرمی استفاده کنند. در این بین افرادی هستند که دوست دارند با پرورش مرغ زینتی به سودآوری کلانی دست پیدا  نمایند. این افراد نیم نگاهی به مرسوم شدن نگهداری این مرغ می‌اندازند و با توجه به طرفداران زیادی که این نژاد از مرغ دارد می ‌توانند سودآوری بسیار زیادی را تجربه کنند.

اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید می توانید با ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت همراه باشید. پرآور صنعت در این مطلب از سایت خود به طور کامل شما را با شناخت مرغ زینتی و پرورش آن  آشنا خواهد کرد. مطالعه مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

چرا پرورش مرغ زینتی برای بسیاری از افراد جذاب است؟

دو دلیل مهم برای جذابیت پرورش مرغ زینتی توسط افراد وجود دارد. اولین دلیل آرام بودن این مرغ ها و خلق و خویی ست که دارند. افراد بدون دردسر و ایجاد سر و صدای زیاد میتوانند پرورش مرغ را به بهترین شکل انجام دهند. عامل دوم که از آن صحبت خواهیم کرد نگهداری در شرایط بسیار آسان است. پرورش مرغ به طور کلی نیازمند سلسله‌ مراتب خاصی است اما شما برای پرورش مرغ های زینتی نیاز به رعایت سلسله مراتب بسیار زیادی نیستید و می‌توانید آن را در منزل و به دور از هیاهو نگهداری پرورش نمایید. لازم به ذکر است برای پرورش این پرنده نیز شما باید قواعد و قوانین را به درستی رعایت کنید و شرایط محیطی مناسبی را برای رشد آن به وجود آورید.

انواع مرغ های زینتی

  1. مرغ نژاد سبرایت
  2. مرغ نژاد ابریشمی
  3. مرغ سلطان
  4. مرغ کوشین
  5. مرغ لهستانی
  6. و غیره
پرورش مرغ زینتی
پرورش مرغ زینتی

روش های پرورش مرغ زینتی

شما می توانید پرورش مرغ زینتی را به دو روش انجام دهید.  1. پرورش مرغ زینتی در خانه 2. پرورش مرغ زینتی به صورت صنعتی. اگر دوست دارید از بین گزینه های گفته شده یک گزینه را انتخاب کنید ما به شما پرورش مرغ زینتی به روش صنعتی را توصیه می کنیم. پرورش مرغ زینتی در خانه نیز میسر است اما راندمان کاری که روش صنعتی به ما می‌دهد را در بر نخواهد داشت.

در روش صنعتی نیز شما می توانید روش های مختلفی را برای پرورش این پرنده در نظر بگیرید. یکی از این روش ها جوجه کشی مرغ زینتی است. جوجه کشی مرغ زینتی نسبت به سایر روش های دیگر مانند خرید جوجه یک یا چند روزه یا مرغ بالغ از سودآوری بالاتری برخوردار خواهد بود. چنانچه دوست دارید با این روش آشنا شوید ادامه مطلب را دنبال نمایید.

جوجه کشی مرغ زینتی

برای جوجه کشی مرغ زینتی نیاز به تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی دارید. شما می توانید تخم های نطفه دار را از مراکز معتبر خریداری کنید و سپس با استفاده از دستگاه های جوجه کشی آنها را به جوجه تبدیل نمایید. در این روش شما با توجه به نوع نیاز خود می توانید هر یک از دستگاه جوجه کشی موجود در بازار را جهت استفاده انتخاب کنید. توصیه ما به شما دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک است. چنانچه پرورش مرغ زینتی را در تعداد پایین انجام می دهید می توانید از دستگاه های جوجه کشی معمولی نیز استفاده نمایید.

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ زینتی

فراهم آوردن شرایط محیطی مناسب یکی از مهمترین ارکان رشد مرغ زینتی است. چنانچه بتوانید شرایط محیطی مناسبی را برای رشد مرغ زینتی به وجود آورید به طور قطع به هیچ عنوان نمی توانید راندمان کاری مناسبی را تجربه کنید. برای به وجود آوردن شرایط محیطی مناسب باید سالن شما از تجهیزات بسیار مناسب و استاندارد بهره‌مند باشد. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم گرمایشی و سرمایشی، فن تهویه، قفس مرغ زینتی ، دانخوری و آبخوری و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

پرورش مرغ زینتی در بستر یا قفس؟

کسانی که پرورش مرغ در قفس را انجام می دهند به خوبی می دانند که استفاده از قفس های استاندارد مدیریت راحت تر و فضای بهداشتی ترین را برای آنها با مرغ های زینتی به وجود خواهد آورد. قفس مرغ به پرورش دهندگان کمک می کند تا بتوانند بالاترین راندمان کاری را در حین انجام کار تجربه کنند. این راندمان کاری بالا می‌تواند باعث افزایش درآمد زایی و انرژی شما در کسب و کار شود.

توجه داشته باشید قفس های مرغ زینتی ضد زنگ بوده و دارای آبخوری اتوماتیک هستند. آبخوری اتوماتیک به نوعی است که مرغ های زینتی برای مصرف آب نوک خود را به درب آب خوری می زنند و جریان آب برقرار می شود. بعد از اتمام خوردن آب نوک خود را بر می دارند تا جریان آب قطع شود. با وجود این نوع سیستم آبخوری شما دیگر نگران کثیف شدن قفس ها نخواهید بود. همچنین داشتن سینی فضولات به شما کمک می کند تا فضای بهداشتی تری را برای مرغ ها به وجود آورید. بعد از پر شدن سینی فضولات می‌توانید آن را جدا کرده و به کلی ضدعفونی و تمیز نمایید.

چنانچه شما بین قفس و بستر گزینه مناسبی را انتخاب کرده و با استفاده از آن به سودآوری فراوان دست پیدا کرده اید می توانید گزینه مدنظر را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

پرورش مرغ زینتی
پرورش مرغ زینتی

حتما بخوانید: صفر تا صد پرورش مرغ تخمگذار + [ کامل ترین مطلب ]

غذای مرغ زینتی

یکی از مهمترین موضوعاتی که در نگهداری مرغ زینتی باید آن را مورد توجه قرار دهید غذای مرغ زینتی است. مرغ های زینتی نیز مانند تمام موجودات زنده دنیا برای اینکه بتوانند رشد مناسب و ادامه حیات داشته باشند نیاز به غذا دارند. شما می‌توانید در جیره غذایی مرغ ها از موادی مانند پودر گوشت و استخوان، پلت مخصوص، سبزیجات، میوه جات، انواع غلات و دانه و تخم مرغ آب پز استفاده کنید.

بازار خرید و فروش مرغ زینتی به چه شکل است؟

با توجه به محبوبیتی که مرغ زینتی در بازار های داخلی و خارجی دارد شما می توانید کسب درآمد مناسبی را از پرورش و فروش این پرنده داشته باشید. به طور مثال مرغ کوشین و مرغ سلطانی جزء پرنده های زینتی گران قیمت هستند که می توانید روی آنها حساب ویژه ای باز کنید. اگر شما مرغ زینتی گران قیمتی را می شناسید که افراد مختلف می توانند با سرمایه گذاری روی آن به درآمد برسند با ما آن را به اشتراک بگذارید.

امکان صادرات مرغ زینتی وجود دارد؟

یکی از روش های رسیدن به سودآوری در پرورش مرغ زینتی صادرات آن است. شما می توانید با صادرات مرغ زینتی سودآوری کلانی را نصیب خود کنید. صادرات با دلار سودآوری بیشتری نسبت به ریال برای شما خواهد داشت. چنانچه تسلط به زبان دارید و دوست دارید درآمدهای بسیار زیادی داشته باشید میتوانید صادرات مرغ های زینتی را در دستور کار قرار دهید. صادرات مرغ زینتی بسیار سود آور است.

پرورش مرغ زینتی
پرورش مرغ زینتی

آشنایی با تاریخچه مرغ زینتی در کشور

افرادی که قصد پرورش مرغ زینتی را دارند باید ابتدا این کار را به خوبی بشناسند. عدم شناخت این حرفه باعث می شود شما ندانید این کار را با چه هدفی انجام می دهید و چه انگیزه عمیقی می تواند پشت این کار باشد. در همین راستان بد نیست کمی در مورد تاریخچه مرغ زینتی نیز بدانید. شاید جالب باشد بدانید پرورش مرغ ها و حتی خروس های زینتی به دلیلی زیبایی های رفتاری و فیزیکی که این پرندگان داشته اند جزو ابتدایی ترین حیواناتی بودند که انسان دست به پرورش آنها زد.

از نظر تاریخی می توان گفت پرورش مرغ زینتی از قرون وسطی به دست آمده است و در طول زمان نیز شیوه های جدید آن در انواع گوناگون در دنیا رواج یافته است. این کار در کشور ما نیز سابقه بسیار طولانی دارد. حداقل بیش از 50 سال پیش مردم کشور ما نیز پرورش مرغ زینتی را آغاز کرده اند. اکنون نیز از پرورش مرغ زینتی به عنوان یک کسب و کار پر سود در کشور نام برده می شود.

دریافت مشاوره برای پرورش مرغ زینتی

حال که اطلاعات لازم در خصوص مرغ زینتی و کار های مربوط به پرورش آن را به دست آورید باید اقدامات لازم برای شروع این کار را انجام دهید. اما بهتر است پیش از اینکه هر اقدامی برای آغاز فعالیت خود کنید، ابتدا با افرادی که تجربه و مهارت لازم در این زمینه را دارند گفت و گویی انجام دهید و مشاوره های لازم را از طریق آنها به صورت تخصصی تر دریافت کنید.

پرورش طیور کار بسیار حساسی است و اگر تمام موارد و نکات را به مشابه پازل دقیق و مرتب انجام ندهید ممکن است تلفات سنگینی به پرنده شما و کسب و کارتان وارد شود. حتی امکان ورشکستگی شما نیز وجود خواهد داشت.

 اما این در حالی است که شما میتوانید با دریافت مشاوره از تیم حرفه ای مجموعه پرآور صنعت به راحتی راهنمایی های لازم برای پرورش مرغ زینتی را دریافت کنید. کارشناسان مجموعه پرآور صنعت از ابتدا تا انتهای این مسیر و تا زمانی که به موفقیت ختم شود در کنار شما خواهند بود. پس از این فرصت را از دست ندهید.

خرید قفس برای پرورش مرغ زینتی

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای در یک شرایط ایده آل را دارید باید قبل از خرید هرگونه تجهیزات ابتدا اقدام به تهیه قفس برای مرغ های زینتی کنید. قفس دقیقا همان محل زندگی پرندگان است که کاملا استاندارد و ارام می باشد. با تهیه قفس های مخصوص پرورش مرغ خیال شما از بابت سلامت پرندگان راحت خواهد شد.

اگر قصد تهیه این قفس ها را دارید می توانید روی کمک مجموعه پرآور صنعت حساب کنید. شرکت پرآور صنعت یک تولیدی بسیار بزرگ و معتبر از قفس های مخصوص نگهداری پرندگان مختلف است. به همین خاطر شما می توانید با کمترین قیمت ممکن، بهترین و با کیفیت ترین قفس ها را به صورت غیر حضوری خریداری کنید. تیم پرآور صنعت برای تجهیز سالن های پرورشی شما نیز در کنارتان خواهد بود.

شما برای ما از پرورش و شناخت مرغ زینتی بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را به طور کامل با پرورش مرغ زینتی و شناخت آن آشنا کردیم. چنانچه شما تجربیات متفاوتی در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت قرار دهید. همچنین می توانید سوالاتی که درباره پرورش مرغ زینتی ذهن شما را درگیر کرده است را با پشتیبان سایت پرآور صنعت از طریق قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

 سوالات متداول

انواع مرغ های زینتی را نام ببرید؟

مرغ نژاد سبرایت مرغ نژاد ابریشمی مرغ سلطا مرغ کوچین مرغ لهستانی و غیره

پرورش مرغ زینتی در بستر یا قفس؟

قفس

امکان صادرات مرغ زینتی وجود دارد؟

بله وجود دارد و سوداوری بالایی را نیز به همراه دارد

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *