خروس و مرغ بلک استار Black Star

خروس و مرغ بلک استار

مرغ بلک استار یکی از بهترین نژادهای مرغ است که تخم گذاری بالایی را در سال از خود به جای می گذارد. کسانی که دوست دارند مرغ و خروس محلی را پرورش دهند معمولاً به سراغ مرغ بلک استار می‌روند. این مرغ در سال بالای ۳۰۰ عدد تخم مرغ تولید می کند. زیبایی منحصر به فرد از دیگر ویژگی‌های مرغ و خروس بلک استار است که می تواند شما را ترغیب به پرورش آن کند. چنانچه دوست دارید با این پرنده زیبا و بینظیر آشنا شوید می‌توانید در این مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. پرآور صنعت در این مطلب شما را با تاریخچه، شکل ظاهری و خصوصیات، پرورش مرغ این مرغ بی ‌نظیر و شرایط نگهداری آشنا خواهد کرد. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

تاریخچه مرغ بلک استار

تاریخچه مرغ و خروس بلک استار به جنگ جهانی دوم بر می گردد. نیروهایی که در جنگ جهانی دوم حضور داشتند بعد از بازگشت به خانه دوست داشتند زندگی جدید را آغاز کند اما با کمبود منابع برای مایحتاج زندگی همراه بودند. از این رو محققان و دانشمندان سعی کردند با ارتقاء نژاد بسیاری از مرغ و خروس ها بتوانند منابع غذایی این نیروها را به درستی فراهم کنند. بعد از بارها شکست مرغ بلک استار خلق شد. مرغ بلک استار از  جفت دادن پلیموت راک ماده با رُد آیلند یا نیوهمپشایر نر به وجود آمد. با  با گذشت زمان و سودده بودن این مرغ روز به روز به مشتریان و متقاضیان این مرغ افزوده می شود.

تاریخچه مرغ بلک استار
تاریخچه مرغ بلک استار

حتما بخوانید: مرغ و خروس سلطان

مزایای مرغ بلک استار

همان طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد یکی از بارزترین ویژگی های مرغ بلک استار تخم گذاری بالای آن است. این مرغ در اکثر روزهای سال تخمگذاری را انجام می دهد و تخمگذاری خود را قطع نمی‌کند. مرغ بلک استار در برابر سرما و گرما مقاومت بسیار بالایی را نشان می دهد به همین دلیل به راحتی پرورش می یابد. یکی دیگر از مزایای این پرنده تهیه جیره غذایی آسان است. کسانی که دوست دارند پرورش مرغ را انجام دهند، بلک استار یکی از بهترین گزینه ها برای آنها به شمار می رود.

شکل ظاهری مرغ بلک استار

وزن مرغ بلک استار چیزی حدود دو تا دو و نیم کیلو می باشد. از خصوصیات ظاهری می توان به سیاه و براق بودن آن اشاره کرد. گردن و سینه این مرغ از رگه های طلایی رنگ بهره می برد که زیبایی آن را دو چندان کرده است. پاهای کشیده، صاف و چهار انگشتی، تاج قرمز رنگ کوچک و ریش کوتاه از دیگر مشخصات ظاهری مرغ بلک استار است. مرغ بلک استار شباهت بسیار زیادی به مرغ مرندی دارد.

خصوصیات ظاهری خروس بلک استار

خروس بلک استار حدود ۳ الی ۴ کیلو وزن دارد. تاج قرمز رنگ و بلند از خصوصیات بارز این پرنده به شمار می رود. خروس بلک استار برعکس مرغ ترکیبی از پرهای مشکی و زرد را در بدن خود می بیند. خروس بلک استار مشکی و زرد رنگ بوده و از چهار انگشت بهره می‌برد. توجه داشته باشید سینه خروس بلک استار بلند و رو به جلو است و دم آن کشیده و با زاویه ۴۵ درجه می‌باشد.

شرایط نگهداری مرغ بلک استار

همانطور که قبلا همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد مرغ بلک استار می‌تواند در شرایط آب و هوایی سرد نیز به رشد خود ادامه دهد. بنابراین پرورش آن در شرایط آب و هوای مختلف نیز میسر است. در کنار شرایط آب و هوایی شما باید تغذیه مناسب را برای آن تهیه کنید. راندمان تخم گذاری مرغ بلک استار با تغذیه آن رابطه مستقیم خواهد داشت. شما هر چقدر بتوانید تغذیه این پرنده را به استانداردهای روز دنیا نزدیکتر کنید تخم گذاری بالاتر و سوددهی بیشتری خواهید رسید. از دیگر شرایط نگهداری مرغ بلک استار می‌توان به تمیز و ضدعفونی بودن محیط، دور بودن از پرنده های بیمار و آلوده نبودن جنین های مورد استفاده اشاره کرد. برای اینکه بتوانید تمام شرایط نگهداری لازم برای مرغ بلک استار را در اختیار داشته باشید ما به شما قفس مرغ را پیشنهاد می نماییم.

شرایط نگهداری مرغ بلک استار
شرایط نگهداری مرغ بلک استار

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار

پرورش خروس و مرغ بلک استار

خروس و مرغ بلک استار به راحتی می توانند با انسان خو بگیرند. همین عامل می‌تواند پرورش خروس و مرغ بلک استار را برای شما آسان کند. همچنین مرغ و خروس بلک استار از روی کنجکاوی همیشه به دنبال غذا در فضاهای مختلف هستند. اگر این کار را بر روی بستر انجام دهید معمولاً مرغ و خروس های این نژاد خود به دنبال غذا میگردند و غذایی روزانه خود را فراهم می‌سازند. برای تهیه غذای مرغ و خروس بلک سال می توانید از واحد ها و برنامه های غذایی مرغ تخمگذار نیز استفاده نمایید.

توجه داشته باشید برای پرورش مرغ و خروس بلک استار حتماً آنها را از انواع ویروس ها و بیماری های عفونی به دور نگه دارید و واکسن های آنها را در زمان مقرر استفاده نمایید. پرورش خروس و مرغ بلک استار زمانی برای شما سودمند خواهد بود که آنها بالاترین نرخ تخم گذاری را داشته باشند. مرغ بلک استار معمولاً در دو سال اول زندگی خود تخم گذاری بالایی را تجربه خواهند کرد و پس از گذشت این زمان تخم گذاری کمتری خواهند داشت. برای سودآوری در این زمینه می‌توانید بعد از اتمام دوره تخم گذاری آنها را به عنوان مرغ گوشتی به بازار عرضه کنید.

پرورش خروس و مرغ بلک استار
پرورش خروس و مرغ بلک استار

بیشتر بخوانید: صفر تا صد شناخت مرغ شاخدار

شما برای ما از مرغ بلک استار بنویسید

این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با مرغ و خروس بلک استار به طور کامل آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه‌های گفته شده خالی دیدید میتوانید از قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید تا ما گزینه مدنظر شما را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین اگر سوالی در این باره ذهن شما را درگیر کرده است را نیز با ما در میان بگذارید تا پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم از پرورش این پرنده بالاترین بازدهی نصیب شما شود.

سوالات متداول

مرغ بلک استار مربوط به چه زمانی است؟

جنگ جهانی دوم

مزایای مرغ بلک استار را نام ببرید؟

تخمگذاری بالا، مقاومت در برابر اب و هوای بد و هزینه کم در جیره غذایی

وزن مرغ بلک استار چقدر است؟

دو تا دو نیم کبلوگرم

وزن خروس بلک استار چقدر است؟

۳ الی ۴ کیلوگرم

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *