پرورش مرغ گوشتی ۱۰۰% کاربردی + [ پرورش مرغ گوشتی در خانه ]

پرورش مرغ گوشتی در خانه

پرورش مرغ گوشتی با توجه به ارزان بودن گوشت مرغ نسبت به گوشت گوسفند، گوساله، بوقلمون و غیره بیشتر از چند ساله گذشته در ایران رواج پیدا کرده است. گوشت مرغ در 5 سال اخیر توانسته جایگاه ویژه ای را در بین وعده های غذایی سفره های ایرانی پیدا کند. پرورش مرغ گوشتی همیشه بالاترین نرخ تبدیل سرمایه به سود را در بین روش های مختلف پرورش مرغ مانند مرغ تخمگذار را به خود اختصاص داده است. قطعا پرورش مرغ گوشتی بهترین گزینه برای شروع یک کسب و کار است.اگر مکان مورد نظر برای پرورش مرغ گوشتی را در اختیار ندارید خانه می تواند گزینه مناسبی باشد. پرورش مرغ گوشتی در خانه هزینه کم و سوددهی بالایی در 42 روز خواهد داشت.

اگر جز افرادی هستید که دوست دارید با سرمایه اندک به سود فراوان در بازه زمانی کوتاهی برسید این مطلب از سایت پرآورصنعت مختص شماست. سایت پرآور صنعت شما را با صفر تا صد پرورش مرغ گوشتی در خانه آشنا خواهد کرد. مطالعه این مطلب به 8 دقیقه زمان نیاز دارد.

آموزش پرورش مرغ گوشتی

مرغ یکی از مهمترین پرندگانی است که می توان دست به پرورش آن زد. با توجه به این که گوشت مرغ و تخم مرغ از جمله کالاهایی هستند که بر سر سفره ایرانی ها جایگاه ویژه‌ای دارند، پرورش مرغ نیز می تواند بهترین گزینه برای رسیدن به سوددهی باشد. بسیاری از افراد برای اینکه سود دهی بالایی را تجربه کنند معمولا به سراغ پرورش مرغ گوشتی می روند. اما برخی از افراد دوست دارند برای سوددهی بیشتر دست به پرورش مرغ گوشتی بزنند. برخی نیز برای کاهش هزینه ها در این امر مایلند پرورش مرغ گوشتی در خانه را تجربه نمایند. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید پرورش مرغ گوشتی در خانه را تجربه کنید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

یکی از مهمترین کارها برای رسیدن به سودآوری در پرورش مرغ گوشتی آموزش است. آموزش به شما کمک می کند تا بتوانید با تکنیک های درست و مناسب به سودآوری برسید و از ضررهای احتمالی در آینده هر چه سریع تر جلوگیری نمایید. آموزش پرورش مرغ گوشتی را در ابتدای شروع این کسب و کار در صدر کارهای خود قرار دهید و سپس شروع به پرورش مرغ گوشتی کنید. توجه داشته باشید بدون اطلاعات مناسب نمی توانید به سودآوری برسید. نداشتن اطلاعات و آموزش می تواند کسب و کار شما را در هر زمینه ای دچار چالش های منفسی و شکست همراه کند. آموزش پرورش مرغ گوشتی را جدی بگیرید.

صفر تا صد پرورش مرغ گوشتی

صفر تا صد پرورش مرغ گوشتی را در این مطلب به طور کامل خواهیم گفت. برای آگاهی در این باره کافی است پرآورصنعت را در ادامه مطلب همراهی کنید. برای خواندن این مطلب جذاب و صفر تا صد پرورش مرغ گوشتی ادامه مطلب را مطالعه کنید.

موارد مهم در پرورش مرغ گوشتی در خانه
موارد مهم در پرورش مرغ گوشتی در خانه

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین گوشتی

تولید مرغ گوشتی

تولید مرغ گوشتی همیشه با سودآوری فراوانی همراه بوده است. با توجه به این که مرغ جایگاه ویژه ای را در سر سفره های ایرانی دارد تولید مرغ گوشتی می تواند افراد را به سوداوری کلان نزدیک تر کند. علاقه مندی مردم به گوشت مرغ و ارزان تر بودن گوشت مرغ نسبت به سایر گوشت ها دلایل مهمی هستند که می تواند هر کسی را ترغیب کند تا تولید مرغ گوشتی را انجام دهد.

مرغ گوشتی چند روزه بزرگ میشود

به نظر شما مرغ گوشتی چند روزه بزرگ میشود؟ جواب 42 تا 60 روز است.

روش پرورش مرغ گوشتی

مرغ گوشتی را به روش های مختلفی پرورش می دهند. اگر در پی روش پرورش مرغ گوشتی هستید و با آنها آشنا نیستید این قسمت از متن را به خوبی مطالعه کنید. مرغ گوشتی به روش های مختلفی پرورش می یابد.

  1. خرید تخم نطفه دار
  2. خرید جوجه یک روزه
  3. خرید مرغ گوشتی بالغ

با استفاده از هر کدام از روش های گفته شده به راحتی می توانید پرورش مرغ گوشتی را آغاز کنید. خرید تخم نطفه دار و جوجه کشی مرغ گوشتی هزینه های کمتری را برای شما در بر خواهد داشت اما به بازه زمانی بیشتری نیاز دارد تا شما را به سوددهی برساند. در این بین خرید مرغ گوشتی بالغ سریع ترین راه برای رسیدن به سوددهی و درآمدزایی است. خرید مرغ گوشتی بالغ به طور قطع از هزینه بیشتری برخوردار است. شما با توجه به نوع هزینه و مکان مورد نظر می توانید یکی از این روش ها را برای پرورش مرغ گوشتی انتخاب کنید.

طریقه پرورش مرغ گوشتی

طریقه پرورش مرغ گوشتی با روش هایی که شما انجام می دهید کاملا متفاوت است. شما می توانید مرغ گوشتی را به صورت پرورش مرغ گوشتی در خانه، پرورش مرغ گوشتی به صورت سنتی و پرورش مرغ گوشتی به صورت صنعتی انجام دهید. ما در این مطلب پرورش مرغ گوشتی در خانه را به صورت صفر تا صد مورد بررسی قرار داده ایم. توجه کنید در روش های دیگر نیز تمامی موارد گفته شده در این مطلب دخیل بوده و می توانید از این موارد استفاده نمایید.

مرغداری گوشتی سنتی

مرغداری گوشتی سنتی یکی از گزینه هایی است که شما از طریق آن می توانید به سوددهی برسید. با توجه به این که مرغداری گوشتی سنتی از تجیزات و استانداردهای روز دنیا برخوردار نیست می تواند موجب شکست در پرورش مرغ گوشتی شود. اگر دویست دارید مرغداری گوشتی سنتی را افتتاح کنید ابتدا به نتیجه کار فکر کنید و سپس این کار را آغاز کنید. پرورش مرغ گوشتی به صورت صنعتی و یا در قفس بهترین گزینه پیش روی شماست. مرغداری گوشتی سنتی معایب فراوانی چون شیوع بیماری، بهداشتی نبودن، نیاز به نیروی 24 ساعته، مدیریت سخت و بسیاری از معایب دیگر را در بر خواهد داشت.

فضای پرورش مرغ گوشتی در خانه

فضای پرورش اولین و مهمترین مقوله در پرورش مرغ گوشتی در خانه است. آنهایی که در خانه‌های روستایی زندگی می‌کنند به راحتی هرچه تمام تر می توانند مرغ گوشتی خود را در فضای بیرونی خانه پرورش دهد، اما آنهایی که در شهر زندگی می کنند قاعدتاً با سختی هایی در این باره باید دست و پنجه نرم کنند. کسانی که دوست دارند پرورش مرغ گوشتی را در حیاط منزل و یا انباری انجام دهند می توانند از قفس به جای زمین استفاده نمایند. فضای مورد نظر برای پرورش مرغ گوشتی باید از استانداردهای روز دنیا برخوردار باشد. داشتن دما و رطوبت مناسب، تجهیز بودن به تمامی امکانات، دور بودن از سروصدا و بسیاری از عوامل دیگر جز استاندادهایی است که فضای مورد نظر برای پرورش مرغ گوشتی باید آن را دارا باشد.

پرورش مرغ گوشتی در خانه در قفس در خانه

با استفاده از قفس های چند طبقه به راحتی هرچه تمام تر می توانیم حتی از فضای غیر  قابل استفاده انباری، حیاط و پشت بام خود برای پرورش مرغ گوشتی در خانه استفاده کنید. همچنین با استفاده از قفس مرغ مدیریت راحت‌تری خواهید داشت. با استفاده از قفس دیگر نیازی به دانخوری و آبخوری، حصارکشی، خاک اره و بسیاری از عواملی که باعث هزینه‌های بسیار زیاد می‌شود، ندارید.

تغذیه مرغ گوشتی در خانه

دومین عامل در پرورش مرغ گوشتی در منزل تغذیه است. تغذیه در کنار محل زندگی میتواند جزء مهمترین عوامل پرورش مرغ گوشتی در منزل باشد. توجه داشته باشید بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند هزینه های پرورش مرغ گوشتی خود در منزل را کمتر کنند از تغذیه های بی کیفیت استفاده می‌نمایند. این امر می‌تواند به کسب و کار آنها ضربه بسیار زیادی را وارد کند. توصیه می کنیم برای تغذیه مرغ گوشتی از محصولات تازه و ارگانیک استفاده نمایید. رشد استخوانی و رشد عضلانی این پرنده با جیره غذایی آن رابطه مستقیم دارد. هر چقدر کیفیت غذای شما بالاتر باشد به طبع مرغ گوشتی بهتری را به بازار عرضه خواهید کرد.

برای تامین تغذیه مرغ گوشتی می توانید از پولت‌های مرغ استفاده کنید. مرغ گوشتی غذایی مانند مرغ معمولی دارد و تفاوت چندان زیادی بین تغذیه مرغ گوشتی با مرغ معمولی نیست. اما به یاد داشته باشید باید در کنار تغذیه از موادی مانند ویتامین ها، اسید آمینه، مواد معدنی و مواد انرژی زا استفاده کنید. این مواد باعث می شود مرغ ها رشد بهتر و با کیفیت تری داشته باشند.

جدول جیره غذایی مرغ گوشتی

دوره­های رشد انرژی (کیلوگرم/کیلوکالری) پروتئین (%) کلسیم (%) فسفر (%)
آغازین 2900 22 96/0 48/0
رشد 3000 21 81/0 40/0
پایانی 3100 19 94/0 47/0

 

 

 

 

 

پرورش مرغ گوشتی در منزل
پرورش مرغ گوشتی در منزل

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار

آب

بسیاری از تولید کنندگان مرغ گوشتی در خانه آب را دست کم میگیرند. این در حالی است که آب یکی از مهمترین ارکان برای  کسب و کار شما به شمار می‌رود. مرغ های گوشتی مانند سایر موجودات برای ادامه حیات خود به آب نیز نیاز دارند. سعی کنید از آبهای تصفیه شده و بدون آلودگی برای رشد مرغ گوشتی در منزل استفاده کنید و اهمیت آب را دست کم نگیرید.

سیستم گرمایشی و سرمایشی

از دیگر عواملی که می تواند در پرورش مرغ گوشتی در خانه مهم باشد، سیستم گرمایشی و سرمایشی است. توجه داشته باشید مکانی که در آن پرورش مرغ گوشتی را انجام می‌دهید باید دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی باشد تا در طول سال با تغییرات آب و هوایی تلفات بسیار بالا را همراه نداشته باشید.

تهویه

تهویه از دیگر اجزای مهم پرورش مرغ گوشتی در منزل به شمار می آید. بیماری می تواند مرغ را از پا بیندازد. بسیاری از بیماریهای تنفسی با استفاده از تهویه به راحتی از فضای پرورش خارج شده و دیگر پرندگان را دچار بیماری نمی کند. از سوی دیگر تهویه دائماً هوای تازه را به داخل کشانده و هوای آلوده داخل را به بیرون هدایت می کند.

جلوگیری از بیماری در پرورش مرغ گوشتی

یکی از مهمترین نکاتی که در پرورش مرغ گوشتی باید آن را مد نظر داشته باشید، جلوگیری از بیماری و شیوع آن در بین مرغ های گوشتی است. شما به عنوان پرورش دهنده باید مرغ های مریض را شناسایی کنید و آنها را قرنطینه نمایید. چنانچه بیماری در بین مرغها شیوع پیدا کند قطعاً کسب و کار شما با ضرر های فراوانی همراه خواهد بود. مرغ ها در دوره پرورش خود می توانند به انواع بیماری ها مبتلا شوند. وظیفه شما به عنوان پرورش دهنده علاوه بر ایجاد فضای آرام و تهیه دان و آب کافی جلوگیری از این بیماری ها است. هر چقدر بتوانید به بهترین شکل بیماری ها را کنترل کنید به طور قطع پرورش مرغ گوشتی در خانه برای شما سودآوری بالاتری خواهد داشت

انتخاب نژاد مناسب برای پرورش مرغ گوشتی

برای پرورش مرغ گوشتی در خانه می توانید از مرغ های برهما، کوشین، راس، فاورولس، ساسکس، دورکینگ و مرغ مرندی استفاده کنید. یکی از مهمترین نکاتی که می تواند پرورش مرغ گوشتی در خانه و یا در فضاهای صنعتی تاثیرگذاری بالایی داشته باشد، انتخاب نوع نژاد است. انتخاب نوع نژاد میزان سودآوری شما از این صنعت را مشخص خواهد کرد. چنانچه نتوانید گزینه درست را برای این موضوع انتخاب کنید به طور قطع کسب و کار شما دچار شکست خواهد شد یا اگر به موفقیت می رسید موفقیت شما سود دهی کلانی را به همراه نخواهد داشت. از این رو قصد داریم در ادامه مطلب به بررسی برخی از نژادها بپردازیم برای آشنایی بیشتر با نژادهای مناسب برای پرورش مرغ گوشتی این قسمت از سایت پرآور صنعت را مورد مطالعه قرار دهید.

مرغ کوشین

یکی از نژادهایی که می تواند در پرورش مرغ گوشتی انتخاب مناسبی برای شما باشد، مرغ کوشین است. کوشین در دوره باروری خود حدود ۴ کیلو وزن میگیرد. توجه داشته باشید مرغ کوشین مخصوص پرورش مرغ گوشتی بوده و تخم گذاری نسبتا پایینی هستند و گزینه مناسبی برای پرورش مرغ تخمگذار نمی‌باشند.

مرغ نژاد کوشین
مرغ نژاد کوشین

مرغ ساسکس

مرغ ساسکس از دیگر گزینه هایی است که می تواند سوددهی بالایی را برای شما در پرورش مرغ گوشتی در خانه یا در فضای صنعتی همراه داشته باشد. مرغ ساسکس سه تا چهار کیلو در دوره پرورش خود وزن میگیرد. این نژاد که متعلق به کشور انگلیس است در سال حدود ۱۸۰ تا از خود به جای می گذارد.

مرغ مرندی

مرغ مرندی نژادی ایرانی دارد. از این مرغ برای تولید گوشت و تولید تخم مرغ به صورت همزمان استفاده می شود. مرغ مرندی در سال ۲۰۰ عدد تخم و ۳ کیلوگرم وزن از خود به جای می گذارد. کسانی که دوست دارند پرورش مرغ تخمگذار و پرورش مرغ گوشتی را در کنار یکدیگر انجام دهند مرغ مرندی می تواند بهترین گزینه برای آنها باشد.

نژاد مرندی

مرغ برهما

مرغ برهما در دوره پرورش چهار ماه خود به شما ۴ تا ۵ کیلو گوشت مرغ خواهد داد. این مرغ در سال ۱۴۰ عدد تخم از خود به جای می گذارد. اگر می خواهید تولیدات بهتری در زمینه گوشت مرغ برهما داشته باشید توصیه میکنیم دوره تخم گذاری آن را کاهش دهید.

نژاد راس

 اگر دوست دارید پرورش مرغ در خانه را در دوره ۴۵ روزه انجام دهید، مرغ راس می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این مرغ در ۴۵ روز به شما حدود ۳ کیلوگرم گوشت خواهد داد. خوبی پرورش مرغ راس بازگشت زود سرمایه اولیه شماست.

مرغ فاورولس

مرغ فاورولس متعلق به کشور فرانسه است  و در دوره خود ۴ کیلوگرم گوشت به شما خواهد داد. یکی از بهترین گزینه ها برای پرورش مرغ گوشتی در خانه مرغ مرغ فاورولس است.

روشهای پرورش مرغ گوشتی در خانه

برای پرورش مرغ گوشتی در خانه نیز مانند پرورش مرغ گوشتی می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.  خرید جوجه چند روزه، جوجه کشی از تخم نطفه داد و خرید مرغ گوشتی مولد مواردی هستند که با استفاده از آن می توان پرورش مرغ گوشتی در خانه را انجام داد. در ادامه مطلب هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

روشهای پرورش مرغ گوشتی در خانه
روشهای پرورش مرغ گوشتی در خانه

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین در خانه از ۰ تا ۱۰۰ + [ رایگان و کاربردی ]

خرید جوجه چند روزه

کسانی که برای اولین بار پرورش مرغ گوشتی در منزل را انجام میدهند سراغ خرید جوجه چند روزه می روند تا پرورش را به خوبی آغاز نماید. چنانچه شما نیز دوست دارید با خرید جوجه چند روزه پرورش مرغ در خانه را انجام دهید، توصیه می‌کنیم از مراکز معتبر و واکسن شده استفاده کنید. این کار می‌تواند تلفات در پرورش مرغ را کاهش دهد.

جوجه کشی از تخم نطفه دار

کسانی که تجربه پرورش مرغ گوشتی را دارند به سراغ جوجه کشی از تخم نطفه دار می‌روند، زیرا خرید جوجه چند روزه می‌تواند از سوددهی کسب و کار کم کند چنانچه دوست دارید به سودآوری بالایی در این زمینه برسید توصیه می کنیم از تخم مرغ نطفه دار برای جوجه کشی استفاده کنید.

خرید مرغ مولد

روشی که می تواند شما را در پرورش مرغ گوشتی در خانه روستایی و یا حیاط دهد، خرید مرغ مولد است. معمولا افرادی که مرغ گوشتی را در حیاط منزل خود انجام می دهند از گزینه خرید مرغ مولد استفاده می‌کنند. این روش روش محبوب افرادی است که مرغ را به روش سنتی و کرچ کردن پرورش می دهند، است.

مراحل پرورش مرغ گوشتی

مراحل پرورش مرغ گوشتی از خرید تخم نطفه دار شروع می شود و سپس با استفاده از دستگاه های جوجه کشی ادامه می یابد. بعد از تبدیل شدن تخمه نطفه دار به جوجه نوبت نگهداری و مراقبت از جوجه های گوشتی است. با نگهداری و مراقبت جوجه های گوشتی مرغ گوشتی بالغ به دست خواهد آمد. کشتار و عرضه محصولات به بازار نیز مراحل پایانی پرورش مرغ گوشتی به شمار می روند.

خرید پرورش مرغ گوشتی در روستا

پرورش مرغ گوشتی در روستا نیز میسر خواهد بود. شما می توانید از طریق روش های مختلفی که به شما آموزش داده شد پرورش مرغ گوشتی در روستا را تجربه نمایید. توجه داشته باشید پرورش مرغ گوشتی در روستا به دو روش صنعتی و سنتی نیز میسر است شما باید شرایط را بسنجید و سپس یکی از روش های گفته شده را برای شروع کسب و کار انتخاب نمایید.

چرا پرورش مرغ گوشتی در خانه را انتخاب کنیم؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با آن پرورش مرغ گوشتی را آغاز نمایید. در ادامه مطلب به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

  1. آفت پایین
  2. برگشت زود سرمایه اولیه
  3. رشد سریع
  4.  مقوی بودن گوشت مرغ
  5. قابل هضم بودن آن

دوره پرورش مرغ گوشتی چقدر است؟

کسانی که به صورت صنعتی پرورش مرغ گوشتی را انجام می دهند در ۴۵ روز میتواند سرمایه اولیه خود را با سود به دست آورند. این دوره در مرغ های بومی به ۶ ماه تغییر زمان خواهد داد.

مزرعه پرورش مرغ گوشتی

در کنار پرورش مرغ در خانه شما می توانید با استفاده از مزرعه پرورش مرغ گوشتی تمام شرایط لازم برای رسیدن به سود را فراهم کنید.

تمام قسمت های ساختمان مرغداری گوشتی به شرح زیر است:

  1. سالن‌های پرورش
  2. اتاق برق
  3. اضطراری
  4. انبار خوراک
  5. کشتارگاه کوچک
  6. واحد رفاهی دفتر کار
  7.  انبار وسایل و تجهیزات

سود پرورش مرغ گوشتی در خانه چقدر است؟

سود پرورش مرغ گوشتی در خانه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. مهمترین هزینه ها هزینه های ثابت شما در طول دوره پرورش است. هزینه هایی مانند زمین، ساختمان، تاسیسات، تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ و ماشین‌آلات جز موارد ضروری و اصلی در هزینه پرورش مرغ گوشتی به شمار می روند. در کنار این‌ها باید هزینه‌های جاری مانند تامین آب و دان، واکسن، دستمزد کارگران، دارو و حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید. سود شما از پرورش مرغ گوشتی با در نظر گرفتن هزینه های ثابت و جاری به دست خواهد آمد.

سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰
سود پرورش مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۰

بیشتر بخوانید: پرورش کبک در خانه از صفر تا صد + [ نکات کلیدی ]

پرورش جوجه گوشتی

پرورش جوجه گوشتی یکی از کارهایی است که می‌تواند شما را یک قدم به سرمایه بسیار زیاد و درآمدهای کلان نزدیک کند. برای پرورش جوجه گوشتی باید چند نکته بسیار مهم چون انتخاب محل مناسب برای پرورش، تغذیه (دان و آب)، برنامه نوردهی، رطوبت و دما را رعایت کنید. هر کدام از عوامل گفته شده می تواند به طور مستقیم بر میزان وزن گیری جوجه گوشتی تاثیر مثبت و یا منفی داشته باشد. چنانچه عوامل گفته شده به خوبی رعایت نشود شما وزن‌گیری جوجه گوشتی را مشاهده نخواهید کرد و یا وزن کمی را به خود خواهد گرفت. در ادامه مطلب هر کدام از موارد گفته شده را به اختصار توضیح خواهیم داد.

انتخاب محل مناسب برای پرورش جوجه گوشتی

محل پرورش می تواند به طور مستقیم بر سلامتی و بهداشت محصولات به دست آمده از جوجه های گوشتی تاثیر گذار باشد. داشتن محل پرورشی بهداشتی و ایمن می تواند شما را یک قدم به رسیدن به درآمدهای کلان نزدیکتر کند. به طور مثال جوجه های گوشتی باید روی سطحی مناسب راه بروند چنانچه شما نتوانید سطح مناسب را فراهم کنید به طور قطع جوجه ها راه رفتن ابتدایی خود را به درستی فرا نخواهند گرفت و برای خوردن دان و آب به مشکل خواهند خورد. در این مواقع ما به شما قفس مرغ را پیشنهاد می کنیم. قفس مرغ به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک محل مناسب برای پرورش جوجه گوشتی را به دست آورید.

تغذیه جوجه گوشتی

یکی از مهمترین نکاتی که می تواند به طور مستقیم بر میزان درآمد زایی شما از پرورش جوجه گوشتی تاثیر گذار باشد، تغذیه است. چنانچه تغذیه مناسب استفاده کرده باشید وزن گیری جوجه گوشتی به بهترین شکل انجام خواهد شد، اما چنانچه این کار را با تغذیه نامرغوب یا کم کیفیت انجام دهید از وزن گیری جوجه به درستی انجام نشده و محصولات با کیفیتی به دست نخواهید آورد. تغذیه باعث بالا رفتن میزان مقاومت بدن جوجه ها در برابر بیماری ها و به دست آوردن انرژی مورد نظر برای رشد می شود، پس آن را بسیار جدی بگیرید.

میزان غذای مصرفی جوجه های گوشتی با توجه به سن، وزن، شرایط محیطی و میزان انرژی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در هنگام در نظر گرفتن تغذیه به عوامل گفته شده توجه فراوانی داشته باشیم.

برنامه نوردهی جوجه گوشتی

عامل بعدی که می تواند بر پرورش جوجه گوشتی تاثیر گذار باشد، برنامه نوردهی است. برنامه نوردهی یکی از کلیدی ترین کارهایی است که شما باید آنها را مدیریت کنید تا بتوانید کسب و کار مطلوبی را داشته باشید. چنانچه بتوانید برنامه نوردهی را به بهترین شکل اجرا کنید با کاهش ضریب تبدیل غذایی گله، بهبود عملکرد گله و کاهش مشکلات پرورش جوجه گوشتی همراه خواهید بود. طول دوره روشنایی با توجه به چند روزه بودن جوجه گوشتی متفاوت خواهد بود. علاوه بر طول دوره روشنایی طول دوره تاریکی نیز می‌تواند حائز اهمیت باشد به این نکته را نیز در کنار برنامه نوردهی توجه کنید.

دما و رطوبت مناسب

آخرین موردی که می تواند پرورش جوجه های گوشتی را  تحت تاثیر قرار دهد دما و رطوبت مناسب است. دما و رطوبت مناسب می‌تواند شرایط ایده آلی را فراهم کند تا جوجه های گوشتی به بهترین شکل رشد خود را پیگیری نمایید. چنانچه این عامل به بهترین شکل فراهم نشود عوارض مختلفی چون بیماری های مختلف، استرس گرمایی، عدم گوشت گیری و تلفات را با خود به همراه خواهد داشت. برای سنجش دقیق رطوبت و دما می توانید از ابزارهایی مانند دماسنج رطوبت سنج استفاده کنید.

پرورش جوجه گوشتی در خانه

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها و پرورش جوجه گوشتی در خانه را جزو اولویت های کاری خود قرار می‌دهند. پرورش جوجه گوشتی در خانه هزینه هایی چون اجاره مکان مورد نظر برای پرورش، حمل و نقل و سایر هزینه های از این دست را به حداقل ترین میزان خود خواهد رساند. چنانچه شما هم می توانید از پشت بام، انباری، بالکن، زیر زمین و یا حیاط منزل خود برای پرورش جوجه گوشتی و یا پرورش مرغ گوشتی استفاده کنید هر چه سریعتر این کسب و کار را آغاز کنید. شما می توانید با استفاده از قفس مرغ در فضاهای بسیار کوچک و حتی فضای پرت پرورش مرغ گوشتی در خانه و پرورش جوجه گوشتی در خانه را انجام دهید.

مهمترین نکات برای خرید جوجه گوشتی

خرید جوجه گوشتی نکات خاص خود را دارد. شما باید در هنگام خرید این پرنده به عوامل مختلفی توجه فرمایید که کسب و کار شما دچار ضرر و زیان نشود. از جمله عواملی که باید به آن توجه داشته باشید می توان به نکات زیر اشاره کرد.

  1. سلامت مادر جوجه ها از تمامی لحاظ باید تایید شود ( جوجه گوشتی تولید شده باید باکیفیت و بدون بیماری باشد)
  2.  بهترین نژاد با بالاترین بازدهی انتخاب گردد
  3.  تمامی جوجه ها باید از یک سن و از یک مادر باشند
  4. شرایط مورد نیاز بعد از خرید جوجه های گوشتی را باید فراهم نمود تا بالاترین بازدهی نصیب شما شود

شما برای ما از پرورش مرغ گوشتی در منزل بنویسید

پرورش مرغ گوشتی موضوع مهمی بود که در این مطلب از سایت پرآورصنعت به آن پرداختیم. با استفاده از این مطلب به راحتب می توانید صفر تا صد پرورش مرغ گوشتی به روش های مختلفی چون پرورش مرغ گوشتی در خانه و به صورت صنعتی را انجام دهید. شما برای پرورش مرغ گوشتی خود از چه روش هایی استفاده می کنید؟ آیا موارد گفته شده در این مطلب با تجربیات شما یکسان است. سایت پرآورصنعت منتظر نظرات شما در این باره است تا بتواند مطلب پرورش مرغ گوشتی خود را بیش از گذشته پربارتر کند تا مخاطبین بتوانند کسب و کاری همراه با درآمد بالاتر را تجربه کنند. شما می توانید سوالات خود را نیز از طریق قسمت نظرات از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید. عزیزان پشتیبان ما در این سایت سعی دارند در سریعترین زمان ممکن جواب سوالات شما را بدهد.

سوالات متداول

کدام نژاد را برای پرورش مرغ گوشتی در خانه انتخاب کنیم؟

برای پرورش مرغ گوشتی در خانه می توانید از مرغ های برهما، کوشین، راس، فاورولس، ساسکس، دورکینگ و مرغ مرندی استفاده کنید.

پرورش مرغ گوشتی در خانه به چه روش هایی انجام می شود؟

خرید جوجه چند روزه؛ جوجه کشی از تخم نطفه دار، خرید مرغ مولد

تغذیه مرغ گوشتی در خانه به چه شکل است؟

تغذیه در کنار محل زندگی میتواند جزء مهمترین عوامل پرورش مرغ گوشتی در منزل باشد. توجه داشته باشید بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند هزینه های پرورش مرغ گوشتی خود در منزل را کمتر کنند از تغذیه های بی کیفیت استفاده می‌نمایند. این امر می‌تواند به کسب و کار آنها ضربه بسیار زیادی را وارد کند. توصیه می کنیم برای تغذیه مرغ گوشتی از محصولات تازه و ارگانیک استفاده نمایید. رشد استخوانی و رشد عضلانی این پرنده با جیره غذایی آن رابطه مستقیم دارد. هر چقدر کیفیت غذای شما بالاتر باشد به طبع مرغ گوشتی بهتری را به بازار عرضه خواهید کرد. برای تامین تغذیه مرغ گوشتی می توانید از پولت‌های مرغ استفاده کنید. مرغ گوشتی غذایی مانند مرغ معمولی دارد و تفاوت چندان زیادی بین تغذیه مرغ گوشتی با مرغ معمولی نیست. اما به یاد داشته باشید باید در کنار تغذیه از موادی مانند ویتامین ها، اسید آمینه، مواد معدنی و مواد انرژی زا استفاده کنید. این مواد باعث می شود مرغ ها رشد بهتر و با کیفیت تری داشته باشند.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۵ دیدگاه
  • احمد 4 دی 1400 / 6:02 ب.ظ

    مطلبتون درباره پرورش مرغ گوشتی بسیار عالی بود.ممنون

  • حسن مردی 19 اسفند 1400 / 12:16 ب.ظ

    خیلی مطالب عالی بود من رشته تحصیلی ام مرغداری صنعتی میباشد در مورد مرغ گوشتی مطالب جدید بیشتری بزارین ممنون میشم با تشکر

    • طاعتی 21 اسفند 1400 / 3:19 ب.ظ

      خوشحالیم که مطلبمون رو دوست داشتین
      حتما مطالب جدید رو براتون آپدیت می کنیم

  • اریا 28 شهریور 1401 / 3:39 ب.ظ

    عالی بود ممنون

  • سینا 5 تیر 1402 / 0:45 ق.ظ

    سلام لطفاً اطلاعات کامل قرار بدید
    به طور مثال از روز ۱ تا روز ۴۲ برای هر یک عدد جوجه میزان نور و غذا رو بزارید
    ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *