انواع مرغ + [ تمامی نژادهای مرغ + عکس ]

انواع نژاد مرغ

پرورش مرغ یکی از پردرآمدترین کسب و کارهایی است که شما میتوانید به آن بپردازید. زمانی پرورش مرغ برای شما به بهترین شکل و بالاترین درآمد را به همراه خواهد داشت که شما بتوانید اطلاعات خود در زمینه را بالا ببرید. یکی از مهمترین نکات و اطلاعاتی که در این زمینه باید به آن بپردازید، انواع مرغ است. با شناخت انواع نژاد مرغ به راحتی هرچه تمام تر می توانید در زمینه ای که پرورش مرغ را آغاز کرده اید، فعالیت نمایید.

در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک شما آمده ایم تا بتوانید به آسانی هرچه تمام تر مهمترین نژاد های مرغ را شناسایی کنید و در هنگام انتخاب انواع مرغ بهترین گزینه را انتخاب نمایید. چنانچه جز علاقه مندان به فعالیت در این زمینه هستید و دوست دارید با تمامی نژادهای مرغ آشنا شوید در این مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

انواع نژاد مرغ از نوع تخم گذار

اولین نژاد مرغ ها که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد نژاد مرغ های تخمگذار است. مرغ تخمگذار از لحاظ ظاهر، نژاد و حتی تخم گذاری با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارند. از جمله معروف ترین نژاد های مرغ تخم گذار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. رد آیلند رد
  2.  دو رگه
  3.  لگهورن
  4.  پلیموت راک
  5.  ساسکس
  6.  آنکونا
  7.  هامبورگ
  8.  بارنیولدر
  9.  ارپینگتون
  10.  مارانس
  11.  مرغ مرندی

در ادامه مطلب تمامی انواع نژاد مرغ از نوع تخم گذار را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما در هنگام مشاهده هر کدام از نژاد ها را به راحتی تشخیص دهید و انتخاب نمایید.

رد آیلند رد

یکی از انواع مرغ تخمگذار مرغ رد آیلند رد با نژاد آمریکایی است. این مرغ در برابر بیماری و آب و هوای بد مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و در سال حدود ۲۵۰ تخم از خود تولید می کند. تخم مرغ های نژاد رد آیلند رد به رنگ قهوه ای است. از خصوصیات رفتاری این نژاد از مرغ می توان به ارتباط صمیمانه با انسان اشاره کرد.

انواع مرغ
انواع مرغ

انواع نژاد مرغ، مرغ دورگه

چنانچه در انواع نژاد مرغ در پی تولید تخم مرغ بیشتر هستید مرغ دورگه از مرغ رد آیلند در سال تخم مرغ بیشتری تولید خواهد کرد. این نژاد از انواع مرغ در سال حدود ۲۸۰ تخم مرغ از خود به جای می گذارد. مقاومت بدنی بالا و مصرف غذای کم از ویژگیهای بارز مرغ های دورگه به شمار می رود.

مرغ لگهورن

مرغ لگهورن همچون مرغ رد آیلند در سال حدود ۲۵۰ عدد تخم مرغ تولید می کند. تخم مرغ های تولید شده توسط مرغ لگهورن به رنگ سفید می باشد. بسیاری از محققان نژاد اصلی مرغ لگهورن را متعلق به کشور آمریکا می دادند. توجه داشته باشید مرغ لگهورن بر عکس تمامی مرغ ها هیچ علاقه ای به تعامل با انسان نداشته و به سختی اهلی میشود. چنانچه در پی نژادی آرام در انواع مرغ هستید به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم مرغ لگهورن را نگهداری نمایید.

نژاد پلیموت راک

اگر در انواع نژاد مرغ در پی نژادی هستید که به صورت روزانه برای شما تخم گذاری کند، نژاد پلیموت راک بهترین گزینه برای شماست. نژاد پلیموت راک نسبت به سایر نژادهای مرغ بزرگتر بوده و برای رشد نیاز به فضای بیشتری دارد. از خصوصیات اخلاقی این نژاد از مرغ می توان به خلق و خوی آرام و رام شدن آسان اشاره کرد. تخم مرغ های نژاد پلیموت راک به رنگ قهوه ای روشن می باشد.

مرغ ساسکس

از دیگر انواع مرغ ها که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد، مرغ ساسکس است. شما میتوانید مرغ ساسکس را به دو منظور تخمگذار و گوشتی بودن مورد استفاده قرار دهید. مرغ نژاد ساسکس دو منظوره بوده و در سال ۲۵۰ عدد تخم از خود تولید می کند. تخم مرغ های تولیدی توسط این مرغ به رنگ های سفید گرم و قهوه ای است. از خصوصیات رفتاری مرغ ساسکس  می توان به رفتار آرام و صمیمی آن اشاره نمود.

انواع مرغ
انواع مرغ

مرغ های آنکونا، انواع نژاد مرغ

منشا این نژاد مرغ به کشور ایتالیا بر می گردد. این مرغ در سال حدود ۲۰۰ عدد تخم مرغ از خود تولید می کند که رنگ آن ها به رنگ سفید می باشد. مرغ های آنکونا مانند مرغ های لگهورن با انسانها کمترین تعامل را داشته و غیر قابل کنترل می باشد. برای این که بتوانید آنها را اهلی کنید و از پرخاشگری آنها بکاهید توصیه می کنیم بعد از مدتی پرهای آنها را به شکل استاندارد بچینید.

مرغ هامبورگ

هامبورگ گزینه بعدی از انواع نژاد مرغ است که آن را مورد بررسی قرار می دهیم. این نژاد نسبت به سایر نژادهایی که نام بردیم در سال تخم گذاری کمتری دارد. میزان تخمگذاری مرغ هامبورگ در سال حدود ۲۰۰ عدد تخم مرغ است. تخم مرغ های تولید شده توسط این نژاد از مرغ به رنگ براق و سفید می باشد. این مرغ نیز همانند مرغ پلیموت راک برای رشد به فضای بسیار زیادی نیاز دارد.

مرغ بارنولدر

 مرغ بارنولدرجز مرغ هایی است که تخم مرغ یکدستی ندارد. رنگ تخم مرغ این نژاد از انواع مرغ به رنگ قهوه ای خالدار روشن است. اکثر محققان این مرغ را جز مرغ های دورگه نژاد آسیایی و هلند می دانند.  اگر به دنبال پرورش مرغ در خانه هستید در بین انواع نژاد مرغ می توانید بارنولدر را انتخاب کنید. این نژاد از مرغ مناسب‌ترین نژادی است که شما میتوانید در خانه نگهداری نمایید.

مرغ ارپینگتون

منشاء اصلی این مرغ کشور انگلیس می باشد. مرغ ارپینگتون نسبت به سایر انواع مرغ ها تخم گذاری کمتری خواهد داشت. این مرغ در سال حدود ۱۸۰ تخم مرغ تولید می کند و یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری در خانه می باشد. از خصوصیات اخلاقی این مرغ میتوان به خلق و خویی آرام اشاره کرد.

انواع مرغ
انواع مرغ

مرغ مارانس، انواع مرغ

از دیگر انواع مرغ می توان به مرغ مارانس اشاره کرد. این مرغ جزو انواع نژاد مرغ است که شما می توانید به دو منظور گوشتی و تخمگذار از آن استفاده نمایید. مرغ نژاد مارانس در سال ۲۰۰ عدد تخم مرغ از خود تولید می کند که رنگ آنها قهوه ای تیره است. از خصوصیات و ویژگی های این نژاد مرغ می توان به آرام بودن و نیاز به فضای کم جهت پرورش اشاره کرد. چنانچه فضای اندکی را برای پرورش مرغ در اختیار دارید می توانید در بین انواع نژاد مرغ مارانس انتخاب کنید.

مرغ مرندی

مرغ مرندی نژادی کاملاً ایرانی دارد که اصلیت آن برای مرند از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد. نکته جالب درباره مرغ مرندی سیاه بودن رنگ آن است. مقاومت بدنی بالا در برابر بیماری ها و هزینه خوراک پایین نسبت به سایر نژادها از ویژگی های بارز مرغ مرندی به شمار می رود. مرغ مرندی در سال چیزی حدود ۲۵۰ عدد تخم از خود تولید می کند. تخم مرغ های مرغ مرندی به رنگ قهوه ای روشن است. از خصوصیات اخلاقی این مرغ میتوان به ارتباط مهربانانه با انسان و تعامل با آنها اشاره کرد.

انواع نژاد مرغ از نوع گوشتی

شما می توانید مرغ ها را به دو صورت پرورش دهید 1. پرورش مرغ تخمگذار 2. پرورش مرغ گوشتی . در قسمت اول انواع مرغ تخمگذار را مورد بررسی قرار دادیم. نوبت این است که انواع نژاد مرغ از نوع گوشتی را بررسی کنیم. برای اطلاعات بیشتر با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 پلیموت راک 

این مرغ نژاد آمریکایی دارد و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به پرهای شلوغ آن اشاره کرد. این نژاد از چند نژاد دیگر برخوردار است. از پلیموت راک به عنوان نژاد اصلی مرغ گوشتی نامبرده می شود.

مرغ کورنیش

از دیگر مواد مرغ در دسته گوشتی می توان به مرغ کورنیش اشاره کرد. این نژاد از مرغ ها از جثه بسیار بزرگی برخوردار هستند که شانه های پهن و سینه های برجسته جزء ویژگی های بارز آن ها به شمار می رود. شما میتوانید مرغ کورنیش را در رنگ های قرمز، سیاه و سفید در طبیعت مشاهده کنید.

مرغ کوشین

مرغ کوشین جزء مرغ هایی است که اصلیت چینی دارد. از ویژگی‌های بارز این مرغ می‌توان به وزن‌گیری بالا اشاره نمود. شما می توانید از مرغ کوشین به عنوان مرغ گوشتی استفاده کنید.

انواع مرغ
انواع مرغ

شما برای ما از انواع نژاد مرغ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با انواع نژاد مرغ در نژادهای تخمگذار و گوشتی آشنا نمودیم. شما مخاطبین عزیز میتوانید به گزینه های گفته شده گزینه های دیگری نیز از طریق قسمت نظرات اضافه نمایید. به نظر شما بهترین نژاد مرغ گوشتی و تخمگذار کدام است؟  پاسخ های خود را برای ما کامنت کنید.

سوالات متداول

انواع نژاد مرغ از نوع تخم گذار را نام ببرید؟

رد آیلند رد دو رگه لگهورن پلیموت راک ساسکس آنکونا هامبورگ بارنیولدر ارپینگتون مارانس مرغ مرندی

انواع مرغ از نوع گوشتی را نام ببرید؟

پلیموت راک مرغ کورنیش مرغ کوشین

انواع نژاد مرغ را نام ببرید؟

تخمگذار گوشتی زینتی وغیره

 

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *