واقعیت های پرورش بلدرچین که شما را شگفت زده می کند!!!

واقعیت های پرورش بلدرچین

پرورش پرورش بلدرچین همیشه با واقعیت های جذابی همراه بوده است. نکاتی که می‌تواند جذابیت این کسب و کار را چندین برابر کند. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با واقعیت های پرورش بلدرچین بیشتر آشنا کنیم. در این مطلب شما را با تمامی واقعیت های شگفت انگیز که می تواند شما را در طول پرورش این پرنده بی نظیر شگفت زده کند آشنا خواهیم کرد. چنانچه دوست دارید با این واقعیت های شگفت انگیز آشنا شوید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب سایت پرآور صنعت همراه شوید. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

آیا بلدرچین پرواز می کند؟

بلدرچین جز پرندگان وحشی به شمار می رود. پرندگان وحشی معمولاً پرواز میکنند. کسانی که پرورش بلدرچین را انجام می دهند باید بدانند بلدرچین هایی که مرده پرورش قرار می‌گیرند از نوع اهلی بوده و مسافت کمی را پرواز می کنند. برای اینکه بتوانید در هنگام پرورش بلدرچین دچار خسارت ناشی از پرواز بلدرچین نشوید باید آنها را در قفس بلدرچین نگهداری کنید. قفس مانع پرواز بلدرچین ها خواهد شد. برخی از آنها مانند بلدرچین معمولی و بلدرچین ژاپنی مسافت های طولانی را نیز می توانند طی کنند.

دوره پرورش بلدرچین چند روز به طول می‌انجامد؟

کسانی که پرورش بلدرچین را انجام می دهند به خوبی می دانند برای اینکه بتوانند یک بلدرچین را به فروش برسانند باید حدود ۴۲ تا ۵۰ روز صبر کنند.

واقعیت های پرورش بلدرچین
واقعیت های پرورش بلدرچین

آیا بلدرچین کرچ می شود؟

بلدرچین معمولی ، آمریکایی، آفریقایی، کالیفرنیای و هندی بر روی تخم های خود می خوابند و آنها را کرچ می‌کنند. کسانی که دوست دارند بلدرچین ژاپنی را کرچ کنند باید بدانند این بلدرچین کرچ نمی شود و برای کرچ کردن آن باید از مرغ و یا دستگاه جوجه کشی استفاده کنند.

بهترین منبع برای تهیه غذای بلدرچین کجاست؟

کسانی که دوست دارند پرورش بلدرچین را انجام دهند باید از مراکز خوراک دام و طیور غذای بلدرچین خود را تهیه کنند. چنانچه از غذای بلدرچین با کیفیت استفاده نکنند کسب و کار آنها دچار ضررهای فراوانی خواهد شد. برای تهیه غذای بلدرچین می توانید به سایت پرآور نیز مراجعه فرمایید.

آیا بلدرچین گندم مصرف می کند؟

بلدرچین جزو پرنده هایی است که معمولا تمامی غذاهای موجود را مصرف می‌کند. به طور مثال شما می توانید از حشرات، ساقه گیاهان و سبزیجات مختلف در جیره غذایی آن استفاده کنید. در جیره غذایی این پرنده باید توجه داشته باشید تمامی مواد معدنی، پروتئینی و ویتامینه را جای دهید. گندم به تنهایی نمی تواند انرژی بدن بلدرچین را تامین کند. در کنار گندم باید از سایر مواد افزودنی استفاده کرد.

دوره جوجه کشی بلدرچین چند روز به طول می‌انجامد؟

دوره دوره جوجه کشی بلدرچین ۱۷ روز به طول خواهد انجامید.

میزان تخمگذاری بلدرچین در هفته چقدر است؟

اگر شرایطی را فراهم کنید که بلدرچین بتوانند در آن بدون استرس به رشد خود بپردازد این پرنده در هفته ۵ تا ۶ تخم از خود تولید خواهد کرد.

واقعیت های پرورش بلدرچین
واقعیت های پرورش بلدرچین

بلدرچین بیشترین تخم گذاری را در چه فصل هایی انجام می دهد؟

 بهار، تابستان، پاییز و ماه دی فصل هایی است که بلدرچین در آن بالاترین تخمگذاری را از خود نشان می دهد. در دو ماه باقیمانده بلدرچین به تجدید قوا خواهد پرداخت. توجه داشته باشید بلدرچینها در دو سال اول زندگی خود بیشترین بازدهی را بابت تخم گذاری خواهند داشت و بعد از آن با تخمگذاری آنها کاهش خواهد یافت.

میزان پروتئین گوشت بلدرچین چقدر است؟

 پروتئین موجود در گوشت بلدرچین بیشتر از گوشت مرغ خواهد بود. اگر ۲۰۰ گرم گوشت بلدرچین ۵۰ گرم پروتئین داشته باشد، گوشت مرغ در مقایسه با این گرم ۱۰ تا ۲۰ درصد پروتئین کمتری را از خود به جای خواهد گذاشت. علاوه بر پروتئین گوشت بلدرچین حاوی آهن، روی، پتاسیم و فسفر است که می تواند شما را در برابر بیماری ها حفظ کند.

بلدرچین در ایران چه نژاد هایی دارد؟

بلدرچین معمولی و بلدرچین ژاپنی دو نژادی هستند که در ایران از سازگاری بیشتری برخوردار هستند. علاوه بر این دو نژاد نژاد کالیفرنیایی، سینه سفید آمریکایی، کاهگلی، آفریقایی، کانادایی و گامبولی نیز می توانند خود را با شرایط آب و هوایی ایران سازگار کند.

آیا بلدرچین شپش دارد؟

 بله بلدرچینها شپش دارند. اما توجه کنید تمام حیوانات زنده در دنیا شپش دارند از جمله انسان!!! با نبود بهداشت هر موجود زنده ای می تواند شپش را در بدن خود یافت کند.

بلدرچین بیمار می شود؟

بلدرچین جزء پرندگان مقاوم در برابر بیماری ها است. چنانچه محیط پرورش بلدرچین دارای استاندارد روز دنیا نباشد این پرندگان دچار استرس خواهد شد. همچنین بلدرچین های بالغ به بیماری آنفولانزا، ترک کف پا، بیرون زدگی مقعد، برونشیت و بسیاری از بیماری‌های دیگر مبتلا خواهند شد. برای اینکه بتوان از بیماری ها جلوگیری کنید و یا جلوی شیوع آنها را بگیردی توصیه می‌کنیم از قفس بلدرچین استفاده کنید.

دشمن بلدرچین در رشد چه چیزی است؟

استرس و غیر بهداشتی بودن محیط از اصلی‌ترین دشمنان بلدرچین در رشد آنها به شمار می رود. در کنار گزینه های گفته شده نبوده غذای استاندارد نیز می تواند تبعات بسیار بدی برای بلدرچین شما داشته باشد. برای دوری از استرس و محیط غیربهداشتی ما به شما استفاده از قفس بلدرچین را توصیه میکند.

آیا بلدرچین با صدای خود با هم نوعان خود ارتباط برقرار می کند؟

بلدرچین ها جزو پرندگانی هستند که برای یافتن غذا، پیدا کردن مادر، اعلام خطر و جفتگیری صدا های متفاوتی را از خود در می آورند. یکی از راه های ارتباط بلدرچین ها با همنوع خود نوع صدای آنها است.

بلدرچین را از کجا خریداری کنیم؟

برای اینکه  از پرورش بلدرچین بهترین بازخورد نصیب شما شود توصیه می کنیم آن را از سایت ها با منابع معروف خریداری کنید. چنانچه نتوانید این کار را انجام دهید کسب و کار شما با ضررهای فراوانی همراه خواهد بود.

عمر بلدرچین چقدر است؟

بلدرچین حدود ۱۰ سال عمر خواهد کرد. توجه داشته باشید این پرنده در دو سال اول عمر خود تخمگذاری انجام می دهد و بیشتر از آن کارایی خاصی نخواهد داشت. می توانید بعد از ۲ سال آن را به ‌عنوان بلدرچین گوشتی مورد استفاده قرار دهید.

واقعیت های پرورش بلدرچین
واقعیت های پرورش بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین چیست؟

پروتئین، آهن، ویتامین، مواد معدنی و فسفر، کلسیم، پتاسیم و کلسترول از جمله خواص گوشت بلدرچین به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با خواص گوشت بلدرچین می‌توانید به مطلب گوشت بلدرچین برای کودکان مراجعه کنید.

راه های تشخیص بلدرچین نر و ماده چیست؟

 برای این که بتوانید بلدرچین نر و ماده را تشخیص دهید توصیه می‌کنیم به مطلب چگونه بلدرچین را جفت کنیم؟ مراجعه کنید. ما در این مطلب به طور کامل به شما گفتیم که چگونه بلدرچین نر و ماده را از یکدیگر تشخیص دهید.

شما برای ما از واقعیت های شگفت انگیز بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با واقعیت‌ های پرورش ‌بلدرچین آشنا کردیم. چنانچه شما جای واقعیتی را در بین واقعیت های گفته شده خالی دید می توانید از طریق قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا بلدرچین پرواز می کند؟

بله پرواز می کند اما بلدرچین اهلی چنین خصوصیاتی ندارد

آیا تمام بلدرچین ها کرچ می شوند؟

به جز بلدرچین ژاپنی سایر بلدرچین ها کرچ می شوند

دوره جوجه کشی بلدرچین چند روز به طول می‌انجامد؟

17 روز

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • عباس 27 اردیبهشت 1402 / 12:08 ب.ظ

    سلام ببخشید بلدرچین اهلی میشه کرچ کرد نژاد معمولی باشه
    باتشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *