مجوز پرورش بلدرچین + [ از ابتدا تا انتها ]

مجوز پرورش بلدرچین

مجوز پرورش بلدرچین اولین چالشی است که پرورش دهندگان این پرنده با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای بسیاری از پرورش دهندگان بلدرچین جای سوال است که آیا پرورش بلدرچین نیاز به مجوز دارد یا خیر؟ چنانچه این سوال در ذهن شما نیز نقش بسته است می توانید این مطلب از سایت پرآور صنعت را مورد مطالعه قرار دهید. پرآور صنعت در این مطلب به طور کامل شما را با جواب سوال آیا پرورش بلدرچین نیاز به دریافت مجوز دارد یا نه؟ آشنا خواهد کرد. همچنین به شما خواهد گفت اگر نیاز به دریافت مجوز دارید چه شرایطی را پشت سر خواهید گذاشت. توصیه می کنم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب از سایت پرآور صنعت ۶ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت، اما اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد که در کمتر منبعی آنها را مطالعه کرده اید.

مجوز پرورش بلدرچین در تراکم های خاص

برای اینکه بتوانید پرورش بلدرچین را بدون مجوز پیگیری کنید باید میزان تولید شما از ۱۰ هزار قطعه بلدرچین پایین‌تر باشد. کسانی که پرورش بلدرچین خود را با کمتر از ۱۰ هزار قطعه شروع میکنند نیازی به دریافت مجوز برای پرورش بلدرچین نخواهند داشت. خانوار روستایی که بلدرچین را در کنار سایر پرندگان مانند مرغ و قرقاول پرورش میدهند نیازی به مجوز نخواهند داشت و به راحتی می توانند این پرنده را در محیط مورد نظر خود پرورش دهد.

مجوز پرورش بلدرچین در تراکم های خاص
مجوز پرورش بلدرچین در تراکم های خاص

عواملی که می تواند برای دریافت مجوز پرورش بلدرچین مهم باشد

  1. زمین مورد نظر
  2. مساحت زمین مورد نظر
  3. موقعیت مکانی و جغرافیایی زمین مورد نظر
  4.  ظرفیت تولید
  5. تعداد بلدرچین های تولید شده

برای اینکه مجوز پرورش بلدرچین را دریافت کنید این ۵ عامل می‌تواند به طور مستقیم تاثیر گذار باشد. در هنگام دریافت مجوز به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید.

برای اخذ مجوز پرورش بلدرچین به کجا مراجعه کنیم ؟

اداره دام و طیور و جهاد کشاورزی مهمترین ارگان های دولتی هستند که برای دریافت مجوز پرورش بلدرچین می‌توانید به آنها مراجعه کنید. توجه داشته باشید این دو ارگان جزء اصلی ترین ارگان های دولتی به شمار می‌رود که می‌توانند دریافت مجوز برای پرورش بلدرچین را برای شما میسر می سازند. در ادامه مراحل دریافت مجوز پرورش بلدرچین خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مراحل دریافت مجوز پرورش بلدرچین

مراحل دریافت مجوز پرورش بلدرچین به شرح زیر می باشد.

فراهم ساختن طرح توجیهی

در مرحله اول باید طرح توجیهی را با در نظر گرفتن موقعیت مکانی و شرایط محل مورد نظر برای احداث را فراهم سازید. برای اینکه در این مرحله دچار مشکل نشوید می توانید از کارشناسان مختلف که در این امر دارای تجربیات فراوانی هستند، مشورت کنید. ما به شما آرش کرمانی بنیانگذار هوش پرورشی در ایران را توصیه می نماییم.

 محاسبات هزینه اولیه

بعد از اینکه طرح توجیهی را با در نظر گرفتن موقعیت مکانی و شرایط زمین تهیه کردید باید هزینه ‌های اولیه را برآورد کنید تا در هنگام فعالیت در زمینه پرورش بلدرچین به مشکل بر نخورید. زمین، ساخت سالن تجهیزات، گرمایشی و سرمایشی، قفس، دانخوری و آبخوری، دان، آب، برق، گاز، تلفن، نیروی کار، خرید بلدرچین تخمگذار و گوشتی و بسیاری از تجهیزات دیگر می تواند از جمله هزینه هایی باشد که شما در پرورش بلدرچین با آنها روبرو خواهید شد.

زمین

اگر زمینی را در اختیار دارید باید توجه داشته باشید که آب، برق، گاز و جاده دسترسی را دارا باشد. اما اگر دوست دارید زمینی را برای پرورش بلدرچین تهیه کنید به آب، برق، گاز و جاده دسترسی توجه ویژه‌ای داشته باشید. دور بودن از مناطق مسکونی و شهر نکته دومی است که در انتخاب زمین باید به صورت ویژه ای به آن نگاه کنید. بعد از استعلاماتی که سازمان ذیربط از زمین شما می ‌گیرد می توانید تاییدیه زمین و مجوز آن را دریافت نمایید. سازمان ثبت، سازمان محیط زیست، شهرداری، امور دام وزارت جهاد و کشاورزی، بخشداری محل و سازمان اوقاف برای استعلام به زمین شما مراجعه خواهند کرد.

تهیه نقشه ساختمان و تاسیسات

بعد از اینکه مجوز زمین را از سازمان ‌های ذیربط دریافت کردید می توانید نقشه ساختمان و تاسیسات را برای مرکز پرورش بلدرچین و خود تهیه نمایید. این نقشه باید توسط واحد امور دام جهاد دانشگاهی مورد تایید قرار بگیرد تا شما بتوانید ساخت سالن و جانمایی تاسیسات خود را انجام دهید.

مراحل دریافت مجوز پرورش بلدرچین
مراحل دریافت مجوز پرورش بلدرچین

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین گوشتی

احداث ساختمان و تاسیسات مربوطه

بعد از اینکه نقشه مورد نظر توسط واحد امور دام و جهاد دانشگاهی مورد تایید قرار گرفت و شما می توانید با استفاده از متخصصان عمران و معماری نقشه مورد نظر را با تمام جزئیات به اجرا در آورید. توجه داشته باشید نقشه باید با تمام جزئیات اجرا شود در غیر اینصورت مجوز برای شما صادر نخواهد شد.

مجوز پرورش بلدرچین در خانه

یکی از سوالاتی که ذهن مخاطبین سایت پرآور صنعت را با خود درگیر کرده مجوز پرورش بلدرچین در خانه است. به نظر شما آیا پرورش بلدرچین در خانه نیاز به مجوز دارد؟ همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم پرورش بلدرچین در خانه با توجه به اینکه تراکم زیر ۱۰۰۰۰ داشته باشد نیازی به مجوز نخواهد داشت. توجه داشته باشید این آمار با توجه به ظرفیت تولید مورد تایید جهاد دانشگاهی هر استان می باشد. این عدد از ده هزار تا سیصد و بیست هزار قطعه متغیر خواهد بود.

شما برای ما از مجوز پرورش بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآورصنعت شما را با ۰ تا ۱۰۰ مجوز پرورش بلدرچین آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه های گفته شده خالی دید می‌توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود درباره مجوز پرورش بلدرچین را در قسمت نظرات بگویید تا متخصصان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند. امیدواریم از این مطلب سایت پرآور صنعت به بهترین شکل استفاده کرده باشید و کسب و کار خود را بدون دغدغه و دردسر آغاز نمایید.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • shayan 3 بهمن 1400 / 10:57 ب.ظ

    سلام فروشش سخت نیست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *