ساخت لانه بلدرچین + [ به صورت قدم به قدم ]

ساخت لانه بلدرچین

امکانات جزء مهمترین مقوله‌های پرورش بلدرچین است. شما زمانی می توانید این پرنده را به رشد  ایده آل برسانید که توانسته باشید تمام خواسته های آن مانند سرپناهی امن، محیطی آرام، دما و رطوبت و غذا را به بهترین شکل و فراهم کنید. یکی از مهمترین مقوله ها در پرورش بلدرچین داشتن محیطی مناسب برای این پرنده است. در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک شما آمده ایم تا بتوانید با استفاده از ساخت لانه بلدرچین سرپناهی امن را برای آن فراهم کنید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه با وسایلی ارزان راحت ترین لانه بلدرچین را به کسب و کار خود هدیه دهید. برای آشنایی بیشتر و آموزش با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

وسایل مورد نظر برای ساخت لانه بلدرچین

  1. چوب
  2. توری فلزی
  3.  میخ یا پیچ
  4.  لولای در 
  5. بتونه
  6. ابزارآلات
  7. و غیره

توجه داشته باشید که شما برای ساخت لانه بلدرچین از وسایل دم دستی مانند آجر، کارتون، چوب یا مقوا استفاده نمایید. اگر وسیله دم دستی دیگری را برای ساخت لانه بلدرچین می شناسید آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ساخت لانه بلدرچین
ساخت لانه بلدرچین

حتما بخوانید: ۰ تا ۱۰۰ آموزش ساخت قفس جوجه

قدم اول برای ساخت لانه بلدرچین

قدم اول برای ساخت لانه بلدرچین تهیه وسایل مورد نظر و در نظر گرفتن ابعاد قفس با توجه به سن و میزان بلدرچین ها است. یکی از مهمترین نکات در قدم اول در نظر گرفتن فضای کافی برای رشد بلدرچین است. شما باید فضای کافی برای رشد بلدرچین را در نظر بگیرید تا بتوانید راندمان کاری بالایی را تجربه کنید. چنانچه نتوانید فضای مورد نظر برای رشد، خوردن آب و دان و خوابیدن را برای بلدرچین ها فراهم کنید نباید انتظار راندمان کاری بالا را داشته باشید.

در هنگام ساخت لانه بلدرچین باید به ابعاد اتاق و یا فضای مورد نظر که قفس را در درون آن قرار دهید نیز توجه کنید. ابعاد اتاق و یا محل مورد نظر می تواند به طور مستقیم ابعاد لانه بلدرچین شما را تحت تاثیر قرار دهد.

قدم دوم ساخت چهارچوب

در قدم دوم ساخت لانه بلدرچین شما باید ساخت چهارچوب ها را در دستور کار قرار دهید. شما باید عرض ۵ سانتی متر و ارتفاع یک متر را برای هر چهارچوب در نظر بگیرید در نظر داشته باشید که شما میتوانید چهارچوب ها را بریده و به یکدیگر بچسبانید و یا چهار چوب ها را طوری برش دهید که نیازی به چسباندن به یکدیگر نداشته باشد و به صورت پیوسته باشد.

برای طول هر قفس می توانید یک متر و ۵۰ سانت را در نظر بگیرید. حال چهارچوب های برش داده شده را شماره گذاری کنید تا در هنگام چسباندن با چسب چوب، میخ و یا پیچ دچار اشتباه نشوید. شماره گذاری چهار چوب ها می تواند کار شما را بسیار آسان کنید. توجه داشته باشید فضا را باید به طوری طراحی کنید که توری های سیمی بتوانند به راحتی روی چارچوب قرار بگیرند. توری های سیمی را بعد از رنگ آمیزی بر روی چوب ها قرار دهید تا رنگ ها کارایی و زیبایی توری سیمی را تحت‌تاثیر قرار ندهند.

قدم سوم برای ساخت لانه بلدرچین

قدم سوم برای ساخت لانه بلدرچین رنگ آمیزی و یا استفاده از روغن جلا است. رنگ آمیزی چوب ها و یا روغن جلا به شما کمک می‌کند تا لانه بلدرچین خود را در فواصل زمانی بیشتری استفاده کنید. روغن جلا موجب دیر فرسوده شدن چوب ها خواهد شد. چنانچه چارچوب ها را به صورت جداگانه طراحی کرده باشید رنگ آمیزی راحت تری را نیز خواهید داشت. طراحی چهارچوب های جداگانه رنگ آمیزی در نقاط کور را برای شما میسر خواهد کرد. در انتخاب نوع رنگ نیز به دقت کنید.  از دیگر عواملی که در هنگام رنگ آمیزی باید به آن توجه کنید نام رنگ است. شما باید با توجه به سن بلدرچین از رنگهای قرمز، سفید، آبی و یا زرد استفاده کنید.

ساخت لانه بلدرچین
ساخت لانه بلدرچین

حتما بخوانید: ساخت قفس مرغ

قدم چهارم

در این قدم باید چهارچوب های مورد نظر را با چسب چوب، میخ یا پیچ به یکدیگر بچسبانید. در هنگام چسباندن توجه داشته باشید اجزای قفس بدون درز باشد. بعد از چسباندن چارچوب های اصلی توری فلزی را بچسبانید و سپس سقف و کف را به سازه های اصلی متصل نمایید. در هنگام در نظر گرفتن چارچوب لولا را بر روی در قرار داده تا محل رفت و آمد بلدرچین ها در قفس را مشخص کرده باشید.

قدم پنجم بررسی نهایی

قدم آخر باید پیچ، چهارچوب‌ها، لولای در و درزها، نوع رنگ آمیزی را به خوبی بازرسی کنید تا هیچ عیبی بر روی لانه بلدرچین وجود نداشته باشد. در ادامه مطلب به نقاط مهمی که در هنگام ساخت لانه بلدرچین باید به آن توجه کنید اشاره خواهیم کرد.

مهمترین نکات در ساخت لانه بلدرچین

استفاده از عینک ایمنی در هنگام ساخت لانه بلدرچین بسیار حائز اهمیت است. عینک ایمنی در هنگام استفاده از چوب به شما کمک می کند تا چشمان خود را در امان نگه دارید. از دیگر مهم ترین کارهایی که در هنگام ساخت لانه بلدرچین باید آنها را رعایت کنید حفظ نکات ایمنی در هنگام استفاده از وسایل برقی است. توجه داشته باشید بعد از استفاده از وسایل برقی باید آنها را از برق بکشید و دور از دسترس اطفال از آنها استفاده نمایید. چنانچه در این زمینه بی احتیاطی کنید ممکن است با اتفاقات بسیار بدی همراه شوید.

در هنگام استفاده از وسایل در آگاهی کامل باشید تا اتفاقی برای شما و اطرافیان رخ ندهد. هوشیاری کامل در هنگام استفاده از وسایل برقی در هنگام ساخت لانه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. یک نکته بسیار مهم در هنگام ساخت لانه بلدرچین استفاده از وسایل پر سر صدا در روز است. حتی الامکان از وسایل پر سر و صدا در بازه های زمانی که افراد و همسایگان به استراحت می پردازند، استفاده نکنید.

ساخت لانه بلدرچین
ساخت لانه بلدرچین

حتما بخوانید: ساخت لانه کبوتر با چوب + [ مرحله به مرحله ]

ساخت لانه بلدرچین یا خرید قفس؟

ساخت لانه بلدرچین هزینه های شما را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. اما باید به این نکته توجه کرد که لانه بلدرچین از امکانات کمتر و طول عمر پایین تر برخوردار است. چنانچه پرورش بلدرچین را در طیف گسترده انجام می دهید توصیه ما به شما استفاده از قفس بلدرچین است. قفس بلدرچین به شما کمک می‌کند تا با امکانات بالاتر و فضای رشد بهتر بلدرچین را پرورش دهید. قفس بلدرچین سایت پرآور صنعت مجهز به محل جمع آوری تخم، محل جمع آوری فضولات، دانخوری و آبخوری بوده و به شما کمک میکند تا مدیریت راحت تری در کسب و کار داشته باشید. این قفس ها دارای ضمانت دو و ده ساله شستشو و ضد زنگ بوده و خیال شما را از بابت استفاده آنها و طول عمر راحت میکند.

شما برای ما از ساخت لانه بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با ساخت لانه بلدرچین به صورت صفر تا صد آشنا کردیم. چنانچه شما این محصول را با روش دیگری انجام می دهید می توانید از طریق قسمت نظرات روش های مورد نظر خود را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود در این باره را با پشتیبان سایت پرآور صنعت مطرح کنید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

وسایل مورد نظر برای ساخت لانه بلدرچین را نام ببرید؟

چوب توری فلزی میخ یا پیچ لولای در بتونه ابزارآلات

قدم اول برای ساخت لانه بلدرچین چیست؟

تهیه وسایل مورد نظر و در نظر گرفتن ابعاد

ساخت لانه بلدرچین بهتر است یا خرید قفس؟

خرید قفس

طاعتی
دیدگاه کاربران
۴ دیدگاه
  • مومنی 3 اردیبهشت 1402 / 5:20 ب.ظ

    لذت و شیرینی ساخت لانه بلدرچین بهتره یا خرید قفس؟

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 7:02 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، خرید قفس استاندارد به سلامت پرنده کمک میکنه

  • یحیی سرخوش 13 مهر 1402 / 5:10 ب.ظ

    در باره ساخت لونه برای محل تخم گذاری بلدرچین و پوشوندن سطح قفس و سطح لونه تخم گذاری چیزی نگفتید

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 12:29 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، با توجه به سختی ساخت لانه و هزینه بر بودن توصیه ما استفاده از قفس بلدرچین تخمگذار است.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *