معایب پرورش مرغ در بستر + [ روش صحیح پرورش مرغ ]

معایب پرورش مرغ در بستر

مرغ یکی از اصلی ترین مواد غذایی موجود در سفره ما ایرانی ها است. گوشت و تخم این پرنده نقش پر رنگی را در برنامه غذایی ما انسان ها ایفا می کند. پرورش مرغ نیز یکی از بزرگترین صنعت ها در کشور ما می باشد. پرورش مرغ به دلیل درخواست بالای مردم، رونق بسیار خوبی دارد. همه این موارد باعث شده توجه به پرورش مرغ در دهه گذشته به ویژه در چند سال اخیر رشد بی سابقه ای به خود بگیرد. پرورش این پرنده به شیوه ها و روش های مختلف صورت می گیرد. پرورش مرغ در بستر یکی از شیوه های رایج نگهداری و پرورش این پرنده است که معایب زیادی را به همراه دارد. معایب پرورش مرغ در بستر به قدری زیاد است که می تواند باعث ورشکستگی کسب و کار شود.

در این مطلب از وب سایت پرآور صنعت قصد داریم برخی از معایب پرورش مرغ در بستر را به شما معرفی کنیم تا با اطلاعات بیشتری دست به انتخاب شیوه پرورش بزنید. قطعا مطالعه این مطلب می تواند در تصمیم شما تاثیر گذار باشد، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چرا پرورش مرغ در بستر را انتخاب نکنیم؟

همانطور که گفتیم قصد داریم تا چند مورد از معایب پرورش مرغ در بستر را به شما معرفی کنیم تا با دید بازتری شیوه پرورش را انتخاب کنید. پرورش مرغ در بستر در مقایسه با پرورش و نگهداری پرندگان در قفس عیوب زیادی دارد. عیوبی که هر کدام از آنها می توانند به نوعی سرمایه و زحمت شما را بر باد بدهند. حال توجه خود را به چند مورد از این معایب جلب کنید.

چرا پرورش مرغ در بستر مناسب نیست؟
چرا پرورش مرغ در بستر مناسب نیست؟

بیشتر بخوانید: انواع روش های پرورش مرغ تخمگذار

لانه تخم گذاری

یکی از مهمترین مشکلات و معایب پرورش مرغ در بستر مربوط به لانه تخم گذاری مرغ ها است. برای اینکه مرغ ها دچار بیماری نشوند باید به صورت مداوم چند بار زیر آن ها را تمیز کنید تا آلودگی های موجود در محل تخم گذاری آن ها جمع نشوند. بستر نمی تواند محل مناسبی برای تخم گذاری باشد زیرا امکان شکسته و ترک خوردن تخم ها فراهم می شود.

مرغ ها عادت دارند چندین بار در طول روز بر تخم های خود بخوابند به همین دلیل امکان بروز مدفوع آن ها در محل تخم گذاری وجود دارد. وجود مدفوع مرغ ها در محل تخم گذاری آن ها می تواند علاوه بر تاثیر گذاشتن بر کیفیت تخم مرغ، میزان تخم تولیدی این پرندگان را تا حد زیادی کاهش دهد.

عیب های پرورش مرغ در بستر
عیب های پرورش مرغ در بستر

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار

ظرف دان خوری و آب خوری در بستر

تغذیه یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند به صورت مستقیم در تنظیم وزن پرنده و کاهش یا افزایش مقدار تخم گذاری آن نقش داشته باشد. به همین جهت شما پرورش دهندگان باید این بخش را بسیار جدی بگیرید. افرادی که از روش پرورش مرغ در بستر استفاده می کنند، بخش تغذیه را با آویزان کردن ظرف زنجیر دار بر سقف برای پرندگان فراهم می کنند. این مسئله چند مشکل را خواهد داشت.

اولین مشکل مربوط به نحوه تغذیه مرغ ها و انتشار بیماری ها است. از آن جایی که در پرورش مرغ در بستر نمی تواند برای هر مرغ ظرفی جداگانه را تهیه کرد، این کار با استفاده از یک ظرف بزرگ و آویزان انجام می شود. این کار سبب می شود تا تعداد زیادی از این پرندگان در یک فضا به دور هم جمع شوند. گاها پیش می آید که پرنده ای مبتلا به همراه مابقی گله از یک ظرف تغذیه کند و آن ها را نیز گرفتار بیماری کند.

معایب پرورش مرغ در بستر 2
معایب پرورش مرغ در بستر 2

بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر استرس در مرغ ها و راه های مقابله با آن

استرس در مرغ ها

دومین مشکلی که امر تغذیه در این سبک پرورش دارد، مربوط به ایجاد استرس از طریق سر و صدای ظروف است. برخی پرندگان به خصوص مرغ ها با بعضی از سر و صداها دچار استرس می شوند. استرس برای بدن پرندگان می تواند باعث کاهش وزن و کم کردن میزان تخم گذاری آن ها و حتی تولید تخم های بی کیفیت شود. ظروفی که در بستر برای آب و دان این پرندگان در نظر گرفته می شود، سر و صدای خاص و هولناکی را از خود دارند که باعث تشکیل استرس در مرغ ها می شود.

تشکیل آلودگی توسط پرسنل

یکی دیگر از معایب پرورش مرغ در بستر مربوط به کارگران و پرسنلی است که برای گله مرغ ها کار می کنند. برای پرورش مرغ لازم است تا افرادی را استخدام کنید که ظرف آب و دان آن ها را پر کنند، فضا را تمیز کنند، تخم ها را جمع آوری کرده و مابقی کار های مربوطه را انجام دهند. اما آیا این رفت و آمد ها در بستر محل نگهداری زندگی مرغ ها نمی تواند برای آنها خطر ساز باشد؟

رفت آمد پرسنل در محل زندگی مرغ ها و تماس با آنها می تواند بیماری های جدید را با خود به درون گله بیاورد. از طرفی این رفت و آمد و تماس می تواند برای پرسنل نیز خطرساز باشد زیرا برخی از بیماری های واگیردار در مرغ ها وجود دارد که می تواند به انسان نیز سرایت پیدا کند.

معایب پرورش مرغ در بستر 3
معایب پرورش مرغ در بستر 3

بیشتر بخوانید: عوامل مهم و تاثیرگذار در تغذیه مرغ گوشتی

چاره کار چیست؟

حال که از معایب پرورش مرغ در بستر آگاه شدید، لازم است راه مقابله با این مشکلات را نیز بدانید. به راستی چگونه می تواند کار پرورش مرغ را شروع کرد اما از این دسته معایب و ضررها در امان ماند؟ بهترین راهی که برای شروع یک کسب و کار و پرورش پر سود و بدون آسیب وجود دارد، استفاده از قفس برای نگهداری مرغ ها است. شما می توانید برای پرورش مرغ ها از قفس های مخصوص نگهداری مرغ استفاده کنید تا از مشکلات و معایب پرورش مرغ در بستر در امان بمانید. اما حال چگونه می توان قفسی را تهیه کرد که شرایط لازم و استاندارد زندگی مرغ را داشته باشد؟

قفس 3 طبقه مرغ
قفس 3 طبقه مرغ

خرید قفس استاندارد برای پرورش مرغ

شرکت پرآور صنعت بزرگترین تولید کننده قفس مرغ در کشور است. شما می توانید با استفاده از قفس های تولیدی شرکت پرآور صنعت، این کسب و کار پر سود و کم خطر را آغاز کنید. شرکت پرآور صنعت توانسته با در نظر گرفتن شرایط استاندارد، قفس های مخصوصی را برای نگهداری مرغ ها تولید کند. قفس هایی که با استفاده از آن کمترین میزان آلودگی به پرندگان و کمترین آسیب به تخم ها را شاهد خواهید بود.

قفس 2 طبقه مرغ
قفس 2 طبقه مرغ

شما برای ما از معایب پرورش مرغ در بستر بنویسید

در این مطلب که از وب سایت پرآور صنعت تهیه شد، سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص یکی از سبک های پرورش مرغ را برایتان معرفی کنیم. شما در این مطلب با برخی از معایب پرورش مرغ در بستر آشنا شدید. بهترین راه های دور کردن این مسائل و معایب، تهیه قفس و نگهداری از مرغ ها در قفس به جای بستر است.

شما می توانید برخی از دیگر معایب پرورش مرغ در بستر را برای ما در بخش نظرات بنویسید تا از تجربه شما نیز استفاده کنیم. همچنین شما می توانید تمامی سوالات خود را در خصوص پرورش مرغ در بستر و پرورش مرغ در قفس از ما بپرسید. فقط کافیست سوالات خود را با ما در انتهای این مطلب و در بخش نظرات به اشتراک گذاشته تا پشتیبانان ما در اسرع وقت نسبت به پاسخ آن ها اقدام کنند. موفق باشید.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *