پرورش مرغ ارگانیک به صورت کاملا کاربردی + [ سیر تا پیاز ]

پرورش مرغ ارگانیک

یکی از کسب و کارهای بسیار آسان و سوددهی پرورش مرغ ارگانیک است. بسیاری از افراد برای اینکه زندگی سالم‌تری داشته باشند به سراغ محصولات مرغ به صورت کاملا ارگانیک می روند. این محصولات می توانند سلامتی آنها را بابت داشتن زندگی درست تضمین نمایند.با توجه به اینکه متقاضیان بسیار زیادی دوست دارند از گوشت و تخم مرغ کاملا سالم استفاده کنند، پرورش مرغ ارگانیک در سالیان اخیر متقاضیان بسیار زیادی را به خود دیده است.

چنانچه شما هم از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید با پرورش مرغ های ارگانیک به زندگی سالم بپردازید و یا از این طریق به سوددهی فراوان دست پیدا کنید توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما در پرآور صنعت همراه باشید. ما در این مطلب به طور کامل شما را با پرورش مرغ ارگانیک آشنا خواهیم کرد.

پرورش مرغ ارگانیک با سایر روش ها چه تفاوتی دارد؟

پرورش مرغ ارگانیک همانطور که از نام آن پیداست باید با استفاده از محصولات کاملا طبیعی و بدون داشتن مواد شیمیایی و افزودنی انجام شود. بسیاری از افراد پرورش مرغ ارگانیک را با پرورش مرغ محلی اشتباه می گیرد. در پرورش مرغ محلی شما از پس مانده های غذا و مواد غذایی استفاده می کنید که دارای مواد افزودنی و شیمیایی است. این در صورتی است که در پرورش مرغ ارگانیک به هیچ عنوان نمی توان از مواد افزودنی و غذاهای غیر طبیعی استفاده کرد.

توجه داشته باشید: در پرورش مرغ به صورت ارگانیک تمامی غذاها، شرایط پرورش و داروها باید تحت کنترل باشد.

پرورش مرغ ارگانیک
پرورش مرغ ارگانیک

مزایای پرورش مرغ ارگانیک

پرورش مرغ ارگانیک یک روش پایدار و صحیح برای تولید گوشت مرغ با کیفیت است که امروزه مورد توجه افراد بسیار زیادی برای درامد زایی قرار گرفته است. در مقایسه با روش‌ های پرورش صنعتی پرورش مرغ ارگانیک از مزیت های بسیار زیاد تری برخوردار است. در ادامه مطلب مزایای پرورش مرغ ارگانیک را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

کیفیت بهتر محصولات

بر کسی پوشیده نیست که مرغ های ارگانیک از لحاظ محصولات کیفیت برتری نسبت به سایر مرغ ها خواهند داشت. از آنجایی که مرغ های ارگانیک با مواد خوراکی طبیعی و بدون استفاده از هورمون ‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ های مصنوعی پرورش داده می شوند، محصولات به مراتب بهتری نسبت به مرغ های صنعتی تولید می نمایند. گوشت مرغ‌ های ارگانیک طعم و عطر بهتری دارد.

عدم استفاده از مواد مضر

همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم در پرورش مرغ ‌های ارگانیک از مواد شیمیایی مضر مانند هورمون‌ ها و آنتی‌بیوتیک‌های مصنوعی استفاده نمی‌ شود. این مسئله باعث جلوگیری از تجمع مواد مضر در گوشت مرغ خواهد شد و سلامتی محصول را چندین برابر خواهد کرد. این در حالی است که در پرورش مرغ های صنعتی از مواد شیمیایی و آنتی بیوتیک های مصنوعی استفاده می شود.

حفظ محیط زیست

در پرورش مرغ ارگانیک تا حد امکان از روش ‌هایی استفاده می شود که به محیط زیست کمترین ضرر وارد می شود.  ارگانیک پرورش دادن مرغ باعث کاهش آلودگی خاک و آب، حفظ تنوع زیستی و کاهش اثرات منفی بر محیط زیست می ‌شود.

حمایت از تولیدکنندگان محلی

 پرورش مرغ ارگانیک می ‌تواند به تقویت اقتصاد مناطق محلی و حمایت از تولیدکنندگان محلی کمک کند. این روش اغلب نیاز به ایجاد زیرساخت ‌های کوچکتر دارد که می ‌تواند اشتغالزایی و توسعه  کسب و کارهای محلی را ترویج دهد.

تولید کمترین مقدار پسماندها

 در پرورش مرغ‌ های ارگانیک به میزان تولید پسماندها کمتر توجه می‌شود. تولید کمترین مقدار پسماندها را با پرورش مرغ های ارگانیک تجربه خواهید کرد.

باعث سلامتی و تقویت انسان می شود

عدم استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی و استفاده از روش های طبیعی در پرورش مرغ ارگانیک می‌تواند به سلامت انسان‌ ها نیز کمک بسیار زیادی کند. این روش به تقویت انسان ها نیز خواهد انجامید. اگر برای سلامتی خود اهمیت قائل هستید از محصولات ارگانیک استفاده کنید. به نظر شما پرورش مرغ ارگانیک چه مزیت های دیگری با خود به همراه خواهد داشت؟

شرایط پرورش مرغ ارگانیک

برای این که بتوانید پرورش مرغ را به بهترین شکل انجام دهید با این شرایط مورد نیاز جهت رسیدن به ارگانیک شدن مرغ را به بهترین شکل فراهم کنید. در ادامه مطلب به مواردی که شما در هنگام پرورش مرغ ارگانیک باید به آنها بیش از اندازه توجه کنید، اشاره خواهیم کرد. برای آشنایی موارد زیر را مطالعه کنید.

  1. استفاده از تغذیه کاملاً ارگانیک
  2. استفاده از فضا و محیط کاملا باز جهت رشد و پرورش مرغ
  3. استفاده از بازه زمانی حداقل ۸۱ روز برای پرورش
  4. استفاده  کردن از داروها و داروهای تقویتی آنتی بیوتیک ها و ضد میکروب ها
  5. کوتاه کردن منقار و ناخن جهت جلوگیری از قارچ
  6. چنانچه برای درمان بیماری از آنتی بیوتیک و دارو استفاده می‌کنید باید دو برابر هشتاد و یک روز وقت بگذارید تا اثرات دارو کاملا از بین برود و سپس مرغ را به کشتارگاه ببرید

تغذیه مرغ ارگانیک

همانطور که از نام محصولات ارگانیک پیداست تغذیه مرغ ارگانیک نیز باید کاملا طبیعی و بدون مواد شیمیایی باشد.  شما میتوانید مواردی چون علوفه و سبزیجات تازه را در جیره غذایی مرغ ها قرار دهید. چنانچه دوست داشتید از ذرت گندم، جو، ذرت و یا هر محصول دیگری استفاده کنید قبل از استفاده باید از طبیعی بودن آن اطمینان حاصل کنید. محصولات عنوان شده نباید با استفاده از کودهای شیمیایی تهیه شده باشند. همچنین در جیره غذایی مرغ های ارگانیک حق استفاده از آنتی بیوتیک ها، محرک های رشد، مکمل های شیمیایی و غیرشیمیایی و داروهای ضد کوکسیدیوز را ندارید. چنانچه از موارد فوق استفاده کردید باید دو برابر زمان ۸۱ روز را وقت بگذرانید تا اثرات دارو کاملا از بین برود و سپس مرغ مورد نظر را به کشتارگاه ببرید.

محیط پرورش مرغ ارگانیک چه ویژگی هایی دارد؟

برای این که بتوانید پرورش مرغ ارگانیک را در محیطی سالم و بدون ورود حیوانات و موجودات وحشی مانند سگ و گربه و روباه انجام دهید باید از حصار کشی استفاده نمایید. حصار کشی برای مرغ ها شرایطی را فراهم می آورد تا از گزند شکار شدن در هنگام رشد به دور باشند. علاوه بر شکار، حصار می تواند از انتقال بیماری از یک حیوان به حیوان دیگر از طرق مختلف جلوگیری نماید. 

می‌توانید در محیط مورد نظر خود از سبزیجات تازه مانند یونجه، شبدر، ریحانه، جعفری، گندم، جو و یا سبزیجات و علوفه های تازه دیگر استفاده کنید. مرغها در این زمین ها می توانند تغذیه کامل خود را دریافت کنند. همانطور که گفتیم نباید در سبزیجات گفته شده از کودهای شیمیایی استفاده کرده باشید. به ازای هر مرغ باید سه متر در نظر بگیرید تا مرغ بتواند در محیطی کاملا راحت رشد خود را پیگیری کند.

پرورش مرغ ارگانیک
پرورش مرغ ارگانیک

 حتما بخوانید: صفر تا صد پرورش مرغ تخمگذار + [ کامل ترین مطلب ]

سالن پرورش مرغ ارگانیک

  • در پرورش مرغ ارگانیک علاوه بر داشتن محیطی باز باید سالم و پرورش نیز داشته باشید. سالن جهت جلوگیری از شکار شدن مرغ ها در بازه های زمانی شب توسط حیوانات اطراف مزرعه است. همچنین سالن میتواند مرغ ارگانیک را از سرما و گرمای بسیار بیش از اندازه نجات دهد. سالن باید کاملا مجهز و بهداشتی باشد تا مرغ های ارگانیک دچار بیماری نشوند.
  • کف سالن مورد نظر باید با پوشال و یا کاه پوشانده شود و هر چند وقت یکبار تعویض گردد . کاه و پوشال مانع لغزندگی زمین و زخم شدن پای مرغ خواهد شد. توجه داشته باشید برای اینکه فضولات به پوشال و کاه نچسبد و باعث ایجاد بیماری نشود باید هر چند وقت یکبار این سالن را تمیز و ضدعفونی کنید. شما می توانید برای به دور ماندن از لغزندگی و چسبندگی از قفس مرغ نیز استفاده کنید. قفس به شما مدیریت راحت تر و فضای بهداشتی تری ارائه می دهد.
  • داشتن آبخوری و دانخوری استاندارد از دیگر ویژگی های سالن پرورش مرغ ارگانیک است که باید آن را به بهترین شکل فراهم سازید. آبخوری و دانخوری مورد نظر باید ضد زنگ باشد و دوره‌ ای ضدعفونی و تمیز گردد.
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه هوا از دیگر تجهیزاتی است که می‌توانید از آن در سالن برای گرمایش و سرمایش و همچنین تهویه هوا استفاده کنید. سیستم گرمایشی در زمستان و سیستم سرمایشی در تابستان جزء الزامات سالن پرورش مرغ ارگانیک به شمار می رود. شما می توانید دمای مورد نظر را در فصل های مختلف با استفاده از این تجهیزات برقرار کنید. تهویه هوا ورود هوای تازه و خروج هوای آلوده را بر عهده می گیرد. با استفاده از تهویه هوا، هوای پاک و تازه تری را به جوجه ها خواهید رساند.

مهمترین نکات در پرورش مرغ ارگانیک

در این مطلب با فضای مورد نظر و غذاهای استاندارد به طور کامل آشنا شدید. حال می خواهیم در ادامه مطلب شما را با مهمترین نکات در پرورش مرغ ارگانیک آشنا کنیم تا تمامی موارد مهم در این زمین را فرا گرفته باشید.

  1. واکسیناسیون در زمان مقرر و زیر نظر دامپزشک
  2. در صورت علائم بیماری مرغ قرنطینه شود
  3. در نظر گرفتن فضای جداگانه برای مرغ با توجه به شرایط سنی
  4. در نظر گرفتن تازه برای تغذیه
  5. از آنتی بیوتیک ها در صورت صلاحدید استفاده نشود
  6. در صورت استفاده از آنتی بیوتیک ها دو برابر زمان رسیدن به کشتارگاه در نظر گرفته شود
  7. قرار ندارد آبخوری و دانخوری در فضای باز جهت جلوگیری از بیماری
  8. در اختیار قرار دادن آب سالم به جوجه ها
  9. خرید دان از مراکز معتبر
  10. کنترل دما و رطوبت
پرورش مرغ ارگانیک
پرورش مرغ ارگانیک

 حتما بخوانید: پرورش مرغ گوشتی ۱۰۰% کاربردی + [ پرورش مرغ گوشتی در خانه ]

شما برای ما از پرورش مرغ ارگانیک بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت کردیم شما را به صورت کامل با پرورش مرغ ارگانیک آشنا کنیم. چنانچه شما تجربه کافی در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت قرار دهید. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود را با  پشتیبان سایت در میان بگذارید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

پرورش مرغ ارگانیک با سایر روش ها چه تفاوتی دارد؟

استفاده از محصولات کاملا طبیعی و بدون داشتن مواد شیمیایی و افزودنی

شرایط پرورش مرغ ارگانیک چیست؟

استفاده از تغذیه کاملاً ارگانیک استفاده از فضا و محیط کاملا باز جهت رشد و پرورش مرغ استفاده از بازه زمانی حداقل ۸۱ روز برای پرورش

تغذیه مرغ ارگانیک چیست؟

علوفه و سبزیجات تازه ذرت گندم، جو، ذرت و یا هر محصول دیگری استفاده کنید قبل از استفاده باید از طبیعی بودن آن اطمینان حاصل کنید

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *