نگهداری مرغ و خروس در پشت بام – امکانپذیره؟!

نگهداری مرغ و خروس در پشت بام

برای پرورش مرغ و خروس در فضاهای کوچک باید ابتکار عمل داشته باشید تا بتوانید از هر فضای کوچکی به بهترین شکل استفاده نمایید. یکی از این روش‌ ها نگهداری مرغ و خروس در پشت بام است. شما با استفاده از این روش همیشه گوشت و تخم مرغ سالم و تازه در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این موضوع می توانید در فضای کوچکی به نگهداری این دو پرنده بپردازید تا از احداث سالن های بزرگ و اجاره مکان های مختلف در امان باشید.

به این نکته نیست توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید  نگهداری مرغ و خروس را در پشت بام انجام دهید نیازمند آمادگی، دانش و تجهیزات مناسب هستید. بدون این سه مورد به هیچ عنوان نمی‌توانید نگهداری مناسبی را تجربه کنید. در ادامه این مطلب از سایت پرآور صنعت به نکاتی کلی در مورد نگهداری مرغ و خروس در پشت بام اشاره خواهیم کرد که می تواند بسیار مفید باشد. به نظر شما نگهداری مرغ و خروس در پشت بام امکانپذیره؟! برای تکمیل اطلاعات خود تا انتهای این مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

قانون

برای نگهداری مرغ و خروس در پشت بام در ابتدا، اطمینان حاصل کنید که نگهداری این دو پرنده در منطقه شما قانونی و مجاز است. بسیاری از افراد این موضوع را جدی نمی گیرند و در حین نگهداری به مشکلات بزرگی بر می خورند. در برخی شهرها و مناطق ممکن است محدودیت‌ ها و مقررات خاصی برای نگهداری مرغ و خروس در فضا مسکونی داشته باشند.

 انتخاب نژاد

دومین مقوله مهم که در نگهداری این دو پرنده باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب نژاد مناسب است. شما باید مرغ و خروسی را انتخاب کنید که مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه باشد. شرایط آب و هوایی منطقه بسیار مهم خواهد بود که باید جدی گرفته شود. به طور مثال، نژادهای مرغ و خروسی که به آب و هوای گرم عادت دارند به هیچ عنوان برای مناطق سردسیر مناسب‌ نخواهند بود. نژادها را با توجه به شرایط آب و هوایی در نظر بگیرید.

فضای مورد نیاز برای نگهداری

مرغ‌ ها باید فضای کافی را برای رشد داشته باشند تا بتوانند بهترین بازخورد را از خود بجای بگذارند. میزان فضای استاندارد برای پرورش مرغ به ازای 8 قطعه یک متر مربع خواهد بود. البته این فضا با توجه به نوع نژاد متغیر می باشد.

نگهداری مرغ و خروس در پشت بام
نگهداری مرغ و خروس در پشت بام

تغذیه

مورد بعدی که در نگهداری مرغ در پشت بام حائز اهمیت خواهد بود، تغذیه است. مرغ و خروس ها برای ادامه بقا و رشد مناسب به تغذیه استاندارد نیاز دارند. برای نگهداری این دو پرنده در پشت بام حتما برنامه غذایی مناسبی را برای آنها در نظر بگیرید و از در نظر گرفتن غذاهای غیر مرغوب جلوگیری نمایید. در نظر گرفتن دانخوری مناسب جز واجبات نگهداری این دو پرنده در پشت بام است. وجود دانخوری های استاندارد کار شما را اسان می کند. برای اطلاعات بیشتر روی غذای مرغ کلیک کنید.

آب

در کنار تغذیه مناسب باید به آب زلال و پاکیزه نیز توجه داشته باشید. مرغ‌ ها و خروس ها همیشه به آب تازه و نظیف برای رشد نیاز دارند. برای اینکه آب مناسب همیشه در دسترس این پرنده ها باشد می توانید از آبخوری نیپل استفاده کنید.

 بهداشت و نظافت

 بهداشت و نظافت جز موارد مهمی هستند که می توانند کیفیت محصولات را بالا برده و میزان تلفات را کاهش دهند. شما باید از مرغ و خروس ها در فضایی بهداشتی نگهداری کنید. در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی میزان تلفات بالایی را تجربه خواهید کرد. بهداشت همیشگی از شیوع بیماری ها نیز جلوگیری می کند.

امنیت

برای اینکه بتوانید از مرغ ها و خروس ها در پشت بام نگهداری کنید باید فضایی ایمن را برای رشد آنها فراهم سازید. برای این کار می توانید از تجهیزات امنیتی مناسب استفاده نمایید. این تجهیزات از حملات حیوانات و دزدی در پشت بام جلوگیری می کند.

نگهداری مرغ و خروس در پشت بام
نگهداری مرغ و خروس در پشت بام

صدا و بو

یکی از بزرگترین چالش هایی که با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد، صدا و بوی نگهداری از مرغ و خروس هاست. صدای مرغ ها و خروس ها ممکن است همسایگان را اذیت کند، شما باید این دو گزینه را مدیریت نمایید تا در هنگام رشد این دو پرنده به مشکل نخورید.

مراقبت‌ های پزشکی

برای جلوگیری از بیماری در این دو پرنده نیازمند این هستید از برنامه واکسیناسیون استفاده نمایید. مرغ‌ هاوخروس ها نیاز به واکسیناسیون و مراقبت‌های پزشکی هستند. برای این کار می توانید از افراد با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید و یا از دکترهای مربوطه در این زمینه استفاده کنید.

قفس مرغ و خروس

اینکه بتوانید از مرغ‌ها در شرایط بد آب و هوایی به بهترین شکل نگهداری کنید نیاز به قفس مرغ استاندارد دارید. قفس مخصوص مرغ می‌تواند شما را از شر حیوانات موذی در امان نگه دارد.  علاوه بر تمامی موارد قفس‌های استاندارد مرغ به آبخوری نیپل و یا تمام اتوماتیک مجهز هستند می‌توانند همیشه آب استاندارد و پاکیزه را در اختیار مرغ‌ ها و خروس‌ ها قرار دهند.  قفس‌های استاندارد مرغ به دانخوری های مخصوص نیز مجهز هستند و شما نیازی به تهیه دانخوری نیز ندارید.

چرا از قفس مرغ و خروس استفاده کنیم؟

برای ایجاد فضای بهداشتی و دور کردن بو از فضای پرورش قفس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در تمامی قفس‌ها سینی فضولات تعبیه شده همین عامل باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی فضولات را از سطح فضای پرورش بدون نگه دارید. همچنین جنس این قفس‌ها از گالوانیزه گرم است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی آنها را بشویید و ضدعفونی نمایید.

قفس مرغ و خروس تزئینی
قفس مرغ و خروس تزئینی

از دیگر کاربرد قفس می‌توان به جلوگیری از شیوع بیماری‌ها اشاره کرد. با استفاده از قفس مرغ به راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانید پرنده بیمار را از پرنده سالم جدا کنید. به همین آسانی می‌توانید پرنده بیمار را از سایر پرنده‌ها جدا کنید و از شیوع بیماری‌ها و تلفات بالا جلوگیری نمایید.  مدیریت آسان در کنار بهره‌وری بالا با قفس میسر می‌ شود. با استفاده از قفسهای مخصوص پرورش در صورت تامین دما در زمستان نگهداری مرغ و خروس در پشت بام امکان پذیر خواهد بود. این بهترین روشی است که به شما توصیه می‌کنیم از آن برای نگهداری در فضاهای کوچک علاوه بر پشت بام استفاده کنید.

به نظر شما بهترین روش برای نگهداری مرغ و خروس در پشت بام کدام روش است؟ چنانچه از روش دیگری برای نگهداری این دو پرنده در پشت بام استفاده می‌کنید می‌توانید از طریق قسمت نظرات سایر مخاطبین را نیز با روش مورد نظر خود آشنا کنید.

نتیجه گیری

توجه داشته باشید نگهداری مرغ و خروس در پشت بام نیاز به توجه و مراقبت دقیق دارد. قبل از اینکه به رشد و نگهداری بپردازید اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید و تجهیزات استاندارد را فراهم سازید. با استفاده از اطلاعات کامل و تجهیزات مناسب شرایطی را فراهم خواهید آورد که این دو پرنده بتوانند به راحتی هرچه تمام‌تر در بهترین فضاها به رشد خود ادامه دهند. در کنار این دو مورد می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید تا کار برای نگهداری و رشد آسان شود.

چنانچه تجربه متفاوتی در این زمینه دارید می‌توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت قرار دهید. تجربیات شما می‌تواند به پیشرفت کار مخاطبین کمک بسیار زیادی کند. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید سوالات خود در این زمینه را به صورت کامنت از پشتیبانان سایت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما به صورت کاملاً اختصاصی پاسخ دهند.

سوالات متداول

آیا نگهداری مرغ و خروس را در پشت بام نیاز به مجوز دارد؟

اگر در بخش های شهری پرورش دهید باید قانون منطقه را مطالعه کنید

بهترین وسیله برای نگهداری مرغ و خروس را در پشت بام چیست؟

قفس مرغ و خروس

فضای مورد نیاز برای نگهداری مرغ و خروس در پشت بام چقدر است؟

میزان فضای استاندارد برای پرورش مرغ به ازای 8 قطعه یک متر مربع خواهد بود. البته این فضا با توجه به نوع نژاد متغیر می باشد.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 12:23 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، خوشحالیم که مقاله براتون مفید واقع شده.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *