طرز تهیه خورشت بلدرچین

 طرز تهیه خورشت بلدرچین

طرز تهیه خورشت بلدرچین موضوعی است که در این مطلب از سایت پرآور صنعت به آن خواهیم پرداخت . با استفاده از این مطلب سایت پرآور صنعت به راحتی می‌توانید طرز تهیه خورشت بلدرچین را بیاموزید و با استفاده از این دستور، غذایی بی‌نظیر و خوشمزه را برای خود و خانواده فراهم سازید. همگی شما به خوبی می دانید گوشت بلدرچین یکی از لذیذترین و مفید ترین گوشت ها در بین پرندگان است. به همین منظور پرورش بلدرچین در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این گوشت به قدری مفید و لذیذ است که بسیاری از پزشکان آن را برای رفع بیماری‌های بسیار زیادی تجویز می‌کنند. شما میتوانید با قرار دادن گوشت بلدرچین به جای گوشت مرغ تحول عظیمی را در فرهنگ غذایی خود و خانواده به وجود آورید. ما در سایت پرآور صنعت به کمک شما آمده ایم تا با دستور غذا های مختلف بتوانید گزینه‌های مناسبی را برای جایگزین کردن گوشت بلدرچین به جای گوشت مرغ داشته باشید. از این رو طرز تهیه خورشت بلدرچین را برای شما در دستور کار قرار داده ایم.

امیدواریم با استفاده از این دستور، یک خورشت بلدرچین بی نظیر را تهیه کنید.  در این مطلب شما را با دو طرز تهیه خورشت بلدرچین آشنا خواهیم کرد، خورشت بلدرچین با استفاده از سس پرتقال و طرز تهیه خورشت بلدرچین ساده. توصیه می کنم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

مواد لازم برای تهیه خورشت بلدرچین ساده

  1. بلدرچین متوسط 3 عدد
  2. پیاز 2 عدد بزرگ
  3.  سیب زمینی 2 عدد متوسط
  4. رب انار 1 قاشق غذاخوری
  5. آلو خورشتی 6 عدد متوسط
  6.  ادویه‌جات به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت بلدرچین ساده

  1. ابتدا بلدرچین ها را به صورت کامل بشورید و آنها را به قطعات کوچکتر تبدیل نمایید. با توجه به میزان نفرات و غذای خانواده خود میتوانید ابعاد گوشت بلدرچین را بزرگ و کوچک در نظر بگیرد. به شما توصیه می کنیم محل اتصال استخوان بلدرچین ها را برای جدا کرده اند انتخاب کنید تا با خرده های استخوان در خورشت بلدرچین مواجه نشوید.
  2. بعد از خرد کردن گوشت بلدرچین حال نوبت پیاز است که آنها را خورد کنید. پیازها را خرد کنید و همراه با مقدار کمی روغن و آب آنها را تفت دهید تا زمانی که رنگ آنها طلایی شود. بلدرچین ها را به پیاز اضافه کنید. اضافه کردن بلدرچین ها به پیاز باعث می‌شود بوی زهم آنها به خوبی رفع شود. بعد از اضافه کردن بلدرچین ها حال یک لیوان آب را درون محلول بلدرچین و پیاز بریزید. بعد از پخته شدن بلدرچین ها را از مواد جدا کنید. با استفاده از این شیوه می توانید به راحتی هرچه تمام تر استخوان‌ها را از گوشت بلدرچین جدا نمایید.
  3. در مرحله بعدی رب انار، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر دارچین و پیاز را به بلدرچین ها اضافه نمایید. توجه داشته باشید پیاز قبل از ریخته شدن در داخل خورشت باید تفت داده شود. حالا می توانید محلول درست ده را روی گاز قرار دهید. اجازه بدهید گوشت بلدرچین حدود ۳۰ دقیقه تا ۴۵ دقیقه به خوبی بپزد. در مرحله پایانی آلوها را بشویید و آنها را خشک کنید و سپس به خورشت اضافه نمایید.
  4. در این مرحله اجازه دهید آلو خورشتی به مدت ۲۰ دقیقه بپزد. چنانچه دوست دارید خورشت پر ملات تری را تجربه کنید می توانید از سیب زمینی نیز در درون خورشت بلدرچین استفاده نمایید. بعد از پخت مواد مورد نظر خورشت شما آماده است. می توانید آن را در ظرفی سفید و یا متمایل به سفید سرو نمایید. با این طرز تهیه خورشت بلدرچین می توانید در کمتر از یک ساعت خورشتی لذیذ و بی نظیر را تجربه نمایید. در مرحله بعد طرز تهیه خورشت بلدرچین با سس پرتقال را آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.
طرز تهیه خورشت بلدرچین ساده
طرز تهیه خورشت بلدرچین ساده

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلدرچین رستورانی

خورشت بلدرچین با سس پرتقال

طرز تهیه خورشت بلدرچین با سس پرتقال را در ادامه آموزش خواهید دید.

 مواد لازم برای طرز تهیه خورش بلدرچین با سس پرتقال

  1. بلدرچین 4 عدد
  2.  پیاز 2 عدد
  3.  سیر 2 عدد
  4. کره حیوانی 50 گرم
  5.  لیمو ترش 1 عدد
  6.  آب پرتقال 2 لیوان
  7. نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری
  8.  کره برای سفر به پرتغال 30 گرم
  9. نمک و فلفل دلمه، جعفری، رزماری و زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت بلدرچین با سس پرتقال

  1. برای طرز تهیه خورشت بلدرچین با سس پرتقال ابتدا باید پیاز و سیر را بر روی بلدرچین های مورد نظر رنده کنید. بعد از رنده کردن سیر و پیاز حال نوبت خرد کردن فلفل دلمه است. فلفل دلمه را خورد کرده و روی بلدرچینهای قطعه قطعه شده و مورد نظر در ظرف بریزید. یک عدد لیموترش را نصف کرده و آن را بر روی بلدرچین ها بچکانید. بعد از ریختن آب لیمو ترش، رزماری و زعفران دم کرده را به محلول مورد نظر اضافه میکنید.
  2. بلدرچین ها و محلول به دست آمده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و بعد از مخلوط کردن در ظرف را بگذارید و یا روی آن سلفون بکشید تا هوا به داخل آن نفوذ نکند. ظرف را به مدت سه تا چهار ساعت درون یخچال قرار دهید تا سس تهیه شده به خوبی در گوشت بلدرچین رسوخ نماید.
  3.  بعد از گذشت سه تا چهار ساعت به بلدرچین ها را از یخچال در بیاورید و آن را در درون فر قرار دهید. توجه داشته باشید بلدرچین ها باید به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار داشته باشد، در این هنگام باید به خوبی آنها را زیر و رو کنید.
  4. در مرحله بعد باید سس پرتقال را آماده کنید. ابتدا کره را در درون ماهیتابه بریزید، صبر کنید تا کره به‌خوبی آب شود و سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید. بعد از نشاسته ذرت حال نوبت آب پرتقال سرد است که به محلول مورد نظر اضافه شود. محلول را با همزن هم بزنید تا جایی که حرارت به خوبی باعث غلیظ شدن آن شود. بعد از غلیظ شدن آب لیمو ترش و نمک را به سس پرتقال اضافه کنید. بعد از از آماده شدن سس پرتقال، بلدرچین ها را میتوانید از فر در بیاورید و سس پرتقال را به آن اضافه کنید. با استفاده از این طرز تهیه خورشت بلدرچین با سس پرتقال می توانید یک غذای بی نظیر را داشته باشید.
طرز تهیه خورشت بلدرچین با سس پرتقال
طرز تهیه خورشت بلدرچین با سس پرتقال

بیشتر بخوانید: طرز پخت بلدرچین با برنج

شما برای ما طرز تهیه خورشت بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با طرز تهیه خورشت بلدرچین آشنا کردیم. چنانچه شما از طرز تهیه خورشت بلدرچین متفاوت استفاده می کنید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *