طرز تهیه بلدرچین رستورانی + [ ۴ روش شگفت انگیز ]

طرز تهیه بلدرچین رستورانی

طرز تهیه بلدرچین رستورانی موضوعی است که در این مطلب از سایت پراور به آن خواهیم پرداخت. برای بسیاری از ما پیش آمده که از غذاهای تکراری و سنتی خسته شده باشید. در این مواقع دوست دارید طعم و مزه جدیدی را امتحان کنید. استفاده از گوشت بلدرچین میتواند مزه غذاهایی که شما با گوشت گوسفند،گوساله و مرغ امتحان می‌کردید را تنوع ببخشید. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با تهیه بلدرچین رستورانی آشنا کنیم. با استفاده از این مطلب می توانید یک غذای بی نظیر را برای خود و خانواده تهیه کنید و از غذاهای سنتی دوری نمایید. طرز تهیه بلدرچین رستورانی بسیار ساده است کافی است تا انتهای مطلب سایت پرآور صنعت را همراهی نمایید. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

طرز تهیه بلدرچین رستورانی شکم پر

طرز تهیه بلدرچین رستورانی شکم پر به شرح زیر است.

مواد لازم برای طرز تهیه بلدرچین رستورانی شکم پر

  1. بلدرچین: 4 عدد
  2. گردو رنده شده: 2 قاشق غذاخوری
  3. رب انار: 2 قاشق غذاخوری
  4. سیر: 3 حبه
  5. کشمش و آلو: به مقدار لازم
  6. سبزیجات معطر خرد شده : به مقدار لازم
  7. آب لیمو ترش تازه: 2 قاشق غذاخوری
  8. روغن: 3 قاشق غذاخوری
  9. زعفران دم کرده: 4 قاشق غذاخوری
  10. نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه بلدرچین رستورانی شکم پر

طرز تهیه بلدرچین رستورانی شکم پر به این صورت است که ابتدا مواد مورد نظر را با یکدیگر ادغام می کنید و بلدرچین ها را سپس در درون ظرف میریزید تا بلدرچین ها به خوبی مزه دار شود.  بعد از ادغام  مواد مورد نظر به بلدرچین ها آنها را در داخل ظرف بریزید و روی آن سلفون بکشید و به بلدرچین ها و مواد فرصت دهید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.  برای این کار می توانید ظرف مورد نظر را حدود 60 دقیقه درون یخچال قرار دهید.

در مرحله بعد سبزیجات معطر را بدون روغن در ماهیتابه تفت دهید بعد از تفت دادن روغن را به آن اضافه کنید تا به خوبی سرخ شود. بعد از سرخ شدن می توانید سیر، گردو و کشمش را به محلول موردنظر اضافه نمایید و آن را به بهترین شکل هم بزنید. در این حین میتوانید فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید به بهترین شکل گرم شود.

در مرحله بعدی باید بلدرچین ها را از یخچال خارج کنید. بعد از خارج کردن شکم بلدرچین ها را بشکافید و موادی که آنها را درست کردید را در داخل شکم بلدرچین بریزید. برای اینکه مواد مورد نظر از داخل شکم بلدرچین به بیرون نریزد می‌توانید آن را با استفاده از خلال دندان و یا نخ سوزن بدوزید.

طرز تهیه بلدرچین رستورانی
طرز تهیه بلدرچین رستورانی

حتما بخوانید: پرورش بلدرچین به صورت ۱۰۰% کاربردی + [ تکنیک های سودآور ]

بعد از ریختن مواد در داخل بلدرچین ها آنها را در ماهیتابه قرار دهید و ماهیتابه روی گاز بگذارید تا بلدرچین ها به رنگ طلایی شوند. به محض اینکه بلدرچین ها به رنگ طلایی در آمدند می توانید آنها را در ماهیتابه مخصوص فر بگذارید و آنها را به فر انتقال دهید. بلدرچین ها در فر باید حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد. بعد از ۴۰ دقیقه شما می توانید بلدرچین های مورد نظر را از فر خارج کنید و مصرف نمایید.

برخی از افراد این مرحله را پایان طرز تهیه بلدرچین رستورانی شکم پر نمیدانند. بعد از خروج بلدرچین ها آنها را در درون قابلمه قرار می دهند و درون آن آب می ریزند تا بلدرچین ها به خوبی پخته شود. بسیاری معتقدند این روش لذیذ بودن بلدرچین را چندین برابر افزایش می دهد.  شما هم اگر نیاز دارید تا بلدرچین را با برنج صرف کنید حتما از این دستور پخت استفاده نمایید.

نکات مهم تهیه بلدرچین رستورانی

  1. مزه دار کردن بلدرچین یک ساعت قبل از پخت با مواد مورد نظر مانند سبزیجات تازه، نمک و فلفل
  2. از آنجایی که بلدرچین ها گوشت نازک و ضعیفی دارند در هنگام سرخ کردن توجه کنید که زیاد خشک نشود
  3. برای که طعم بی نظیری به بلدرچین ها بدهید می توانید در کنار آن از برنج و سبزیجات تازه استفاده کنید
  4. برای طعم دار کردن بلدرچین ها می توانید از رب انار و سس آلبالو استفاده کنید

طرز تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری سرخ شده

در ادامه شما را با طرز تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری سرخ شده آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای طرز تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری سرخ شده

  1. بلدرچین: 2 عدد
  2. کره: به مقدار لازم
  3. روغن زیتون: برای سرخ کردن به مقدار لازم
  4. پودر سیر، نمک، فلفل و پاپریکا: به مقدار لازم
  5.  تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری سرخ شده

برای تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری سرخ شده ابتدا بلدرچین های مورد نظر را با نمک آبلیمو و کمی پاپریکا مزه دار کنید و سپس روغن را درون ماهیتابه بریزید و به بلدرچین ها اجازه دهید به خوبی سرخ شود. توجه داشته باشید برای اینکه بلدرچین ها به بهترین شکل سرخ شوند. باید داخل آن را نیز خالی کنید بعد از اینکه بلدرچین ها به خوبی پخته شد آنها را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز به خوبی سرخ شود. بعد از سرخ شدن کره را به داخل ماهیتابه اضافه کنید تا به پخته شدن و خشک شدن بلدرچین کمک کند. به همین سادگی شما می توانید طرز تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری سرخ شده را آموزش ببینید و آن را درست کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر در تهیه بلدرچین رستورانی

  1. بلدرچین متوسط 4 عدد
  2. پیاز ۱ عدد بزرگ
  3. روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
  4.  لیموترش یک عدد
  5.  زعفران ۵ قاشق غذاخوری
  6.  کره حیوانی ۵۰ گرم
  7. نمک فلفل و ادویه دلخواه به میزان لازم

طرز تهیه بلدرچین رستورانی با راحت ترین روش

برای اینکه شما بتوانید بهتر با طرز تهیه بلدرچین رستورانی آشنا شوید ما مراحل آماده شدن را به صورت گزینه وار آورده ایم تا بعد از پایان هر مرحله از صحت کارهای انجام شده اطمینان حاصل کنید.

 مرحله 1

برای اینکه بتوانید بلدرچین تهیه شده را طعم دار کنید ابتدا باید آن را در فضایی در بسته مانند قابلمه و یا یک کاسه بزرگ بریزید. سپس روغن مایع و زعفران را به آن اضافه کنید. حال به خوبی روغن مایع، زعفران و بلدرچین ها را به یکدیگر ورز دهید تا مواد مورد نظر به خوبی وارد گوشت بلدرچین شود. توجه داشته باشید به هیچ عنوان نباید در این مرحله از نمک فلفل و یا سایر ادویه ها استفاده نمایید. کسانی که دوست دارند غذای سالم تری را امتحان کنند می‌توانند از روغن زیتون به جای روغن مایع استفاده نمایند.

مرحله 2

در مرحله دوم پیاز مورد نظر را به صورت نگینی خرد کنید و سپس روغن مایع و زعفران اضافه نمایید. پیاز، روغن مایع و زعفران را به خوبی با بلدرچین که پیاز به خوبی با بلدرچین انتخاب شده است حالا لیمو ترش را بلدرچین اضافه کنید دوباره لیموترش را با گوشت بلدرچین ورز دهید و سپس نمک و فلفل سیاه یا قرمز را به گوشت بلدرچین اضافه کنید توجه داشته باشید تمام ادویه ها باید به خوبی با گوشت بلدرچین ورز داده شده باشد.

تهیه بلدرچین رستورانی
تهیه بلدرچین رستورانی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلدرچین

مرحله 3

در مرحله سوم باید با استفاده از یک سلفون و یا در راههای ورود هوا به گوشت بلدرچین را ببندید. بعد از پوشاندن ظرف مورد نظر آن را به مدت هفت ساعت درون یخچال قرار دهید. با استفاده از این کار می ‌توانید خامی گوشت بلدرچین را به طعمی متفاوت تبدیل نمایید.

مرحله 4

مرحله بعدی مرحله چهارم است. ابتدا بلدرچین ها را به سیخ بکشید. توجه داشته باشید برای به سیخ کشیدن بلدرچین ها از دو سیخ در کنار هم استفاده کنید تا در هنگام کباب کردن به خوبی حرارت به تمامی نقاط گوشت برسد. سپس زغال را در منقل قرار دهید (به صورت یکدست و بدون یکنواختی و پستی بلندی در جاهای مختلف) روشن نمایید. بعد از روشن کردن زغال را به خوبی باد بزنید تا هیچگونه سیاهی در درون آن ها پیدا نشود. حال می توانید سیخ ها را بر روی منقل قرار دهید. قبل از قرار دادن سیخ روی منقل مقداری نمک بر روی زغال بریزید تا حرارت بیش از اندازه آن گرفته شود. حال نوبت چرخاندن گوشت بلدرچین است با استفاده از یک قلم و کره حیوانی و زعفران را بر روی گوشت بلدرچین ها بمالید تا رنگ آنها تغییر پیدا کند. علاوه بر رنگ، زعفران و کره باعث لذیذتر و خوشمزه تر شدن بلدرچین ها می شود.

 توجه داشته باشید کره و زعفران را به مقدار معین استفاده کنید تا گوشت بیش از اندازه چرب و شیرین نشود.

مرحله آخر

در مرحله آخر با استفاده از یک نان لواش بزرگ و یا سنگک بلدرچین ها را از سیخ جدا کنید. توجه داشته باشید در هنگام کشیدن کباب بلدرچین سیخ را از بلدرچین ها جدا کنید نه اینکه با دست گوشت بلدرچین را بردارید. با استفاده از این تکنیک کباب زیباتری را سرو خواهید کرد. طرز تهیه بلدرچین رستورانی را در این مطلب به شما گفتیم حال با استفاده از این مطلب می توانید غذای بی‌نظیری را سرو و میل کنید.

بلدرچین رستورانی
بلدرچین رستورانی

بیشتر بخوانید: غذای بلدرچین در منزل

تا به اینجای مطلب با طرز تهیه بلدرچین رستورانی به طور کامل آشنا شدید حال می خواهیم روش های دیگری را برای شما عنوان کنیم که با استفاده از آن می توانید بلدرچین رستورانی را تهیه کنید و غذا های متفاوتی را به خود و اطرافیان خود هدیه دهید. چنانچه دوست دارید طرز تهیه بلدرچین رستورانی به روش دیگری را آموزش ببینید توصیه می کنیم در ادامه با ما در سایت پرآور صنعت همراه باشید.

طرز تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری به سبک آسیایی در فر

طرز تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری به سبک آسیایی در فر  گزینه‌ای است که در  ادامه این مطلب شما را به طور کامل با آن آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری

  1. بلدرچین: 5 عدد
  2. سس باربیکیو یا ترکیب سیر و عسل: 2 قاشق غذاخوری
  3. کنجد: 2 قاشق غذاخوری
  4. سس سیر و چیلی: 2 قاشق غذاخوری
  5. روغن کنجد: 4 قاشق غذاخوری
  6. عسل: 3 قاشق غذاخوری
  7. سیر خرد شده: 2 عدد
  8. زنجبیل تازه: 2 قاشق غذاخوری
  9. سس سویا کم نمک: 1/2 لیوان فرانسوی دسته‌دار
  10. روغن: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری

برای تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری به سبک آسیایی در فر ابتدا باید تمام مواد گفته شده را با یکدیگر ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید بعد از هم زدن بلدرچین ها را به آن اضافه کنید و درب ظرف را ببندید. حدود یک ساعت به مواد و بلدرچین ها فرصت دهید تا با یکدیگر ادغام شود. توجه داشته باشید در یک ساعت چندین بار ظرف را تکان دهید تا مواد به خوبی خورده بلدرچین برود.

مراحل طرز تهیه بلدرچین رستورانی سوخاری

در مرحله دوم باید فر را گرم کنید تا بلدرچین ها را در درون آن قرار دهید.  برای گرم شدن به بلدرچین ها ۳۰ دقیقه زمان دهید. بعد از ۳۰ دقیقه بلدرچین ها را از درون فر جدا سازید. بعد از جدا کردن بلدرچین داخل فر حال نوبت این است که آنها را سرخ نمایید. روی شعله گاز قرار دهید و شعله را در متوسط ترین حالت تنظیم نمایید. روغن را درون ماهیتابه ریخته و بعد از داغ شدن نوبت بلدرچین ها است که آن را به روغن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن روغن به بلدرچین ها فرصت دهید تا به خوبی سرخ شوند. توجه داشته باشید بافت گوشت بلدرچین بسیار نحیف و کوچک است از این رو در هنگام سرخ شدن باید آنها را در بازه های زمانی کوتاه برگردانید تا به بهترین شکل سرخ شود.

بعد از سرخ شدن مرغ ها را دوباره در درون فر قرار دهید. حرارت فر را بر روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به بلدرچین ها اجازه دهید ۳۰ دقیقه درون فر قرار گیرد. حال نوبت موادی است که باید آن را جهت مزه دار کردن بلدرچین به آنها اضافه کنید. مواد را روی گاز قرار دهید و اجازه دهید به خوبی بپزد بعد از پخته شدن کامل بلدرچین ها در فر می توانید سس مخصوص را به آن اضافه کنید و غذا را سرو نمایید. حال شما یک بلدرچین رستورانی بی نظیر دارید که می توانید از تمام لذت ببرید.

شما برای ما از طرز تهیه بلدرچین رستورانی بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با طرز تهیه بلدرچین رستورانی آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه ‌های گفته شده خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. اگر شما طرز تهیه بلدرچین رستورانی را به شکل دیگری می دانید آن را نیز می توانید از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید. امیدوارم با استفاده از این مطلب سایت پرآور صنعت یک غذای لذیذ و بی‌نظیر را به خود هدیه دهید.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱۱ دیدگاه
  • سمیرا 16 آبان 1400 / 1:21 ب.ظ

    چقدر خوب و ساده توضیح دادید ممنونم از شما

    • طاعتی 16 آبان 1400 / 3:54 ب.ظ

      خوشحام که این مطلب مورد پسند آشپزهای عزیز قرار گرفته
      امیدوارم لذت برده باشید

    • طاعتی 16 آبان 1400 / 3:56 ب.ظ

      امیدوارم از این مطب نهایت لذت رو برده باشید
      متشکرم

  • شایان 26 آذر 1400 / 5:48 ب.ظ

    طرز تهیه بلدرچین رستورانی رو گفتید و ای کاش میگفتید چجوری میشه کاری کرد که کاری کنیم بچه ها هم بهش علاقه مند بشن

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:08 ب.ظ

      حتما به این نکته اشاره خواهیم کرد

  • نازنین امانی 26 آذر 1400 / 6:11 ب.ظ

    واقعا ممنونم تهیه بلدرچین رستورانی رو به راحت ترین روش گفتین

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 3:00 ب.ظ

      نظر لطفتونه

  • سمانه 27 آذر 1400 / 0:45 ق.ظ

    مطلبتون عالی بود ممنونم

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 2:26 ب.ظ

      ممنونم لطف دارید

  • Ali 29 آذر 1400 / 2:46 ب.ظ

    ممنون بهترین روش ها را برای تهیه بلدرچین رستورانی گفتید

    • طاعتی 29 آذر 1400 / 3:51 ب.ظ

      نظر لطف شماست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *