طرز پخت بلدرچین با برنج

طرز پخت بلدرچین با برنج

بسیاری از افراد دوست دارند بلدرچین را با برنج میل کنند. از این رو سایت پرآور صنعت به کمک این افراد آمده تا طرز پخت بلدرچین با برنج را به آنها آموزش دهد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید بلدرچین را با برنج میل کنید توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب به طور کامل شما را با طرز پخت بلدرچین با برنج آشنا خواهیم کرد و خواهیم گفت که چگونه می توانید از این غذای زیبا نهایت لذت را ببرید. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

در ابتدای امر بگویم که ما در این مطلب به دو نوع غذایی که با پخت بلدرچین با برنج به دست می آید اشاره خواهیم کرد که تمام جزئیات آن را بیان می کنیم.

مواد لازم برای بلدرچین با برنج

  1. بلدرچین 3 عدد
  2.  برنج 4 پیمانه
  3.  زرشک 1 پیمانه
  4. پیاز 1 عدد بزرگ
  5. زعفران دم کرده به مقدار کافی
طرز پخت بلدرچین با برنج
طرز پخت بلدرچین با برنج 

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین

بلدرچین درسته با پلو

بلدرچین خریداری شده را پاک می کنید و آنها را با استفاده از آب، آب پز می نمایید. سپس با استفاده از نمک فلفل و زعفران آن را کمی تفت دهید تا حسابی طعم زعفران، فلفل و نمک به درون بلدرچین رسوخ کند. حالا نوبت پیازها است که آنها را به صورت خلالی خرد کنید. بعد از خرد کردن پیاز آنها را سرخ نمایید. بعد از اینکه پیاز ها را به خوبی سرخ کردید، حال زرشک و کشمش و گردو را به آن اضافه نمایید و تمامی موارد گفته شده را با یکدیگر تفت دهید. در مرحله بعد برنج را به وسیله آب جوش بجوشانید و بعد از چند دقیقه آبکش کنید و با کمی آب سر سعی کنید برنج را سرد نمایید.

با استفاده از نان های مختلف و یا سیب‌زمینی ته دیگ مورد نظر را در زیر قابلمه قرار دهید. اندکی از برنج آبکش شده را در داخل قابلمه بریزید. سپس تکه ای از بلدرچین را روی آن قرار دهید. دوباره روی بلدرچین برنج و روی برنج بلدرچین بگذارید. توجه کنید این مرحله باید به صورت لایه لایه باشد یعنی یک لایه برنج بلدرچین و سبزی معطر و دوباره برنج بلدرچین و سبزی معطر این کار باعث می‌شود که سبزی به غذای شما طعم بهتری بدهد. قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید فشار گاز را کم کنید تا کم کم بلدرچین به صورت کامل بپزد.

بلدرچین ریش ریش لای پلو

دومین غذایی که آنرا به شما در مطلب طرز پخت بلدرچین با برنج معرفی خواهیم کرد بلدرچین ریش ریش لای پلو است. برای اینکه غذا را آماده کنید ابتدا باید بلدرچینهای تهیه کرده را پاک کنید بخورید و آن را با استفاده از پیاز های نگینی در داخل قابلمه بگذارید سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. در مرحله بعد بلدرچین ها را با استفاده از روغن روی شعله ملایم تفت دهید.  بعد از تفت دادن بلدرچین ها را از روی شعله بردارید تا به خوبی سرد شود. بعد از خنک شدن می‌توان آن را به صورت ریش ریش از یکدیگر جدا کنید. قابلمه کمی روغن بریزید و پیازها را به بلدرچین اضافه نمایید. در مرحله بعدی باید سبزیجات، معطر، نمک و فلفل را اضافه نمایید برای خوش طعم تر شدن بلدرچین ریش ریش لا پلو می توانید از زرشک نیز استفاده کنید. برنج و مواد به دست آمده را با یکدیگر مخلوط می کنید و آن را در داخل قابلمه می گذارید تا بر روی حرارت به‌خوبی دم بکشید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه بلدرچین ریش ریش لای پلو شما آماده است.

طرز پخت بلدرچین با برنج
طرز پخت بلدرچین با برنج

بیشتر بخوانید: طرز پخت بلدرچین

مهمترین نکات در طرز پخت بلدرچین با برنج

تهیه بلدرچین پلو باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید. برای خوش طعم تر شدن طعم بلدرچین می توانید از یک عدد سیر در هنگام پختن استفاده کنید. گوشت بلدرچین را ریش ریش کنید و از خورد کردن آن بپرهیزید زیرا گوشت خورده شده در برنج دیده نمی شود. استخوان بلدرچین را در هنگام ریش ریش کردن از گوشت جدا کنید زیرا تیز بودن استخوان بلدرچین می تواند باعث زخم شدن دهان شود. توصیه می‌کنیم به جای نمک، زردچوبه و فلفل از ادویه کاری استفاده کنید. ادویه کاری یا پودر سیر می تواند طعم غذای شما را بی نظیر کند. حتماً از زرشک در پخت بلدرچین با برنج استفاده کنید.

شما برای ما از طرز پخت بلدرچین با برنج بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با طرز پخت بلدرچین با برنج به روش های گوناگون آشنا کردیم. چنانچه شما پخت بلدرچین با برنج متفاوتی را در دستور کار قرار می دهید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود درباره طرز بلدرچین پخت بلدرچین با برنج را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید. پشتیبان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ می دهند.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • خسرو 26 آذر 1400 / 11:01 ب.ظ

    طرز تهیه بلدرچین با برنج رو خیلی اسون و راحت توضیح دادید متشکرم بابت این مطلب عالی لذت بردم

    • طاعتی 27 آذر 1400 / 2:57 ب.ظ

      متشکرم از شما نظر لطفتونه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *