کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار

کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار

با نیم نگاهی به غذاها و ذائقه های ایرانی متوجه می شوید که تخم مرغ جز اقلام ضروری به شمار می رود. از از آنجایی که این محصول جایگاه ثابتی در بین مردم ایران دارد روز به روز به افرادی که کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار را شروع می کنند افزوده می شود. بسیاری از افراد نمی دانند که این شغل را چگونه آغاز کنند و چالش های پیشرو را حل نمایند.
در این مطلب از سایت پرآور صنعت برای عزیزانی که دوست دارند با کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار آشنا شوند بررسی ها و پرداختن به تمامی جوانب را در نظر گرفته ایم. با پرآور صنعت همراه ما باشید تا با تمام فوت و فن های راه اندازی یک کسب و کار موفق در این زمینه آشنا شوید. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار یک انتخاب جذاب

تخم مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است و نقش مهمی در تامین سلامت جامعه دارد. از این رو افراد بسیاری برای سلامتی خود از این محصول مغذی استفاده می نمایند. طبیعی است که با توجه به بازار مناسب این محصول افرادی که به کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار روی بیاورند، زیاد باشد.
علاوه بر مصرف داخلی، صادرات تخم مرغ نیز می تواند سودآوری قابل توجهی برای پرورش دهندگان داشته باشد. از این رو پرورش مرغ تخمگذار نه تنها یک کسب و کار خانگی جذاب است، بلکه پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک تجارت پرسود را نیز دارد. کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار یک انتخاب جذاب برای تمامی افرادی است که دوست دارند از پرورش طیور به کسب درآمد برسند.

مناسب ترین نژاد برای شروع

انتخاب نژاد مناسب، اولین گام اساسی در راه اندازی کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار است. از آنجایی که هر نژاد مرغ تخمگذار ویژگی های منحصر به فردی مانند میزان تخمگذاری، مقاومت بدنی و شرایط نگهداری دارد، شما باید از بین گزینه های موجود بهترین انتخاب را داشته باشید. مرغ ردآیلند، مرغ ساسکس، مرغ پلیموت راک، مرغ نیوهمشایر، مرغ استرالوپ و مرغ مرندی بهترین گزینه ها برای شروع کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار هستند. این نژادها از 180 عدد تخم مرغ در یک دوره تا 320 عدد تخم مرغ تولید می کنند. برای آشنایی بیشتر در این باره به مطلب بهترین نژاد مرغ تخمگذار مراجعه کنید.

محل مناسب برای شروع کسب و کار پرورش مرغ چه ویژگی هایی دارد؟

فضای نگهداری مرغ های تخمگذار باید به گونه ای باشد که مرغ ها در آن استرس نداشته باشند و به راحتی بتوانند فرایند تخمگذاری را انجام دهند. استفاده از قفس مرغ، تهویه مناسب، نور کافی، دانخوری و آبخوری از الزامات فضای نگهداری مرغ های تخمگذار است.
محل مناسب برای شروع کسب و کار پرورش مرغ باید ضدعفونی شده و عاری از هرگونه میکروب و باکتری باشد. چنانچه فضای مورد نظر غیر بهداشتی باشد، کسب و کار با تلفات بالا و شکست همراه خواهد بود. در نظر گرفتن تراکم مناسب برای پرورش مرغ تخمگذار را فراموش نکنید. از آنجایی که مرغ ها جز پرنده های پر جنب و جوش هستند، می بایست فضای کافی را برای تحرک داشته باشند. تراکم زیاد باعث ایجاد استرس و تلفات می شود.

قفس مرغ منبری تخمگذار
قفس مرغ منبری تخمگذار

روش های پرورش مرغ تخمگذار

3 روش برای پرورش مرغ تخمگذار وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها کسب و کار خود را آغاز نمایید. 1. استفاده از تخم های نطفه دار و دستگاه جوجه کشی 2. خرید جوجه های یک یا چند روزه 3. مرغ بالغ. در ادامه این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را به طور کامل با سه روش گفته شده آشنا خواهیم کرد.

استفاده از تخم های نطفه دار و دستگاه جوجه کشی

در این روش می توانید با استفاده از تخم‌های نطفه‌ دار و دستگاه جوجه کشی کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار را آغاز کنید. برای شروع نیازمند این هستید ابتدا تخم‌های نطفه ‌دار را از مراکز معتبر تهیه کنید و سپس آنها را در دستگاه جوجه کشی قرار دهید. در این مرحله باید صبر کنید تا تخم‌ هایی که در دستگاه جوجه کشی قرار داده شده ‌اند به جوجه تبدیل شوند. بعد از تبدیل شدن های نطفه‌دار به جوجه شما می‌توانید با فروش جوجه‌ ها به درآمدزایی برسید. از طرفی می ‌توانید جوجه ‌های به دست آمده را رشد دهید تا درآمدزایی بیشتری را تجربه نمایید.
این روش نسبت به دو روشی که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد از سودآوری بیشتری برخوردار است. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که ریسک بالایی را نیز نسبت به دو روش دیگر خواهد داشت. به بازه زمانی رسیدن به سود نیز توجه کنید که در این روش برای به بلوغ رساندن جوجه‌ های به دست آمده بازه زمانی زیادی را پشت سر خواهید گذاشت.

خرید جوجه ‌های 1 یا چند روزه

متداول‌ترین روشی که در شروع کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار استفاده می‌ کنند خرید جوجه ‌های یک یا چند روز است. این روش به دلیل ریسک پایین جز محبوب ‌ترین روش‌ها به شمار می‌ رود. اکثر افرادی که دوست دارند با پرورش مرغ تخمگذار به درآمدزایی برسند از این روش برای شروع کسب و کار خود استفاده می‌ کنند.

استفاده از مرغ بالغ

با استفاده از مرغ بالغ شما می ‌توانید تخم نطفه ‌دار و تخم مرغ تولید نمایید و با عرضه آنها به بازار به درآمدزایی برسید. این روش نسبت به روش ‌های دیگر به بازه زمانی کمتری برای رسیدن به سود نیاز دارد. همچنین سود به دست آمده از این روش نسبت به روش ‌های دیگر کمتر خواهد بود.
این شما هستید که با توجه به مبلغ در نظر گرفته برای شروع کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار، مکان مورد نظر، مدت زمان تعیین کرده برای رشد و رسیدن به درآمدزایی یکی از گزینه ‌های گفته شده را برای شروع انتخاب خواهید کرد.

کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار
کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار

بهترین محصول برای شروع کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار

توصیه ما این است که از قفس مرغ تخمگذار برای پرورش این پرنده و شروع کسب و کار استفاده نمایید. قفس مرغ مزایای بسیاری چون مدیریت راحت و استاندارد، کاهش هزینه های تولید، کاهش هزینه دان و آب، عدم شیوع بیماری، عدم خیس شدن بستر، عدم باکتری در فضای پرورش و غیره را با خود به همراه خواهد داشت.
برای استفاده از قفس می توانید قفس های پرآور صنعت را انتخاب کنید. قفس مرغ منبری تخمگذار، قفس 1، 2 و طبقه مرغ، قفس مرغ امپراطور 1 و 2 طبقه، قفس مرغ و خروس تزئینی 1 و 2 طبقه از جمله قفس های مرغ هستند که می توانید با توجه به نوع نیاز خود از آنها استفاده نمایید.

دوره تخمگذاری

بعد از انتخاب روش مناسب برای پرورش حال نوبت این است که بدانید دوره تخمگذاری مرغ ها به چه شکل خواهد بود. مرغ های تخمگذار در سن 18 تا 20 هفتگی شروع به تخم گذاری می کنند و به طور متوسط تا 2 سال تخم می گذارند. میزان تخمگذاری روزانه هر مرغ، به نژاد، شرایط نگهداری و تغذیه آن بستگی دارد.

نگهداری از مرغ های تخمگذار

سلامت و شادابی مرغ ها کلید تولید تخم مرغ های باکیفیت است. باید به طور مرتب به بهداشت محل نگهداری، تغذیه و سلامت مرغ ها توجه کنید تا کسب و کار پرورش مرغ را با موفقیت پشت سر بگذارید. نحوه نگهداری مرغ ها بسیار حائز اهمیت است و باید طبق استانداردهای روز دنیا باشد.

جمع آوری اصولی تخم مرغ

جمع آوری اصولی تخم مرغ را فراموش نکنید. تخم مرغ ها باید به طور مرتب جمع آوری شوند. ساعات خنک روز را برای جمع آوری تخم مرغ ها انتخاب کنید. برای جلوگیری از شکستن تخم مرغ ها باید با احتیاط و ظرافت جمع آوری و حمل شوند. بعد از جمع آوری نیز تخم مرغ ها را باید در مکانی خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

نتیجه گیری

شروع کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار مستلزم رعایت اصول و نکات مهمی است. بدون در نظر گرفتن موارد مهم و مشورت با افراد زبده شما به هیچ عنوان در این کسب و کار به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد. در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با این نکات آشنا کنیم، چنانچه شما نیز از تجربیاتی برخوردار هستید در این زمینه می توانید از طریق قسمت نظرات، تجربیات خود را در اختیار سایر مخاطبین قرار دهید. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود را مطرح کنید تا پشتیبانان به آنها پاسخ دهند.

سوالات متداول

روش های پرورش مرغ تخمگذار را نام ببرید؟

. استفاده از تخم های نطفه دار و دستگاه جوجه کشی 2. خرید جوجه های یک یا چند روزه 3. مرغ بالغ.

بهترین محصول برای شروع کسب و کار پرورش مرغ تخمگذار کدام محصول است؟

قفس مرغ تخمگذار

دوره تخمگذاری مرغ های تخمگذار چقدر است؟

مرغ های تخمگذار در سن 18 تا 20 هفتگی شروع به تخم گذاری می کنند و به طور متوسط تا 2 سال تخم می گذارند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *