بهترین نژاد مرغ تخمگذار

بهترین نژاد مرغ تخمگذار

روال طبیعی در زندگی مرغ ها شامل تعداد کمی تخم گذاری و خوابیدن بر روی آنها بوده تا تخم ها تبدیل به جوجه شوند و بعد از آن به بزرگ کردن جوجه ها می پرداختند. به این ترتیب مرغها همواره در چرخه ثابتی از زندگی و بقای نسل زندگی می‌کردند. این نوع زیست مرغ ها در فضاهای کوچکی از زندگی انسان‌ها نیز رایج بوده و تعداد محدودی از مرغ و تخم مرغ ها می توانستند نیاز تغذیه افراد را تامین کنند.  اما امروزه با گسترش زندگی شهرنشینی نیاز به تولید بیشتر تخم‌مرغ و پرورش صنعتی آن می‌باشد.  در پرورش صنعتی و تولید تخم مرغ، با جلوگیری از کرچ شدن مرغ ها میزان تولید تخم‌مرغ در آنها را افزایش می‌دهند. در صنعت پرورش مرغ تخمگذار و استفاده از آنها میزان بالای تخمگذاری اهمیت بسیار زیادی دارد و به این منظور و برای بهره‌مندی از بهترین نژاد مرغ تخمگذار اصلاحاتی در نژادهای مرغ صورت گرفته تا ظرفیت تخمگذاری آنها افزایش یابد.

در حالت کلی همه نژادهای مرغ به یک میزان توان تخم گذاری ندارند. برخی مرغ ها بیش از ۱۵۰ تخم در سال می گذارند، در حالی که در برخی نژاد مرغها این رقم فقط ۴۰ تخم در سال است. پس اولین نکته در صنعت پرورش مرغ تخمگذار و تولید تخم مرغ های زیاد انتخاب بهترین نژاد مرغ تخمگذار است که می‌تواند راندمان تولید تخم مرغ را افزایش دهد. در ادامه با بهترین نژاد های مرغ تخمگذار آشنا خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زما نیاز دارد.

مرغ تخمگذار محلی با تخمگذاری بسیار بالا

بسیاری از افراد در پی مرغ محلی با تخمگذاری بسیار بالا هستند تا بتوانند به بهترین شکل مایحتاج روزانه خود تهیه تخم مرغ و یا کسب و کار خود را آغاز کنند. مرغ محلی با میزان تخمگذاری بسیار بالا به طور میانگین 220 تخم مرغ در سال از خود تولید می نماید. برای اینکه بتوانید این میزان تخم گذاری را در سال تجربه کنید باید به سراغ بهترین نژاد مرغ تخمگذار بروید. البته انتخاب نژاد مرغ بسته به شرایط آب و هوایی، تغذیه، محیط نگهداری و سازگار بودن آن با شرایط حال حاضر بستگی دارد.  برخی از افراد مدعی هستند که می توانند مرغ تخمگذار محلی با تخمگذاری بالا را همراه با تغییر ژنتیک در اختیار شما قرار دهند. توجه داشته باشید در این هنگام با متخصصین در این زمینه مشورت کنید تا دچار ضررهای مالی نشوید.

فروش بهترین نژاد مرغ تخمگذار

منابع بسیار زیادی هستند که فروش بهترین نژاد مرغ تخمگذار را انجام می دهند. از جمله این سایت ها می توان به نیاز روز، دیوار و شیپور اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید بهترین نژاد مرغ تخمگذار را در بازارهای هدف مانند بازار پرنده فروشان و یا سالن های پرورش مرغ تهیه کنید.

معروفترین و بهترین نژادهای مرغ تخمگذار

معروفترین و بهترین نژادهای مرغ تخمگذار به شرح زیر می باشد.

معروفترین و بهترین نژادهای مرغ تخمگذار
معروفترین و بهترین نژادهای مرغ تخمگذار

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار

مرغ لگهورن یا لگرن

میتوان گفت مرغ لگهورن مقام اول را در میان مرغهای تخمگذار دارد. چرا که در طی سال ۲۸۰ تا ۳۲۰ عدد تخم میگذارد. این مرغ که بهترین نژاد مرغ تخمگذار می باشد در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی در ایتالیا به وجود آمد و صنعت مرغداری جهان را متحول کرد. مرغ لگهورن که اندکی پرخاشگر است تخم‌هایی با پوسته سفید رنگ می گذارد. آب و هوای مطبوع برای این نژاد از مرغها معتدل است.از آنجا مرغ لگهورن به ندرت کرچ می شود نمی‌توان به جوجه آوری و جوجه کشی طبیعی در آن امیدوار بود. پس برای تکثیر آن باید از ماشین جوجه کشی صنعتی استفاده کرد.

مرغ لوهمن

از نژادهای خوب تخم گذاری که می توان نام برد مرغ لوهمن است که رنگ تخم مرغ های آن قهوه‌ای است. دربرخی سویه‌های این نژاد تخم مرغ سفید رنگ هم می گذارند. منشاء این مرغ وارداتی صنعتی کشور آلمان است. مرغهای لوهمن که بیشتر در رنگ‌های قهوه‌ای و سفید دیده می شوند در سن ۱۹ هفتگی بالغ شده و سالیانه ۲۵۰ تا ۳۲۰ عدد تخم می گذارند. وزن این مرغ‌ها در مقایسه با نژاد لگرن کمتر بوده و آرامش بیشتری نیز در آنها مشاهده می‌شود. خصوصیت دیگر این نژاد از مرغ تخمگذار مصرف دان کمتر نسبت به دیگر نژادها می باشد.

مرغ ردآیلند

این نژاد دو منظوره را نیز می توان جزو بهترین نژاد مرغ تخمگذار در نظر گرفت که هم برای تخم گذاری و هم برای تولید گوشت مناسب است. کشور آمریکا را به عنوان منشا اصلی این نژاد عنوان می‌کنند و گونه‌های سرخ از محبوبیت بیشتری نسبت به نوع سفید برخوردار است. مرغ را ردآیلند می تواند با آب و هوای سرد سازگار شود و میزان تخم گذاری آن در حدود ۲۶۰ عدد تخم در سال است. رنگ قهوه ای تخم مرغ ها و اندازه متوسط تا کمی بزرگ از خصوصیات تخم مرغ ردآیلند است. مرغ های این نژاد تا حدودی پرخاشگر بوده و گزینه خوبی برای جوجه آوری نیستند. سن بلوغ آنها ۱۹ هفتگی است اما اغلب در ۱۶ هفتگی اولین تخم گذاری در آنها مشاهده می شود.

مرغ ساسکس

این نژاد از مرغ ها در انواع رنگ ها وجود داشته و آرام و مهربان هستند. میزان تخمگذاری آنها ۲۵۰ عدد تخم مرغ با پوسته قهوه ای کمرنگ و کرمی در سال است. از آنجا که مرغ ساسکس قابلیت کرچ شدن خوبی دارد در نتیجه جوجه آوری بالایی در آن مشاهده می شود.

مرغ پلیموت راک

از خصوصیات این مرغ دومنظوره با منشاء آمریکایی می توان به شخصیت آرام و مطیع آن اشاره کرد. این نژاد از مرغ ها به آب و هوای معتدل برای پرورش نیاز داشته و گزینه خوبی برای جوجه کشی طبیعی نیز هستند. مرغ پلیموت راک با بیش از ۳ کیلوگرم وزن می تواند در سال ۲۰۰ عدد تخم مرغ قهوه‌ای رنگ تولید کند.

مرغ پلیموت راک
مرغ پلیموت راک

بیشتر بخوانید: 11 تکنیک منحصر به فرد برای افزایش تخمگذاری مرغ

مرغ نیوهمشایر

یکی دیگر از بهترین نژاد مرغ تخمگذار در میان انواع مختلف آن این نژاد است که اصالت آمریکایی داشته و در اصل یک مرغ تخمگذار بومی می باشد. توان تخم گذاری مرغ نیوهمشایر تعداد ۲۵۰ عدد تخم مرغ است که اندازه آنها متوسط و تا حدودی بزرگ است. این نژاد که رنگ قهوه‌ای آن بیشتر از انواع دیگر است در سن پنج ماهگی تخم گذاری را شروع میکند.

مرغ استرالوپ

این نژاد از مرغ های دو منظوره به صورت میانگین ۲۰۰ تا ۲۳۰ عدد تخم‌مرغ در سال تولید می‌کنند که در نوع سفید آن میزان تخمگذاری بیشتر است. مرغ استرالوپ طبیعت آرامی داشته و می‌تواند با انواع آب و هوا سازگار باشد. استعداد چاقی از دیگر خصوصیات این نژاد از مرغها است .

مرغ مرندی

مرغ نژاد مرندی که اصالتا به شهرستان مرند مربوط می شود جزو بهترین نژاد مرغ تخم گذار است که در سن ۶ ماهگی به بلوغ می رسد. در شرایط پرورش روستایی ۱۲۰ تا ۱۵۰ عدد و در شرایط پرورش صنعتی تا ۱۸۰ عدد تخم مرغ در سال تولید می‌کنند.

مرغ مرندی
مرغ مرندی

بیشتر بخوانید: صفر تا صد پرورش مرغ محلی + [ آموزش پرورش مرغ بومی ]

چالشهای خرید بهترین نژاد مرغ تخمگذار

با توجه به اینکه بیشتر نژاد های مرغ تخمگذار که در این صنعت استفاده می‌شوند وارداتی هستند پرورش دهنده و خریدار برای تهیه آنها دچار مشکلاتی می‌شوند.

  1. معمولاً اطلاعاتی که فروشندگان مرغ تخمگذار در اختیار پرورش دهندگان و خریداران می گذارند درست نیست که دو حالت دارد. یا اطلاعات غلط ارائه می‌دهند و یا در واقع اطلاعات درستی ندارند که ارائه بدهند. به طور مثال فروشنده، مرغ هایی را به عنوان بهترین نژاد مرغ تخمگذار به فروش می‌رساند که در اصل مرغهای درجه ۲ یا درجه ۳ هستند و کیفیت خوبی ندارند.
  2. نکته بعدی قاچاق مرغ‌ها از کشور همسایه است. معمولاً در این فرایند نطفه مرغ ها را وارد کرده و در داخل کشور اقدام به جوجه کشی و تولید مرغ های نژاد خارجی می‌کنند. هرچند به وسیله این فرآیند تولید تخم مرغ ها بالا می‌رود اما کیفیت مرغ نسبت به نسل قبلی کمتر است. در نتیجه به مرور آمار تخمگذاری نیز پایین می آید.
  3. از دیگر مشکلات در واردات بهترین نژاد مرغ تخمگذار، چالشی که در نوع مرغ بومی تخمگذار وجود دارد. تخم مرغ های بومی وارداتی سفید رنگ نیستند با این حال به عنوان تخم مرغ بومی محلی نیز خریداری نمی شوند. در نتیجه قیمت آنها کمتر است.

بهترین نژاد مرغ بومی تخمگذار گلپایگانی

بسیاری از افراد بهترین نژاد مرغ بومی تخمگذار گلپایگانی را بهترین گزینه جهت شروع کسب و کار خود می دانند. مرغ گلپایگانی از جمله مرغ های تخمگذار است که با تغییر اصلاح نژاد آنها می توانید در سال بیش از ۲۰۰ عدد تخم مرغ از آن ها به دست آورید. مرغ گلپایگانی با داشتن این قابلیت جز بهترین نژادهای مرغ بومی تخمگذار به شمار می‌رود که میتوانید با انتخاب آن سودآوری کلان را نصیب خود کنید. کسانی که در پی مرغ تخمگذار محلی با تخمگذاری بسیار بالا هستند می توانند نژاد مرغ گلپایگانی را انتخاب نمایند. از مزیت های مرغ گلپایگانی میتوان به گوشتی و تخمگذار بودن آن اشاره کرد. شما می توانید بعد از دوره تخم گذاری این نژاد آنها را به عنوان مرغ گوشتی نیز مورد استفاده قرار دهید.

بهترین نژاد مرغ بومی تخمگذار

بهترین نژاد مرغ بومی تخمگذار با توجه به شرایط آب و هوایی و محیطی متفاوت خواهد بود. به طور مثال شرایط پرورش مرغ گلپایگانی با مرغ مرندی بسیار متفاوت خواهد بود. اما اگر بخواهید بهترین نژادهای مرغ بومی تخمگذار در ایران را مورد بررسی قرار دهید و به دو مورد بسیار مهم دست پیدا کنید ما به شما مرغ مرندی و مرغ گلپایگانی را برای پرورش معرفی می کنیم. این دو مرغ معمولاً تخم گذاری بسیار بالایی را در سال تجربه خواهند کرد و سودآوری بیشتری به شما و کسب و کارتان عطا می کنند.

بهترین نژاد مرغ تخمگذار صنعتی

در این قسمت از مطلب بهترین نژاد مرغ تخمگذار قصد داریم شما را با بهترین نژاد مرغ تخمگذار صنعتی آشنا کنیم. از نگاه سایت پرآور صنعت بهترین نژاد مرغ تخمگذار صنعتی، مرغ سفید است. مرغ سفید می تواند در یک دوره بسیار کوتاه به شما تخم مرغ های با کیفیت و ارزان بدهد. بسیاری از محققان مرغ لوهمن قهوه ای را جزء مرغ های صنعتی می دانند و بسیار دیگر آن را جزو مرغ های بومی!  اگر مرغ لوهمن قهوه ای را جزء مرغ های صنعتی بدانیم این مرغ نیز می تواند بهترین گزینه برای انتخاب مرغ تخمگذار صنعتی باشد. این مرغ در سال چیزی حدود ۲۴۰ عدد از خود به جای خواهد گذاشت.

بهترین نژاد مرغ تخمگذار در خوزستان

مورد بعدی که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد بهترین نژاد مرغ تخمگذار در خوزستان است. کسانی که دوست دارند در استان های جنوبی با شرایط آب و هوای گرم مانند خوزستان دست به پرورش مرغ تخمگذار بزنند و در پی بهترین نژاد مرغ تخمگذار در این شرایط آب و هوایی هستند ما با آنها مرغ گلپایگانی و جهادی را توصیه می کنیم. این دو می توانند با توجه به شرایط آب و هوایی موجود بهترین بازدهی را به شما هدیه دهند. شما می توانید با توجه به نظر یکی از متخصصان زبده در شهر خود یکی از دو گزینه گفته شده را برای شروع کسب و کار انتخاب نمایید.

بهترین نژاد مرغ تخمگذار دو زرده

بهترین نژاد مرغ تخمگذار دو زرده با توجه به تغییر اصلاحات نژادی رخ خواهد داد. می توانید گزینه های مختلفی را برای این کار انتخاب کنید. از جمله این انتخاب ها می توان به مرغ تخمگذار بومی، مرغ تخمگذار صنعتی، مرغ تخمگذار رنگی و مرغ مرندی اشاره کرد. شما با توجه به نیاز خود می توانید هر یک از موارد گفته شده را خریداری کنید.

بهترین نژاد مرغ تخمگذار در جهان از نگاه سایت پرآور صنعت

به نژادهای مختلف مرغ تخمگذار در جهان اشاره کردیم حالا نوبت این است که شما را با بهترین نژاد مرغ تخمگذار از نگاه سایت پرآور صنعت برای رسیدن به سودآوری بیشتر آشنا کنیم. چنانچه دوست دارید با این نژاد بی نظیر مرغ تخمگذار در دنیا آشنا شوید، این قسمت از مطالب سایت پرآور صنعت را از دست ندهید.

مرغ سفید

بهترین نژاد مرغ تخمگذار در دنیا مرغ سفید یا لگهورن است. سرعت پرورش و دوره تخم گذاری پربار از مهم ترین ویژگی هایی است که مرغ سفید آنها را یدک می کشد. مرغ سفید به راحتی هرچه تمام تر می توانید هزینه نگهداری را کاهش داده و سودآوری بالایی را به شما دهد.

مرغ تخمگذار بومی

مرغ تخمگذار بومی تخم هایی با رنگ های متفاوت تولید می کند. از جمله نژادهای مرغ تخمگذار بومی می توان به ساسکس، نیوهمشایر، بلک استار و راک اشاره کرد. گزینه های گفته شده معروف ترین نژاد های مرغ تخمگذار بومی در دنیا هستند که راندمان بالایی را به شما ارائه می دهند.

مرغ تخمگذار بومی ایران

مرغ های بومی ایران به دودسته بومی اصیل و بومی دورگه تقسیم‌بندی خواهند شد. در ادامه مطلب هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مرغ تخمگذار بومی اصیل

مرغ تخمگذار بومی اصیل بیشتر در روستا ها مورد توجه قرار می گیرد توجه داشته باشید در هنگام خرید مرغ باید نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهید تا نژاد مناسبی عاید شما شود. چنانچه در هنگام خرید نتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید به طور قطع در پرورش مرغ تخمگذار بومی استیل سود بسیار کم خواهد شد.

مرغ تخمگذار بومی دورگه، بهترین نژاد مرغ تخمگذار محلی در ایران

مرغ تخمگذار بومی در ایران فقط در شهر ساری و در مرکز اصلاح نژاد استان مازندران پرورش داده می شود. نکته جالب درباره مرغ بومی اصیل پرورش آنها از طریق مراکز جهادی است. بسیاری از هموطنان ما این مرغ را با نام مرغ جهادی میشناسند. توجه داشته باشید مرغ های اصیل در شهر ساری پرورش و به فروش میرسند سایر مرغ هایی که به اسم مرغ اصیل بومی به فروش میرسند معمولاً اصیل نبوده و جزء دورگه ها به شمار می روند. این مرغ ها مقاومت بالایی در برابر شرایط بد آب و هوایی از خود نشان می دهند و در طول سال بین تا ۲۰۰ از خود تولید می کنند.

مرغ بومی دورگه

مرغ های بومی دورگه از طریق اصلاح نژادی مرغ بومی اصیل و مرغ های تخمگذار رنگی خارجی به وجود می آیند. دلیل بومی نهادن این نژاد از مرغ ها رنگی بودن بال و پر آنهاست. نکته جالب از مرغ بومی دورگه رنگی بودن تخم مرغ های آنها است. به طور کلی مرغ بومی دورگه را می توانید به دو دسته مرغ بومی دورگه گوشتی و مرغ بومی دورگه تخمگذار تقسیم‌ بندی کرد. در ادامه مطلب این موارد را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مرغ دورگه گوشتی

مرغ گوشتی در طول دوره پرورش خود میزان تخمگذاری متوسط ای را از خود ارائه میدهد. این مرغها هرگز نمی توانند جز بهترین نژادهای مرغ تخمگذار در دنیا به شمار روند. این مرغ معمولاً در روستاها مورد پرورش قرار می‌گیرند و در نهایت به عنوان مرغ گوشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

مرغ دورگه تخمگذار

مرغ دورگه تخمگذار از اصلاح نژاد مرغ ولسامر هلندی به وجود می آید. این مرغ در سال حدود ۲۰۰ عدد تخم از خود به جای می گذارد. تخم گذاری مرغ مرغ دورگه تخمگذار به قدری بالاست که می توان آن را هم رده مرغ ورامینی و گلپایگانی قرار داد.

سود پرورش مرغ تخمگذار

زمانی بهترین نژاد مرغ تخمگذار برای شما بهترین را به یدک می کشد که شما بتوانید با استفاده از آن به سوددهی بالایی دست پیدا کنید. برای اینکه بتوانید سود پرورش مرغ تخمگذار را محاسبه کنید باید به قیمت نهایی هزینه های ثابت و هزینه های متغیر رجوع نمایید. با جمع بستن هزینه های متغیر و ثابت و کم کردن آن از قیمت کل به راحتی می توانید سود پرورش مرغ تخمگذار را به دست آورید. سود پرورش عوامل مهمی به غیر از انتخاب بهترین نژاد وجود دارد که یکی از آنها بازاریابی است.

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب بهترین نژاد مرغ تخمگذار

عوامل بسیار زیادی می تواند بر انتخاب بهترین نژاد مرغ تخمگذار تاثیر گذار باشد. از جمله این عوامل می‌توان به شرایط محیطی، نوع پرورش، شرایط آب و هوایی و تغذیه مورد نظر شاره کرد. در ادامه مطلب  هر یک از عوامل گفته شده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازاریابی

کسانی که دوست دارند با انتخاب بهترین نژاد مرغ تخمگذار به سودآوری بالایی دست پیدا کنند باید به بازاریابی همانند انتخاب نژاد مرغ تخمگذار نگاه کنند و اهمیت ویژه ای برای آن قائل شوند. بازاریابی میتواند سود حاصل از پرورش مرغ را چندین برابر کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای ارائه خدمات خود از مدیران بازاریابی و یا بازاریاب استفاده کنید. این عزیزان با روش‌های نوین می‌توانند سودآوری شما را چندین برابر کنند. برخی از افراد با انجام کارهای بازاریابی به هیچ عنوان نمی تواند به سود های بالایی دست پیدا کنند، زیرا انرژی که باید برای پرورش مرغ سر کنند را تقسیم کرده و به بازاریابی می پردازند. در کنار بازاریابی می توانید از بسته بندی محصولات ارائه محصولات با کیفیت، استفاده از قفس مرغ و بسیاری از موارد دیگر جهت بالا بردن سود استفاده کنید.

شرایط آب و هوایی

ساختار و ژنتیک مرغ ها به گونه ای است که نمی تواند خود را در هر شرایط آب و هوایی سازگار کنند. شما باید با توجه به نوع آب و هوا نژاد مرغ تخمگذار را انتخاب کنید. به طور مثال در جاهای که آب و هوایی گرم و خشک دارد باید مرغی را انتخاب کنید که بتواند در برابر شدت گرما و خشک بودن آن مقاومت کند و بهترین بازدهی را از خود نشان دهد. مرغ گلپایگانی یا مرغ جهادی می تواند بهترین گزینه برای شرایط آب و هوایی گرم و خشک باشد. مرغ مرندی نیز با توجه به اصالت و ژنتیکی دارد می‌تواند در شرایط آب و هوایی سرد و معتدل بهترین بازدهی را از خود نشان دهد.

چنانچه شما نتوانید گزینه درست را انتخاب کنید که بتواند با شرایط آب و هوایی خود را سازگار کند به طور قطع بازدهی مناسبی را مشاهده نخواهید کرد. به طور مثال مرغ مرندی در فضای گرم و خشک بازده کمتری را نسبت به مرغ گلپایگانی از خود نشان می دهد.  اگر از هر مرغ سالانه به دلیل شرایط آب و هوایی  ۵۰ عدد تخم کم شود و شما پرورش مرغ خود را در هزار قطعه انجام دهید  در سال چیزی حدود ۵۰ هزار تخم مرغ ضرر خواهید کرد. به نکات ریز در هنگام انتخاب بهترین نژاد مرغ تخمگذار دقت کافی داشته باشید.

شرایط محیطی

گزینه بدی که می تواند در هنگام انتخاب بهترین نژاد مرغ تخمگذار تاثیر گذار باشد شرایط محیطی است. دما و رطوبت، میزان باد، میزان بارندگی، سردی و گرمی هوا، مکان یابی سالن، میزان رفت و آمد، تجهیزات مورد استفاده، میزان مرغ تخم گذار نسبت به فضا از جمله مهمترین عوامل شرایط محیطی به شمار می رود. به طور مثال شما باید مکان سالن پرورش مرغ تخمگذار را در جای انتخاب کنید که به دور از رفت آمد باشد و بهترین تجهیزات را برای پرورش این پرنده مهیا سازد.

نوع پرورش

نوع پرورش در انتخاب بهترین نژاد مرغ تخمگذار می تواند موثر باشد. شما باید با توجه به میزان هزینه و شرایط مناسب گزینه درست را انتخاب کنید. به طور مثال تهیه تخم نطفه دار برخی از نژادهای مرغ سخت بوده و در شهر های خاص به فروش میرسد. در این زمان شما نمی توانید روش پرورش مرغ تخمگذار با استفاده از تخم مرغ نطفه دار را انجام دهید و این عامل می تواند در صورت انتخاب هزینه های بالایی را برای شما در بر داشته باشد. قبل از انتخاب نژاد مرغ باید به روش مناسبی که با آن می خواهید کسب و کار خود را شروع کنید، بپردازید.  شما می توانید مرغ تخمگذار را به سه روش از طریق تخم مرغ نطفه دار،  جوجه یک یا چند روزه و  خرید مرغ بالغ انجام دهید.

تغذیه

عامل آخر که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد، تغذیه است. شما در هنگام انتخاب نژاد مرغ تخمگذار باید به میزان مصرف روزانه غذای آن نیز توجه داشته باشید. میزان غذای مصرفی با توجه به روزانه بودن می تواند تاثیر مستقیمی بر سودآوری شما داشته باشد. نژادی بهترین خواهد بود که بتواند با مصرف معقول غذا بهترین بازدهی را به شما هدیه دهد.

توجه داشته باشید عامل های دیگری می تواند بر روی انتخاب بهترین نژاد مرغ تخمگذار تاثیر گذار باشد. به نظر شما چه عواملی دیگری میتواند هنگام انتخاب بهترین نژاد مرغ تخمگذار موثر باشد. چنانچه نظر متفاوتی در این باره دارید میتوانید از طریق قسمت نظرات آن را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. نظرات شما می‌تواند به ما و سایر مخاطبین کمک بسیار زیادی کند.

شما برای ما از بهترین نژاد مرغ تخمگذار بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با بهترین نژاد مرغ تخمگذار آشنا کنیم. چنانچه جای گزینه های را در بین گزینه های گفته شده خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود در این زمینه را از پشتیبانان سایت ما بپرسید تا آنها در اسرع وقت به صورت کاملاً تخصصی به سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم از این مطلب وبسایت پرآور صنعت به بهترین شکل استفاده کرده باشید و سودآوری بالایی نصیب شما شود.

سوالات متداول

بهترین نژاد مرغ تخمگذار از نگاه سایت پرآورصنعت کدام است؟

مرغ لگهورن یا لگرن

بهترین نژاد مرغ تخمگذار در شرایط اب و هوایی گرم کدام گزینه است؟

مرغ گلپایگانی یا جهادی

بهترین نژادهای مرغ تخمگذار بومی ایران به چند دسته تقسم می شوند؟

به دودسته بومی اصیل و بومی دورگه

طاعتی
دیدگاه کاربران
۵ دیدگاه
  • محمد رشیدی 20 اسفند 1400 / 4:42 ب.ظ

    آیا مرغ جهادی برای پرورش خوبه؟؟ مرغ لگهورن توی جهاد ایران و لرستان هست؟؟

    • طاعتی 21 اسفند 1400 / 3:17 ب.ظ

      اطلاعی از این موضوع نداریم دوست من

  • محمد 31 مرداد 1401 / 2:12 ب.ظ

    سلام اینجا نوشتید که کیفیت مرغ جوجه کشی نسبت به نسل قبل پایینتره یعنی همیشه همینطوریه و نسل به نسل بی کیفیت تر میشند کلا؟

    • طاعتی 1 شهریور 1401 / 3:28 ب.ظ

      سلام سوالتون مجهوله لطفا دوباره و به یک شکل دیگه مطرح کنید

  • Yaqoob 25 اسفند 1401 / 11:32 ب.ظ

    در افغاستان کدام مرغ های برای تخمگذرای بسیار زیاد خوب هستین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *