تکنیک کاهش هزینه ها در پرورش مرغ – [تکنیک ویژه]

کاهش هزینه ها در پرورش مرغ

کاهش هزینه ها در پرورش مرغ می‌تواند سودآوری در این زمینه را به بالاترین عدد ممکن برساند. شما برای کاهش هزینه‌ها در پرورش مرغ می‌توانید راهکارها و تکنیک‌های بسیار زیادی را به کار ببرید. پراور صنعت در این مطلب از سایتش قصد دارد شما را با تکنیک‌های کاهش هزینه‌ها در پرورش مرغ آشنا کند. چنانچه دوست دارید در این زمینه سودآوری بیشتری را تجربه کنید و با کاهش هزینه‌ها مدیریت مالی بهتری داشته باشید، این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

انتخاب نژاد مناسب

برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را در پرورش مرغ تجربه کنید توصیه می‌کنیم از نژادهایی استفاده کنید که در برابر بیماری‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند، عملکرد بهتری نسبت به سایر نژادها خواهند داشت بهره‌وری بالایی را از خود نشان دهند. بودن این سه عامل  در یک نژاد مرغ می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و افزایش سوددهی کمک بسیار زیادی کند.

در هنگام انتخاب نژاد مناسب مرغ به میزان غذای مصرفی آن، میزان تلفات، مقاومت در برابر بیماری‌ها و بسیاری از عوامل دیگر توجه داشته باشید. انتخاب نژاد مرغ در کاهش هزینه‌ها در پرورش مرغ بسیار حائز اهمیت است که افراد بسیار زیادی آن را دست کم می‌گیرند. یک انتخاب هوشمند می‌تواند خیال شما را بابت افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه‌ها راحت کند.

مدیریت بهداشتی و پیشگیری از بیماری

به این نکته توجه داشته باشید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان خواهد بود. پیشگیری شرایطی را برای شما به وجود می‌آورد که هزینه درمان را به کمترین میزان خود برساند. برای اینکه در پرورش مرغ کاهش هزینه‌ها را تجربه کنید توصیه می‌کنیم با اصول بهداشتی از بیمار شدن مرغ‌ها جلوگیری کنید. مداوا کردن مرغ‌های بیمار بسیار پرهزینه‌تر است پیشگیری آنها نسبت به بیماری خواهد بود.

در این مواقع نیاز دارید فضای مورد نظر را به خوبی ضدعفونی کنید و با شستشوی تجهیزات مانند قفس مرغ شرایطی را فراهم آورید که مرغ‌ها کمتر به بیماری مبتلا شوند. علاوه بر موارد گفته شده اجرای برنامه واکسیناسیون منظم می تواند به ایجاد فضای بهداشتی و عدم درگیری مرغ‌ها به بیماری کمک بسیار زیادی کند. انجام تمامی این کارها به کاهش هزینه‌های پزشکی مربوط به بیماری کمک بسیار زیادی می‌کند. برای اینکه هزینه‌های پزشکی مرغ‌ها را به کمترین میزان خود برسانیدتوصیه می‌کنیم از افراد متخصص برای اجرای برنامه واکسیناسیون و مدیریت بهداشتی فضا مشورت بگیرید.

کاهش هزینه ها در پرورش مرغ
کاهش هزینه ها در پرورش مرغ

بهینه‌سازی تغذیه مرغ

مهمترین عاملی که باعث کاهش هزینه‌ها در پرورش مرغ می‌شود بهینه‌سازی تغذیه این پرنده است. تغذیه جز هزینه‌های جاری بوده و به طور مستقیم بر هزینه‌های پرورش مرغ تاثیرگذار خواهد بود. شما باید بهترین نوع تغذیه را برای مرغ‌ها انتخاب کنید و در کنار آن از بهترین مکمل‌ها نیز استفاده نمایید. تغذیه مرغ باید شامل تمام مواد معدنی، پروتئینی و ویتامین باشد و باید بتواند به بهترین شکل نیازهای بدن مرغ را فراهم کند.

برای اینکه تغذیه مرغ را بهینه سازی کنید توصیه می‌کنیم از مشاوران تغذیه و کارشناسان در این زمینه مشورت بگیرید.

خرید به صورت عمده

برای  کاهش هزینه ها در پرورش مرغ  می‌توانید خرید مواد اولیه، تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای پرورش مرغ‌ها را به صورت عمده  انجام دهید.  خرید به صورت عمده استفاده از تخفیفات می‌تواند هزینه پرورش مرغ را به طور چشمگیری کاهش دهد.

توجه داشته باشید که خرید به صورت عمده همیشه جوابگو نیست بلکه باید به کیفیت محصولات نیز توجه داشته باشید. در برخی از موارد ممکن است خریدهای کلی به شما ضرر نیز برساند. به طور مثال شما نمی‌توانید غذای چندین ماه مرغ را خریداری کنید و سپس اندک اندک از آن استفاده نمایید. این کار باعث خراب شدن مواد غذایی خواهد شد.

بهره‌وری از انرژی

کمتر کسی ن نکته توجه می‌کند که می‌تواند با بهره‌وری از انرژی کاهش هزینه‌ها در پرورش مرغ را تجربه کند. حتی الامکان از سیستم‌های مدیریت انرژی برای بهره‌وری و بهینه کردن روشنایی‌ها و سیستم گرمایشی و سرمایشی استفاده کنید. با استفاده از بهره‌وری از انرژی هزینه‌های شما به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

کاهش هزینه ها در پرورش مرغ
کاهش هزینه ها در پرورش مرغ

استفاده از تکنولوژی‌های خودکار و هوشمند

پرورش مرغ نسبت به گذشته تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. با ورود تکنولوژی‌های پیشرفته مانند سیستم‌های خودکار و هوشمند بسیاری از کارها به صورت مکانیزه انجام می‌شود. مکانیز انجام شدن بسیاری از کارها توانسته باعث کاهش هزینه‌ها در پرورش ماه شود. به طور مثال سیستم‌های تغذیه به صورت خودکار انجام می‌شود سیستم‌های آبرسانی به صورت اتوماتیک خواهند بود، در این مواقع هزینه دان از لحاظ پرتی و هزینه آب از لحاظ مصرفی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

این نوع سیستم‌ها نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهند بلکه باعث تسریع در فرایند انجام یک کار می‌شوند. اما باید توجه داشته باشید که فاده از این سیستم‌ها می‌تواند در برخی از مواقع هزینه‌های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در این مواقع شما می‌توانید قفس مرغ را جایگزین سیستم‌های پرهزینه کنید.

قفس مرغ

بهترین روش برای کاهش هزینه‌ها در پرورش مرغ استفاده از قفس مرغ است. قفس مرغ نسبت به سیستم‌های هوشمند بسیار هزینه کمتری خواهد داشت اما تمامی مزایایی که سیستم‌های هوشمند دارند را با خود به همراه خواهد داشت.  قفس مرغ با طراحی استاندارد باعث جلوگیری از پرت دان شده و به بهینه سازی مصرف دان و کاهش هزینه ها کمک میکند. شما هم اگر دوست دارید شما هم اگر دوست دارید از هزینه‌های خود در پرورش مرغ بکاهید توصیه می‌کنیم این کار را به وسیله قفس انجام دهید.

قفس 2 طبقه مرغ
قفس 2 طبقه مرغ

به‌روزرسانی تجهیزات و اطلاعات

از از دیگر تکنیک‌های کاهش هزینه‌ها در پرورش مرغ که می‌توانید از آن استفاده کنید، به روز رسانی اطلاعات خود است. شما باید طبق استانداردهای روز دنیا و طبق علوم به روز پرورش طیور کسب و کار خود را ادامه دهید. همچنین باید بتوانید تجهیزات خود را به روز رسانی کنید تا بتوانید بهترین بهره‌وری را از کسب و کار خود به دست آورید.

نتیجه‌گیری

تکنیک‌هایی که در این مطلب از سایت پرآور صنعت به آنها اشاره کردیم تکنیک‌هایی است که می‌تواند هزینه‌های شما در پرورش مرغ را به طور چشمگیر کاهش دهد. شما باید تمامی عوامل محیطی و پرورشی را مورد تحلیل و ارزیابی دقیق قرار دهید و طبق ارزیابی که انجام داده‌اید بهترین روش‌ها را برای پرورش مرغ انتخاب کنید. چنانچه راهکار دیگری را می‌شناسید که هزینه پرورش مرغ را کاهش دهد راهکار مورد نظر خود را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر سوالی در این زمینه ذهن شما را به خود درگیر کرده است می‌توانید از طریق قسمت نظرات سوال خود را با ما به اشتراک بگذارید تا پشتیبانان سایت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

بهترین روش برای کاهش هزینه‌ها در پرورش مرغ کدام روش است؟

بهترین روش برای کاهش هزینه‌ها در پرورش مرغ استفاده از قفس مرغ است.

آیا خرید به صورت عمده همیشه باعث کاهش هزینه ها در پرورش مرغ می شود؟

خیر، در برخی از مواقع مانند خرید غذای مرغ نباید عمده خرید کرد

تکنیک های کاهش هزینه ها در پرورش مرغ را نام ببرید؟

1.انتخاب نژاد مناسب 2.بهینه‌سازی تغذیه مرغ 3.خرید به صورت عمده 4.قفس مرغ

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *