مجوز پرورش مرغ + [جامع ترین و کامل ترین آموزش]

مجوز پرورش مرغ

دانلود دانلودراه‌ های بسیار زیادی برای تامین غذای کافی و کیفی برای جامعه وجود دارد. یکی از این راه‌ها پرورش مرغ به منظور تولید گوشت و تخم مرغ می‌باشد. در دنیای امروز  بسیاری از فعالان با بهره‌گیری علم و فناوری پرورش مرغ را به یک صنعت پویا و درآمدزا تبدیل کرده اند. برای پرورش مرغ ابتدا شما نیاز دارید مجوز پرورش مرغ را بگیرید. با نداشتن مجوز به هیچ عنوان نمی‌توانید فعالیت‌های خود در این زمینه را آغاز کنید. مجوز پرورش مرغ، به شما این امکان می‌دهد تا به طور رسمی و با رعایت استانداردهای بهداشتی، محیطی مناسب و تجهیزات مورد نیاز به این کسب و کار مهم  و سودآور بپردازید. توجه داشته باشید این مجوز نشان از تعهد شما نسبت به بهره‌ برداری مسئولانه از منابع و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان است.

برای دریافت مجوز مرغ نیز شما چالش‌های مختلفی را پشت سر خواهید گذاشت. از قوانین مختلف در موقعیت‌های جغرافیایی گوناگون گرفته تا مراحل اخذ مجوز جز چالش‌هایی است که شما باید آن را برای داشتن مجوز پشت سر بگذارید. سایت پرآور صنعت در این مسیر در کنار شما خواهد بود و شما را در فرآیند دریافت مجوز پرورش مرغ همراهی خواهد کرد. پرآور صنعت با  در اختیار قرار دادن تجربیات خود قصد دارد به شما کمک کند تا شما با اطمینان و اطلاعات کامل گام‌ های نخست خود برای پرورش مرغ و دریافت مجوز را محکم بردارید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به 5 دقیقه زمان نیاز دارد.

نکته مهم

توجه داشته باشید، برای واحد های کوچک زیر 2000 سر مرغ احتیاج به مجوز خاصی نیست. اما برای واحدهای صنعتی بالای 2000 سرمرغ باید از جهاد کشاورزی مجوز  بگیرید. برای دریافت مجوز مطلب زیر را مورد مطالعه قرار دهید.

مراحل دریافت مجوز پرورش مرغ

همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم مراحل دریافت مجوز پرورش مرغ ممکن است در هر کشور یا منطقه متفاوت باشد. اما به طور کلی پروسه‌ی کلی مشابهی داشته و شما باید مراحل یکسانی را برای اخذ مجوز پشت سر بگذارید. در ادامه مطلب یک راهنمای کلی برای مراحل دریافت مجوز پرورش مرغ آورده شده است. برای اطلاعات بیشتر و کسب اطلاع درباره مراحل اخذ مجوز در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مجوز پرورش مرغ
مجوز پرورش مرغ

تحقیقات اولیه

اولین و مهم‌ ترین قدم در اخذ مجوز پرورش مرغ تحقیقات اولیه است. در این مرحله تحقیقات  خود را باید در زمینه مقررات مربوط به پرورش مرغ آغاز کنید. شما باید اطلاعات لازم درباره قوانین و مقررات این کسب و کار را در منطقه مورد نظر به دست آورید.  توجه داشته باشید هر منطقه با توجه به بازار پرورش مرغ مقررات جداگانه‌ای برای خود خواهد داشت. در مورد نیازها و مقررات مربوط به پرورش مرغ است.

 تهیه طرح کسب و کار

بعد از تحقیقات اولیه‌ای که درباره این کسب و کار انجام دادید حال نوبت این است که یک طرح جامع  را برای پرورش مرغ تهیه نمایید. این طرح باید شامل اطلاعاتی مانند نوع پرورش مرغ، تعداد مرغ‌ ها، ساختمان‌ های مورد نیاز، روش‌های مدیریت و نگهداری، برنامه تغذیه، تجهیزات مورد نیاز و بسیاری از موارد دیگر باشد.  در طرح توجیهی که در ابتدای کار ارائه می‌دهید باید تمامی هزینه‌های و برآوردهای شما نیز به صورت کاملاً واضح مشخص شده باشد. این اطلاعات باعث می‌شود که شما صورت کاملاً آگاهانه این کسب و کار را آغاز کنید و از هزینه‌های آن به صورت جامع برخوردار شوید. به نظر شما چه اطلاعاتی باید در طرح اولیه گنجانده شود؟ اطلاعات مورد نیاز برای طرح اولیه را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارائه مستندات به جهاد کشاورزی

برای اینکه بتوانید مجوزهای لازم برای پرورش مرغ را بگیرید باید مدارک و مستنداتی که گرد هم آورده‌اید را به جهاد سازندگی ارائه دهید.  جهاد کشاورزی با توجه به مستنداتی که شما ارائه می‌دهید مجوزهای لازم برای احداث مرغداری و پرورش مرغ را برای شما صادر خواهد کرد.  اما توجه داشته باشید فقط مجوز جهاد کشاورزی لازم نیست و شما باید مجوزهای دیگری را برای پرورش مرغ در اختیار داشته باشید. بسته به نوع پرورش مرغ ، ممکن است نیاز به مجوزهای مختلفی مانند مجوز بهداشتی، مجوز محیط زیستی، مجوز کسب و کار، مجوز تجهیزات و ساختمان‌ ها، مجوز صنعت و معدن داشته باشید. برای این کار باید از مراجع مربوطه مجوزهای لازم را درخواست کنید.

 تهیه مکان و تجهیزات

مرحله بعدی برای اخذ مجوز پرورش مرغ تهیه مکان و تجهیزات مورد نظر برای این کسب و کار است.  شما باید محلی را برای پرورش مرغ تهیه کنید تا بتوانید تمامی فعالیت‌ های خود جهت شروع یک کسب و کار استاندارد را در آن آغاز نمایید.  محل مورد نظر باید تمامی استانداردهای موجود را دارا باشد.  از جمله این استانداردها می‌توان به فاصله ۲ کیلومتری تا سایر واحدهای مرغداری و شهر، داشتن جاده‌های ارتباطی،  داشتن آب، برق، گاز و تلفن، متراژ مورد نظر جهاد کشاورزی  و تجهیزات مورد نظر اشاره کرد.

 ساختمانی که برای  پرورش مرغ انتخاب می‌کنید باید شامل ساختمان‌ های لازم، تجهیزات نگهداری، تغذیه  و بسیاری از موارد استاندارد دیگر باشد. توجه داشته باشید این ساختمان‌ ها باید با مقررات بهداشتی و محیط زیستی مطابقت داشته باشند.

مجوز پرورش مرغ
مجوز پرورش مرغ

آموزش و آشنایی با نحوه پرورش و مدیریت

کمتر کسی اطلاع داشته باشد که برای اخذ مجوز پرورش مرغ نیازمند این است که آموزش‌ها و دوره‌های مربوطه را بتواند با بهترین نمرات پشت سر بگذارد یکی از مهم‌ترین نکاتی که جهاد سازندگی سعی کرده اهمیت بالایی برای آن در نظر بگیرد آموزش‌هایی است که شما باید در زمینه پرورش مرغ آنها را فرا بگیرید. آموزش‌های مرتبط با مدیریت پرورش مرغ و همچنین مهارت‌ های بهداشتی و محیط زیستی اهمیت بسیار بالایی دارند.

آموزش و آشنایی با مدیریت

کمتر کسی اطلاع داشته باشد که برای اخذ مجوز پرورش مرغ نیازمند این است که آموزش‌ها و دوره‌های مربوطه را بتواند با بهترین نمرات پشت سر بگذارد یکی از مهم‌ترین نکاتی که جهاد سازندگی سعی کرده اهمیت بالایی برای آن در نظر بگیرد آموزش‌هایی است که شما باید در زمینه پرورش مرغ آنها را فرا بگیرید.   آموزش‌های مرتبط با مدیریت پرورش مرغ و همچنین مهارت‌ های بهداشتی و محیط زیستی اهمیت بسیار بالایی دارند.

ارائه مستندات و مدارک

آخرین مرحله برای دریافت مجوز پرورش مرغ ارائه مستندات و مدارک مورد نیاز است. شما برای اینکه بتوانید مجوزهای مختلف را دریافت کنید نیاز به مدارک گوناگونی خواهید داشت. درخواست رسمی، اطلاعات مالی، نقشه و طراحی سالن‌ ها، مجوزهای زیست‌ محیطی، بهداشتی، بهره‌ برداری، مدارک شناسایی شما به عنوان متقاضی مجوز، مانند کارت ملی یا شناسنامه جز مدارکی است که حتما برای دریافت مجوز باید آن را در اختیار داشته باشید.

مراجعه کارشناسان و بازدید محل مرغداری

بعد از ارائه تمامی مدارک و مستنداتی که جهاد کشاورزی از شما درخواست کرد کارشناسان مورد نظر را برای بازدید محل مرغداری به محل مورد نظر اعزام می‌کنند تا بازدیدهای لازم را برای صدور مجوز انجام دهند.  بعد از به تایید رسیدن مدارک و مستندات و محل مورد نظر مجوز لازم برای پرورش مرغ صادر خواهد شد.

مجوز پرورش مرغ
مجوز پرورش مرغ

نکته بسیار مهم

جهت مشاوره راه اندازی واحد ها و خرید تجهیزات پرورش همانند قفس میتوانید با کارشناسان ما در سایت پرآور صنعت در ارتباط باشید. مشاوران ما تمامی اطلاعات لازم برای دریافت مجوز و خرید تجهیزات مانند قفس مرغ را در کمترین زمان در اختیار شما قرار خواهند داد.

به نظر شما چه مراحلی را برای اخذ مجوز پرورش مرغ باید طی نمود؟

در این مطلب از سایت پرآور صنعت تمامی تلاش خود را به کار بردیم تا شما بتوانید به آسان‌ترین روش ممکن مجوز پرورش مرغ را به دست آورید. به نظر شما مراحل ساده‌تر دیگری وجود دارد که بتوان با استفاده از آن مجوزهای لازم برای پرورش مرغ‌ها به دست آورد؟ لطفاً تجربیات خود را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت در میان بگذارید. اگر سوالی در این زمینه دارید از طریق قسمت نظرات سوال خود را بپرسید تا پشتیبانان سایت در اسرع وقت سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

مراحل دریافت مجوز پرورش مرغ را نام ببرید؟

تحقیقات اولیه تهیه طرح کسب و کار ارائه مستندات به جهاد کشاورزی تهیه مکان و تجهیزات آموزش و آشنایی با نحوه پرورش و مدیریت مراجعه کارشناسان و بازدید محل مرغداری

مدارک مورد نیاز برای مجوز پرورش مرغ چیست؟

درخواست رسمی، اطلاعات مالی، نقشه و طراحی سالن‌ ها، مجوزهای زیست‌ محیطی، بهداشتی، بهره‌ برداری، مدارک شناسایی شما به عنوان متقاضی مجوز، مانند کارت ملی یا شناسنامه

برای چند مرغ در کرغداری نیاز به مجوز نیست؟

برای واحد های کوچک زیر 2000 سر مرغ احتیاج به مجوز خاصی نیست

طاعتی
دیدگاه کاربران
۵ دیدگاه
  • محسن واشقانی فراهانی 30 شهریور 1402 / 11:15 ب.ظ

    با سلام از راهنمائی واطاع رسانی شرکت پراور اینجانب درحوضه آموزش راهبری وپرورش مرغ گوشتی اطاعت لازم و چگونگی شرکت درکلاساموزشی را داشتم. ممنون میشم دراین باره راهنمای فرمایید متشکرم

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 12:57 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، جهت مشاهده آموزش ها از شما دعوت میکنم به سایت آرش کرمانی مراجعه نمایید.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

  • مرتضی دوستی 2 مهر 1402 / 10:07 ق.ظ

    من میخام آموزش ببینم باید از کجا شروع کنم

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 12:46 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، جهت شروع آموزش توصیه میکنم به سایت آرش کرمانی مراجعه نمایید.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *