تجهیزات پرورش مرغ – [ معرفی کامل از ۰ تا ۱۰۰ ]

تجهیزات پرورش مرغ

راه‌های کمی برای رسیدن به موفقیت در پرورش مرغ وجود دارد. استفاده از تجهیزات استاندارد و پیشرفته، استفاده از تخصص افراد زبده در این زمینه و  کسب اطلاعات مناسب و کامل سه وجه اصلی هستند که شما را به موفقیت در زمینه پرورش مرغ می‌رساند. تجهیزات پرورش مرغ نه تنها کلید موفقیت این کسب و کار است بلکه باعث سلامت و بهبود عملکرد این پرندگان می‌شود. این در صورتی است که شما از تجهیزات پیشرفته و کارآمد در پرورش مرغ استفاده کنید.

از آنجایی که صنعت مرغداری وارد دنیای جدیدی شده است، شما نیز باید بتوانید کسب و کار خود را با تجهیزات پرورش مرغ مدرن باعث پویایی و پیشرفت در این زمینه شوید.  قفس مرغ، سیستم‌های تهویه، سیستم‌های سرمایشی و گرمایش مناسب، نورپردازی‌های نوین و غیر جز دسته‌های مهمی از تجهیزات پرورش مرغ به شمار می‌روند که باعث پیشرفت در صنعت مرغداری شده اند.

چنانچه دوست دارید انقلاب جدیدی را در صنعت مرغداری تجربه کنید و با تجهیزات پرورش این پرنده به طور کامل آشنا شوید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت به طور کامل تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ را مورد بررسی قرار خواهید داد. لازم به ذکر است که مطالعه این مطلب می‌تواند 7 دقیقه  به طول بیانجامد.

قفس مرغ اصلی ترین تجهیز

اصلی‌ترین تجهیز در تجهیزات پرورش مرغ، قفس مرغ است. برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها و افزایش امنیت مرغ‌ها در فضای پرورش نیازمند وسیله‌ای هستید که بتواند این دو مورد را به بهترین شکل فراهم کند. قفس و مرغ در این مواقع بهترین گزینه به شمار می‌رود. با استفاده از قفس مرغ به راحتی می‌توانید در فضاهای کوچک به پرورش این پرنده دست بزنید.

تراکم مناسب برای پرورش مرغ ، جلوگیری از شکستن تخم مرغ‌ها، عدم انتقال بیماری و شیوع آن، جلوگیری از استرس، ایجاد فضای بهداشتی بسیاری از موارد دیگر جز مزایای قفس مرغ به شمار می‌رود. به همین دلیل است که قفس مرغ را اصلی‌ترین تجهیز برای پرورش این پرنده می‌دانند.

انواع قفس مرغ

قفس‌های مرغ با توجه به گنجایش و نژاد می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. شما می‌توانید با توجه به تعداد مرغ‌ها و نوع پرورش یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه شما را با انواع قفس مرغ آشنا خواهیم کرد.

قفس 2 طبقه مرغ
قفس 2 طبقه مرغ

قفس‌های 1، 2 و 3  طبقه

قفس‌های 1، 2 و 3  طبقه گنجایش‌های متفاوتی با یکدیگر خواهند داشت. قفس 1 طبقه ظرفیت 6 سر مرغ، قفس 2 طبقه ظرفیت 16 الی 20 سر مرغ، قفس 3 طبقه مدل تکرو 30 و  دورو 60 سر مرغ ظرفیت خواهد داشت. شما می‌توانید با توجه به تعداد مرغ هایی که پرورش می‌دهید هر یک از گزینه‌های گفته شده را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ازین قفس‌های 1 و 2 طبقه بیشتر در فضاهای کوچک و قفس های 3 طبقه در فضاهای بزرگ استفاده می‌شود.

قفس مرغ امپراطور

قفس مرغ امپراطور بیشتر برای نژادهای مرغ امپراطور به کار می‌رود. قفس‌های یک طبقه و دو طبقه امپراطور برای شما از سایت‌های معتبر قابل خریداری است. قفس مرغ امپراطور 1 طبقه ظرفیت 2 سر مرغ امپراطور و قفس مرغ امپراطور 2 طبقه ظرفیت 4 سر مرغ امپراطور را دارا می باشد.

قفس مرغ و خروس تزئینی

ظرفیت قفسه‌های مرغ و خروس تزیینی با توجه به نوع نژادی که شما انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به نوع نژاد از قفس مرغ و خروس تزیینی به تعداد دلخواه استفاده کنید.

قفس مرغ و خروس تزئینی
قفس مرغ و خروس تزئینی

قفس منبری

یکی از بهترین قفس هایی که شما می‌توانید از آن در پرورش مرغ استفاده نمایید قفس منبری است. قفس منبری ظرفیت مختلفی داشته به راحتی می‌توانید از آن در فضاهای مرغداری و بزرگ استفاده نمایید. برای انواع خرید قفس مرغ می‌توانید از طریق منابع معتبر اقدام کنید. از آنجایی که قفس‌های شرکت پرآور و سایت پرآور صنعت جز قفس‌های مرغ به شمار می‌روند می‌توانید خرید خود را به راحتی هرچه تمام‌تر از طریق سایت ما انجام دهید.

ضد زنگ و قابل شستشو (10 سال ضمانت)، سیستم آبخوری نیپل تمام اتومات (2 سال ضمانت) و جنس تمام قفس گالوانیزه گرم کششی  سه ویژگی بارز قفس‌های مرغ سایت پرآور صنعت به شمار می‌روند.

تهویه هوا

برای ارتقا کیفیت هوای داخل فضای پرورش شما نیازمند سیستم تهویه مناسب هستید. ورود هوای تازه، خروج هوای کهنه، انتقال حرارت 3 وظیفه مهمی هستند که تهویه هوا در فضای پرورش آنها را به دوش می‌کشد. تهویه هوا جز تجهیزات پرورش مرغ است نبود آن می‌تواند راندمان کاری را کاهش دهد.

 سیستم‌های نورپردازی

برای اینکه بتوانید بهترین بازخورد را از  پرورش مرغ گوشتی و پرورش مرغ تخمگذار بگیرید باید سیستم‌های نورپردازی خود را به صورت منظم تنظیم نمایید. وجود سیستم‌های نورپردازی و اجرای منظم آن در پرورش مرغ یک امر ضروری است.

دانخوری و آبخوری

شما برای اینکه بتوانید آب و دان را به بهترین شکل به مرغ‌ها برسانید نیازمند تجهیزاتی هستید که بتواند این امر را به صورت منظم و به بهترین شکل انجام دهد. دانخوری و آبخوری در این مواقع بهترین گزینه برای شما خواهند بود. همانطور که از نام این دو تجهیز پرورش مرغ پیداست دانخوری برای رساندن غذا به مرغ‌ها و آبخوری برای رساندن آب به مرغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با خرید قفس مرغ میتوانید آبخوری نیپل را در اختیار داشته باشید. با در اختیار داشتن آبخوری تمام اتوماتیک علاوه صرفه‌جویی در مصرف آب فضای پرورش شما نیز پاکیزه خواهند ماند.

از آنجایی که آب و دان جز نیازهای ضروری مرغ‌ها به شمار می‌روند و برای ادامه رشد حیات و زنده ماندن به این دو مقوله نیاز مبرم دارند در هنگام تهیه دانخوری و آبخوری به جنس، ارتفاع و نوع آن توجه ویژه داشته باشید.

انواع دانخوری مرغداری
انواع دانخوری مرغداری

سیستم گرمایشی و سرمایشی

گرما و سرما دو عاملی هستند که در فصل‌های گرم و سرد سال می‌توانند موجب ضررهای مالی بسیار زیاد شوند. در این مواقع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌تواند جز موارد مهم و ضروری باشد. وجود سیستم‌های گرمایشی در زمستان موجب متعادل شدن فضای پرورش و عدم یخ زدگی مرغ‌ها خواهد شد. از طرفی وجود سیستم سرمایشی در فصل تابستان و گرم سال موجب جلوگیری از استرس گرمایی در مرغ‌ها شده و باعث متعادل شدن فضا می‌شود.

دماسنج و رطوبت سنج

یکی از اشتباهات متداول پرورش دهندگان در هنگام خرید تجهیزات پرورش مرغ این است که خرید دماسنج و رطوبت سنج را جز ملزومات اصلی نمی‌دانند. این در حالی است که وجود این دو محصول در فضای پرورش بسیار حائز اهمیت است. شما باید دائماً دما و رطوبت فضای پرورش را با دماسنج و رطوبت سنج بسنجید و بهترین دما و رطوبت را برای رشد مرغ‌ها در نظر بگیرید.

تجهیزات بهداشتی و پزشکی

برای جلوگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت مرغ‌ها داشتن تجهیزات بهداشتی و پزشکی جز موارد مهم و ضروری است. بودن جعبه‌های نگهداری داروها، آنتی‌بیوتیک‌ها و واکسن‌ها در سطح فضای پرورش می‌تواند به شما کمک زیادی برای جلوگیری از بیماری‌ها و اجرای برنامه واکسیناسیون کند.

نتیجه‌گیری

تجهیزات مختلف بسیار زیاد دیگری وجود دارد که شما می‌توانید در پرورش مرغ از آنها استفاده کنید. اما ما در سایت پرآور صنعت به ضروری‌ترین موارد آن اشاره کردیم. نبود تجهیزات پرورش مرغ به صورت استاندارد در این کسب و کار می‌تواند شما را دچار ضررهای مالی بسیار زیادی کند. برای اینکه دچار ورشکستگی و ضررهای مالی نشوید توصیه می‌کنیم از تجهیزات استاندارد برای پرورش مرغ استفاده کنید.

چنانچه در این زمینه از تجربیات متفاوتی برخوردار هستید و دوست دارید با تجهیزاتی غیر از تجهیزاتی که ما در این مطلب به آن اشاره کردیم آشنا شوید، علاقمندی‌ها و سوالات خود در این باره را از طریق قسمت نظرات برای ما کامنت کنید. پشتیبانان ما در اسرع وقت به سوالات و دغدغه‌های شما پاسخ خواهند داد.

 سوالات متداول

اصلی ترین محصول در تجهیزات پرورش مرغ را نام ببرید؟

قفس مرغ

انواع قفس مرغ را نام ببرید؟

1. قفس‌های 1، 2 و 3 طبقه 2.قفس مرغ امپراطور 3.قفس مرغ و خروس تزئینی 4.قفس منبری

مهمترین تجهیزات پرورش مرغ را نام ببرید؟

1. قفس مرغ 2. تهویه 3. تجهیزات بهداشتی 4. دانخوری و آبخوری

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *