بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان

بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان

پرورش طیور یکی از راه های کسب و کار پر سود و کسب درآمد بالا است. به خصوص اگر شما از این میان، پرورش مرغ را انتخاب کنید. چه پرورش مرغ گوشتی و چه پرورش مرغ های تخم گذار، هر یک می تواند شما را به کسب درآمد بسیار بالا سوق دهد زیرا گوشت مرغ یکی از محصولات پر مصرف در سبد غذایی مردم کشورمان است. اما اگر قصد آغاز کسب و کار پرورش مرغ را دارید باید حتما اطلاعات خود را نیز به سطحی برسانید که در هنگام آغاز کار با مشکل مواجه نشوید. یکی از مهمترین اطلاعاتی که باید در خصوص پرورش مرغ خانگی کسب کنید، مربوط به غذای این پرندگان در فصول مختلف است. برای مثال آیا شما میدانید که بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان چه نوع غذاهایی است؟

دانستن این موارد اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا تغذیه به صورت مستقیم در راندمان تخم گذاری، رشد پرنده و حتی سلامت آن تاثیر خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه را که لازم است در مورد بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان بشناسید.

چرا تغذیه مرغ های خانگی در فصل زمستان اهمیت دارد؟

قبل از اینکه اقدام به معرفی بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان کنیم، باید از اهمیت تغذیه این پرندگان در فصل زمستان شما را آگاه کنیم. تغذیه مرغ ها چرا در فصل زمستان اهمیت دارد؟ در این رابطه باید بگوییم تغذیه عامل اصلی است که در رشد پرندگان نقش خواهد داشت. اهمیت این کار در فصل زمستان به خاطر تاثیری است که بر میزان رشد و سلامت آنها دارد.

اگر در فصل زمستان شما نتوانید تغذیه درست و مناسبی را برای مرغ های خانگی تامین کنید، احتمال بیماری و از بین رفتن آنها به خاطر سرما بسیار بالا خواهد رفت. هم چنین ارائه غذای مناسب برای این پرندگان در فصل زمستان باعث می شود سرعت تولید پر در ان ها بالا برود تا بتوانند بدن خود را گرم کنند.

بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان
بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان

بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان

حال که دانستید چرا تغذیه مرغ خانگی در زمستان از اهمیت بیشتری نسبت به فصل های دیگر دارد، باید کمی در مورد بهترین خوراکی های این فصل نیز بدانید. ابتدا باید بگوییم میزان تغذیه مرغ های خانگی در این فصل نسبت به فصول دیگر بیشتر است و مرغ ها نیاز بیشتری به غذا دارند. بهترین تغذیه برای این پرندگان در فصل زمستان، غذاهای گرم است. غذاهایی مانند گندم، بلغور و جو دوسر از جمله بهترین غذاهای گرمی هستند که شما می توانید به عنوان بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان تهیه کنید.

سعی کنید در کنار این غذاهای گرم، گروهی از غذاهای پروتئین دار نیز برای پرندگان خود تهیه کنید. مصرف پروتئین باعث می شود سرعت رشد تولید پرهای مرغ ها چندین برابر شود. حتی در مرغ های تخم گذار نیز سبب افزایش تخم گذاری این پرندگان خواهد شد.

سعی کنید حتما مصرف سبزیجاتی مانند برگ چغندر و اسفناج را نیز در برنامه غذایی مرغ های خانگی خود قرار دهید. در زمستان به خاطر اینکه مصرف سبزیجات برای این پرندگان محدود می شود، آنها دسترسی برای خوردن این گروه غذایی ندارند. مصرف سبزیجات با ارزشی همچون اسفناج در سلامت آن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان
بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان

آشنایی با خوراک مناسب برای جوجه ها در زمستان

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در پرورش مرغ به آن توجه کنید، تهیه غذا و شرایط مناسب برای جوجه ها در زمستان است. اوایل شروع فصل سرما برای هر پرنده ای سخت خواهد بود. اما مرغ ها در این فصل به مرور زمان می توانند به سرمای هوا عادت کنند. این مسئله در خصوص جوجه ها صدق نمی کند. شما باید بیش از تغذیه، به تهیه یک فضایی گرم و مناسب برای آنها توجه کنید.

سعی کنید اگر قصد جوجه کشی در فصل زمستان را دارید حتما محیط را به خوبی گرم کنید و دما را بالای 30 درجه سانتی گراد قرار دهید. در دو هفته ابتدایی علاوه بر تهیه محیطی گرم شما باید از غذاهای بسیار گرم نیز برای تغذیه آن ها استفاده کنید. غذاهایی مانند گندم و جو دوسر می توانند از بهترین گزینه ها برای جوجه ها باشند.

توجه به یک نکته مهم در تغذیه پرورش مرغ خانگی

زمانی تمام تلاش های شما برای ارائه بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان موثر خواهد بود که بتوانید تغذیه را در درست ترین حالت ممکن به این پرندگان بدهید. یکی از نکاتی که باید در زمان پرورش مرغ خانگی نیز به آن توجه کنید، ارائه خوراک در یک بستر مناسب برای این پرندگان است. شما نباید به هیچ وجه خوراک این پرندگان را در فصل سرد زمستان بر روی زمین بریزید.

زمین ریختن خوراک باعث خیس شدن آن خواهد شد. مرغ ها تحت هیچ شرایطی غذای خیس و برف آلود را مصرف نمی کنند. برای اینکه بتوانید از ریخت و پاش شدن دان جلوگیری کنید، توصیه می کنیم حتما از سیستم دانخوری و آبخوری اتوماتیک استفاده کنید. استفاده از این تجهیزات در فصل زمستان کارایی به شدت عالی برای شما خواهد داشت. برای اینکه یک بستر مناسب جهت رشد مرغ های خود نیز فراهم کنید، توصیه می کنیم حتما به دنبال خرید قفس های یک طبقه برای نگهداری از مرغ ها باشید. تهیه این قفس ها هم باعث سهولت در نگهداری این پرندگان خواهد شد و هم می تواند بستری گرم و مناسب را در فصل زمستان برای زندگی آنها فراهم کند. قفس یک طبقه مرغ شرایط کار را برای شما آسان می کند.

بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان
بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان

نتیجه گیری

در این مطلب از وبسایت پرآور صنعت سعی کردیم در خصوص یکی از عوامل مهم نگهداری مرغ های خانگی یعنی تغذیه ان ها در فصل زمستان با شما صحبت کنیم. دانستید که بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان چه نوع تغذیه هایی خواهد بود. اما علاوه بر تغذیه شما باید تلاش کنید، بستر گرم و مناسبی را هم برای مرغ ها و هم برای جوجه ها در این فصل برای آنها فراهم کنید.

اگر سوالی در خصوص ارائه تغذیه برای مرغ های خانگی در فصول مختلف دارید، می توانید در پایان این مطلب و در بخش نظرات وب سایت پرآور صنعت، تمامی سوالات خود را برای ما بنویسید تا پشتیبانان وبسایت پرآور صنعت در کمترین زمان ممکن به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و موثر واقع شده باشد.

 سوالات متداول

چرا تغذیه مرغ های خانگی در فصل زمستان اهمیت دارد؟

عدم بیماری و رشد مناسب در فصل زمستان

بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان چیست؟

غذاهایی مانند گندم، بلغور و جو دوسر از جمله بهترین غذاهای گرمی هستند که شما می توانید به عنوان بهترین خوراک برای مرغ خانگی در زمستان تهیه کنید.

در تغذیه پرورش مرغ خانگی به چه نکته ای توجه کرد؟

در کنار تغذیه مناسب باید بستر مناسب نیز فراهم کرد

طاعتی
دیدگاه کاربران
۶ دیدگاه
  • مهدی رهبریان 3 آبان 1402 / 5:58 ق.ظ

    با سلام و تشکر ،سوال بنده این است که آیا مرغ و خروس در مواردی که ذکر کرده‌اید و دیکر خلقیات مثل هم هستند یا خیر ؟ به معنی دیگر آیا روش نگهداری و تغذیه آنها یکسان است ؟ با تشکر فراوان مهدی رهبریان از استان مرکزی شهرستان کمیجان

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:58 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، خیر هر پرنده تغذیه مخصوص خود را نیاز دارد.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

  • استاد دانشگاه 5 آبان 1402 / 10:20 ب.ظ

    آدرس غلط به مردم ندهید.اتفاقا مرغان غذای خیس را بهتر از غذای خشک می خورند!!!!

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:55 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، متوجه منظور شما نشدیم اما بهترین تغذیه برای مرغ ها، دان مخصوص مرغ تخمگذار میباشد.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

  • محسن 9 آذر 1402 / 1:44 ق.ظ

    از چه نوع خوراکی به عنوان منبع پروتئین و به چه میزان و روشی استفاده کنیم؟

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:26 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، توصیه میشود از دان مخصوص مرغ تخمگذار استفاده نمایید. در این نوع دان پروتئین به میزان کافی موجود است.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *