اهداف پرورش کبوتر + [ از ۰ تا ۱۰۰ ]

اهداف پرورش کبوتر

پرورش کبوتر زمانی می توانند با سودآوری و کسب درآمد همراه باشد که شما بتوانید به بهترین شکل این کسب و کار را آغاز کنید. برای شروع یک پرورش خوب ابتدا باید اهداف پرورش کبوتر را بشناسید تا بتوانید با توجه به نوع پرورش، تجهیزات مورد نظر را فراهم کنید. پرورش کبوتر با اهداف مختلفی شروع و به درآمدزایی خواهد رسید. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را با اهداف پرورش کبوتر بیشتر آشنا کنیم تا در هنگام شروع کسب و کار، هدف و نوع درآمد خود را به بهترین شکل مشخص نمایید. چنانچه به این کسب و کار علاقمند هستید تا پایان مطلب ما را در پرآور صنعت را همراهی نمایید. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

تولید گوشت و تخم کبوتر از مهمترین اهداف پرورش کبوتر

تولید گوشت و تخم کبوتر جزء مهمترین اهداف پرورش کبوتر است. بسیاری از افرادی که پرورش کبوتر را انجام می دهند به خوبی بر این موضوع آگاه اند که می توانند از طریق تولید گوشت و تخم پرنده به سودآوری فراوانی دست پیدا کنند. پرورش کبوتر با هدف تولید گوشت و تخم نسبت به سایر گزینه های دیگر سودآوری بیشتری خواهد داشت. شاید باورش برای شما سخت باشد که بدانید گوشت کبوتر جزء لذیذترین و خوشمزه ترین گوشت ها در بین پرندگان است. گوشت این پرنده ویتامین ها و فسفر های فراوانی را مانند ویتامین B در خود جای داده و پروتئین قابل هضم دارد. گوشت کبوتر به نسبت سایر گوشت ها هضم راحت تر و برای مصرف بیماران بسیار مفید خواهد بود. توجه کنید تمامی خصوصیت ها با توجه به نژاد و سن کبوتر می تواند افزایش و یا کاهش یابد. تخم کبوتر نیز از پروتئین و ویتامین های بسیار زیادی برخوردار است که می‌تواند یک وعده صبحانه و یا عصرانه کامل برای ورزشکاران به شمار برود.

تولید گوشت و تخم کبوتر از مهمترین اهداف پرورش کبوتر
تولید گوشت و تخم کبوتر از مهمترین اهداف پرورش کبوتر

تولید فضولات کبوتر 

یکی دیگر از اهداف پرورش کبوتر تولید فضولات است. بسیاری از پرورش دهندگان کبوتر این پرنده را جهت تامین کود مزارع پرورش می دهند. کود کبوتر برای مزارع میوه، گل و سبزی به شمار می رود. هر کبوتر اگر در قفس پرورش یابد به طور میانگین سالانه ۵ کیلوگرم و اگر به صورت آزادانه پرورش یابد ۳ کیلوگرم کود از خود تولید می کند. اگر هدف شما از پرورش کبوتر تولید فضولات و کود است توصیه می‌کنیم قفس کبوتر را برای این کار انتخاب کنید. قفس کبوتر سودآوری دو برابری به شما خواهد داد.

توجه داشته باشید میزان از کود کبوتر بسیار بالا بوده و برای استفاده از آن باید با محصولات دیگر ادغام شود. از طرف دیگر خرید کودهای شیمیایی در دستور کارهای مختلفی به جای کود های طبیعی قرار گرفته است. بسیاری از باغداران و پرورش دهندگان گل بر این باورند که کودهای شیمیایی راندمان کاری بالاتری را نسبت به کودهای طبیعی مانند کود کبوتر دارد.

سرگرمی

یکی از اهداف پرورش کبوتر سرگرمی با آن است. بسیاری از افراد به دلیل زیبایی و بی آزار بودن این پرنده آن را برای پرنده خانگی انتخاب می کنند. آرامش بی نظیر کبوتر در کنار خو گرفتن آسان آن با انسان هرکسی را ترغیب می کند تا این پرنده را به عنوان سرگرمی در خانه پرورش و یا نگه دارد. بسیاری از افراد سالانه با استفاده از جوجه کشی و به پرواز درآوردن کبوتر نه تنها برای خود سرگرم ایجاد کرده بلکه از این طریق به درآمد زایی نیز می رسند.

سرگرمی اهداف پرورش کبوتر
سرگرمی اهداف پرورش کبوتر

حتما بخوانید: ۰ تا ۱۰۰ غذای کبوتر + [ هر آنچه که باید در مورد تغذیه کبوتر بدانید ]

مسابقه

چهارمین هدف از اهداف پرورش کبوتر که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد، مسابقه است. افراد بسیار زیادی پرورش کبوتر را با هدف برگزاری مسابقات مختلف انجام میدهند. نکته جالب درباره مسابقات کبوتر این است که این مسابقات را در نواحی مختلف دنیا به خصوص آمریکا و اروپا نیز انجام میدهند. مسابقه کبوتر ها به این شکل است که کبوترها را در فواصل معینی به پرواز در می آورند و هر پرنده زودتر به مقصد رسید جایزه مورد نظر را از آن خود خواهد کرد. البته مسابقات کبوتر ها در در هر کشور و یا قاره با توجه به قوانین و خود برگزار خواهد شد. کبوتر ها می توانند انرژی بسیار زیادی را در بدن خود ذخیره کرده و فواصل بسیار طولانی را با توجه به مسیریابی که انجام میدهند طی می کنند.

نامه رسانی

بسیاری از کبوتر ها این قابلیت را دارند که مسیر و مقصد را شناسایی کنند. از این کبوتر ها معمولاً برای رساندن نامه استفاده می شود. در گذشته های نه چندان دور شاهزاده‌ها، فرماندهان و پادشاهان نامه های خودشان را به وسیله کبوترها به سایر کشورها و سرزمین‌های ارسال می کردند. نام بری  توسط کبوتر زمانی  ارزش بالایی داشت که کشورها در حال جنگ بودند و کسی حق رفت آمد در کشور دیگر را نداشت. سرعت کبوتر ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این سرعت می تواند برای کسانی که قصد دارند خبری را به صورت محرمانه به یکی دیگر از سرزمین ها برسانند بهترین عدد خواهد بود. ذخیره انرژی، هدف شناسی، بررسی مقصد از دیگر گزینه هایی است که می توان با توجه به کبوتران برای رساندن نامه اطمینان کرد.

شغل کبوترداری

آخرین هدف از اهداف پرورش کبوتر تعیین شغل است. بسیاری از افراد برای ایجاد شغل به سراغ پرورش کبوتر و نگهداری از این پرنده می رود. شغل کبوترداری از نگاه بسیاری از افراد تهیه تغذیه و آبی پرنده و به موقع رساندن این مواد به آن است. این در صورتی است که بسیاری از افراد در نقاط مختلف دنیا برای اینکه بتوانند کبوترداری را به عنوان یک شغل انتخاب کنند دائماً در حال تحقیقات و بالا بردن اطلاعات شخصی خود در این باره هستند. شما هم اگر دوست دارید کبوتر را به عنوان یک شغل ببینید توصیه ما این است که روز به روز اطلاعات عمومی و تخصصی خود در این زمینه را بالا ببرید تا بتوانید به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید. هر چقدر اطلاعات به دست آمده در این زمینه بالاتر باشد به تبع از سودآوری و کسب و کار موفق تری بهره مند خواهید شد.

موارد مهم در پرورش کبوتر

موارد مهم بسیار زیادی در پرورش کبوتر می تواند کارساز باشد از جمله این موارد می‌توان به تهیه غذا، آب و تجهیزات اشاره کرد. هر چقدر محیط مورد نظر برای رشد پرنده به بهترین شکل فراهم شود این پرنده رشد مناسب تری را خواهد داشت. برای اینکه بتوانید سوددهی را در این کسب و کار برای خود کنید توصیه ما این است از قفس کبوتر برای پرورش استفاده نمایید. قفس کبوتر شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید به بهترین شکل این کسب و کار را آغاز و به سودآوری برسید. قفس های کبوتر سایت پرآور صنعت مجهز به سینی فضولات بوده و با استفاده از این سینی به راحتی می توانید فضولات آن را جمع آوری کنید. همچنین برای جمع آوری تخم کبوتر نیز با مشکل مواجه نخواهد شد، زیرا  قفس های سایت پرآور صنعت به جایگاه تخم مجهز هستند. شما بدون استفاده از جابجایی کبوتر را می توانید تخم مورد نظر را جمع آوری کنید. همچنین بابت شستشو و ایجاد فضای بهداشتی برای پرورش کبوتر با استفاده از قفس کبوتر به مشکل بر خواهید خورد زیرا قفس های کبوتر سایت پرآور صنعت قابل شستشو و ضد زنگ بوده و دارای ضمانت ۱۰ و ۲ ساله شستشو و ضد زنگ بودن می باشد.

موارد مهم در پرورش کبوتر
موارد مهم در پرورش کبوتر

حتما بخوانید: انواع کبوتر + [ بررسی تمامی نژادها و عکس ]

شما برای ما از اهداف پرورش کبوتر بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با اهداف پرورش کبوتر آشنا کردیم. چنانچه شما با هدف دیگری برای پرورش کبوتر را انجام می دهید می توانید از طریق این قسمت نظرات گزینه مورد نظر را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود درباره اهداف و پرورش کبوتر را با ما در میان بگذارید. پشتیبانان سایت در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

سوالات متداول

از مهمترین اهداف پرورش کبوتر کدام است؟

تولید گوشت و تخم کبوتر

تولید فضولات کبوتر می تواند از اهداف پرورش کبوتر باشد؟

بله یک کبوتر در سال می تواند 5 کیلوگرم فضولات و کود طبیعی تولید کند

نامه رسانی از اهداف پرورش کبوتر در چه زمانی بیشترین کاربرد را داشت؟

در زمان جنگ ها و گادشاهان و امیران

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • هادی بختیاریان 30 مهر 1401 / 1:44 ق.ظ

    میخواهم پرورش کبوتر ،شترمرغ وقرقاول انجام بدم لطفاً مرا راهنمایی کنید از معرفی پرندگان گوشتی بسیار ممنونم

    • طاعتی 3 آبان 1401 / 3:19 ب.ظ

      برای هریک از پرندگانی که معرفی کردید ما مطلب داریم میتونید به اون مطالب مراجعه کنید مثل پرورش کبوتر ، پرورش قرقاول و غیره. برای اطلاعات بیشتر روی لینک هایی که قرار داده شد کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *