علت غذا نخوردن بلدرچین + [ عوامل کم اشتهایی بلدرچین ]

علت غذا نخوردن بلدرچین

غذا جزو گزینه‌های جدانشدنی هر موجودی است. تمامی موجودات زنده دنیا به غذا نیاز دارند تا بتوانند انرژی های مورد نیاز برای رشد و ادامه حیات را تامین نمایند. بلدرچین ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند و برای تامین انرژی های مورد نیاز خود نیازمند هستند تا غذا و آب مصرف کنند. در برخی از مواقع آنها قادر به غذا خوردن نیستند و یا عواملی می تواند باعث غذا نخوردن آنها شود. به نظر شما علت غذا نخوردن بلدرچین چیست؟ چه چیزی باعث بی اشتهایی در آنها می شود؟ برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با این توصیه می کنیم مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب به طور کامل علت غذا نخوردن بلدرچین را مورد بررسی قرار داده ایم و به شما خواهیم گفت که چگونه  این عوامل را کنار بزنید. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

علت غذا نخوردن و بی اشتهایی در بلدرچین ها چیست؟

علت غذا نخوردن بلدرچین ها و بی اشتهایی در آنها به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به بیماری و استرس اشاره کرد. این عوامل جزء اصلی ترین عواملی است که می تواند اشتهای بلدرچین برای غذا خوردن را کاهش دهد. برای آشنایی با سایر گزینه ها با ما باشید. تمامی گزینه ها را برای شما در ادامه بازگو و مورد بررسی قرار خواهیم داد.

علت غذا نخوردن بلدرچین
علت غذا نخوردن بلدرچین

بیماری در بلدرچین ها

یکی از از مهمترین عوامل در غذا نخوردن بلدرچین ها بیماری است. بیماری ها با توجه به علائم قابل شناسایی هستند. برخی از بیماری ها بر سیستم گوارشی و تنفسی بلدرچین تاثیر مستقیم می گذارند که همین عامل می تواند موجب بی اشتهایی و غذا نخوردن بلدرچین شود. به نظر شما چه بیماری هایی میتواند علت غذا نخوردن بلدرچین شود؟ برای اینکه بیماری علت غذا نخوردن بلدرچین ها نشود می توانید بعد از بروز آن بلدرچین های بیمار را از بلدرچین های سالم توسط قفس بلدرچین جدا کنید.

استفاده از داروهای مخصوص بیماری در بازه های زمانی تعیین شده توسط دامپزشک و واکسیناسیون قبل از درگیری بیماری از جمله عواملی است که شما می‌توانید در بلدرچین ها جهت پیشگیری و درمان آن استفاده نمایید. چنانچه بیماری می شناسید که موجب بی اشتهایی پرنده می شود می توانید نام آنها و علائمش را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبان سایت فرآور صنعت در میان بگذارید.

استرس

دومین و یکی از مهمترین عواملی که موجب غذا نخوردن بلدرچین ها خواهد شد استرس است. استرس نه‌تنها علت غذا نخوردن بلدرچین هاست بلکه علت کاهش راندمان کاری و رشد در این پرنده خواهد شد. استرس جز عوامل مهمی است که باید آن را از محیطی که بلدرچین در آن زندگی می کند دور نگه دارید. از آنجایی که بلدرچین ها جزو پرندگان ترسو به شمار می روند استرس می‌تواند موجب ناهنجاری های مختلفی در پرورش بلدرچین شود. عوامل زیادی می تواند موجب استرس در بلدرچین ها شود از جمله این عوامل می توان به جابجایی ها، رفتار انسان، ورود حیوانات موذی، صدای وسایل نقلیه، گرما، سرما و محیط ناآرام اشاره کرد.

برای این که بتوانید استرس را از بلدرچین ها دور نگه دارید میتوانید تجهیزاتی که می‌تواند مورد آسایش آنها شود را فراهم سازید. از جمله این تجهیزات می توان به قفس بلدرچین، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم تهویه، دانخوری و آبخوری اتوماتیک اشاره کرد. به نظر شما چه عواملی میتواند موجب استرس در بلدرچین ها شود؟ ما سعی کردیم در این قسمت به تمامی عوامل اشاره کنیم. چنانچه شما عوامل دیگری را میشناسید می توانید در قسمت نظرات آن را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت در میان بگذارید.

کمبود یا نبود نور

عامل سومی که می‌تواند موجب غذا نخوردن و کم اشتهایی بلدرچین ها شود، کمبود و یا نبود نور است. تمامی فعالیت های بلدرچین وابسته به نور می باشد. بلدرچین برای فعالیتهایی چون تولید مثل، رشد و تخم گذاری نیاز به مصرف آب و دان دارند. بلدرچین ها تمامی عوامل فوق را در زیر نور و روشنایی انجام می دهند. چنانچه روز کوتاه باشد بلدرچین از ده ساعت کمتر نور در اختیار داشته باشد اشتهای آن نسبت به گذشته کمتر خواهد شد. علاوه بر این بلدرچین ها در دوره پرریزی اشتهای کمتری نسبت به سایر بازه های زمانی در سال دارند.

تراکم بالا

چنانچه شما تعداد زیادی از بلدرچین ها را در متراژ پایین پرورش دهید این کار می‌تواند موجب غذا نخوردن و بی اشتهایی در بلدرچین ها شود. درگیری بر سر غذا می تواند علت غذا نخوردن  بلدرچین ها به شمار رود. توجه داشته باشید بلدرچین های قدیمی به هیچ عنوان اجازه غذا خوردن به بلدرچین های جدید را نخواهند داد. از این رو توصیه می‌کنیم تراکم مناسبی را برای پرورش بلدرچین خود انتخاب نمایید.

گرما و سرما

از دیگر عواملی که می‌تواند اشتهای بلدرچین ها را تحت تاثیر قرار دهد گرما و سرمای هواست. گرمای هوا در فضای پرورش موجب استرس گرمایی در بلدرچین ها خواهد شد. از این رو این فرآیند موجب علت غذا نخوردن و بلدرچین ها می شود. برای روبرو شدن با استرس گرمایی می توانید از ویتامین ث و سیستم تهویه جهت کاهش سریع دمای محیط استفاده نمایید. کاهش اشتها به وسیله گرما در برخی از مواقع با کاهش وزن گیری برای بلدرچین ها همراه می شود.

تغییر ناگهانی نوع و زمان غذای بلدرچین

وقتی که شما چند روز سر ساعت مشخص غذای مشخصی به بلدرچین ها می دهید این پرندگان به نوع و ساعت غذای شما عادت خواهند کرد.  اگر شما به هر دلیلی نوع و ساعت غذای بلدرچین ها را تغییر دهید این پرنده از غذای جدید به هیچ عنوان استقبال نکرده و دست از غذا خوردن میکشد. در این مواقع می توانید ترکیبی از غذا های گذشته و غذای جدید را برای خوردن بلدرچین ها قرار دهید تا کم کم خوراک جدید را جایگزین خوراک قدیمی کنید.

علت غذا نخوردن بلدرچین
علت غذا نخوردن بلدرچین

حتما بخوانید: پرورش بلدرچین در خانه از ۰ تا ۱۰۰ + [ رایگان و کاربردی ]

شما برای ما از علت غذا نخوردن و بی اشتهایی در بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با علت غذا نخوردن بلدرچین و بی اشتهایی در این پرنده آشنا کنیم. چنانچه شما جای گزینه را در بین گزینه های مورد بررسی قرار داده اید تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین قرار دهید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید تجربیات و سوالات خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

علت غذا نخوردن و بی اشتهایی در بلدرچین ها چیست؟

بیماری استرس کمبود یا نبود نور تراکم بالا گرما و سرما تغییر ناگهانی نوع و زمان غذای بلدرچین

تغییر ناگهانی نوع و زمان غذای بلدرچین می تواند موجب غذا نخوردن بلدرچین شود؟

وقتی که شما چند روز سر ساعت مشخص غذای مشخصی به بلدرچین ها می دهید این پرندگان به نوع و ساعت غذای شما عادت خواهند کرد. اگر شما به هر دلیلی نوع و ساعت غذای بلدرچین ها را تغییر دهید این پرنده از غذای جدید به هیچ عنوان استقبال نکرده و دست از غذا خوردن میکشد. در این مواقع می توانید ترکیبی از غذا های گذشته و غذای جدید را برای خوردن بلدرچین ها قرار دهید تا کم کم خوراک جدید را جایگزین خوراک قدیمی کنید.

کمبود یا نبود نور می تواند موجب غذا نخوردن بلدرچین شود؟

تمامی فعالیت های بلدرچین وابسته به نور می باشد. بلدرچین برای فعالیتهایی چون تولید مثل، رشد و تخم گذاری نیاز به مصرف آب و دان دارند. بلدرچین ها تمامی عوامل فوق را در زیر نور و روشنایی انجام می دهند. چنانچه روز کوتاه باشد بلدرچین از ده ساعت کمتر نور در اختیار داشته باشد اشتهای آن نسبت به گذشته کمتر خواهد شد. علاوه بر این بلدرچین ها در دوره پرریزی اشتهای کمتری نسبت به سایر بازه های زمانی در سال دارند.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۶ دیدگاه
  • سارا 24 دی 1401 / 11:15 ب.ظ

    سلام من یدونه بلدرچین نر دارم بعد چند وقت یدونه براش ماده خریدم الان دو روزه کنار همن از اون موقع بلدرچین نر خیلی کم غذا شده و اینکه بلدرچین ماده اجازه جفت گیری نمیده

    • مدیریت سایت 26 دی 1401 / 11:26 ق.ظ

      سلام مشکلی وجود نداره و کم کم بهتر میشه شرایط نگران نباشید

  • الی 14 فروردین 1402 / 10:56 ق.ظ

    سلام یه بلدرچین ماده دارم دو روزه کم غذا شده ولی آب می خوره و بی حال نیست اسهال هم شده مدفوعش قهوه‌ای رنگ و سفیده.
    مشکلش چی می تونه باشه؟

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 8:35 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، مشکل خاصی نداره

  • عرفان 11 مهر 1402 / 1:43 ق.ظ

    سلام من ۳ تا بلدروچین داشتم غذای اصلیشون دون پارس بود بعد چند روز زیاد نمیخورن انگار علاقشون کم شده و غذای خشک میخوردن ،یکیشون وزنش کم شده بود ولی یکم بهتر شد الان دوتاشون کشته شدن به دست یه پرنده و من الان یکی ماده دارم زیاد دوست نداره غذا جایگزین چی بدم که تخمم بکنه

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 12:35 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، همان دان مناسب است و نگران عدم مصرف نباشید در صورتی که بلدرچین نیاز داشته باشد حتما مصرف میکند.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *