تغذیه مرغ تخمگذار

تغذیه مرغ های تخمگذار

پرورش مرغ تخم گذار یکی از کسب و کار هایی است که در کشورمان رونق بسیار زیادی دارد. پرورش مرغ تخم گذار به خاطر نیاز بالایی که در کشورمان به آن وجود دارد، از سود خوبی برخوردار است. تخم مرغ یکی از اصلی ترین مواد غذایی مصرفی ما ایرانیان است. اگر قصد پرورش مرغ تخم گذار را دارید، باید به ابعاد مختلف زندگی این پرنده توجه کنید تا بتوانید سود خوبی را به دست آورید. تغذیه یکی از عوامل حیاتی در زندگی پرندگان است. پرندگان نیز مانند ما انسان ها به تغذیه ای سالم و مقوی نیاز دارند تا بتوانند رشد و نمو پیدا کنند.شما باید قبل از آغاز پرورش مرغ تخم گذار، برای رسیدن به اهداف پرورش خود، یک سری از اطلاعات را به دست آورید. در این مطلب از وبسایت پراور صنعت قصد داریم تا در خصوص تغذیه مرغ تخمگذار (Feeding laying hens) با شما صحبت کنیم. برای آشنایی با بهترین تغذیه مرغ تخمگذار باید تا انتهای نیم مطلب با ما همراه باشید. تنها 7 دقیقه زمان برای کسب تمامی اطلاعات مورد نیاز زمان کافیست.

چه روشی را برای تغذیه مرغ های تخمگذار انتخاب کنیم؟

شما ابتدا باید بدانید که قرار است از چه روشی برای تغذیه مرغ های تخمگذار استفاده کنید. برخی افراد و پرورش دهندگان محلی سعی میکنند با قرار دادن چند ظرف اب و دان بر روی زمین، تغذیه این موجودات را فراهم کنند برخی دیگر مرغ ها را آزادانه در طبیعت رها می کنند اما هیچکدام از این روش ها، بهترین روش تغذیه مرغ تخم گذار نیست چرا که باید مرغ ها در یک بستر تمیز و مناسب تغذیه کنند تا آلودگی به همراه غذا وارد بدن آنها نشود.

شما می توانید از دانخوری های اتوماتیک یا قفس هایی که ظرف دان بسیار مناسبی دارند، برای تهیه تغذیه مرغ های تخمگذار استفاده کنید. انتخاب این روش تغذیه از چند نظر برای شما پرورش دهندگان دارای مزیت است. استفاده از این روش سبب می شود ابتدا از هدر رفتن دان جلوگیری شود. شما با استفاده از این روش، کمترین میزان هدر رفتن جیره غذایی را شاهد خواهید بود. در روش های تهیه تغذیه سنتی، پاهای مرغ ارتباط مستقیمی با ظرف اب و دان آن ها دارد به همین دلیل سبب می شود جیره غذایی شان از بین برود و به زمین بریزد. اما در این روش تنها دهان مرغ ها به صورت کاملا صحیح و بهداشتی وارد ظروف می شود. سعی کنید برای کنترل دقیق جیره غذایی ام که شده از این روش استفاده کنید چون می تواند در هزینه های شما نیز تاثیر بگذارد.

تغذیه مرغ تخمگذار
تغذیه مرغ تخمگذار

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ تخمگذار

غذای مرغ تخم گذار چیست؟

حال که دانستید باید چگونه و با چه روشی تغذیه مرغ های تخم گذار را تامین کنید و به ان ها برسانید، لازم است از موادی که باید برای تغذیه آن ها قرار دهید نیز آگاهی یابید. به نظر شما تغذیه مرغ تخم گذار چیست؟ لازم است بگوییم تغذیه مرغ های تخم گذار به دسته های مختلفی تقسیم می شود. هر کدام از دسته های غذایی مرغ ها اهمیت خاص خود را که باید به اندازه برای این پرندگان تامین شود. حال در ادامه با ما باشید تا مهم ترین غذای پرندگان را بشناسید.

کربوهیدرات ها یکی از مهمترین مواد غذایی هستند که باید در جیره غذایی مرغ های تخم گذار به آنها توجه کرد. استفاده از مواد غذایی که کربوهیدرات بالایی دارد بیار مهم است و نباید از اهمیت آن غافل شوید. اگر بنا باشد انرژی مواد غذایی را بالا ببرند باید از چربی ها استفاده کنید. شما می توانید برای تغذیه مرغ های تخم گذار از گیاهان سبز نیز استفاده کنید. استفاده از گیاهان سبز به تخم گذاری بهتر این پرندگان کمک می کند شما می توانید از علف های سبز و پودر یونجه خشک شده که هر دوی آن ها جزو گیاهان سبز هستند در تغذیه مرغ های تخمگذار استفاده کنید.

به تمام این موارد ذکر شده، باید پروتئین های گیاهی و پروتئین های حیوانی را نیز اضافه کرد. این مواد غذایی باید حتما جزو جیره غذایی پرندگان تخم گذار باشند برای مثال شما برای تامین پروتئین های گیاهی می توانید از تخم پنبه، بادام زمینی و سویا استفاده کنید. اسم گروه از مواد غذایی پس از غلات و پروتئین ها جزو جیره های مهم غذایی طیور هستند برای انتخاب پروتئین های حیوانی نیز می توانند از پودر استخوان و گوشت، محصولات لبنی و باقی مانده کشتارگاه استفاده کنید. مواد معدنی شامل نمک، منیزیم، فسفر، کلسیم و گوگرد می شود.

غذای مرغ تخم گذار چیست؟
غذای مرغ تخم گذار چیست؟

بیشتر بخوانید: مقایسه پرورش مرغ بومی تخمگذار و مرغ سفید

شما برای ما از تغذیه مرغ تخمگذار بنویسید

در این مطلب از وبسایت پراور صنعت سعی کردیم یکی از بهترین کسب های که می تواند در کشورمان راه اندازی کنید را به شما معرفی کنیم. قطعا آغاز پرورش مرغ تخم گذار می تواند شما را به سود کلانی برساند چرا که این کسب و کار نیاز های اصلی برنامه غذایی مردم ما را تامین می کند. در این مطلب موضوعی را برایتان مطرح کردیم که جزو حیاتی ترین مباحث در بحث پرورش مرغ تخم گذار است. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند تا هر آنچه را باید در مورد تغذیه مرغ تخم گذار بدانید، کسب کنید.

شما می توانید در انتهای این مطلب و در بخش نظرات، تمامی دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید تمامی سوالات خود را نیز برای ما در این قسمت بنویسید تا پشتیبانان وب سایت پراور صنعت در کمترین زمان نسبت به پاسخ سوالاتتان اقدام کنند.

سوالات متداول

غذای مرغ تخم گذار چیست؟

علف های سبز و پودر یونجه خشک شده و بسیاری از محصولات دیگر می تواند جز غذای مرغ تخم گذار به شمار بروند که پراور انها را مورد بررسی قرار داده است

از چه سیستم دان خوری برای تغذیه مرغ های تخمگذار استفاده کنیم؟

شما می توانید از دانخوری های اتوماتیک یا قفس هایی که ظرف دان بسیار مناسبی دارند، برای تهیه تغذیه مرغ های تخمگذار استفاده کنید

پروتئین های گیاهی و پروتئین های حیوانی غذای مناسبی برای مرغ تخمگذار هستند؟

بله از پروتئین های گیاهی و پروتئین های حیوانی می توانید به عنوان غذای مرغ تخمگذارا ستفاده کنید

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *