قیمت لوله گالوانیزه گلخانه + عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت آن

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

ازجمله عواملی که بر روی تعیین قیمت نهایی لوله گالوانیزه گلخانه تاثیرگذار است باید به مواردی همچون عرضه و تقاضا، کیفیت، وزن، ضخامت، روش گالوانیزه‌کردن، برند، مسائل سیاسی و اقتصادی، نرخ ارز و هزینه حمل‌ونقل اشاره کرد. به همین دلیل نمیتوان قیمت معینی برای آن در نظر گرفت و در صورت تمایل برای اطلاع از قیمت به روز لوله گلخانه می‌توانید با کارشناسان آهن یک تماس حاصل نمایید.

در چند سال اخیر گلخانه‌ها جایگاه بسیار خوبی درزمینه تولید محصولات کشاورزی و باغی به‌دست آورده‌اند و ازآنجایی‌که ساخت یک سازه مستحکم و مقاوم برای این کار اهمیت زیادی دارد، به‌کارگیری لوله‌های گالوانیزه نیز مورد توجه بسیاری از فعالان این حوزه قرار گرفته است.

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه
قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

معرفی لوله گالوانیزه گلخانه

لوله گلخانه نوعی از لوله های گالوانیزه می باشد که در کشاورزی و جهت ساخت اسکلت گلخانه ها استفاده میشود به همین دلیل به این نام معرف است.این لوله ها مقاومت بالایی دارند و به روش های گالوانیزاسیون گرم و سرد ساخته می شوند. لوله گالوانیزه گلخانه در ضخامت های 2 ، 2.5 ، 3 و در شاخه های 6 متری به بازار آهن عرضه می شود.

به‌طور کلی گلخانه‌ها محیطی مرطوب دارند که عامل اصلی در ایجاد خوردگی و زنگ‌زدگی لوله‌های فولادی است، به همین دلیل برای ساخت اسکلت این سازه باید از لوله‌هایی استفاده کرد که مقاومت خوبی در برابر این شرایط داشته باشند.

لوله‌های گالوانیزه به‌دلیل داشتن یک لایه از جنس روی (Zn)، در مقابل رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و به این صورت در بالابردن طول عمر مفید گلخانه تاثیرگذار هستند.

اطلاعاتی درباره انواع لوله گالوانیزه گلخانه

همانطور که در سایت اتصالات آهن عنوان شده است، انواع لوله گلخانه ای به تناسب کاربرد آنها در صنعت عبارتند از : لوله سبک لوله سنگین لوله کشاورزی لوله صنعتی.

و اگر قصد خرید لوله گالوانیزه گلخانه ای را دارید، می‌توانید از بین برندهای متعددی که در بازار موجود است، بهترین گزینه را انتخاب کنید. برخی از برندهای شناخته شده این محصول عبارتند از : برند سپنتا، برند شرکت ساوه، شرکت مریک و شرکت روی پوشان قزوین اشاره نمود.

به‌طورکلی انواع لوله‌های گالوانیزه براساس ضخامت، وزن و میزان پوشش روی (Zn) دسته‌بندی می‌شوند که با درنظرگرفتن نوع کاربرد و مساحت گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

لوله گالوانیزه سبک

این نوع از لوله‌های گالوانیزه که در مواقعی با عنوان لوله مبلی نیز شناخته می‌شوند، با توجه به وزن پایین و قیمت مناسب در بسیاری از گلخانه‌های کوچک و خانگی به‌کار می‌روند.

به‌منظور ساخت لوله‌های گلخانه سبک از ورق‌های فولادی با ضخامتی بین 1.8 تا 2 میلی‌متر استفاده می‌کنند که برای پوشش سقف سازه گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسند.

لوله گالوانیزه سنگین

اگر قرار باشد متناسب با وزن، لوله‌های گالوانیزه گلخانه‌ای را تقسیم‌بندی کرد این گروه از محصولات ازنظر چگالی و وزن به‌عنوان سنگین‌ترین مدل شناخته می‌شوند که علاوه‌بر ساخت سازه‌های کشاورزی برای مصارف ساختمانی نیز کاربرد دارند.

ازآنجایی‌که میزان ضخامت لایه ضدزنگ برای لوله گالوانیزه گلخانه سنگین در مقایسه با دیگر مدل‌ها بیشتر است، به‌طور کلی می‌توان انتظار داشت که ازنظر قیمت نیز در سطح بالاتری باشد.

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه
قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

چه عواملی روی تعیین قیمت لوله گالوانیزه گلخانه تاثیر دارند؟

زمانی که درحال طراحی یک گلخانه باشید، هزینه‌های لازم برای تهیه مواد اولیه بخش قابل توجهی از بودجه شما را به خود اختصاص می‌دهد که باید به‌طور دقیق برآورد شود.

به همین دلیل بررسی قیمت لوله گالوانیزه گلخانه به‌عنوان مهم‌ترین مصالحی که برای اجرای اسکلت به‌کار می‌رود، مسئله‌ای اساسی برای متقاضیان است که باید اطلاعات کافی دررابطه‌با عوامل موثر بر قیمت آن داشته باشند.

ارزش‌گذاری لوله‌های گالوانیزه به‌صورت مستقیم ازسوی تولیدکننده انجام می‌شود که برای این منظور درنظرگرفتن معیارهای فنی مهم و برخی عوامل دیگر نیز اهمیت بالایی دارد که شامل موارد زیر هستند.

روش گالوانیزه کردن لوله

منظور از گالوانیزه‌کردن لوله‌های فلزی، پوشاندن تمامی سطح فولاد با استفاده از عنصر روی (Zn) است که به‌طور کلی بیشترین حفاظت را در برابر رطوبت و آب فراهم می‌کند.

در کارخانه‌جات سازنده لوله‌های گالوانیزه گلخانه از روش‌های مختلفی به‌منظور ایجاد پوشش ضدزنگ استفاده می‌کنند که هرکدام از آن‌ها ممکن است هزینه خاصی داشته باشد و عبارت‌اند از:

  • گالوانیزه گرم: برای اجرای این روش در ابتدا لوله‌های فولادی را درون حمامی از عنصر روی مذاب با دمای حدود 450درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهند تا تمامی بخش‌ها در معرض این ماده قرار بگیرند، سپس لوله‌ها در دمای محیط سرد می‌شوند.
  • گالوانیزه سرد: با استفاده از نوعی رنگ که دارای مقادیر بالایی از عنصر روی است، سطح لوله‌های فولادی را پوشش می‌دهند که به این صورت مقاومت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  • فابریک: برای تولید این نوع از لوله‌ها به‌طور معمول از ابتدای مراحل ساخت از ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌کنند که پوشش ضدزنگ کم‌تری در مقایسه با روش گرم دارند.

دررابطه‌با قیمت نیز باید گفت که به‌طور کلی انجام گالوانیزه گرم فرایند پیچیده‌تری بوده و هزینه‌های بیشتری برای تولیدکنندگان به‌دنبال دارد، درضمن پوشش ایجادشده نیز ضخیم‌تر است.

استفاده از روش سرد یا فابریک برای ساخت لوله گالوانیزه گلخانه باعث می‌شود تا ضخامت پوشش روی کم‌تر باشد و به‌سرعت از بین برود، با این حساب معمولا قیمت کم‌تری برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

درضمن اگر محیط گلخانه به‌گونه‌ای باشد که معمولا در معرض ورزش باد و شرایط آب‌وهوایی مختلف قرار می‌گیرد بهتر است از لوله‌های سنگین و صنعتی استفاده کرد که استحکام بالاتری دارند.

معیارهای مهم برای خرید لوله های گالوانیزه گلخانه

در اولین اقدام باید نیازهای پروژه خود را بررسی کنید تا ابعاد، ضخامت و میزان حفاظت پوشش روی تعیین شود. شرایط محیطی برای احداث گلخانه نیز از اهمیت بالایی برخودار است.

لوله‌هایی که براساس استاندارد ساخته می‌شوند با نوع کاربرد در محیط‌های مرطوب سازگاری بیشتری دارند و به شما این اطمینان را می‌دهند که در مدت‌زمان استفاده از آن‌ها آسیب کم‌تری را مشاهده کنید، بر همین اساس باید برخوداری از استانداردهای اصلی نیز بررسی شود.

دیگر نکات مهم برای خرید لوله‌های گالوانیزه گلخانه شامل دریافت مشاوره از افراد متخصص، پیداکردن یک تامین‌کننده معتبر و مقایسه قیمت انواع محصولات است که برای این منظور می‌توانید از وب‌سایت آهن یک به نشانی https://ahan1.com/Category/pipe/greenhouse-galvanized-pipe کمک بگیرید.

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه
قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

جمع‌بندی

لوله گالوانیزه گلخانه با برخوداری از لایه محافظتی عنصر روی (Zn) در برابر رطوبت و عوامل خورنده مقاومت بالایی دارد و بهترین کارایی را برای ساخت اسکلت این سازه ارائه می‌دهد.زمانی که به‌دنبال استفاده از لوله‌های گالوانیزه هستید بررسی قیمت اهمیت زیادی دارد که براساس معیارهایی همچون عرضه و تقاضا، جنس، سایز، ضخامت، روش گالوانیزه‌کردن، برند، مسائل سیاسی و اقتصادی تغییر می‌کند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *