قفس مرغ دسته دوم بخریم یا نه؟

قفس مرغ و خروس تزئینی

قفس مرغ دسته دوم بخریم یا نه؟ استفاده از تخم مرغ و گوشت مرغ باعث شده بسیاری افراد به فکر راه اندازی این کسب و کار باشند. کسب و کاری که قطعا با موفقیت آمیز بودن می تواند سود زیادی را به شما برساند و شما را تبدیل به یک کارآفرین موفق کند. اما مسئله مهمی که برای پیمودن این مسیر دارید، انجام درست کار پرورش مرغ است.

برای شروع این کسب و کار باید ابزار ها و تجهیزاتی را تهیه کنید. ابتدا نیاز به یک سالن به تعدادی که مرغ برای پرورش تهیه می کنید دارید و سپس باید قفس های مخصوص نگهداری مرغ را خریداری کنید. اغلب افرادی که تخصص کافی برای شروع این کار را ندارند اقدام به خرید قفس مرغ دسته دوم می کنند.

آیا به نظر شما قفس مرغ دسته دوم بخریم یا نه؟ آیا خرید قفس دسته دوم مرغ می تواند انتخاب مناسبی باشد؟ در این مطلب از وبسایت پرآور صنعت قصد داریم خرید قفس مرغ دسته دوم را از زوایای مختلف بررسی کنیم. تا انتهای این مطلب با ما در وب سایت پرآور صنعت همراه باشید.

تصمیم گیری برای خرید قفس مرغ دسته دوم

شاید بسیاری از افراد توجه چندانی به حساسیت این موضوع نداشته باشند و گمان کنند تفاوتی بین خرید قفس مرغ دسته دوم و قفس های نو نیست. اما باید توجه کنید که در یک حالت کلی پرورش طیور دارای حساسیت بالایی است و شما نمی توانید بر تمام سرمایه و گله خود قمار کنید.

با توجه به حساسیت بالایی که این کار دارد شما باید تمام جوانب را برای خرید قفس در نظر بگیرید زیرا قفس تنها یک محیط ساده نیست بلکه محل زندگی پرندگان شما خواهد بود. باید بررسی کنید و ببینید که آیا خرید قفس مرغ دسته دوم می تواند ضرر و زیانی به شما برساند یا خیر. در قسمت بعد به خوبی مزایای و معایب استفاده از قفس مرغ دسته دوم را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

قفس 2 طبقه مرغ
قفس 2 طبقه مرغ

قفس های دسته دوم مرغ عمدتا زنگ زده هستند

یکی از اولین مواردی که باعث می شود خرید قفس مرغ دسته دوم را توصیه نکنیم، زنگ زدگی و عدم کارایی این قفس ها است. قفس های مرغ دسته دوم بیشتر به خاطر اینکه مدتی غیر قابل استفاده قرار می گیرند دچار زنگ زدگی می شوند و خوردگی هایی نیز در سطح آنها ایجاد خواهد شد.

این زنگ زدگی ها از 2 منظر می تواند به ضرر گله مرغ های شما شود. زنگ زدگی یکی از عوامل بروز و پخش بیماری است و خوردگی هایی که بر سطح این قفس ها ایجاد شده نیز می تواند باعث زخمی شدن پرندگان شما شود. حتی این زنگ زدگی و خوردگی ایجاد شده می تواند در تغذیه این پرندگان نیز مشکلاتی را ایجاد کند.

عدم پایداری و استحکام در قفس های مرغ دسته دوم

خرید قفس مرغ دسته دوم هزینه ای معقول و پایدار برای شما نخواهد بود. عمدتا قفس های دسته دوم به خاطر کارایی که از آن کشیده شده است نمی توانند چندان پایدار و مستحکم باشند. شکسته شدن برخی قسمت های قفس باعث شده آنها ظرفیت نگهداری از مرغ های زیادی را نداشته باشند.

حتی این شکستگی ها می تواند باعث مرگ برخی مرغ ها نیز شود. بهتر است یک قفسی برای آنها تهیه کنید که کاملا سالم و بدون آلودگی و شکستگی باشد تا آنها بتوانند در یک محیط سالم زندگی کنند. اگر قفسی که تهیه می کنید دچار شکستگی باشد ممکن است در اثر زخم و ایجاد جراحت، عفونت هایی در بدن مرغ ها ایجاد شود. پس سعی کنید فکر خرید قفس مرغ دسته دوم را از سر خود بیرون کنید.

خرابی آبخوری و دانخوری در قفس مرغ دسته دوم

در پرورش مرغ یکی از مهم ترین مسائل برای رشد و نمو پرنده، تغذیه مناسب و سالم است. زمانی که شما اقدام به خرید قفس مرغ دسته دوم می کنید عملا نمی توانید آب و دان این پرندگان را به درستی برای آنها فراهم کنید. اغلب قفس های مرغ دسته دوم دچار فرسودگی، شکستگی های ریز و درشت و زنگ زدگی هستند.

حتی در بسیاری از قفس های دست دوم آبخوری ها دچار پارگی های ریز و درشت هستند. این دسته از مشکلات نه تنها باعث عدم تغذیه مناسب پرندگان خواهد شد بلکه می تواند باعث هدر رفتن اب و دان این پرندگان بشود. پیشنهاد می کنیم به جای هزینه های جداگانه برای تهیه سیستم آبخوری و دانخوری جدید بر روی قفس های دسته دوم، یک قفس مرغ نو خریداری کنید تا این دسته از مشکلات برای شما به وجود نیاید.

بروز بیماری و ورشکستگی با خرید قفس مرغ دسته دوم

فرض کنید گله مرغ هایی که قبلا در قفس دسته دوم خریداری شده شما زندگی می کردند دچار بیماری شده باشند. این بیماری ها می توانند از طریق قفس به گله شما سرایت کند و این به معنای از دست رفتن گله پرندگان شما می باشد. شیوع بیماری در طیور دقیقا معنای ورشکستگی را خواهد داد.

شاید از خود بپرسید که آیا با ضد عفونی کردند می توان جلوی چنین مشکلی را گرفت؟ باید بگوییم معمولا بیماری هایی که در طیور شکل می گیرند، بیماری های خاص و نادر هستند که با ضد عفونی معمولی از بین نخواهند رفت. بنابراین شما نمی توانید امیدی برای مقابله با این مشکل داشته باشید. پس بهتر است به فکر خرید یک قفس مرغ نو مناسب باشید.

آیا خرید قفس مرغ دسته دوم صرفه اقتصادی دارد؟

بسیاری از مردم بر این باورند که با خرید قفس مرغ دسته دوم می تواند هزینه های خود را به شکل چشمگیری کاهش دهند. این در حالی است که صرفه جویی ابتدا شما ناچار به انجام هزینه های مجدد خواهید شد. برای مثال همان طور که در قسمت های قبل معرفی کردیم، شما ناچار به خرید سیستم آبخوری و دانخوری جدید و سالم خواهید شد.

شاید اکثر شما ندانید که قفس مرغ دسته دوم نهایتا 20 تا 25 درصد ارزان تر از قفس های نو است. این یعنی خرید قفس مرغ نو و خرید قفس دسته دوم تفاوت قیمتی چندان زیادی ندارد. با این تفاوت که گله شما با خرید قفس نگهداری نو کاملا بیمه خواهد شد.

قفس 2 طبقه مرغ
قفس 2 طبقه مرغ

سفارش قفس مرغ نو و استاندارد با قیمت مناسب

اکنون زمان تصمیم گیری است. شما می توانید با یک خرید منطقی خیال خود را بابت تهیه یک محیط مناسب برای نگهداری از پرندگان راحت کنید یا اقدام به تهیه قفس مرغ دسته دوم کنید. با توضیحات ارائه شده در قسمت قبل باید به دنبال سفارش قفس مرغ نو از طریق یک منبع معتبر باشید.

اگر قصد راه اندازی کسب و کار پرورش مرغ را دارید پیشنهاد می کنیم همین حالا از طریق وب سایت شرکت پرآور صنعت قفس های مخصوص نگهداری مرغ را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه سفارش دهید. شرکت پرآور صنعت آماده است به عنوان تجهیز کننده سالن های پرورش طیور، قفس های مخصوص نگهداری مرغ را با قیمت مناسب و با بالاترین کیفیت در هر کجای ایران که هستید برای شما ارسال کند تا یک تجربه موفق از آغاز کسب و کار را برای خود احساس کنید. همچنین شما می توانید راهنمایی ها و مشاوره های لازم را نیز در این زمینه از طریق کارشناسان این مجموعه دریافت کنید تا خللی در این مسیر برای شما ایجاد نشود. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و موثر واقع شده باشد.

سوالات متداول

معایب قفس مرغ دسته دوم چیست؟

عدم بهداشت و آلودگی عدم گارانتی عدم استحکام

مزایای قفس مرغ دسته اول یا نو چیست؟

دارای گارانتی و خدمات پس از فروش استحکام بالا بهداشت بی نظیر

آیا خرید قفس مرغ دسته دوم صرفه اقتصادی دارد؟

صرفه اقتصادی قفس مرغ دسته دوم بسیار پایین بوده و باعث تلفات در کسب و کار می شود

طاعتی