معرفی انواع قفس مرغ و خروس

یکی از مهمترین ابزارها در صنعت پرورش مرغ، قفس است. استفاده از انواع قفس مرغ و خروس در پرورش این پرندگان می‌تواند بهبود بهره‌وری و مدیریت کسب و کار را با خود به همراه داشته باشد. با استفاده از قفس شما دیگر نگران مدیریت فضا نخواهید بود  و به راحتی می‌توانید مراقب مرغ‌ها و خروس‌ها باشید و به راحتی فضای بهداشت مورد نظر را برای آنها فراهم سازید. استفاده از انواع قفس و مرغ و خروس مزیت‌های فراوان دیگری را نیز با خود به همراه خواهد داشت که از جمله آنها می‌توان به کنترل محیط مورد نظر برای پرورش مرغ و مدیریت تغذیه اشاره کرد .

به تمامی گزینه‌هایی گفته شده کنترل هزینه‌های دان و بالا رفتن راندمان کاری را اضافه کنید. از این رو قصد داریم شما را با انواع قفس مرغ و خروس آشنا کنیم تا بتوانیم در هنگام شروع این کسب و کار بهترین قفس را برای خود انتخاب کنید تا مشکلی بابت مدیریت و افزایش بهره وری نداشته باشید.

چنانچه جز کسانی هستید که دوست دارید پرورش مرغ را انجام دهید توصیه می‌کنیم قبل از خرید قفس مرغ و خروس این مطلب را تا امتحان مورد مطالعه قرار دهید. ما در این مطلب قرار است تمامی قفس‌های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهیم و به شما بهترین گزینه را معرفی کنیم. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

قفس مرغ خانگی

 به طور کلی انواع قفس مرغ و خروس به دو دسته خانگی و مناسب برای سالن‌های مرغداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.  اکثر قفس‌های خانگی قفس‌هایی هستند که تعداد طبقات پایینی نسبت به موارد صنعتی دارند. این نوع قفس‌ها معمولاً به خاطر ظرفیت مناسب و جاگیری در فضاهای کوچک در اکثر موارد چون خانه‌ها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این قفس ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قفس یک طبقه مرغ

قفس‌های یک طبقه مرغ ظرفیت 6 سر مرغ را دارند و در اکثر مواقع در فضاهایی چون منازل مسکونی، ویلاها، آپارتمان‌ها، پشت بام و هر فضای کوچک دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.  کسانی که دوست دارند از گوشت مرغ و تخم مرغ تازه استفاده کنند، معمولاً از این قفس‌ها برای پرورش مرغ استفاده می‌کنند. کسانی که این قفس را تهیه کنند می ‌توانند از  48 ساعت گارانتی بازگشت وجه بدون قید و شرط در صورت عدم رضایت استفاده نمایند.

قفس 2 طبقه مرغ
قفس 2 طبقه مرغ

قفس مرغ دو طبقه

از دیگر انواع قفس و مرغ و خروس که در فضاهای خانگی و کوچک به کار می‌رود می‌توان به قفس مرغ دو طبقه اشاره کرد. قفس‌های مرغ دو طبقه دارای ظرفیت 16 الی 20 سر مرغ هستند. فضاهایی مانند زیرزمین، حیات و پشت بام  برای استفاده از قفس مرغ 2 طبقه مناسب هستند. چنانچه دوست دارید بیش از 16 سر مرغ را در فضای خانگی پرورش دهید می توانید از این نوع قفس‌ها استفاده کنید.

قفس مرغ امپراطور

قفس‌های مرغ امپراطور همانطور که از نامشان پیداست برای نژاد امپراطور مورد استفاده قرار می‌گیرند.  شما می‌توانید این قفس‌ها را به صورت 1 و 2 طبقه مورد استفاده قرار دهید. ظرفیت قفس مرغ امپراطور یک طبقه دو سر مرغ نژاد امپراطور و ظرفیت دو طبقه آن چهار سر مرغ امپراطور خواهد بود. از این قفس هم می‌توانید همانند سایر قفس‌های خانگی در فضاهای کوچک مانند منازل مسکونی، آپارتمان‌ها، ویلاها و هر فضای کوچک دیگری مورد استفاده قرار دهید.

قفس مرغ امپراطور ۱ طبقه
قفس مرغ امپراطور ۱ طبقه

قفس مرغ و خروس تزئینی

قفس مرغ و خروس تزیینی به چند دسته تقسیم بندی می‌شود. شما می‌توانید این قفس را به صورت یک طبقه، تک رو و دورو مورد استفاده قرار دهید. برای استفاده از این قفس به نوع نژاد مرغ‌ها و خروس‌ها توجه داشته باشید.  زیرا ظرفیت این نوع قفس‌ها با نژاد این دو پرنده تغییر پیدا خواهد کرد. از انواع قفس مرغ و خروس که می‌توانید از آن در فضاهای کوچک و فضاهای صنعتی استفاده کنید قفس مرغ و خروس تزیینی است.

قفس مرغ 3 طبقه

قفس مرغ سه طبقه را می‌توانید در فضاهای خانگی و صنعتی استفاده کنید. به این نکته نیز توجه کنید که از قفس مرغ سه طبقه در اکثر مواقع در فضاهای صنعتی استفاده خواهد شد. شما می‌توانید قفس مرغ سه طبقه را به صورت تک رو و دو رو خریداری کنید. ظرفیت مدل تکرو 30  سر مرغ و ظرفیت قفس مرغ 3 طبقه دورو 60 سر مرغ خواهد بود.

قفس مرغ صنعتی

ققفس‌های مرغ صنعتی در مرغداری‌ها استفاده می‌شود. بهترین نوع قفس مرغ صنعتی قفس منبری می‌باشد.  قفس منبری یکی از مجهزترین انواع قفس مرغ و خروس است که شما می‌توانید از آن برای پرورش مرغ در فضاهای صنعتی استفاده کنید. این قفس از جنس گالوانیزه گرم کششی بوده و از بهترین متریال‌ها جهت مقاومت در برابر رطوبت ساخته می‌شود.

شما می‌توانید این قفس را به شکل تک رو و دورو مورد استفاده قرار دهید. ظرفیت تک رو قفس منبری 36 عدد مرغ صنعتی و ظرفیت دو رو قفس مرغ منبری 72 سر مرغ صنعتی خواهد بود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که تمامی قفس‌هایی که گفتیم امکان افزایش تعداد طبقات را دارند و شما می‌توانید در هر چند طبقه که  نیاز است از آنها استفاده نمایید.

قفس مرغ و خروس زینتی

قفس مرغ و خروس زینتی نیز جز انواع قفس مرغ و خروس به شمار می‌روند که از ظرفیت‌های مختلفی برخوردار هستند. چنانچه پرورش مرغ و خروس زینتی را در سر می‌پرورانید می‌توانید از این نوع قفس ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف استفاده کنید. توجه داشته باشید با توجه به نژاد مرغ و خروس در تعداد انتخابی قفس‌ها برای پرورش تاثیرگذار خواهد بود. هر چقدر جثه مرغ و خروس بزرگتر باشد، شما تعداد کمتری را می‌توانید در قفس مرغ و خروس زینتی پرورش دهید .

از قفس‌های مرغ و خروس زینتی در فضاهای مختلفی چون منازل مسکونی، آپارتمان‌ها، زیرزمین، آزمایشگاه‌های طیور استفاده می‌کند.

قفس مرغ و خروس تزئینی ۱ طبقه
قفس مرغ و خروس تزئینی ۱ طبقه

نتیجه‌گیری

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را به طور کامل با انواع قفس مرغ و خروس زینتی آشنا کردیم. شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز خود یکی از قفس‌های گفته شده را در فضای خانگی و یا صنعتی مورد استفاده قرار دهید. ناگفته نماند ظرفیت فضا و هزینه مورد نظر می‌تواند در انتخاب انواع قفس مرغ و خروس دخیل باشد.

چنانچه در این زمینه سوالی ذهن شما را به خود درگیر کرده است می‌توانید از طریق قسمت نظرات سوالات خود را با ما مطرح کنید. بلافاصله بعد از مطرح شدن سوالات شما پشتیبانان به سوالات شما به صورت کاملاً تخصصی پاسخ خواهم داد. همچنین می‌توانید  نظرات خود درباره انواع قفس مرغ و خروس را با ما و سایر مخاطبین در میان بگذارید.

سوالات متداول

انواع قفس مرغ و خروس به چند دسته تقسیم می شوند؟

به دو دسته خانگی و صنعتی

بهترین قفس مرغ صنعتی کدام نوع است؟

قفس مرغ منبری

انواع قفس مرغ و خروس را نام ببرید؟

1. قفس های 1 تا 3 طبقه 2. قفس امپراطور 3. قفس زینتی 4. قفس منبری

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *