چرا غذا با بلدرچین برای بیمار ؟

چرا غذا با بلدرچین برای بیمار

چرا غذا با بلدرچین برای بیمار؟ معمولاً افراد در زمان بروز بیماریها به پزشک مراجعه کرده و امیدوار هستند که توسط داروهای لازم بهبودی کامل را به دست آورند. اما در این میان نقش تغذیه درست و اصولی را نمی توان نادیده گرفت چراکه منشاء بسیاری از بیماری‌ها و یا حداقل مستعد شدن بدن برای بیماری ها ناشی از تغذیه نادرست و غیر کارآمد. در هر حال در دوران بیماری و به دنبال ضعف بدنی در کنار مصرف داروها می توان برخی گزینه‌های دیگر را نیز مکمل درمانهای جاری کرد. یکی از این مکمل ها استفاده از گوشت بلدرچین است با توجه به خواص مختلفی که دارد در درمان بسیاری بیماری ها می تواند کمک کننده و مفید باشد.

 بلدرچین کوچکترین عضو خانواده قرقاولها است که خصوصیات پرندگان وحشی را نیز دارد. از جمله این خصوصیات جست و خیز زیاد است که باعث بالا رفتن ذخیره گلیکوژن در بافت های ماهیچه این پرنده شده و طعم گوشت آن را لذیذ می کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به فواید متعدد گوشت بلدرچین تا بدانیم غذا با بلدرچین برای بیمار تا چه حد در سلامتی موثر است. برای اطلاعات بیشتر در این مطلب از سایت پراور صنعت با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به 6 دقیقه زمان نیاز دارد.

فواید غذا با بلدرچین برای بیمار

غذا با بلدرچین برای بیمار چه فوایدی دارد.

فواید غذا با بلدرچین برای بیمار
فواید غذا با بلدرچین برای بیمار

بیشتر بخوانید: خواص گوشت بلدرچین

سلامتی پوست

از فواید موجود در غذا با گوشت بلدرچین می‌توان به ویتامین‌های A،B و E اشاره کرد. ویتامین E موجود در گوشت بلدرچین مانند نمونه آن در میوه و سبزی از پیری زودرس جلوگیری کرده و می تواند در بازسازی پوست مفید واقع شود.

 تقویت استخوانها

امروز یکی از مشکلات رایج به خصوص در زندگی شهری پوکی استخوان است که ناشی از کمبود کلسیم و فسفر می‌باشد. مصرف گوشت بلدرچین به علت دارا بودن این دو ماده مهم برای سلامتی استخوان می تواند بسیار مفید باشد.

درمان مشکلات تنفسی

بیماری ها و مشکلات تنفسی مانند آسم، توبرکلوزیس و دیستروفی عروقی تا حد زیادی با استفاده از غذا با بلدرچین برای بیماران برطرف می‌شود .

ترمیم بافت آسیب دیده

یکی از فواید بی‌شمار گوشت بلدرچین ترمیم بافت های آسیب دیده بدن است. خواصی که پروتئین گوشت بلدرچین دارد باعث می‌شود بافت‌ها و سلول‌های آسیب‌دیده ناخن‌ها، موها و پوست بازسازی شود. ضمن اینکه تاثیر بسزایی در افزایش میزان تولید هورمون ها و آنزیم ها در بدن دارد.

تقویت سیستم ایمنی

یکی از فواید مصرف گوشت بلدرچین که این روزها نیز بسیار مورد توجه است نقش آن در تقویت سیستم ایمنی بدن است. چرا که سیستم ایمنی قوی می تواند مانع ابتلای سریع و راحت بدن به بیماری‌ها شده و در صورت نفوذ باکتری ها و انگل ها به بدن در نابودی و دفع آن‌ها کمک کننده خواهد بود.

خواص غذا با بلدرچین برای بیمار
خواص غذا با بلدرچین برای بیمار

بیشتر بخوانید: غذای کبک در قفس

سلامت قلب

غذا با بلدرچین برای بیمار قلبی نیز مفید است. پروتئینی که در گوشت بلدرچین موجود است باعث پایداری سطح کلسترول بد خون (LDL) می شود به شرطی که در طبخ آن از روغن‌های اشباع استفاده نشود.

مفید برای کم خونی

کمبود خون بدن و حتی بیماری کم خونی با مصرف گوشت بلدرچین که حاوی آهن است تا حد زیادی برطرف می شود. آهن موجود در گوشت بلدرچین باعث افزایش تولید هموگلوبین و اریتروسیت ها در بدن شده و به دنبال آن کم خونی درمان می شود.

تقویت انرژی بدن

ویتامین B2 موجود در گوشت بلدرچین، کربوهیدراتها را به قند تبدیل کرده و این قندها به عنوان ماده انرژی زا در بدن مصرف می شوند.

درمان مشکلات گوارشی

از جمله بیماری‌هایی که فرایند هضم و جذب مواد غذایی را دچار اختلال می کنند مشکلات گوارشی است که گاه بسیار آزاردهنده می شود. مصرف منظم و مستمر گوشت بلدرچین می‌تواند باعث تقویت سیستم گوارشی شده و بیماری های مربوط به آن را درمان کند.

بالا رفتن هوش فرزندانگوشت بلدرچین به دلیل دارا بودن پروتئین و اسیدهای آمینه منبع خوبی برای تغذیه سیستم عصبی در مغز و تقویت عملکرد آن می‌باشد. پروتئین ها از سلول های مغزی در مقابل آسیب ها محافظت کرده و در صورت آسیب سلول ها آن را ترمیم می کنند. گنجاندن گوشت بلدرچین در برنامه غذایی مادران باردار برای به دنیا آوردن فرزندان باهوش‌تر توصیه می‌شود.

خاصیت ضد افسردگی

یکی از خواص غذا با بلدرچین برای بیمار خاصیت ضد افسردگی است. انواع ویتامین ها و کربوهیدرات های مفید در گوشت بلدرچین خواص ضد افسردگی داشته و مصرف آن برای افراد مستعد افسردگی از جمله خانم هایی که دچار سندرم یائسگی هستند توصیه می‌شود.

تهیه غذا با بلدرچین برای بیمار

با ذکر تمام مزایا و فوایدی که با مصرف گوشت بلدرچین به بدن میرساند، نتیجه ای که به دست می‌آید نقش بسیار مهم و پررنگ این نوع تغذیه در درمان بیماری‌ها است. از جمله مهمترین این فواید تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری هاست که در شرایط این روزها و در اپیدمی گسترده کرونا نیز بسیار مهم و حیاتی است.

تهیه غذا با بلدرچین برای بیمار
تهیه غذا با بلدرچین برای بیمار

بیشتر بخوانید: درمان سرماخوردگی مرغ خانگی

تهیه عصاره بلدرچین

برای تهیه غذا با بلدرچین برای بیمار بهتر است عصاره آن را تهیه کرده و در داخل غذای بیمار و یا حتی افراد غیر بیمار بگنجانید. عصاره گوشت بلدرچین به دو روش قابل تهیه است.

 روش اول تهیه عصاره بلدرچین

ابتدا تمام مواد لازم شامل بلدرچین، هویج، کرفس و پیاز را بشویید. بلدرچین را همراه استخوانهایش چرخ کرده و در مرحله بعد برای بار دوم همراه با هویج، کرفس و پیاز چرخ کنید. مواد به دست آمده را در قابلمه حاوی آب به اندازه مناسب ریخته و تا مخلوط شدن کافی آرام هم بزنید. برای خوشبو شدن عصاره از برگ بو، تخم گشنیز و یا یک حبه سیر استفاده کنید. بعد از تغییر رنگ آب و درآمدن روغن بلدرچین شعله را خاموش کنید. در آخر بعد از سرد شدن مواد آنها را از صافی رد کرده و به شیشه های تمیز انتقال دهید.

روش دوم تهیه عصاره بلدرچین

روش دوم در تهیه عصاره گوشت بلدرچین استفاده از شیشه است. برای این کار بلدرچین شسته شده را داخل شیشه قرار داده و در آن را محکم ببندید. سپس شیشه را داخل قابلمه یا کتری پر از آب قرار دهید. برای تهیه عصاره در داخل شیشه ساعت ها زمان لازم است که در حدود ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد تا بلدرچین کاملا پخته و عصاره به دست آید. در انتها بعد از سرد شدن شیشه می توانید از گوشت و عصاره آن استفاده کنید.

ارزش غذایی گوشت بلدرچین

برای پی بردن به فواید غذا با بلدرچین برای بیمار توجه به ارزش غذایی گوشت بلدرچین کمک کننده است منابع موجود در ۱۰۰ گرم گوشت بلدرچین در جدول زیر نشان داده می شود.

  1. چربی            ۱۴ گرم
  2. کلسترول      ۸۶ میلی گرم
  3. سدیم            ۵۲ میلی گرم
  4. پتاسیم          ۲۱۶ میلی‌گرم
  5. کلسیم           ۱ درصد
  6.  آهن             ۲۴ درصد
  7.  منیزیم         ۵ درصد
  8.  شکر            ۰ گرم
  9. پروتئین         ۲۵ گرم
  10.  ویتامین A      درصد۴
  11.  ویتامین c      درصد۳
  12.  ویتامین D      درصد۲
  13.   ویتامین B6     درصد۳۰
  14.   ویتامین B12      درصد۶

مضرات استفاده زیاد گوشت بلدرچین

هرچند گوشت بلدرچین خواص مفید بسیاری در درمان بیماری ها دارد اما مصرف زیاد از حد آن نیز می تواند باعث بروز مشکلاتی شود که شامل موارد زیر می شود:

  • پایین آمدن فشار خون
  • آسیب به متابولیسم
  • مشکلات کلیوی
  • تشکیل سنگ کلیه
  • تجمع کلسترول
  • مانع جذب مواد مغذی

سوالات متداول

فواید غذا با بلدرچین برای بیمار چیست؟

سلامتی پوست، تقویت استخوانها، درمان مشکلات تنفسی و فواید بسیار دیگر که در این مطلب از سایت پراور صنعت می توانید آن را مطالعه کنید

آیا گوشت بلدرچین برای بیماران کرونایی مفید است؟

از جمله مهمترین این فواید تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری هاست که در شرایط این روزها و در اپیدمی گسترده کرونا نیز بسیار مهم و حیاتی است.

مضرات استفاده زیاد گوشت بلدرچین چیست؟

پایین آمدن فشار خون، آسیب به متابولیسم، مشکلات کلیوی، تشکیل سنگ کلیه، تجمع کلسترول ،مانع جذب مواد مغذی

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *