پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک از صفر تا صد

پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک

پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک موضوعی است که در این مطلب از سایت پرآور صنعت به آن خواهیم پرداخت.  پرورش مرغ گوشتی در سالن های کوچک میتواند هزینه کمی را به همراه داشته باشد.  با در اختیار داشتن مینی سالن ها می توانید تمامی تجهیزاتی که برای پرورش مرغ نیاز دارید را در فضای کوچک داشته باشید. بعد از فراهم کردن مینی سالن ها خرید جوجه می تواند مرحله بعدی باشد. حال به آسانی هرچه تمام تر می توانید جوجه های مورد نظر را در مینی سالن مورد نظر پرورش دهید. چه شرایطی لازم است تا جوجه های گوشتی مرغ پرورش بیابند؟ پرآور صنعت به تمامی این موارد در سالن های کوچک در این مطلب خواهد پرداخت.

چنانچه دوست دارید پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک را آموزش ببینید توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه مطلب 7 دقیقه به زمان نیاز دارد.

ظرفیت مینی سالن پرورش مرغ

 معمولا می‌توانید ۱۳۰۰ مرغ گوشتی را در مینی سالن ها پرورش دهید. در هنگام تهیه مینی سالن ها توجه کنید مینی سالن ها به ۲ صورت پرورش مرغ گوشتی یا پرورش مرغ تخمگذار تقسیم می‌شوند. بزرگ‌ترین تفاوت این دو سالن کف آنهاست. معمولاً سالن‌های مینی برای پرورش مرغ تخمگذار با شیب همراه هستند تا تخم مرغ از قفس جدا شود. ظرفیت هر مینی سالن با توجه به مشخصات مرغ متغیر خواهد بود.

ظرفیت مینی سالن پرورش مرغ
ظرفیت مینی سالن پرورش مرغ

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین گوشتی

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک

توجه داشته باشید بودن تجهیزات استاندارد در مینی سالن هایی که برای پرورش مرغ گوشتی در نظر گرفته اید می‌تواند بازدهی شما را به طور چشمگیری بالا ببرد. در ادامه به این تجهیزات و امکانات بیشتر اشاره خواهیم کرد.

کانتینر با بدنه عایق

یکی از مهمترین تجهیزات برای پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک استفاده از کانتینر با بدنه عایق و دانسیته بالا است. این کانتینرها معمولاً می توانند شرایطی را فراهم آورند تا شما بتوانید تنظیم محیطی که در آن مرغ گوشتی پرورش می دهید را  به راحتی تنظیم نماید و به حد استاندارد برسانید.

تهویه هوشمند

تهویه هوشمند به شما کمک می کند با توجه به شرایط آب و هوایی تهویه سالن را به حد استاندارد برسانید. تهویه های غیر هوشمند چنین پتانسیلی را ندارند و شما باید برای ورود و خروج هوا سختی های زیادی بکشید.

تصفیه هوا

با توجه به اینکه محل زندگی مرغ ها می تواند با آلودگی هوا همراه باشد و یا هوایی که وارد فضای پرورش آنها می شود آلودگی داشته باشد در نظر گرفتن تهویه هوا می‌تواند ضروری و کارساز باشد.

سیستم گرمایشی و سرمایشی

به طور قطع با توجه به تغییر آب و هوای فصل وجود سیستم گرمایشی و سرمایشی در سالن کوچک مخصوص پرورش مرغ گوشتی می تواند بسیار کارآمد باشد. سیستم گرمایشی از یخ زدگی و سرد شدن مرغ های گوشتی و سیستم سرمایشی از استرس گرمایی در مرغ ها جلوگیری می نماید.

نور

مرغ های گوشتی برای اینکه بتوانند به خوبی رشد خود را پیگیری کنند در روز نیاز به ۱۶ ساعت نور دارند. برای رساندن این میزان نور به مرغ های گوشتی باید بتوانید سالن کوچک پرورش مرغ گوشتی خود را به خوبی مجهز به نور کنید. استفاده از پروژکتور و لامپ در این مواقع با توجه به حجم سالانه می تواند کارساز باشد.

دانخوری و آبخوری

برای رساندن دان و آب به مرغ گوشتی باید سیستم دان و آبخوری داشته باشید. این سیستم از اسراف دان و آب جلوگیری می نماید. با انتخاب قفس مرغ سایت پرآور صنعت دیگر نیازی نیست که شما از دانخوری و آبخوری جداگانه استفاده کنید. آبخوری قفس های سایت پرآور صنعت به‌صورت نیپل و خودکار بوده و با توجه به نوع نیاز جوجه ها تنظیم می شود.

قفس

مهمترین ابزار برای پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک ، قفس است. قفس ها باید با توجه به استانداردهای روز دنیا طراحی شده باشند تا بتوانند نیازهای جوجه مرغ گوشتی را به خوبی فراهم سازند. فضای پاکیزه، مدیریت دان و آب، عدم گسترش بیماری و عدم نیاز به نیروی کار به صورت شبانه‌روزی از مزایای قفس مرغ به شمار می‌رود. با استفاده از قفس میتوانید این مزایا را نصیب خود و کسب و کارتان کنید.

چرا پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک را انتخاب کنیم؟

سالن های کوچک نسبت به سالنهای بزرگ از مزیت های فراوانی برخوردار هستند. یکی از این مزیت ها راه اندازی آسان نسبت به سالن های بزرگتر است. از دیگر مزایای می توان به هزینه حمل و نقل پایین، حمل و نقل آسان و هزینه تمام شده کمتر اشاره نمود.

چرا پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک را انتخاب کنیم؟
چرا پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک را انتخاب کنیم؟

بیشتر بخوانید: پرورش مرغ گوشتی در خانه

مزیت های پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک نسبت به روش سنتی

به طور قطع پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک نسبت به روش سنتی از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. یکی از این موارد  سیستم تهویه در فضای داخلی سالن است. در روش سنتی نمی توانید فضای داخل سالن را به‌خوبی تهویه کرده و استانداردهای موجود را بدست آورید.

 دومین مورد مصرف انرژی بیش از اندازه است. در روش های سنتی برای اینکه بتوانید دما و رطوبت محیط مورد نظر را به خوبی فراهم کنید باید سیستم گرمایش و سرمایش بسیار زیادی را به کار بگیرید. اما با استفاده از مینی سالن پرورش مرغ گوشتی سیستم گرمایشی و سرمایشی با توجه به نوع نیاز طراحی خواهد شد.

مزیت بعدی پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک نسبت به روش سنتی کاهش بیماری است. با توجه به اینکه مینی سالن پرورش مرغ از تردد کمتری برخوردار است بیماری کمتری نیز به سایر پرنده ها سرایت خواهد کرد. با استفاده از این تکنیک می توانید از گسترش بیماری در مرغ های گوشتی جلوگیری نمایید. فضاهای مختلف مینی سالنها به راحتی ضدعفونی می‌شوند و از ورود باکتری و عوامل بیماری زا با آن جلوگیری خواهد شد.

شما برای ما از پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک بنویسید

در این مطلب از سایت پرآورصنعت سعی کردیم شما را با پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک آشنا کنیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه‌ های گفته شده خالی دید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید نکته ای که از چشم ما به دور مانده است را با ما در قسمت نظرات گوشزد کنید. امیدواریم از این مطلب سایت پرآور صنعت به بهترین شکل استفاده کرده باشید و بتوانید پرورش مرغ گوشتی خود را هر چه سریعتر و با هزینه کمتر آغاز نمایید. سایت پرور صنعت آرزوی موفقیت شما در کسب و کار را دارد.

سوالات متداول

ظرفیت مینی سالن پرورش مرغ چقدر است؟

ظرفیت هر مینی سالن با توجه به ابعاد مرغ متغیر خواهد بود. اما به طور میانگین 1300 مرغ گوشتی در آن جا می شود

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک چیست؟

کانتینر با بدنه عایق تهویه هوشمند سیستم گرمایشی و سرمایشی دانخوری و آبخوری قفس

چرا پرورش مرغ گوشتی در سالن کوچک را انتخاب کنیم؟

هزینه حمل و نقل پایین، حمل و نقل آسان و هزینه تمام شده کمتر

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *