پرورش مرغ تخم گذار صنعتی

پرورش مرغ تخم گذار صنعتی

اگر بخواهیم 3 ماده غذایی پر مصرف در سبد غذایی ایرانیان را معرفی کنیم، قطعا یکی از آنها مرغ است. گوشت مرغ و تخم مرغ یکی از پر مصرف ترین محصولات در سبد غذایی مردم هستند. به خصوص در کشور ما که مردم هیچ چیزی را مانند مرغ مصرف نمی کنند. پرورش مرغ نیز به خاطر اینکه گوشت و تخم مرغ بازار بسیار خوبی دارد، طرفدارن بسیار زیادی پیدا کرده است. کسب و کاری که در بین مردم طرفداران زیادی داشته باشد و خریدار در بین آن ها زیاد باشد قطعا شروع آن می تواند سودآور باشد. پرورش مرغ تخم گذار صنعتی یکی از زیر مجموعه های پرورش مرغ است که می توانید بدون استرس و دلهره آن را انجام دهید.

اما بهتر است که برای پرورش مرغ تخم گذار صنعتی، ابتدا اطلاعات لازم در خصوص آن را به دست بیاورید. تحقیقات شما برای هر کاری باید کامل باشد. به خصوص اینکه بحث شروع یک کسب و کار تازه آن هم در حوزه پرورش پرندگان باشد. به راستی در مورد پرورش مرغ تخم گذار صنعتی چه می دانید؟ در این مطلب از وبسایت پرآور صنعت قصد داریم در این مورد بیشتر با شما صحبت کنیم. هر آنچه را که لازم است در این مطلب به شما ارائه خواهیم کرد. پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

آشنایی با کسب و کار پرورش مرغ تخم گذار

خرید مرغ تخم گذار و پرورش ان می تواند سود کلانی را برای شما به همراه داشته باشد. ابتدا باید مرغ مخصوصی را که برای شروع کسب و کار پرورش مرغ تخم گذار صنعتی خریداری کنید، بشناسید. این مرغ هایی که در مرغداری ها برای تخم گذاری انتخاب می شوند بیشتر مرغ لگهورن می باشد. این مرغ ها معروف ترین برند مرغ های تخم گذار هستند. در مقایسه با مرغ های گوشتی، وزن این مرغ ها بسیار کمتر است اما استعدادی که در تخم گذاری دارند بسیار بالا است.

معمولا مرغ های تخم گذار ائم از مرغ لگهورن، دارای بدنی کشیده و گردنی باریک و بلند دارند. پاهای این پرندگان بسیار ظریف و نازک است. این مرغ ها دارای تاج و ریش قرمز رنگ نیز می باشد. با این خصوصیات دیگر نباید در زمان خرید مرغ تخم گذار، اشتباه کنید. این پرندگان را اگر برای پرورش مرغ تخم گذار صنعتی خریداری کنید می توانند در یک دوره تولید بیشتر از 250 عدد تخم مرغ تولید کنند. پرورش مرغ را هوشمند آغاز کنید.

طول دوره پرورش مرغ تخم گذار چقدر است؟

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که در مورد پرورش مرغ تخم گذار صنعتی وجود دارد، مربوط به طول دوره پرورش این پرندگان است. برای اینکه جوجه ها تبدیل به یک مرغ تخم گذار بالغ شوند باید یک بازه زمانی  حدودا 20 هفته ای را در نظر بگیرید. یعنی به عبارتی حدود 5 ماه زمان خواهد بود تا بتوانید پرورش مرغ تخم گذار را آغاز کنید. البته این امکان وجود دارد که مرغ های تخمگذار بر اساس نوع نژادی که دارند طول دوره ان ها از 18 هفته تا 22 هفته نیز باشد.

پرورش مرغ تخم گذار صنعتی
پرورش مرغ تخم گذار صنعتی

حتما بخوانید: پرورش مرغ محلی + [ اطلاعات مهم ]

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ تخم گذار صنعتی

برای اینکه بتوانید کسب و کار پر سود پرورش مرغ تخم گذار صنعتی را آغاز کنید، حتما باید یک سری تجهیزات و امکانات را فراهم کنید. فراهم کردن تجهیزات جزو واجب ترین کار هایی است که در این مسیر پیش روی خود دارد. در زمان پرورش مرغ تخم گذار صنعتی شما به تجهیزا چندان زیادی نیاز نخواهید داشت چرا که می توانید با استفاده از تهیه قفس های مخصوص نگهداری مرغ، کار پرورش مرغ تخم گذار صنعتی را آغاز کنید.

این کار بر خلاف پرورش مرغ به صورت سنتی نیاز به تجهیزات چندانی ندارد. در پرورش مرغ تخم گذار سنتی شما باید به صورت مجزا، ابتدا یک کفپوش مناسب برای محیط خود تهیه کنید و سپس به دنبال تهیه آبخوری و دانخوری باشید. این کار علاوه بر صرف زمان زیاد، هزینه زیادی نیز برایتان خواهد داشت و انرژی فراوانی را نیز از شما خواهد گرفت. شما می توانید با خرید قفس مخصوص نگهداری مرغ، پرورش مرغ تخم گذار صنعتی را به صورت اصولی و به راحت ترین شکل ممکن تجربه کنید. پس نگرانی چندان برای خرید تجهیزات به جهت شروع پرورش مرغ تخم گذار صنعتی نداشته باشید.

هزینه خوراک روزانه مرغ تخم گذار صنعتی

هزینه ها همواره جزو مهم ترین فاکتور ها در زمان اغاز یک کسب و کار بوده اند. شما نیز بهتر است قبل از آغاز پرورش مرغ تخم گذار صنعتی، ابتدا هزینه خوراک روزانه مرغ های تخم گذار را در نظر بگیرید. به راستی هزینه روزانه یک مرغ تخم گذار چقدر خواهد بود؟ در ادامه فهرست دقیقی از هزینه خوراک روزانه مرغ تخم گذار صنعتی برایتان ارائه خواهیم کرد تا شما بدانید سود حاصل از فروش هر تخم مرغ چقدر است.

میانگین هزینه تولید هر یک عدد تخم مرغ : 250 تومان

میانگین قیمت فروش تخم مرغ در مزرعه: 450 تومان

قیمت فروش تخم مرغ به صورت مستقیم: 1500 تومان

میزان تولید پرورش با هزار مرغ : 650 عدد حدودا

درآمد حاصل از فروش تخم مرغ به توزیع کنندگان: 260 هزار تومان به ازای هر روز

درآمد حاصل از فروش تخم مرغ به مصرف کنندگان به صورت مستقیم: 975 هزار تومان به ازای هر روز

سود حاصل از فروش تخم مرغ به توزیع کنندگان : 97500 تومان به ازای هر روز

سود حاصل از فروش تخم مرغ به مصرف کنندگان به صورت مستقیم: 809500 تومان به ازای هر روز

پرورش مرغ تخم گذار صنعتی
پرورش مرغ تخم گذار صنعتی

خرید قفس برای پرورش مرغ تخم گذار صنعتی

همانطور که مطالعه کردید، دانستید که پرورش مرغ تخم گذار صنعتی می تواند تا چه حد برایتان سود آور باشد. اما مسئله مهم دیگری که وجود دارد، محل نگهداری این پرندگان است. شما باید برای بیشترین بازدهی، مناسب ترین بستر را برای مرغ های تخم گذار فراهم کنید. خرید قفس می تواند بهترین راه برای تهیه مناسب ترین بستر باشد. قفس مخصوص مرغ تخم گذار تمامی فاکتور های یک اقامتگاه استاندارد را دارا می باشد. اگر از مرغ ها در محیط های باز نگهداری کنید باید محل زندگی آنها را مرتب تمیز کنید تا هیچ بیماری در بین آن ها شایع نشود.

در حالی که قفس های مخصوص نگهداری مرغ دارای سینی تخلیه هستند و شما می توانید بدون کوچکترین زحمتی، فضولات مرغ ها را از محل زندگی آن ها پاک کنید. خرید قفس برای پرورش مرغ تخم گذار صنعتی  باعث می شود مرغ های تخم گذار از خطر حمله حیوانات نیز در امان بمانند و در یک محیط امن زندگی کنند. علاوه بر این خرید قفس باعث می شود تخم مرغ ها بدون کوچکترین آسیبی به یک محیط امن برسند. افرادی که پرورش مرغ تخم گذار صنعتی  را انتخاب می کنند، بیشتر سودشان حاصل از فروش تخم مرغ است به همین خاطر خرید قفس می تواند در افزایش درآمد شما تاثیر گذار باشد. شما می توانید برای خرید قفس مرغ ، از وب سایت پرآور صنعت کمک بگیرید. وب سایت پرآور صنعت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قفسهای مخصوص نگهداری مرغ تخم گذار است.

نتیجه گیری

شروع یک کسب و کار همواره با هزار مسئله مطرح است. در پرورش مرغ تخم گذار صنعتی نیز این مسئله مطرح می شود. اما همان طور که در این مطلب مشاهده کردید، پرورش مرغ تخم گذار صنعتی می تواند کسب و کاری پر سود برای شما باشد. به شرط اینکه راه کار های مناسبی را برای شروع این کسب و کار اتخاذ کنید. بدون شک شروع این کار یک درآمد بالا برای شما ایجاد خواهد کرد. به شرط اینکه شما به جای پرورش مرغ به صورت سنتی، پرورش مرغ تخم گذار صنعتی را انتخاب کنید.

ایا تا به حال تجربه پرورش مرغ تخم گذار صنعتی را در زندگی داشته اید؟ خوشحال میشویم اگر در انتهای این مطلب، دیدگاه ها و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. هم چنین اگر سوالی نیز در این خصوص در ذهن خود دارید به شما توصیه می کنیم که در پایان این مطلب، سوالات خود را برای ما بنویسید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و موثر واقع شده باشد.

سوالات متداول

طول دوره پرورش مرغ تخم گذار چقدر است؟

حدود 20 هفته

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ تخم گذار صنعتی را نام ببرید؟

دانخوری آبخوری قفس سیستم گرمایشی سیستم سرمایشی

چرا قفس را برای پرورش مرغ تخم گذار صنعتی انتخاب کنیم؟

مدیریت زاحت تر و بالابردن راندمان کاری

طاعتی
دیدگاه کاربران
۶ دیدگاه
  • طلعت 24 فروردین 1402 / 1:02 ب.ظ

    سلام من پرورش مرغ سنتی رو داشتم وسوالم اینه که ۲۰ هفته من باید هزینه کنم حدود ۴ یا ۵ ماه تا مرغ تخمگذار بازده داشته باشه خوب خیلی ضرر میکنم بودم نیست مثلاً نمیشه یک ماه کمتر یا مرغ ۴ تا ۵ ماهه بگیریم که آماده تخمگذاری باشه

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 7:21 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، میتونید مرغ بالغ و آماده تخمگذاری خریداری کنید

  • حمیدرضا ربیعی 26 فروردین 1402 / 0:40 ق.ظ

    سلام برای ۱۰۰۰ تا مرغ چقدرجا نیازهست ومقدارقفسه وکل هزینه برای این تعداد چقدراست لطفا راهنمایی کنید

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 7:16 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، جهت مشاوره رایگان لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید

  • محمد 19 اردیبهشت 1402 / 3:03 ب.ظ

    سلام و درود من تو روستا می‌خوام این کارو انجام بدم جا و مکان برانعدادحداقل ۵۰۰تا هست براقفس و نیمچه چطوری تهیه کنم اهل نیشابورم .

    • مدیریت سایت 20 خرداد 1402 / 7:01 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، در این خصوص با کارشناسان ما در ارتباط باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *