پرورش قرقاول مولد + [ از ۰ تا ۱۰۰ ]

پرورش قرقاول مولد

قرقاول جز پرندگانی است که گوشت بسیار لذیذ و خوشمزه ای دارد. گوشت این پرنده می تواند تمامی احتیاجات مورد نیاز بدن انسان جهت فعالیت های مختلف و رشد را با بهترین کیفیت در اختیار شما بگذارد. شما می توانید در مورد پروتئین، کلسیم، ویتامین و فسفر را مشاهده کنید. چربی کمتر، کمک به قوای جنسی، کاهش بیماری های قلبی، کمک به حافظه از مزایایی است که شما می‌توانید با استفاده از گوشت قرقاول از آنها بهره مند شوید. با توجه به فواید زیادی که گوشت قرار دارد پرورش این پرنده روز به روز افزایش می یابد. شما  برای اینکه بتوانید از گوشت این پرنده استفاده کنید باید پرورش قرقاول مولد را در دستور کار قرار دهید. پرورش قرقاول به شما کمک میکند که بتوانید گوشت قرقاول و تخم قرقاول را به بازار عرضه کنید و از این طریق و درآمدزایی برسید.

چنانچه جز علاقه مندان به فعالیت در این زمینه هستید و دوست دارید صفر تا صد پرورش قرقاول مولد را فرا بگیرید. این مطلب از سایت پرآور صنعت را مورد مطالعه قرار دهید. در این مطلب به طور کامل به شما خواهیم گفت که چگونه پرورش این پرنده بی‌نظیر را انجام دهید و از چه طریق به سوددهی برسیم. مطالعه این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

در پرورش قرقاول مولد چه نکاتی باید مورد اهمیت قرار گیرد؟

در پرورش قرقاول باید نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهید. از جمله نکات دمای سالن پرورش، رطوبت و تهویه، میزان نور مورد نیاز و تجهیزات مورد نظر جهت پرورش بهتر اشاره کرد. در ادامه مطلب هر یک از موارد گفته شده را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم تا شما در هنگام پرورش قرقاول مولد به مشکل نخورید. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

روش های پرورش قرقاول مولد

برای اینکه بتوانید پرورش قرقاول مولد را انجام دهید ابتدا باید روشی که دوست دارید با استفاده از آن به سوددهی برسید را مشخص کنید. برای رسیدن به سود دهی در پرورش قرقاول مولد ماسه را پیش رو خواهید داشت. استفاده از تخم  نطفه دار و دستگاه جوجه کشی، استفاده از جوجه های یک یا چند روزه قرقاول، استفاده از قرقاول های بالغ و یا جوان جز سه روشی هستند که می توانید با استفاده از آن پرورش قرقاول مولد را انجام دهید. در ادامه مطلب هر یک از روش های گفته شده را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید با استفاده از یکی از این روش ها به کار خود را استارت بزنید.

استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی

یکی از روشهای پرورش قرقاول مولد استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی است. در این روش از پرورش قرقاول موبایل با بالاترین میزان سود را نصیب خود می کنید. اما ریسک بالایی را نیز برای شروع این روش باید بپذیرید. در این روش می توانید تخم نطفه دار قرقاول را از معتبرترین مراکزی که در بازار وجود دارد تهیه کنید. کنار تهیه تخم نطفه دار قرقاول باید دستگاه جوجه کشی را نیز تهیه نمایید.

بعد از تهیه این دو محصول تخم های نطفه دار را با توجه به استانداردهای موجود در درون دستگاه جوجه کشی قرار می دهید.  بعد از گذشت دوره جوجه کشی می توانید جوجه های قرقاول را از تخم نطفه دار به دست بیاورید. در این مرحله می توانید با فروش جوجه قرقاول به سودآوری کلانی دست پیدا کنید.

استفاده از جوجه یک یا چند روزه

این روش نسبت به روش قبلی از سود دهی کمتری برخوردار است اما شما را درگیر خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی نخواهد کرد. کرد همچنین با این روش شما قدم نزدیکتری را برای رسیدن به سودآوری برمیدارید. توجه داشته باشید هر کدام از مراحل گفته شده می تواند سختی خاص خود را داشته باشد.

استفاده از قرقاول های جوان و بالغ

آخرین روشی که می توانید با با استفاده از آن قرارداد مولد را پرورش دهید استفاده از قرقاول های جوان و بالغ است. قرقاول های جوان و بالغ معمولاً نزدیکترین قدم شما برای پرورش قرقاول های مولد است. در این روش شما در کمترین بازه زمانی به سوددهی خواهید رسید. با استفاده از قرقاول های بالغ می توانید جوجه کشی و تخم نطفه دار به دست آورید و از این طریق نیز به سوددهی دست پیدا نمایید.

پرورش قرقاول مولد
پرورش قرقاول مولد

میزان رطوبت در پرورش قرقاول

یکی از نکات بسیار مهم در پرورش قرقاول مولد فراهم آوردن میزان رطوبت مورد نیاز برای این پرنده است. میزان رطوبت در محیط پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا میزان رطوبت بالا می تواند مشکلات عدیده‌ای را برای پرنده به وجود آورد. از جمله این مشکلات می توان به مشکلات تنفسی، بیماری های پوستی و عدم رشد اشاره کرد. همچنین میزان رطوبت پایین می تواند موجب گرفتگی مجرای تنفسی قرقاول ها شود.

میزان رطوبت در جوجه قرقاول ها ۶۰ درصد و بالاترین میزان آن ۸۰ درصد است. شما برای قرقاول های مولد شما باید رطوبت را بالاتر از ۵۰ درصد و کمتر از ۵۵ درصد در نظر بگیرید. به اعداد گفته شده به خوبی توجه کنید زیرا استاندارد ترین میزان رطوبت برای قرقاول ها به شمار می رود.

دمای سالن پرورش قرقاول مولد

بعد از میزان رطوبت دومین عاملی که می تواند تاثیر به سزایی در پرورش قرقاول مولد داشته باشد، دمای سالن است.  قرقاول ها جزو پرندگانی هستند که به راحتی می‌توانند دمای بدن خود را تنظیم کنند. اما دمای محیط نیز می تواند تاثیر بسزایی در میزان رشد آنها داشته باشد. دمایی که در این پرنده در آن پرورش می یابند  نباید از حالت عادی بالاتر برود و موجب کاهش اشتها در پرنده قرقاول شود.  لازم به ذکر است قرقاول ها بیشترین انرژی که از مصرف غذا خوردن به دست می آورند را در گرم کردن بدن خود و ثابت نگه داشتن دمای آن مصرف می کنند.

برای تنظیم دمای سالن پرورش قرقاول مولد باید به آنها توجه کنید.  سن قرقاول مهمترین رکن در نظر گرفتن دعوای محیطی مناسب برای رشد آن است. برای تنظیم دمای محیط مورد نظر در هفته اول دما را بین ۳۳ تا ۳۵ درجه سانتیگراد قرار دهید. بعد از گذشت هفته اول هر هفته محیط را دو درجه کاهش می دهید. این کار را تا زمانی انجام میدهید که دمای محیط ۲۵ درجه سانتیگراد برسد. برای تنظیم دمای محیط می توانید در فصل تابستان از وسایل سرمایشی و در فصل زمستان از وسایل گرمایشی استفاده نمایید.

تهویه هوا

همانقدر که انسانها برای رشد نیاز به هوای تازه دارند قرقاول های مولد نیز برای پیگیری رشد خود نیاز دارند تا از بهترین هوا استفاده کنند. میزان هوای تازه تاثیر مستقیمی بر سلامت و رشد قرقاول ها خواهد داشت از این رو تهویه هوا می تواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. وظیفه تهویه هوا خارج کردن هوای آلوده و ورود اکسیژن تازه برای پرورش است. از دیگر وظایف که تهویه هوا بر عهده دارد تنظیم دمای درون سالن می باشد. تهویه هوا می تواند جریان هوای مناسبی در سالن ایجاد کند و موجب تعادل دما شود.

نور مورد نیاز برای پرورش قرقاول مولد

نکته بعدی از پرورش قرقاول مولد که به بررسی آن خواهیم پرداخت نور مناسب است. بسیاری از افراد نور را در این مواقع دست‌کم می گیرند. اما نور یکی از مهمترین عواملی  است که در زمینه پرورش قرقاول، پرورش بلدرچین ، پرورش مرغ و یا پرورش سایر پرندگان باید آن را جدی گرفت. تاثیر مستقیمی بر میزان رشد پرنده ها داشته و تخم گذاری آنها را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد. نور طبیعی سالن های پرورش قرقاول توسط خورشید تامین می شود و شما باید نور مصنوعی را توسط لامپ ها  تامین نمایید.

داشتن یک برنامه نوردهی مناسب می‌تواند شما را در تغذیه قرقاولها نیز کمک کند. این کار هزینه های تغذیه قرقاول را  کاهش می دهد. میزان نور مورد نیاز برای قرقاول ها در طول شبانه روز ۱۶ ساعت و میزان خاموشی برای آنها ۸ ساعت است.

تغذیه قرقاول های مولد

از دیگر نکات مهمی که در پرورش قرقاول مولد باید بیشتر از سایر گزینه ها پرداخت، تغذیه قرقاول مولد است. برای اینکه بتوانید بهترین بازخورد و رشد را در پرورش قرقاول های مولد در اختیار داشته باشید باید به جیره غذایی آنها توجه ویژه‌ای کنید. تغذیه با میزان رشد قرقاول ها رابطه مستقیم دارد. هرچقدر تغذیه استانداردهای روز دنیا نزدیک تر باشد و نیاز های مورد نیاز نظر بدن قرقاول های مولد را تامین کند شما محصولات باکیفیت تر و رشد مناسب تری را در قرقاول ها مشاهده خواهید کرد. برای آشنایی با غذای قرقاول می‌توانید به مطلب غذای قرقاول مراجعه کنید. به طور کامل غذای قرقاول را مورد بررسی قرار داده ایم.

پرورش قرقاول مولد
پرورش قرقاول مولد

آیا پرورش قرقاول سودده است؟

یکی از سوالاتی که در ذهن مخاطب ایجاد می گردد سودده بودن پرورش قرقاول است. با توجه به اینکه گوشت و تخم قرقاول روز به روز از متقاضیان بیشتری برخوردار می باشد. پرورش قرقاول نیز می تواند سود دهی بالایی را با خود به همراه داشته باشد. شما باید بهترین بازاریابان و مدیران فروش را برای ارائه محصولات خود در نظر بگیرید تا علاوه بر پرورش در بخش فروش نیز قدرت کافی را برای ارائه محصولات خود داشته باشید. با قفس قرقاول بازدهی شما چندین برابر خواهد شد.

نکات کلیدی برای موفقیت در پرورش قرقاول مولد

برای اینکه در پرورش قرقاول مولد به موفقیت برسید باید نکاتی را رعایت کنید. از نکات کلیدی برای موفقیت در پرورش قرقاول مولد به موارد زیر اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کسب دانش و مشاوره

قبل از شروع کار و پرورش ، اطلاعات خود را در مورد پرورش قرقاول مولد بالا ببرید. مطالعه‌ کتاب ‌هایی که در مورد قرقاول هستند، خواندن مقالات مختلف، شرکت در دوره‌های آموزشی و مشاوره با افراد باتجربه می‌تواند درصد خطای شما را در این زمینه به پایین ترین میزان خود برساند و درصد موفقیت شما را افزایش دهد.

بازاریابی و فروش

برای اینکه در پرورش قرقاول مولد به سودآوری برسید مسئبه بازاریابی و فروش را جدی بگیرید. برای فروش محصولات باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.  با رستوران ‌ها، هتل ‌ها و فروشگاه‌ های مواد غذایی در تماس باشید و محصولات خود را از این طریق به فروش برسانید. عرضه محصولات به صورت مستقیم را فراموش نکنید. می توانید از طریق سایت های واسط و یا سایت اختصاصی خود گوشت و تخم قرقاول را عرضه نمایید.

مدیریت صحیح و برنامه ‌ریزی دقیق

برای رسیدن به موفقیت در پرورش قرقاول مولد و یا هر کسب و کار دیگر نیاز به برنامه ‌ریزی دقیق و مدیریت صحیح ضروری است. باید برای رسیدن به موفقیت استراتژی داشته باشید. نظم و باور ذهنی را به موارد گفته شده اضافه کنید.

صبر و پشتکار

پرورش قرقاول مولد زمانی به سرانجام خواهد رسید که صبر و پشتکار را ضمیمه مدیریت و بازاریابی کنید.  به این نکته نیز توجه کنید که توقع سود فوری و یک شبه نداشته باشید. با تلاش و تعهد به کارتان ادامه دهید تا به مرور زمان به نتایج مطلوب برسید.

مزایای پرورش قرقاول مولد برای جامعه

پرورش قرقاول مولد علاوه بر سودآوری برای فرد، می‌تواند مزایای دیگری نیز برای جامعه داشته باشد. اشتغال ‌زایی و رونق اقتصادی، تامین گوشت و تخم مرغ ارگانیک، تجربه ‌ای لذت‌ بخش و آموزنده از جمله مزایای پرورش قرقاول مولد برای جامعه به شمار می رود. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

اشتغال ‌زایی و رونق اقتصادی

این کار می‌تواند به ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در مناطق روستایی و رونق اقتصادی کمک کند. با انتخاب و پرورش قرقاول مولد می توانید به اشتغال زایی و رونق اقتصادی کشور کمک کنید.

تامین گوشت و تخم ارگانیک

گوشت و تخم قرقاول به دلیل مزایای بسیاری که دارد مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. چنانچه در پرورش قرقاول مولد از هورمون ‌ها و آنتی‌بیوتیک ‌ها استفاده نشود به عنوان یک محصول ارگانیک و سالم شناخته می تواند با قیمت بالاتری ارائه شود. برای تامین گوشت و تخم قرقاول در جامعه و افزایش سلامت می توانید قرقاول های ارگانیک تولید کنید.

تجربه ‌ای لذت ‌بخش

پرورش قرقاول مولد می‌تواند تجربه‌ای لذت ‌بخش برای پرورش دهنده باشد. مشاهده‌ مراحل رشد و تکثیر این پرندگان در کنار سوددهی می تواند بسیار لذت بخش باشد. به نظر شما پرورش قرقاول مولد برای جامعه چه مزایایی دارد؟ نظر خود را برای ما کامنت کنید.

شما برای ما از پرورش قرقاول مولد بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با پرورش قرقاول مولد به طور کامل آشنا کنیم. اگر شما تجربه متفاوتی را در این زمینه دارید و تجربیات شما در پیشرفت و سودآوری مخاطبین سایت پرآور صنعت مثمر ثمر است. شما می توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود را در اختیار مخاطبین سایت پرآور صنعت قرار دهید. هرجایی از این طریق می توانید سوالاتی که در این زمینه برای شما پیش آمده است را با پشتیبانی سایت پرآور صنعت در میان بگذارید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهد.

سوالات متداول

در پرورش قرقاول مولد چه نکاتی باید مورد اهمیت قرار گیرد؟

دمای سالن پرورش، رطوبت و تهویه، میزان نور مورد نیاز و تجهیزات

میزان رطوبت در پرورش قرقاول مولد چقدر است؟

میزان رطوبت در جوجه قرقاول ها ۶۰ درصد و بالاترین میزان آن ۸۰ درصد است. شما برای قرقاول های مولد شما باید رطوبت را بالاتر از ۵۰ درصد و کمتر از ۵۵ درصد در نظر بگیرید.

نور مورد نیاز برای پرورش قرقاول مولد چقدر است؟

میزان نور مورد نیاز برای قرقاول ها در طول شبانه روز ۱۶ ساعت و میزان خاموشی برای آنها ۸ ساعت است.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *