پرورش بوقلمون گوشتی + [ با تکنیک های طلایی ]

پرورش بوقلمون گوشتی

یکی از روش های که می تواند با سرمایه گذاری اندک سود فراوانی را عاید شما کند، پرورش بوقلمون گوشتی است. پرورش بوقلمون گوشتی نسبت به تخمگذار سوددهی بیشتری خواهد داشت زیررا گوشت بوقلمون در بازار خواهان و طرفداران بیشتری نسبت به تخم آن دارد. طعم و قیمت گوشت بوقلمون پرورش‌دهندگان زیادی را ترغیب کرده است تا پرورش این پرنده دست بزنند.

برای اینکه بتوانید پرورش بوقلمون گوشتی را به بهترین شکل انجام دهید نیازمند اطلاعات لازم، تجهیزات، مکان مورد نیاز و بسیاری از موارد دیگر هستید. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک شما آمده ایم تا بتوانید صفر تا صد پرورش بوقلمون از نوع گوشتی را آموزش ببینید و با خیالی راحت اقدام به شروع این کسب و کار نمایید. چنانچه جز علاقمندان به شروع این کسب و کار هستید تا انتهای مطلب پرآور صنعت را همراهی کنید. مطالعه این مطلب به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

چرا پرورش بوقلمون گوشتی را انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین موارد در انتخاب پرورش بوقلمون گوشتی سرمایه اندک است. شما با سرمایه های کم می توانید این کار را آغاز کنید و کم کم کار خود را گسترش دهید. عامل دوم که می تواند شما را ترغیب پرورش بوقلمون گوشتی کند، وجود منابع بسیار غنی چون پروتئین و انواع ویتامین ها در گوشت بوقلمون است. معمولا افرادی که در پی گوشت پرندگان هستند به سراغ گوشت بوقلمون می روند.

گوشت بوقلمون می تواند برای کسانی که کاهش وزن را تجربه کنند بسیار مفید باشد. گوشت این پرنده سرشار از پروتئین و بدون چربی است. بالا بردن سیستم ایمنی بدن در برابر سرطان، کلسترول کمتر نسبت به گوشت سایر پرندگان و دام ها، بهبود روحیه انسان و تقویت سیستم ایمنی از دیگر مزیت های گوشت بوقلمون است که میتواند انسان را ترغیب به پرورش آن کند.

نزدیک بودن قیمت گوشت بوقلمون به گوشت مرغ می تواند هر کسی را ترغیب به استفاده از آن کند. بسیاری از مردم به دلیل نزدیک بودن قیمت این دو گزینه نسبت به هم گوشت بوقلمون را برای مصارف روزانه خود انتخاب می کنند. از این رو روز به روز متقاضیان نسبت به گوشت بوقلمون بالاتر می رود. متقاضی بیشتر سود دهی بالاتر و فروش حداکثری را در بر خواهد داشت.

چرا پرورش بوقلمون گوشتی را انتخاب کنیم؟
چرا پرورش بوقلمون گوشتی را انتخاب کنیم؟

بیشتر بخوانید: آموزش کامل پرورش بوقلمون + [ از ۰ تا ۱۰۰ ]

دوره پرورش بوقلمون چقدر به طول خواهد انجامید؟

دوره پرورش بوقلمون گوشتی برای رسیدن به وزن ایده آل، به نژاد بوقلمون و تصمیم پرورش دهنده بستگی دارد. پرورش دهنده تشخیص می‌دهد که بوقلمون را در چه وزنی به بازار ارائه کند. بوقلمون هایی که رشد سریع دارند معمولاً بین ۱۶ تا ۲۲ هفته آماده عرضه به بازار می شوند. چنانچه که دوست دارید بوقلمون به رشد کامل برسد باید ۳۰ هفته صبر نمایید.

موارد ضروری در پرورش بوقلمون گوشتی

کسانی که بوقلمون گوشتی را پرورش میدهند باید شرایط مناسب رشد آن را نیز فراهم سازند در ادامه مطلب به تمامی مواردی که شما برای یک پرورش پرسود نیاز دارید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مکان مناسب برای پرورش

اولین نکته که در پرورش بوقلمون گوشتی باید آن را فراهم سازید مکان مناسب برای رشد این پرنده است. مکانی که برای پرورش این پرنده در نظر میگیرید باید دور از شهر و هرگونه رفت آمدی باشد. با بالا رفتن میزان رفت و آمد در محل پرورش راندمان کاری شما کاهش خواهد یافت. سالن پرورش بوقلمون گوشتی سر پوشیده بوده و باید از امکاناتی چون گاز، آب و برق برخوردار باشد.

مکان مناسب برای پرورش بوقلمون گوشتی
مکان مناسب برای پرورش بوقلمون گوشتی

بیشتر بخوانید: خواص گوشت بوقلمون

تجهیزات مهمترین عامل در پرورش بوقلمون گوشتی

مهمترین عامل در پرورش بوقلمون گوشتی تجهیزات است. به هیچ عنوان بدون تجهیزات و یا تجهیزات ناقص نمی‌توانید راندمان کاری بالایی را در پرورش این پرنده تجربه نمایید. برای اینکه بتواند شرایطی را فراهم کنید که این پرنده به بهترین شکل رشد خود را ادامه دهد باید تجهیزات مورد نظر برای آن را فراهم سازید.

بعد از این که مکان مناسب برای پرورش بوقلمون گوشتی را در نظر گرفتید می توانید آن را ضدعفونی کرده و بعد از ۷۲ ساعت تجهیزاتی مانند قفس، دستگاه جوجه کشی، آبخوری و دانخوری و سیستم گرمایشی و سرمایشی را در آن تعبیه کنید.

روش پرورش

در این مرحله باید روش پرورش خود را انتخاب کنید. چنانچه دوست دارید با استفاده از تخم نطفه دار به پرورش بوقلمون گوشتی بپردازید، توجه داشته باشید تخمهای نطفه دار از سلامت بالایی برخوردار باشند. اگر قصد دارید پرورش این پرنده را با استفاده از خرید جوجه یک یا چند روزه و بوقلمون بالغ انجام دهید، توصیه ما این است که قبل از خرید گله پرورش داده شده بوقلمون را مورد بررسی قرار دهید و از سلامت آن اطمینان حاصل فرمایید. با استفاده از این روش می توانید پرورش بوقلمون گوشتی را آغاز کنید. در ادامه مطلب هر یک از روش‌های گفته شده را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استفاده از تخم نطفه دار

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید پرورش بوقلمون گوشتی را انجام دهید تا سوددهی فراوانی نصیب شما شود، استفاده از تخم نطفه‌دار است. از آنجایی که این روش چالش‌های مختلفی را با خود در پی خواهد داشت و بازه زمانی بسیار زیادی را از شما خواهد گرفت در پرورش بوقلمون گوشتی توصیه نخواهد شد.  در کنار  تهیه تخم نطفه‌دار شما باید خرید دستگاه جوجه کشی را نیز انجام دهید تا بتوانید با استفاده از آن تخم‌های نطفه‌دار را به جوجه بوقلمون تبدیل نمایید.

  به این نکته نیز توجه داشته باشید که درست است این روش زمان و هزینه زیادی را برای شما در بر خواهد داشت اما جز پرسودترین روش‌ها در پرورش بوقلمون گوشتی به شمار می‌رود که شما می‌توانید با استفاده از آن بالاترین میزان سوددهی را تجربه کنید.

از چالش‌های این روش می‌توان به خراب بودن تخم نطفه‌دار، اختلال در دوره جوجه کشی، زمان بسیار زیاد برای رسیدن به سود و هزینه بالا اشاره کرد. البته شما می‌توانید برای داشتن سوددهی بیشتر این روش را نیز انتخاب کنید.

خرید جوجه یک یا چند روزه

بهترین و متداول‌ترین روشی که می‌توانید با استفاده از آن پرورش بوقلمون گوشتی را انجام دهید خرید جوجه یک یا چند روز است.  با استفاده از این روش از خرابی تخم‌های نطفه‌دار با دستگاه‌های جوجه کشی در امان خواهید بود و در نزدیک‌ترین بازه زمانی می‌توانید کسب و کار خود را آغاز کنید. از آنجایی که این روش جز پرطرفدارترین روش‌هاست جز پرسودترین و مطمئن‌ترین روش‌ها نیز به شمار می‌رود.

اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که این روش می‌توان نسبت به روش قبلی سوددهی کمتری را نیز نصیب شما کند. سوددهی کمتر می‌تواند در برابر اطمینان بیشتر در موفقیت کسب و کار اولویت دوم باشد. این شما هستید که با توجه نوع کسب و کار یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب می‌کنید. با ما همراه باشید تا روش سوم را نیز به شما بگوییم.

استفاده از بوقلمون بالغ

نزدیک‌ترین روش برای رسیدن به سود در پرورش بوقلمون گوشتی استفاده از بوقلمون‌های بالغ است. استفاده از بوقلمون‌های بالغ می‌توانید در بازه زمانی بسیار کوتاهی به سودآوری برسید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که سودآوری این روش نسبت به دو روش دیگر کمتر خواهد بود هزینه‌های کمتری را نیز برای شما در بر خواهد داشت.

شما می‌توانید با ارائه گوشت بوقلمون با برند دلخواه در این زمینه به سودآوری دست پیدا کنید. به این نکته توجه کنید که کسانی از بوقلمون بالغ استفاده می‌کنند که بتوانند به بهترین شکل بازاریابی نیز انجام دهند .

تمامی روش‌های موجود برای پرورش بوقلمون گوشتی را مورد بررسی قرار دادیم. حال شما هستید که با توجه به هزینه و متراژ زمینی که در اختیار دارید می‌توانید یکی از روش‌های گفته شده را انتخاب کنید. به نظر شما کدام یک از روش‌های گفته شده می‌تواند سودآوری بیشتر و راحتی بهتری را در بر داشته باشد؟ شما می‌توانید نظرات خود در این باره را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین در میان بگذارید.

نکات مهم در هنگام خرید جوجه چند روزه بوقلمون

یکی از روشهایی که می توانید با استفاده از آن پرورش بوقلمون گوشتی را انجام دهید خرید جوجه یک یا چند روزه بوقلمون است. چنانچه تصمیم دارید با خرید جوجه بوقلمون پرورش بوقلمون گوشتی را آغاز کنید شما را به مطالعه این قسمت از مطلب سایت پرآور صنعت دعوت میکنیم.

شما در این قسمت به طور کامل متوجه خواهید شد که در هنگام خرید جوجه چند روزه بوقلمون باید به چه نکاتی توجه کنید. نکاتی که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد جزء مواردی است که می تواند بر درآمد و سود دهی این کسب و کار تاثیر گذار باشد و یا به نوبه دیگر راندمان کاری شما را به طور چشمگیری کاهش دهد.

خرید حضوری

اولین نکته ای که در هنگام خرید جوجه چند روزه بوقلمون باید به آن توجه کنید خرید حضوری و غیر آنلاین است. برخی از افراد به دلیل دور بودن مراکز معتبر ارائه دهنده جوجه بوقلمون ها را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند که این امر می‌تواند در صورت بیمار بودن بوقلمون ها سایر گله را درگیر کند و راندمان کاری را کاهش دهد.

خرید حضوری می تواند کار بسیار عاقلانه‌ای در این مواقع باشد. برخی از افراد با سایت ها و منابع معتبری تجربه همکاری دارند و ترجیح می دهند از این سایت ها به دلیل نام نیکی که از آنها در کار به جای مانده استفاده نمایند. شما هم برای آسان تر شدن کار میتوانید ابتدا منابع معتبر را مورد بررسی قرار دهید و بعد از تجربه مفید از سایت ها و منابع مورد نظر خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

تست سلامت

جوجه بوقلمون ها قبل از اینکه به معرض فروش برسند باید تمامی موارد تست سلامت را به بهترین شکل پشت سر بگذارند. از جمله این تست ها می توان به استفاده از انواع واکسن ها اشاره کرد. چنانچه جوجه بوقلمون ها واکسیناسیون درستی را پشت سر بگذارند در معرض بیماری قرار خواهند گرفت و این امر می‌تواند سلامت تمامی گله را به خطر بیاندازد.

چنانچه جوجه ها بیمار باشند شما می توانید اتلاف شدن تک‌تک جوجه بوقلمون ها را بعد از مدت کوتاهی به چشم ببینید. سلامت جوجه بوقلمون ها یکی از مهم ترین مواردی است که در پرورش بوقلمون گوشتی باید آن را جدی بگیرید.

خرید از پرورش دهنده

خرید از پرورش دهنده می تواند شما را از شر احتمالاتی که در  دو گزینه قبل به آن اشاره شد در امان نگه دارد. فروشنده هایی که فروش جوجه بوقلمون چند روزه را انجام می‌دهند از سلامت و نگهداری بوقلمون ها اطمینان دارند.

بازرسی سالن پرورش جوجه بوقلمون

بازرسی سالن پرورش جوجه بوقلمون هنگام خرید از دیگر مواردی است که شما باید آن را انجام دهید. برخی از افراد پرورش بوقلمون گوشتی را در فضای آلوده و کثیف انجام می‌دهند که این عوامل می تواند موجب بیماری جوجه ها شود. حتما به فضای سالن توجه داشته باشید که به دور از موش، مگس، سوسک و یا هر موجود دیگر باشد. دانخوری ها و آبخوری های تمیز از دیگر مواردی است که در هنگام بازرسی سالن پرورش جوجه بوقلمون باید آن را مورد بررسی قرار دهید.

نبود جوجه های بی حال و خمار

چنانچه در هنگام خرید با جوجه های بی حال و خمار مواجه شدید سریعاً خرید جوجه بوقلمون را لغو کنید. زیرا وجود چنین جوجه هایی در گله نشان از بیماری و راندمان کاری پایین دارد.

تفکیک جوجه های نر از جوجه های ماده

تفکیک جوجه های نر از جوجه های ماده از دیگر نکاتی است که در هنگام خرید جوجه بوقلمون ها باید به آنها توجه ویژه داشته باشید. توجه داشته باشید که جوجه بوقلمون نر وزن گیری سریع تر و بلوغ زودتری دارند.

انتقال به محل پرورش

بعد از خرید جوجه بوقلمون ها باید در انتقال آنها به محل پرورش نیز توجه ویژه ای داشته باشید. بسیاری از جوجه  بوقلمون ها در عین حمل و نقل دچار تلفات میشوند. سعی کنید از بیشترین فضا جهت جابجایی جوجه بوقلمون ها استفاده کنید تا آنها در این مسیر احساس راحتی کنند.

آماده سازی بستر

آماده سازی بستر آخرین نکته‌ای است که شما در هنگام خرید جوجه بوقلمون ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. سعی کنید قبل از اینکه جوجه ها را به مکان مورد نظر انتقال دهید بسترسازی لازم را انجام دهید. قرار دادن لامپ مادر مصنوعی، هیتر، سیستم گرمایشی و سرمایشی از مهم ترین نکاتی است که در آماده سازی بستر و محیط مورد نظر باید آنها را رعایت کنید.

نکات مهم قبل از خرید تخم نطفه دار در پرورش بوقلمون گوشتی

پرورش دهندگان به خاطر اینکه پرورش بوقلمون گوشتی را با هزینه های کمتر انجام دهند و به سراغ خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی می روند. استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی نه تنها هزینه های شما را کاهش می دهد بلکه از لحاظ بازه زمانی نیز شما را زودتر به درآمد و سود دهی خواهد رساند. اما در هنگام خرید تخم نطفه دار برای پرورش بوقلمون گوشتی باید به نکات ویژه توجه داشته باشید که در ادامه مطلب به این نکات را به شما آموزش خواهیم داد.

برای تهیه تخم نطفه دار جهت پرورش بوقلمون گوشتی توصیه می کنیم از پرورش دهنده تخم نطفه دار را خریداری کنید. خرید تخم های نطفه دار از پرورش دهنده می تواند اطلاعات شما در زمینه زمان تبدیل به جوجه بالا ببرد. همچنین فروشندگان معمولاً تخم های با کیفیت را به شما ارائه می دهند. از خرید تخم نطفه دار به صورت آنلاین و مراکز غیر معتبر خودداری کنید.

در هنگام خرید تخم نطفه دار توجه داشته باشید که سایزهای یک شکل داشته باشند و یا به بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک نباشد. تخم ها باید فرم بیضی شکل خود را حفظ کرده باشند و به هیچ عنوان شبیه دایره نباشند. در هنگام خرید تخم نطفه دار به تخم های ترک خورده، آلوده به فضولات، کثیف همراه با خون مواجه می شوید که به هیچ عنوان نباید آنها را خریداری نمایید زیرا این نوع تخم مرغ هرگز به جوجه تبدیل نخواهد شد.

بازدید از مکانی که در آن تخم های نطفه دار بوقلمون تولید می شود جز واجبات خرید است. با بازدید از کیفیت غذا و وضعیت بهداشتی و نحوه تولید به طور کامل آشنا خواهید شد. همچنین با بازدید از بیمار بودن تخم های نطفه دار اطمینان حاصل می کنید.

نکته آخر اینکه در هنگام خرید تخم نطفه دار بوقلمون که باید آن را مورد توجه ویژه قرار دهید نگهداری حداکثر یک هفته آن است. تخم نطفه دار بوقلمون پس از یک هفته کیفیت ابتدایی خود را کاهش می دهد و به کمترین میزان خود خواهد رسید. توجه داشته باشید برای محافظت از تخم های نطفه دار می توانید از مکان های خنک با درجه حرارت ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتیگراد استفاده کنید.

دمای مورد نظر برای رشد بوقلمون گوشتی

از دیگر نکاتی که در هنگام پرورش بوقلمون گوشتی باید به آن توجه داشته باشید، میزان دما است. جوجه بوقلمون ها در روزهای ابتدایی باید در محیطی با گرمای ثابت و بدون تغییرات زندگی خود را آغاز کنند. در نظر گرفتن محیط بدون تغییرات دمایی برای این است که بوقلمون ها در ده روز اول ابتدایی نمیتوانند سیستم ایمنی بدن خود را کنترل نماید. با رشد بوقلمون ها می توانید در بازه زمانی متفاوت دمای محیط را کاهش دهید تا سیستم ایمنی بوقلمون به دمای محیط را عادت کند.

  1. هفته اول ۳۲ درجه
  2.  هفته دوم ۲۹ درجه
  3. هفته سوم ۲۶ درجه
  4. هفته چهارم ۲۴ درجه
  5.  هفته پنجم ۲۱ درجه
  6.  هفته ششم تا انتهای دوره پرورشی ۱۸ درجه سانتیگراد
دمای مورد نظر برای رشد بوقلمون گوشتی
دمای مورد نظر برای رشد بوقلمون گوشتی

بیشتر بخوانید: غذای بوقلمون + [ ذکر نکات طلایی و نحوه جیره نویسی ]

نور رسانی در پرورش

میزان نور در ۱۵ روز ابتدایی جوجه بوقلمون ها بسیار ضروری است. میزان نور کافی به بوقلمون ها کمک می کند  تا بتوانند غذا و آب را به بهترین شکل تشخیص دهند و نیازهای بدن خود را رفع نمایند.  بعد از گذشت ۱۵ روز می توانید با توجه به نور طبیعی برنامه نوردهی برای بوقلمون ها در نظر بگیرید.

غذای بوقلمون

چهارمین عامل که می‌تواند در پرورش بوقلمون بسیار حائز اهمیت باشد غذای بوقلمون است. توجه داشته باشید غذای بوقلمون با میزان رشد آن رابطه مستقیم داشته، پس باید این گزینه را بیشتر از سایر گزینه‌های جدی بگیرید. غذاهای نامرغوب می تواند موجب اختلال گوارش و انسداد روده در بوقلمون ها شود.

پروتئین یکی از مهمترین مواردی است که باید آن را در غذای بوقلمون ها جای دهید. در چهار هفته ابتدایی میزان پروتئین باید ۲۸ باشد. وجود این میزان پروتئین می تواند مقاومت و سیستم ایمنی بدن بوقلمون ها را در برابر بیماری ها بالا ببرد. برای اطلاعات بیشتر درباره غذای بوقلمون می‌توانید به مطلب غذای بوقلمون مراجعه کنید. پرآور صنعت در این مطلب به طور کامل به شما درباره غذای بوقلمون توضیح داده است.

بازار فروش بوقلمون گوشتی به چه صورت است؟

پرورش بوقلمون گوشتی بدون بازاریابی و فروش هیچ سودی در بر نخواهد داشت. همانقدر که در پرورش بوقلمون گوشتی حساس باید بود باید در بازاریابی نیز حساسیت به خرج داد.  از آن‌جایی که گوشت بوقلمون از چربی کمتر و لذت بیشتری برخوردار است روز به روز در بین مردم محبوب تر می شود.

از ان‌جایی که گوشت بوقلمون جایگاه ویژه‌ای را بر سر سفره های خانوادگی دارد شما هیچ نگرانی بابت فروش محصولات آن ندارید. علاوه بر خانواده ها شما می توانید گوشت بوقلمون را به تالار ها، رستوران ها، مرغ فروشی ها، پرنده فروشی ها، ساندویچی ها و مراکز دیگر ارائه دهید.

برای فروش بوقلمون های گوشتی خود می توانید از درج آگهی رایگان در سایت های اینترنتی مانند دیوار و شیپور استفاده کنید. استفاده از بازاریابی سرد مانند نصب بیلبورد و پلاکارد نیز می تواند در فروش بوقلمون های گوشتی تاثیر گذار باشد.

شما برای ما از پرورش بوقلمون گوشتی بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با پرورش بوقلمون گوشتی به صورت کامل آشنا کردیم. چنانچه شما در این زمینه از تجربیات متفاوت تری برخوردار هستید می توانید از قسمت نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبان سایت پرآور صنعت قرار دهید. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود درباره پرورش این پرنده را از پشتیبانان سایت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

دوره پرورش بوقلمون چقدر به طول خواهد انجامید؟

بین ۱۶ تا ۲۲ هفته

تجهیزات مورد نظر برای پرورش بوقلمون گوشتی را نام ببرید؟

قفس، دستگاه جوجه کشی، آبخوری و دانخوری و سیستم گرمایشی و سرمایشی

چرا پرورش بوقلمون گوشی را انتخاب کنیم؟

ارزان و مفید بودن گوشت بوقلمون

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • Mahdi 29 تیر 1401 / 3:12 ب.ظ

    ی کاری کردید ک تو این مملکت هیچی سود نداره من خودم تولید کننده مرغ و بوقلمونم با این وضع موجود هر کی این کار رو بکنه سرمایه اندکی ک داره ب باد میره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *