پرورش بوقلمون در خانه با نکات کاربردی و رایگان

پرورش بوقلمون در خانه

پرورش بوقلمون در خانه مسئله ای است که بسیاری از افراد  فعال در زمینه پرورش بوقلمون به آن زیاد می اندیشند. کسانی که پرورش بوقلمون را انجام می‌دهند به خوبی می‌دانند تهیه مکان برای شروع کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. از این‌رو پرورش بوقلمون در خانه می تواند هزینه های کسانی که پرورش این پرنده را آغاز می‌کنند را به طور چشمگیری کاهش دهد. چنانچه شما هم در خانه خود امکان پرورش پرنده بوقلمون را دارید و سعی می کنید این کسب و کار را به بهترین شکل آغاز و به سرانجام برسانید در این مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. ما در این مطلب به طور کامل به شما خواهیم گفت که پرورش بوقلمون را چگونه در منزل و یا به روش سنتی انجام دهید. مطالعه مطلب ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

چرا باید بوقلمون در خانه پرورش دهیم؟

پرورش بوقلمون در خانه زمانی برای شما با درامدزایی و راندمان کاری بالا همراه خواهد بود که بتوانید اطلاعات لازم را در این زمینه به دست بیاورید. از این رو قصد داریم شما را با دلایل پرورش بوقلمون در خانه به طور کامل آشنا کنیم و سپس مراحل دیگر آن را بررسی نماییم. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
پرورش بوقلمون در خانه مزایای متعددی دارد که از جمله این مزایا می توان به داشتن گوشت ارگانیک و باکیفیت، کاهش هزینه‌های خرید گوشت و درآمدزایی اشاره کرد.

داشتن گوشت ارگانیک و باکیفیت

با پرورش بوقلمون در خانه خیالتان از داشتن گوشت ارگانیک و باکیفیت راحت می شود. در این مواقع با خیالی راحت می توانید وعده های غذایی خود و خانواده را با گوشت و تخم بوقلمون ارگانیک فراهم کنید.

کاهش هزینه ‌های خرید گوشت و تخم بوقلمون

یکی از مزیت های بارز پرورش بوقلمون در خانه کاهش هزینه ‌های خرید گوشت است. با پرورش بوقلمون در منزل خیالتان از هزینه های تخم و گوشت راحت خواهد شد.

درآمدزایی

از دیگر ویژگی های بارز پرورش بوقلمون در این شرایط می توان به درآمدزایی اشاره کرد. شما به راحتی در فضایی که در منزل بلااستفاده است به درآمدزایی برسید. به نظر شما چه مزیت های دیگری این کسب و کار با خود به همراه خواهد داشت.

انتخاب نژاد مناسب

انتخاب نژاد مناسب برای پرورش بوقلمون بسیار مهم بوده و به طور مستقیم بر میزان سودآوری تاثیرگذار خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که نژادهای مختلف بوقلمون، از نظر اندازه، میزان رشد، تولید گوشت و تخم با یکدیگر متفاوت هستند. هر چقدر بتوانید نژاد مناسب تری را برای پرورش انتخاب کنید، درآمدزایی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

نژادهای گوشتی

نژادهای گوشتی با سرعت بیشتری رشد کرده و گوشت بیشتری تولید می‌کنند. از جمله‌ی این نژادها می‌توان به بوقلمون برنز، بوربون قرمز، بوقلمون هلندی سفید، برنز سینه پهن اشاره کرد.

نژادهای دو منظوره

نژادهای دو منظوره گوشت و تخم مناسبی تولید می‌کنند. با استفاده از این نژادها می توان گوشت و تخم بوقلمون در اختیار داشت. برای انتخاب این نژاد با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.انتخاب نژاد مناسب باید بر اساس هدف شما از پرورش بوقلمون و همچنین فضای مورد نظر برای پرورش انجام ‌گیرد.

آماده سازی مکان نگهداری

پس از انتخاب نژاد، باید مکان مناسبی را برای نگهداری بوقلمون‌ها آماده کنید. شما می توانید از دو گزینه قفس و فضای باز برای پرورش بوقلمون در خانه استفاده کنید.

قفس

استفاده از قفس، گزینه‌ای مناسب برای فضاهای کوچک است. به این نکته توجه داشته باشید که قفس باید به اندازه‌ کافی بزرگ باشد تا بوقلمون‌ ها بتوانند به راحتی در آن حرکت کنند. در این نوع فضا باید تهویه مناسب، نور کافی، آبخوری و دانخوری نیز تعبیه شود.

فضای باز

اگر فضای کافی در اختیار دارید، می‌توانید از فضای باز برای نگهداری بوقلمون‌ها استفاده کنید. داشتن سایه بان و امنیت دو گزینه اصلی پرورش بوقلمون در بستر هستند که باید آن را رعایت کنید. حتی الامکان از ورود حیوانات موذی به فضای پرورش جلوگیری کنید.

قدم اول برای پرورش بوقلمون در خانه

شما میتوانید در قدم اول نحوه پرورش بوقلمون در خانه را انتخاب کنید. قدم اول شما می تواند از بین سه گزینه خرید بوقلمون بالغ و مولد، خرید تخم نطفه دار بوقلمون و خرید جوجه بوقلمون باشد. شما می توانید با توجه به نوع مکان مساحت و هزینه های در نظر گرفته یکی از سه روش گفته شده را برای پرورش بوقلمون در خانه انتخاب کنید. در ادامه مطلب هر یک از روش های گفته شده را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

پرورش بوقلمون در خانه
پرورش بوقلمون در خانه

حتما بخوانید: پرورش بوقلمون تخمگذار + [ از ابتدا تا انتها به صورت کاربردی ]

خرید بوقلمون بالغ و مولد

نزدیکترین قدم برای رسیدن به  سود در پرورش بوقلمون در خانه انتخاب خرید بوقلمون بالغ و مولد است. خرید بوقلمون بالغ و مولد به شما کمک می کند تا در بازه زمانی کمتری سودآوری مورد نظر خود را به دست آورد. توجه داشته باشید با توجه به نیاز به زمان بسیار کم برای سودآوری، خرید بوقلمون بالغ نسبت به خرید تخم نطفه دار بوقلمون و خرید جوجه بوقلمون کمتر میباشد.

برای استفاده از این روش به سراغ پنج قطعه بوقلمون ماده تخم گذار بروید. بعد از تخم گذاری بوقلمون ها این فرصت را با آنها می دهید تا روی تخم ها بخوابند تا تخم های نطفه دار را به جوجه تبدیل شوند. با استفاده از همین چرخه می‌توانید سودآوری فراوانی را عاید خود کنید. توجه داشته باشید تخم گذاری و نطفه سازی بدون بوقلمون نر امکان پذیر نمی باشد. باید به ازای هر ۵ بوقلمون یک بوقلمون نر در نظر بگیرید تا تولید مثل و تخم گذاری به بهترین شکل انجام گردد.

خرید جوجه بوقلمون

خرید جوجه بوقلمون نسبت به خرید بوقلمون بالغ بازه زمانی بیشتر نیاز دارد تا شما را به سوددهی برساند. اما توجه داشته باشید خرید جوجه بوقلمون سودآوری بالاتری را نسبت به خرید بوقلمون و بالغ خواهد داشت. در این مرحله شما میتوانید با استفاده از چند جوجه بوقلمون و پروار کردن آن  به درآمد زایی برسید.

خرید تخم نطفه دار بوقلمون و دستگاه جوجه کشی

خرید تخم نطفه دار بوقلمون در دستگاه جوجه کشی نسبت به دو مرحله بالا بازه زمانی بیشتری را نیاز دارد تا شما بتوانید با استفاده از آن به سوددهی برسید. این قدم از پرورش بوقلمون در خانه بالاترین سوددهی را نصیب شما خواهد کرد. در این قدم شما تخم های نطفه دار که قیمت بسیار پایینی دارد را خریداری می کنید و آنها را در دستگاه جوجه کشی قرار می‌دهد تا به جوجه تبدیل شود.

چند بوقلمون برای پرورش در خانه در ابتدای کار نیاز است؟

تعداد بوقلمون برای پرورش در خانه را میزان مساحت که شما در آن پرورش بوقلمون را انجام می دهید مشخص میکند. با توجه به فضا باید بوقلمون ها را به تعدادی انتخاب کنید که رشد برای آنها میسر باشد و دچار تراکم بیش از اندازه نباشد. تراکم بیش از اندازه بوقلمون ها می تواند باعث عدم راندمان کاری در کسب و کار شما شود. پیشنهاد ما برای شروع کار شما ۵۰ قطعه بوقلمون در آغاز کار است.

تغذیه بوقلمون برای پرورش در منزل

چنانچه دوست دارید بهترین تغذیه را برای پرورش بوقلمون در منزل انتخاب کنید ابتدا باید به دوره و سن بوقلمون توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا هر دوره جیره غذایی متخصص به خود را دارند. دوره های تولد تا یک ماهگی، دوره تخم گذاری، دوره بلوغ و دوره استراحت دوره هایی هستند که شما باید برای هر کدام از آنها جیره غذایی خاصی را در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مطلب غذای بوقلمون مراجعه کنید. پرآور صنعت در این مطلب به طور کامل غذای بوقلمون را مورد بررسی قرار داده است و یکی از کاملترین منابع در تغذیه بوقلمون را مطالعه می کنید.

یک نکته بسیار مهم: در غذای بوقلمون این است که توجه داشته باشید غذای مورد نظر فاسد و آلوده نباشد.

پرورش بوقلمون در خانه
پرورش بوقلمون در خانه

حتما بخوانید: پرورش بوقلمون گوشتی + [ از سیر تا پیاز ]

بیماری هایی که بوقلمون را در پرورش در خانه تهدید می کند؟

بوقلمون ها مانند هر موجود زنده دنیا دچار مریضی خواهند شد. این مریضی می تواند کسب و کار شما را تهدید و در بسیاری از مواقع شما را دچار ورشکستگی کند. یکی از توصیه های ما به شما این است که بیماری های بوقلمون را به طور کامل شناسایی کرده و سپس راه های درمان و پیشگیری آن را تعلیم ببینید تا در هنگام مواجه شدن با بیماری ها بدانید کدام گزینه بهترین گزینه برای رفع و جلوگیری از سوی ایران است. برای اینکه به طور کامل با بیماری های بوقلمون آشنا شوید ما مطلبی را در این باره به نگارش درآورده ایم که می تواند شما را به بهترین شکل با این پدیده آشنا کند.  برای اطلاعات بیشتر به مطلب بیماری بوقلمون مراجعه نمایید.

تجهیزات مورد نظر برای پرورش بوقلمون در خانه

تجهیزات مورد نظر برای پرورش بوقلمون در خانه میتوان به سیستم گرمایشی و سرمایشی، کولر، بخاری، دانخوری و آبخوری، فن تهویه، لامپ مادر مصنوعی، لانه تخم گذاری و موارد دیگر اشاره کرد. هر کدام از تجهیزات مورد نظر استفاده های متفاوتی را در پرورش این پرنده خواهند داشت.

شما برای ما از پرورش بوقلمون در خانه بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با نکات اساسی در پرورش بوقلمون در خانه آشنا کنیم. چنانچه شما تجربیات متفاوتی در زمینه پرورش بوقلمون در خانه دارید می توانید تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید سوالاتی که ذهن شما را در این زمینه درگیر می‌کند را با پشتیبانان سایت پرآور صنعت در میان بگذارید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما به طور کامل پاسخ دهند.

سوالات متداول

قدم اول برای پرورش بوقلمون در خانه چیست؟

انتخاب نوع روش پرورش بوقلمون در خانه

چند بوقلمون برای پرورش در خانه در ابتدای کار نیاز است؟

50 عدد

تجهیزات مورد نظر برای پرورش بوقلمون در خانه چیست؟

سیستم گرمایشی و سرمایشی، کولر، بخاری، دانخوری و آبخوری، فن تهویه، لامپ مادر مصنوعی، لانه تخم گذاری

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *