پرورش بلدرچین یا مرغ

پرورش بلدرچین یا مرغ

پرورش بلدرچین بهتر است یا مرغ؟ این سوال جز سوالاتی است که مخاطبین سایت پرآور صنعت بسیار زیاد با آن مواجه می شوند.  سوال پیش آمده به دلیل پرطرفدار بودن گوشت و تخم بلدرچین و مرغ است. تخم و گوشت این دو پرنده از پروتئین بسیار بالایی برخوردار هستند. یکی دیگر از دلایل دو دل بودن پرورش بلدرچین یا مرغ سرمایه گذاری اندک و سود بسیار زیاد است. چنانچه شما در پرورش این دو پرنده دودل هستید می توانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب به مقایسه پرورش بلدرچین و پرورش مرغ پرداخته ایم. با استفاده از این مطلب به راحتی می توانید یکی از این دو گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و به سوددهی فراوانی برسید. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

مکان مورد نیاز برای پرورش مرغ و پرورش بلدرچین

پرورش مرغ و پرورش بلدرچین را به راحتی هرچه تمام تر می توانید در فضای بسته و سرباز انجام دهید. توجه داشته باشید بلدرچین ها نسبت به مرغ ها قدرت پرواز بیشتری خواهند داشت، از این رو اگر آنها را در فضای باز نگهداری می کنید باید با استفاده از توری های بلند از فرار کردن آن جلوگیری نمایید. با استفاده از قفسهای مخصوص پرورش مرغ و قفس های مخصوص پرورش بلدرچین که در آنها دانخوری و آبخوری تعبیه شده‌اند به راحتی می توانید پرورش هر دو پرنده را انجام دهید.

با استفاده از قفسهای مخصوص پرورش این دو پرنده دیگر نگران پرواز کردن، شکستن‌ تخم، جمع آوری تخم ها، تمیز کردن قفس و داشتن نیروی شبانه روزی نباشید. با قفس تمامی موارد را به راحتی هرچه تمام تر در دسترس دارید. توجه کنید بلدرچین ها از جثه کوچکتری نسبت به مرغ برخوردار هستند از این رو به فضاهای کوچکتری نسبت به مرغ نیاز دارند. به طور مثال شما اگر بخواهید ۲۰۰ عدد مرغ را در یک مکان پرورش دهید در همان  مکان می‌توانید  حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ جوجه بلدرچین را نگهداری کنید و آن را پرورش دهید.  تفاوت های اساسی پرورش بلدرچین و پرورش مرغ از لحاظ مکانی جثه و قدرت پرواز است.

پرورش بلدرچین یا مرغ
پرورش بلدرچین یا مرغ

میزان پرورش گوشت در مرغ و بلدرچین

به طور قطع مرغ ها گوشت بیشتری را نسبت به بلدرچین ها در اختیار شما قرار خواهند داد. معمولاً کسانی که دوست دارند این دو پرنده را به صورت گوشتی پرورش دهند به سراغ پرورش بلدرچین گوشتی و پرورش مرغ گوشتی میروند. از میان مرغ های گوشتی میتوانید برهما، دورکینگ و کوشین را انتخاب کنید که در طول دوره وزن بالاتری را به خود اختصاص می دهند. بلدرچین ژاپنی نیز می تواند مناسب ترین گزینه برای پرورش بلدرچین باشد. بلدرچین ژاپنی معمولاً در ۵۰ روز به وزنی حدود ۵۰۰ گرم خواهد رسید. همچنین بلدرچین های ژاپنی مقاومت بیشتری را در برابر استرس و عوامل دیگر مانند بیماری دارند.

برای فروش گوشت مرغ و بلدرچین به این نکته نیز توجه کنید که گوشت مرغ به دلیل در دسترس بودن از طرفداران بیشتری نسبت به گوشت بلدرچین برخوردار است. چنانچه هدف شما رسیدن به سودهای کلان در زمینه فروش گوشت است پرورش مرغ می تواند گزینه بهتری باشد. توجه داشته باشید می توانید بلدرچین ها را ابتدا به صورت تخم گذار پرورش دهید و بعد از مسن شدن آن ها را صورت گوشتی به بازار عرضه دهید. در این صورت بلدرچین نیز می‌تواند دارای سود فراوانی برای شما باشد. پرورش بلدرچین یا مرغ؟ در این مبحث جواب ما پرورش مرغ است.

میزان پرورش گوشت در مرغ و بلدرچین
میزان پرورش گوشت در مرغ و بلدرچین

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین گوشتی بهتر است یا تخمگذار

شرایط محیطی و تغذیه بلدرچین نسبت به مرغ

بلدرچین ها در برابر بیماریها مقاومت بیشتری را نسبت به مرغ ها از خود نشان خواهند داد. از این رو به واکسن کمتری برای جلوگیری از بیماری و تلفات احتیاج دارند. این در صورتی است که مرغ های گوشتی باید با استفاده از واکسن در مقابل بیماری ها مقاومت نمایند. همچنین مرغ ها در مقایسه با بلدرچین ها هزینه بیشتری را بابت مصرف جیره غذایی به خود اختصاص می‌دهند. اگر از لحاظ شرایط محیطی و تغذیه بلدرچین و مرغ را مقایسه می کنید توصیه می کنیم بلدرچین را انتخاب کنید. برای سوال پرورش بلدرچین یا مرغ؟ در این موضوع انتخاب بلدرچین است.

سود پرورش بلدرچین بیشتر است یا پرورش مرغ؟

سود پرورش بلدرچین و پرورش مرغ معمولاً نزدیک به هم است. اینکه شما چه سرمایه ای را برای این نوع کسب و کار در نظر گرفته اید می‌تواند بر روی سودآوری شما تاثیر گذار باشد. علاوه بر تاثیر گذاری سرمایه اولیه اموزش نیز می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. با آموزش های مختلف می توانید از ضررهای احتمالی که در پرورش بلدرچین و مرغ نصیب شما خواهد شد جلوگیری نمایید. توصیه می کنیم برای این کار وبسایت آرش کرمانی بنیانگذار هوش پرورشی در ایران مراجعه کنید.

سود پرورش بلدرچین بیشتر است یا پرورش مرغ؟
سود پرورش بلدرچین بیشتر است یا پرورش مرغ؟

بیشتر بخوانید: تخم مرغ محلی 

پرورش بلدرچین و مرغ از لحاظ میزان سر و صدا

از لحاظ میزان سر و صدا مرغ ها صدای بیشتری را نسبت به بلدرچین ها خواهند داشت. بلدرچین ها معمولاً پرنده های ساکت تری به شمار می روند. از این رو توصیه می کنیم برای پرورش پرنده در محیط شهری و حیاط از بلدرچین استفاده کنید. پرورش بلدرچین یا مرغ؟ در این مسئله جواب ما پرورش بلدرچین خواهد.

میزان تخمگذاری در بلدرچین و مرغ

مرغها میزان تخم کمتری نسبت به بلدرچین ها از خود به جای می گذارند. اگر دوست دارید با استفاده از پرورش بلدرچین تخمگذار و پرورش مرغ تخمگذار به سوددهی رسید پرورش بلدرچین تخم گذار برای شما گزینه مناسب تری خواهد بود. پرورش بلدرچین یا مرغ؟ در این مسئله جواب ما پرورش بلدرچین خواهد.

پرورش بلدرچین یا مرغ
پرورش بلدرچین یا مرغ

شما برای ما از پرورش بلدرچین و مرغ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآورصنعت شما را با پاسخ سوال پرورش بلدرچین بهتر است یا مرغ؟ آشنا کردیم و عوامل مختلفی چون مکان مورد نیاز برای پرورش بلدرچین و پرورش مرغ، میزان تولید گوشت، مقایسه شرایط محیطی و تغذیه، بررسی تخمگذاری ها، میزان سر و صدا و مقدار سوددهی مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه شما گزینه ای را دوست دارید که آن را مورد بررسی قرار دهیم نام آن را در قسمت نظرات برای ما کامنت کنید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود درباره پرورش بلدرچین یا مرغ را با ما در میان بگذارید امیدواریم از این مطلب سایت پرآور صنعت به بهترین شکل استفاده کرده باشید.

سوالات متداول

بهترین برای پرورش مرغ و پرورش بلدرچین چیست؟

قفس مرغ و قفس بلدرچین

دلیل انتخاب پرورش بلدرچین یا مرغ برای شروع کسب و کار چیست؟

متقاضی بالا، سرمایه اندک و سودزیاد

میزان تخمگذاری بلدرچین بیشتر است یا مرغ؟

بلدرچین میزان تخمگذاری بالاتری دارد

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *