پرورش بلدرچین یا غاز + [ کدامیک سودمندتر است؟ ]

پرورش بلدرچین یا غاز

دوست دارید یک کسب و کار آسان و پرسود را شروع کنید؟ علاقه مند کارهای با فعالیت پایین و سوددهی بالا هستید؟ این مطلب از سایت پرآور صنعت مختص شماست. در این مطلب از سایت پرآور صنعت به شما خواهیم گفت که بین پرورش بلدرچین یا غاز یک گزینه را برای پرورش انتخاب کنید. این دو گزینه از لحاظ پر سود بودن و فعالیت پایین در اولویت کاری بسیاری از کارآفرینان نمونه کشوری قرار گرفته است. از این رو می تواند بهترین گزینه برای شروع یک کسب و کار برای شما باشد. بسیاری از افراد بین پرورش بلدرچین و غاز مردد هستند در این مطلب به طور کامل تردیدهای ذهنی این افراد را برطرف خواهیم کرد و خواهیم گفت که بین پرورش بلدرچین یا قارچ کدام گزینه را برای پرورش انتخاب کنند. توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

پرورش غاز

پرورش غاز از کسب و کارهایی است که محبوبیت زیادی در سال‌های اخیر کسب کرده است. گوشت و تخم غاز به دلیل خواص درمانی که دارد موجب توجه افراد زیادی شده است. از این رو پرورش غاز را نسبت به گذشته دچار تحولات بسیار زیادی  میبینیم. یکی از مزیت های پرورش غاز نسبت به بلدرچین نو و کم رقیب بودن است. پرورش غاز به دلیل جدید بودن رقبای بسیار کمتری را نسبت به پرورش بلدرچین به خود می بیند. کسانی که پرورش غاز را انجام می دهند باید با پرورش دهندگان کمتری برای رسیدن به سوددهی رقابت کنند. کسانی که علاقمند به پرورش غاز هستند می توانند این پرنده را به دو روش گوشتی و تخمگذار پرورش دهند. هر یک از روش های فوق استانداردهای لازم خود را دارد که پرورش دهنده باید آن را رعایت کنند.

پرورش بلدرچین یا غاز
پرورش بلدرچین یا غاز

مزایا و معایب پرورش غاز

یکی از مهمترین مزایای پرورش غاز که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم کم رقابتی بودن آن است. کسانی که دوست دارند در پرورش غاز به سوددهی برسند بالطبع رقبای کمتری را نسبت به پرورش بلدرچین تجربه خواهند کرد. همین امر می تواند موجب سوددهی بالاتر در پرورش غاز شود. به این نکته نیز توجه کنید که محصولات نسبت به محصولات بلدرچین کمتر به بازار عرضه می شود. رقابت کمتر می تواند قیمت گذاری متفاوتی را به مخاطبین عرضه کند و همین امر باعث سیر نزولی و صعودی در فروش محصولات غاز شود.

مقاومت غاز در برابر شرایط بد محیطی و جوی از دیگر مزیت های پرورش غاز است که آن را نسبت به پرورش بلدرچین مجزا می کند. اگر بخواهیم مقاومت بدن و بلدرچین را در شرایط بد جوی بسنجیم و بین پرورش بلدرچین یا غاز یک گزینه را انتخاب کنیم به طور قطع غاز در اولویت بالاتری قرار دارد. از معایب پرورش غاز می توان به استفاده از فضای بسیار زیاد جهت پرورش نام برد. کسانی که دوست دارند پرورش غاز را انجام دهند باید فضای بسیار زیادی را نسبت به پرورش بلدرچین به این کار اختصاص دهند. در این مواقع بین پرورش بلدرچین یا بوقلمون باید پرورش بلدرچین را انتخاب کنید.

پرورش بلدرچین

یکی از محبوب ترین و پر سود ترین پرورش ها، پرورش بلدرچین است. معمولاً کسانی که دوست دارند سرمایه اولیه خود را در بازه زمانی کوتاهی به دست آورند و یا سود دهی را در صدر کارهای خود قرار میدهند، پرورش بلدرچین را انتخاب می کنند. پرورش بلدرچین در بازه زمانی کوتاهی انجام شده و سوددهی فراوانی را با خود به همراه خواهد داشت. تصور کنید شما از شروع این کار تا رسیدن به سود فقط به ۵۰ روز زمان نیاز دارید.

مزایا و معایب پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین مانند سایر کارها از معایب و مزایای بسیار زیادی برخوردار است. پرورش در فضای کوچک، سرمایه اولیه کم، هزینه خوراک و واکسن بسیار پایین از جمله مزایای پرورش بلدرچین به شمار می رود. کسانی که بین پرورش بلدرچین یا غاز مردد هستند به خوبی می دانند از لحاظ سرمایه کم و هزینه غذای پایین پرورش بلدرچین بهترین گزینه نسبت به سایر گزینه ها است. در ادامه مطلب به طور کامل پرورش بلدرچین یا غاز را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. این بررسی می تواند شما را از مردد بودن نجات دهد.

پرورش بلدرچین یا غاز
پرورش بلدرچین یا غاز

بیشتر بخوانید: تخم مرغ محلی + [ از تولید تخم مرغ محلی تا خرید ]

مقایسه پرورش بلدرچین یا بوقلمون از لحاظ  فضا

یکی از مهمترین موضوعاتی که می توان پرورش بوقلمون یا بلدرچین را با آن به قیاس گذاشت، فضای پرورش است. فضای پرورش غاز نسبت به بلدرچین بسیار وسیع تر خواهد بود. شما برای پرورش غاز به طور میانگین به ۴۰۰ متر زمین و یک استخر نیاز دارید. این در حالی است که شما می توانید در ۱۵۰ متر زمین و ۱۰ هزار بلدرچین را پرورش دهید. از لحاظ فضا پرورش بلدرچین نسبت به پرورش غاز بسیار سودمند تر و راحت تر خواهد بود.

مقایسه پرورش بلدرچین یا غاز از لحاظ سرمایه

کسانی که پرورش بلدرچین و یا غاز را انجام میدهند به خوبی می‌دانند پرورش بلدرچین لحاظ سرمایه اولیه بسیار بهتر از پرورش غاز است. شما با هزینه اندک می توانید پرورش بلدرچین را آغاز کنید، این در صورتی است که برای پرورش غاز نیاز به سرمایه اولیه بسیار زیادی دارید. نه تنها در سرمایه اولیه بلکه برای سود رساندن پرورش غاز شما باید هزینه های بسیار زیادی را صرف نمایید.

مقایسه پرورش بلدرچین یا غاز از لحاظ سوددهی

مورد بعدی که در مقایسه پرورش غاز یا بلدرچین آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد میزان سود دهی کسب و کار است. سوددهی پرورش غاز و پرورش بلدرچین بسیار بالاست و محصولات این دو پرنده متقاضیان خاص خود را در بازار دارند. کسانی که پرورش بلدرچین یا غاز را انجام می‌دهند نگرانی بابت سود دهی در این امر ندارند و می دانند به خوبی می‌توانند محصولات به دست آمده از این پرنده را به متقاضیان خود ارائه دهند. اما با توجه به اینکه برای شروع پرورش غاز نیاز به هزینه های بسیار بالاتری نسبت به پرورش بلدرچین دارید پرورش بلدرچین می تواند گزینه مناسب تری از لحاظ سوددهی باشد.

پرورش بلدرچین یا غاز
پرورش بلدرچین یا غاز

بیشتر بخوانید: تجهیزات مورد نیاز برای پرورش بلدرچین

مهمترین تجهیزات در پرورش بلدرچین و غاز

مهمترین تجهیزات در پرورش بلدرچین و غاز قفس است. معمولاً کسانی که پرورش غاز  را انجام می دهند به خوبی بر این امر آگاه هستند که می توانند پرورش این پرنده را روی بستر نیز انجام دهند. برای اینکه پرورش غاز را روی بستر یا در قفس انجام دهید می توانید با متخصص زبده در این زمینه مشورت کنید. اما پرورش بلدرچین زمانی سودمند خواهد بود که بتوان آن را در قفس بلدرچین پرورش دهید. قفس بلدرچین مدیریت آسان و سود دهی بالایی را برای شما در بر خواهد داشت.

شما برای ما از پرورش بلدرچین یا غاز بنویسید

 پرورش بلدرچین یا غاز از لحاظ فضا سرمایه و سود دهی را در این مطلب از سایت پرآور صنعت مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه شما پرورش بلدرچین یا غاز را از زوایای دیگر می بینید و تجربه کافی در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود را در اختیار مخاطبین سایت پرآور صنعت قرار دهید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود درباره این دو کسب و کار را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت و سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

پرورش بلدرچین یا بوقلمون از لحاظ فضا کدام سودمندتر است؟

پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین یا غاز از لحاظ سرمایه کدام سودمندتر است؟

پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین و غاز کدامیک از لحاظ رقابت بهتر است؟

پرورش غاز

طاعتی
دیدگاه کاربران
۶ دیدگاه
  • محمد 18 تیر 1401 / 1:10 ق.ظ

    فعلا با این وضع بازار خوراک هیچ کدوم نمیصرفه فقط غاز برای کسانیکه مرتع دارند شاید کمی بصرفه

    • طاعتی 18 تیر 1401 / 3:08 ب.ظ

      متشکرم از نظرتون
      بنظرم با مدیریت میشه بلدرچین رو هم پرورش داد و به سود رسید

    • علیرضا 24 مهر 1401 / 6:44 ق.ظ

      دقیقا

  • محمد 18 تیر 1401 / 1:29 ق.ظ

    تو این مملکت بی صاحب ، سرمایه گذاری فقط روی زمین و ملک سود بخشه

  • عباس 20 تیر 1401 / 9:23 ب.ظ

    من پرورش غاز و بلدرچین رو تجربه کردم
    به نظر‌ بنده پرورش غاز به صرفه تره
    البته برای کسانی که پتانسیل پرورش غاز رو داشته باشن که همون مرتع یا زمین برای چرای غاز ها باشه که هزینه خوراک غاز ها خیلی خیلی کم میشه
    بازار فروش خوبی هم داره
    هم تخمش متقاضی داره هم گوشتش
    از نظر بیماری ها هم غاز بخاطر دمای بالای بدنش بسیار مقاومه و هزینه دارو نداره.

    • طاعتی 22 تیر 1401 / 3:56 ب.ظ

      متشکرم بابت انتقال تجربه شیرین و کارامدی که داشتید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *