پرورش بلدرچین در زمستان

پرورش بلدرچین در زمستان

شاید برای شما جای تعجب باشد که بگوییم پرورش بلدرچین در زمستان نیز میسر است. بسیاری از افرادی که سراغ پرورش بلدرچین می روند نگران این موضوع هستند که نتوانند این کسب و کار را در بازه های سر زمانی سرد سال مانند فصل زمستان انجام دهند. ما در سایت پرآور صنعت به شما خواهیم گفت که می توانید با بهترین کیفیت و راحت ترین روش ها پرورش بلدرچین در زمستان را انجام دهید. چنانچه در سر خود پرورش این پرنده در فصول سرد را می پرورانید توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با پرآور صنعت همراه باشد. سایت پرآور صنعت در این مطلب شما را با صفر تا صد پرورش بلدرچین در زمستان آشنا خواهد کرد. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

خصوصیات بلدرچین

بلدرچین جز پرندگان کوچک جثه به شمار می‌رود. معمولاً تمام اعضای بدن این پرنده را پرهای قهوه‌ای رنگ و لکه های قرمز و کرم پوشانده است. بلدرچین ها گونه های مختلفی چون بلدرچین معمولی ، بلدرچین ژاپنی، بلدرچین کالیفرنیایی، بلدرچین هندی، بلدرچین آفریقایی و بلدرچین چینی دارد. البته نژادهای مختلف دیگر نیز وجود دارد که در سراسر دنیا به زندگی می پردازند. بلدرچین ها معمولاً در طبیعت زندگی می کنند اما قابلیت اهلی شدن دارند و به خوبی خود را با فضاهای پرورشی سازگار می نمایند. بلدرچین هایی که در طبیعت زندگی می کنند نوک دراز، تیز و برنده ای دارند و برای غذای خود از دانه ها، سبزیجات و گیاهان استفاده می نمایند. از دیگر غذاهای بلدرچین در طبیعت می‌توان به گندم، حشرات و موجودات ریز اشاره کرد. بلدرچین ها در بعد از گذشت ۴۲ روز بالغ خواهند شد و از ۵۰ روزگی می توانند تخم گذاری کنند. سعی کردیم شما را با خصوصیات بلدرچین آشنا کنیم. در ادامه به شرایط نگهداری آنها در فصل زمستان خواهیم پرداخت.

دمای مورد نظر برای پرورش بلدرچین در زمستان

از این که بلدرچین پرنده مقاومی است هیچ شکی در آن نیست. اما باید شرایطی برای این پرنده فراهم شود تا در فصل زمستان با بیماریهای مختلف همراه نشود. دمای محیط یکی از مهمترین اصولی است که شما برای پرورش بلدرچین در فصل زمستان باید آن را به خوبی فراهم سازید. دمای ۲۲ الی ۲۶ درجه سانتیگراد مناسب ترین دمایی است که شما می توانید برای نگهداری بلدرچین ها در فصل زمستان در نظر بگیرید. با فراهم آوردن دمای مورد نظر می توانید استرس را از بلدرچین ها دور کنید و با رعایت نکاتی که در ادامه مطلب آنها را بیان خواهیم کرد می توانید میزان رشد و تخم گذاری پرنده را به خوبی بالا ببرید. با رعایت این نکات پرورش بلدرچین برای شما لذت بخش خواهد شد.

دمای مورد نظر برای پرورش بلدرچین در زمستان
دمای مورد نظر برای پرورش بلدرچین در زمستان

بیشتر بخوانید: غذای مرغ در تابستان

میزان نور یا نوردهی

یکی از عوامل مهم که در فصل زمستان باید آن را برای بلدرچین فراهم سازید میزان نور است. به دلیل برفی بودن یا بارانی بودن هوا معمولا گرما و نور کمتری به بلدرچین ها می رسد. در زمستان طول روشنایی روز بسیار کمتر از از فصول دیگر است. برای این که بتوانید گرما و نور مورد نیاز را به بهترین شکل به بلدرچین ها برسانید توصیه می‌کنیم از لامپ استفاده نمایید. معمولاً بلدرچین ها برای رشد به ۱۴ تا ۱۶ ساعت نور کافی احتیاج دارد.

آبگرم

آبگرم یکی دیگر از مواردی است که می تواند در پرورش بلدرچین در زمستان تاثیرات مثبتی داشته باشد. آب گرم به بلدرچین ها کمک می کند تا در زمستان از شر سرمازدگی در امان باشند.

ایجاد بستری مناسب

مهمترین عامل در پرورش بلدرچین در زمستان بستر مناسب است. چنانچه شما نتوانید بستر مناسبی را برای بلدرچین در فصل زمستان فراهم سازید، این پرندگان با یخ زدگی، بیماری، عدم رشد و استرس همراه خواهند بود. در این مواقع به شما توصیه می کنیم از قفس مخصوص پرورش بلدرچین استفاده نمایید. قفس مخصوص پرورش بلدرچین شرایط را برای شما فراهم می سازد که بتوانید به راحتی هرچه تمام تر پرورش بلدرچین در زمستان را انجام دهید. قفسه های گالوانیزه محیطی گرم، آرام و بدون استرس را برای پرورش بلدرچین ها فراهم خواهند ساخت. همچنین اگر بلدرچینی در فصل زمستان مریض شود با استفاده از این قفس ها میتوانید بلدرچین های بیمار را از یکدیگر تفکیک نمایید.

علاوه بر گزینه های گفته شده قفس بلدرچین به شما شرایطی میدهد تا بتوانید مدیریت راحت تری را در پرورش بلدرچین در زمستان داشته باشید. با قفس خبری از دورریز دان و آب، پراکندگی بیماری، محیط آلوده و کار زیاد نیروی انسانی نخواهد بود.

غذای بلدرچین در زمستان

غذای بلدرچین در زمستان جز موارد مهم در پرورش آن است. با استفاده از غذای گرم می توانید دمای بدن این پرنده را به ‌خوبی تنظیم نمایید. بلدرچین ها با استفاده از غذاهای گرم می‌توانند بدن خود را در طول شب گرم نگه دارند. همچنین هضم غذای داده شده در طول شب می تواند به بدن بلدرچین گرمای زیادی ببخشد.

غذای بلدرچین در زمستان
غذای بلدرچین در زمستان

بیشتر بخوانید: چگونه از جوجه بلدرچین مراقبت کنیم؟

سیستم گرمایشی

سیستم گرمایشی سالن مورد نظری که در آن بلدرچین را پرورش می دهید باید طبق استانداردهای موجود باشد. هر چقدر شما بتوانید محیط اطراف بلدرچین را به خوبی گرم نگه دارید این پرنده مقاومت و رشد بهتری را تجربه خواهد کرد. سیستم گرمایشی نقش بسزایی را در پرورش بلدرچین در زمستان ایفا میکند.

بلدرچین در زمستان تخمگذاری میکند ؟

یکی از سوالاتی که ذهن مخاطبین سایت ما را درگیر کرده این است که بلدرچین در زمستان تخمگذاری میکند ؟ در جواب باید بگوییم این پرنده در فصل زمستان تخمگذاری می کند، اما شما باید شرایط لازم را برای بلدرچین فراهم سازید.

شما برای ما از پرورش بلدرچین در زمستان بگویید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم تمام نکاتی که می تواند در پرورش بلدرچین در زمستان تاثیرگذار باشد را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه شما جای گزینه ای را در بین گزینه های گفته شده خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید سوالات ذهنی خود درباره پرورش بلدرچین در زمستان را با ما در میان بگذارید. پشتیبانان سایت پرآور صنعت سعی می کنند در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند تا دغدغه‌ای در این باره نداشته باشید.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *