پرورش بلدرچین در آپارتمان

پرورش بلدرچین در آپارتمان

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با مقوله پرورش بلدرچین در آپارتمان آشنا خواهیم کرد که شاید از نظرتان تعجب آور باشد. شاید برای شما تعجب آور باشد که بدانید پرورش بلدرچین در آپارتمان نیز میسر خواهد بود. برای این کار کافی است اصولی را رعایت کنید. با رعایت این اصول نه تنها می توانید به بهترین شکل این کار را آغاز کنید بلکه می توانید آن را به سوددهی های فراوان برسانید. چنانچه دوست داشتید با مقوله پرورش ‌بلدرچین در اپارتمان آشنا شوید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

بهترین گزینه برای تجهیزات پرورش بلدرچین در آپارتمان

از آنجایی که ممکن است آپارتمان دارای فضای بسیار کوچکی باشد، باید تجهیزاتی را فراهم کنید تا بتواند به بهترین شکل توقعات شما را برآورده سازد. برای برآورده کردن توقعات بهترین گزینه  قفس مخصوص پرورش بلدرچین است. با استفاده از قفس بلدرچین به راحتی هرچه تمام تر می توانید از تمامی فضاهای  آپارتمان به بهترین شکل استفاده کنید. قفس بلدرچین این شرایط را برای شما فراهم خواهد ساخت که فضای خالی در محل پرورش نداشته باشید و از تمامی فضاها برای پرورش بلدرچین استفاده نمایید.

مزایای قفس بلدرچین

استفاده از قفس بلدرچین دیگر نیازی ندارید که نیروی انسانی به صورت ۲۴ ساعته بر کسب و کار شما نظارت داشته باشد. همچنین قفس بلدرچین مزایای زیادی چون درست مصرف شدن دان و آب، تمیز کردن راحت مدفوع بلدرچین ها، جلوگیری از پیشرفت بیماری، جلوگیری از شکستن تخمها توسط بلدرچین و تفکیک بلدرچین ها با توجه به میزان عمر را با خود به همراه خواهد داشت. به این نکته توجه کنید که قفس های بلدرچین را از جاهای معتبر خریداری کنید. قفس بلدرچین سایت پرآور صنعت مدیریت راحت تری را برای شما فراهم می سازد. زیرا این قفس ها به سیستم و آبخوری تمام اتوماتیک مجهز هستند و سینی نظافت به همراه دارند.

نکات مهم در پرورش بلدرچین در آپارتمان

یکی از کارهایی که انجام می دهید این است که قفس های بلدرچین را به صورت ثابت بگذارید تا بازدهی بیشتری داشته باشد. به این نکته توجه کنید که بلدرچین جزو پرندگان ترسو به شمار می روند و زودتر از آنچه که فکرش را بکنید دچار استرس خواهند شد. بنابراین هر چقدر مکان مورد نظر آنها بدون جابجایی و تغییر باشد  استرس کمتری به آنها دست خواهد داد.

نکات مهم در پرورش بلدرچین در آپارتمان
نکات مهم در پرورش بلدرچین در آپارتمان

نور

دومین نکته در پرورش بلدرچین در آپارتمان که باید آن را رعایت کنید استفاده از نور کافی است. نور کافی می‌تواند به بلدرچین کمک کند تا رشد بهتری را پیش بگیرد.  آنها روزانه به ۱۶ ساعت نور احتیاج دارند. خواب کافی نیز برای بلدرچین ها و رشد آنها می تواند مثمر ثمر باشد. چنانچه در طول روز نتوانستید ۱۶ ساعت نور آنها را از نور طبیعی فراهم سازی می توانید از لامپ ها و نور مادون قرمز استفاده کنید.

دور بودن از باد

هرقدر بلدرچین ها دوست دارند که به نور دسترسی داشته باشند باید در مقابله با وزش باد شدید در امان باشند. وزش باد می تواند دچار مریض شدن و سرمازدگی بلدرچین ها شود.

پرورش بلدرچین در آپارتمان به دور از حیوانات دیگر

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم بلدرچین جزو پرندگان ترسو و زود استرس به شمار می‌رود. از این رو باید محل پرورش آنها را به دور از دسترس سایر حیوانات قرار دهید. صدای حیوانات و یا دیگر پرندگان می تواند در بلدرچین ها استرس و ترس ایجاد کند. همین امر می تواند بر رشد بلدرچین تاثیر منفی بگذارد. هر چقدر استرس در بلدرچین ها بیشتر باشد رشد و بازدهی کمتری خواهد داشت.

غذای بلدرچین در آپارتمان

علاوه بر تامین نور و مکان مناسب، تغذیه بلدرچین نیز بسیار مهم است. بلدرچین در طبیعت از حشرات، گیاهان و دانه ها استفاده می کنند تا نیازهای بدن خود را برای رشد تامین نمایند. اما تغذیه بلدرچین به صورت پرورشی با تغذیه در طبیعت کاملا متفاوت است. تغذیه بلدرچین باید دارای پروتئین، ویتامین و املاح معدنی باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره تغذیه بلدرچین میتوانید به مطلب ” غذای بلدرچین ” مراجعه کنید.

غذای بلدرچین در آپارتمان
غذای بلدرچین در آپارتمان

دمای مناسب برای پرورش بلدرچین در آپارتمان

از دیگر موضوعاتی که می تواند در پرورش بلدرچین در آپارتمان مهم باشد، دمای مناسب است. دمای مناسب برای هر شهر و هر مکان ممکن است متفاوت باشد. اما طبق استاندارد دمای مناسب برای پرورش بلدرچین در آپارتمان باید از ۲۱ تا ۳۸ درجه سانتیگراد باشد.

پرورش بلدرچین گوشتی یا تخمگذار در آپارتمان؟

پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار؟ کدامیک برای پرورش در آپارتمان مناسب تر است؟ در این مواقع ما به شما میگوییم که ابتدا به برآورد هزینه‌های اولیه فکر کنید و هدفتان از پرورش بلدرچین را مشخص کنید و بعد یکی از این دو گزینه یکی را انتخاب نمایید. چنانچه بین دو گزینه تردید بسیار زیادی دارید می توانید پرورش بلدرچین تخمگذار را انتخاب کنید و بعد از اتمام دوره تخم گذاری آن را به پرورش بلدرچین گوشتی تبدیل کرده و سپس آن را به فروش برسانید.

بهترین نژاد برای پرورش بلدرچین گوشتی در آپارتمان

به طور کلی ما دو بلدرچین معمولی و بلدرچین ژاپنی را برای پرورش بلدرچین در آپارتمان به شما توصیه خواهیم کرد. این دو بلدرچین در مقابل بیماری ها مقاوم تر بوده و راحت تر پرورش می یابند. بلدرچین ژاپنی معمولاً در ۴تا ۷ هفتگی بالغ شده و تخم گذاری خود را آغاز می نماید. با استفاده از این دو بلدرچین راحت‌تر می‌توانید به سوددهی برسد.

شما برای ما از پرورش بلدرچین در آپارتمان بگویید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با پرورش بلدرچین در آپارتمان آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه ها خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالات ذهنی خود درباره پرورش بلدرچین در آپارتمان را از این طریق با ما به اشتراک بگذارید. پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد تا مشکلی از این بابت نداشته باشید.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *