نژاد مرغ گوشتی + [ بهترین نژاد مرغ گوشتی ایرانی]

انواع نژاد مرغ گوشتی

مرغ یکی از اقلام مهم در سفره‌ های مردمان جهان به شمار می رود. از این رو افراد زیادی دوست دارند این پرنده بی‌نظیر را پرورش و به وسیله گوشت و تخم آن به درآمدزایی بسیار بالایی برسند. یکی از روش های درامدزایی پرورش مرغ گوشتی است. پرورش مرغ گوشتی همیشه با درآمد بالا سودآوری بی‌نظیری همراه بوده است. برای این که بتوانید با پرورش مرغ گوشتی به سودآوری بالای برسید، ابتدا باید انواع نژاد مرغ گوشتی (Meat Chicken Breed) را بشناسید. پرآور صنعت در این مطلب شما را با انواع مرغ گوشتی و بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش آشنا میکند. توصیه می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

ویژگی های مرغ گوشتی

یکی از خصوصیات بی‌ نظیر مرغ های گوشتی میزان گوشت بالاتر با مصرف دان کمتر است. همچنین مرغ گوشتی در بازه زمانی کوتاه تری نسبت به مرغ های معمولی پرورش می ‌یابند. معمولاً مرغ های گوشتی در عرض ۵۰ تا ۶۰ روز به ۴ کیلوگرم وزن می رسند.

انواع نژادهای مرغ گوشتی

برای این که بتوانید کسب و کار خود را به بهترین شکل آغاز کنید، ابتدا باید انواع مرغ گوشتی را بشناسید و با توجه به نوع سرمایه‌گذاری خود یکی از آنها را برای پرورش انتخاب نمایید در ادامه مطلب شما را با نژادهای مرغ گوشتی آشنا خواهیم کرد.

مرغ نژاد کوشین

مرغ نژاد کوشین اولین نوع از نژاد مرغ گوشتی است که آن را مورد بررسی قرار می دهیم. این نژاد از مرغ و خروس ها به کشور چین تعلق دارد. در کشور عزیز ایران نیز می توانید را به راحتی مرغ نژاد کوشین پیدا کنید. مرغ کوشین می‌تواند در عرض ۶۰ روز به وزنی حدود ۳ کیلوگرم برسد. کوشین تخم گذاری پایین اما وزن گوشتی بالایی دارد. یکی از بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش کوشین است.

مرغ نژاد کوشین
مرغ نژاد کوشین

نژاد برهما

نژاد برهما همان طور که از نامش پیداست متعلق به کشور هند می باشد. در کشور عزیز ایران نیز می توانید جوجه ها، تخم نطفه دار، مرغ و خروس نژاد برهما را پیدا کنید. از جمله خصوصیات مرغ برهما می‌توان به وزن بالای آنها اشاره کرد. این مرغ معمولاً در سه ماهگی به چهار کیلوگرم وزن خواهند رسید. علاوه بر وزن بالا این نژاد از مرغ در سال  ۱۴۰ تخم از خود تولید می کند. مرغ برهما یکی از بهترین نژاد مرغ گوشتی و تخمگذار برای پرورش و سودآوری است.

مرغ گوشتی نژاد راس

یکی از بهترین نژاد مرغ گوشتی نژاد راس است. اکثراً مرغداری های صنعتی برای تولید مرغ های گوشتی از نژاد راس استفاده می کنند. مرغ گوشتی نژاد راس در ۴۵ روز به  ۳کیلوگرم خواهد رسید. نژاد راس از بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش است. این نژاد سرمایه شما را در کوتاهترین زمان به شما باز خواهد گرداند.

مرغ گوشتی نژاد راس
مرغ گوشتی نژاد راس

مرغ دورکینگ

یکی دیگر از مرغ هایی که می تواند در تخم گذاری و پرورش گوشت شما را یاری  یاری کند مرغ دورکینگ است این مرغ در ۹۰ روزگی به وزنی حدود ۴ کیلوگرم می رسد. از خصوصیات بارز گوشت مرغ دورکینگ می توان به خوشمزه بودن آن اشاره کرد. همچنین با پرورش مرغ ت دورکینگ می‌توانید در سال ۱۵۰ تخم برای فروش داشته باشید. این نژاد به کشور انگلیس تعلق دارد و در ایران نیز بسیار کم یافت می شود.

مرغ مالینویز بلژیکی

این مرغ همانطور که از نامش پیداست متعلق به کشور بلژیک است. مرغ مالینویز بلژیکی در ۴ ماه به وزن 3 کیلوگرم می رسد. تغذیه و شرایط محیط ایده‌آل می تواند وزن این نژاد از مرغ گوشتی را به ۵ کیلوگرم برساند. همچنین مرغ مالیز بلژیکی در سال ۱۵۰ تخم تولید می کند.

مرغ نیوهمشایر

مرغ نیوهمشایر متعلق به کشور آمریکاست و بعد از دوران بلوغ به وزنی حدود ۴ کیلوگرم می رسد. همچنین این نژاد در سال از خود ۲۵۰ تخم به جای می‌گذارد.

مرغ نیوهمشایر
مرغ نیوهمشایر

 مرغ هلندی گوشتی

مرغ هلندی گوشتی یکی دیگر از نژادهای مرغ گوشتی است که می توانید به وسیله آن پرورش مرغ گوشتی را انجام دهید. مرغ هلندی گوشتی معمولاً وزنی حدود سه کیلو گرم دارد.

بهترین نژاد مرغ گوشتی ایرانی

بهترین نژاد مرغ گوشتی ایرانی آرین نام دارد .مرغ آرین در ۳۵ روز اول رشد خود عملکردی مشابه با نژادهای انگلیسی و فرانسوی دارد، اما با گذشت زمان به بهترین شکل به وزن گیری بالایی می رسد. اکثر مرغداریهای ایرانی آرین را بهترین نژاد مرغ گوشتی ایران میدانند که با پرورش آن توانستند به سودآوری بالایی نیز برسند.

بهترین نژاد مرغ گوشتی ایرانی
بهترین نژاد مرغ گوشتی ایرانی

مرغ محلی گوشتی

یکی از بهترین گزینه ها برای شما مرغ محلی گوشتی است. مرغ محلی گوشتی معمولاً در عرض دو ماه به شما حدود سه کیلو نیم گوشت می دهد. بسیاری از افرادی که دوست دارند پرورش مرغ گوشتی را آغاز کنند به خاطر وزن بالا، مقاومت بدن و سود دهی زود بازده سراغ مرغ محلی گوشتی میروند شما نیز می توانید با انتخاب مرغ‌ محلی گوشتی شرایط را فراهم سازید تا سود آوری  بالاتری داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب ” پرورش مرغ بومی یا محلی ” مراجعه کنید.

بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش

از بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش می توان به کوشین و نژاد راس اشاره کرد. البته نژاد راس بهتر از نژاد کوشین است و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

انواع مرغ گوشتی بر اساس زیستگاه اصلی

نژاد مرغ های گوشتی بر اساس زیستگاه اصلی را می توان به چهار گروه آمریکایی، انگلیسی، آسیایی و مدیترانه ای تقسیم کرد.

نژاد مرغ گوشتی آمریکایی

نژاد مرغ گوشتی آمریکایی برای تولید گوشت و در برخی از مواقع برای تولید تخم استفاده می شود. از خصوصیات بارز این نژاد می توان به پوست زرد شکل و پاهای لخت از پر اشاره کرد. نژادهای مختلف این نژاد مرغ گوشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پلیموت روک Plymouth Rocks
  2. ویندوت Wyandottes
  3. رد آیلند رد Rhode Island Reds
  4. نیوهمشایر New Hampshire
  5. دومینیک Dominique
  6. جاوا Java
  7. چنسلر Chantceler
  8.  لامونا Lamana
  9. جرسی Jersey
  10. دلاویر Delaware

مرغ گوشتی انگلیسی

این نژاد همانطور که از نامش پیداست متعلق به کشور انگلیس و کشورهای اطراف آن است. یکی از بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش نژاد انگلیسی می باشد. رنگ پوست این مرغ ها معمولاً به رنگ سفید و لاله گوش آنها قرمز رنگ است. از جمله نژاد های مختلف مرغ انگلیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سوسکس
  2. ارپینگتون Orpington
  3. کورنیش Cornish
  4. دور کینگ Dorking
  5. استرالوپ Australop
  6. رد کپ Red Cap
  7. رز کامب Rose Camb
مرغ گوشتی انگلیسی
مرغ گوشتی انگلیسی

نژاد مرغ گوشتی آسیایی

مرغ گوشتی اسیایی متعلق به قاره آسیا است. پرورش نژاد مرغ گوشتی اسیایی توصیه نمی شود زیرا توجیه اقتصادی ندارد.از جمله خصوصیات ظاهری این مرغ میتوان به پوستی سفید و سرعت رشد کم اشاره کرد. مهمترین نژادهای مرغ آسیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. براهما Brahmas
  2. کوشین Cochins
  3. لانگشان Langshan

نژادهای مرغ گوشتی مدیترانه‌ای

منشا مرغ گوشتی مدیترانه متعلق به دریای مدیترانه است. از خصوصیات ظاهری این نژاد می توان به پاهای بلند، لاله گوش سفید و تاج بزرگ اشاره کرد. برای پرورش نژادهای مرغ مدیترانه ای از تغذیه کمتری استفاده می‌شود. بهترین نژادهای مرغ مدیترانه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لگهورن Leghorn
  2. مینورکا Minorca
  3. آنکونا Ancona
  4. آندلسی آبی Blue Andalusian
  5. سیاه اسپانیایی صورت سفید White faced Black Spanish
  6. باترکاپ Butter cup

شما برای ما از نژاد مرغ گوشتی بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با نژادهای مرغ گوشتی آشنا کردیم.  چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه‌ های گفته شده خالی دیدن از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. در این مطلب علاوه به معرفی نژاد مرغ گوشتی در ایران و جهان بهترین نژاد مرغ گوشتی در ایران و جهان برای پرورش نیز پرداختیم. چنانچه سوالی در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات سوالات خود را با پشتیبان سایت پرآور صنعت مطرح نمایید پشتیبان سایت پرآور صنعت سعی دارند در اسرع وقت به سوالات شما به صورت جامع پاسخ دهند.

سوالات متداول

طول زمان به وزن رسیدن مرغ گوشتی چقدر است؟

معمولاً مرغ های گوشتی در عرض ۵۰ تا ۶۰ روز به ۴ کیلوگرم وزن می رسند.

مرغ دورکینگ در چه بازه زمانی به وزن 4 کیلوگرم می رسد؟

این مرغ در ۹۰ روزگی به وزنی حدود ۴ کیلوگرم می رسد

بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش کدام است؟

از بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش می توان به کوشین و نژاد راس اشاره کرد.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • عباس 20 شهریور 1402 / 11:31 ب.ظ

    چگونه میتونیم تخم مرغ گوشتی تهیه کرد

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 1:03 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، تخم مرغ گوشتی وجود ندارد. تفاوت مرغ کوشتی با سایر مرغ ها در نوع تغذیه است.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *