میخچه پا در پرندگان + [ علائم، تشخیص و پیشگیری ]

میخچه پا در پرندگان

پرورش طیور یکی از کسب و کار هایی است که شما می توانید با در دست داشتن سرمایه ای نه چندان زیاد، آن را راه اندازی کنید. اهتمام و توجه به پرندگان جزو واجبات هر پرورشی است که شما نباید آن را نادیده بگیرید. در این مطلب از وب سایت پرآور صنعت قصد داریم تا در مورد یکی از مشکلات بسیار مهم در پرورش پرندگان به شما صحبت کنیم. میخچه پا در پرندگان ، یکی از شایع ترین مشکلاتی است که در امر پرورش بروز می کند.

در این مطلب از وبسایت پراور صنعت قصد داریم تا همه آنچه در مورد میخچه پا در پرندگان را نیاز دارید به شما ارائه دهیم. آشنایی با این موضوع می تواند در کاهش تلفات و افزایش سودآوری شما موثر باشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

میخچه پا در طیور و پرندگان

میخچه یک وضعیت التهابی و دژنراتیو در پای پرندگان می باشد که به آن پودو درماتیت نیز گفته می شود. درجه بندی این بیماری با توجه به شدت التهاب است. هنگامی که پای پرنده دچار عفونت می شود، یان بیماری به سرعت رشد خواهد کرد. بی توجهی به این عفونت ها باعث می شود سرعت رشد دژنراسیون بالاتر رود.

بی توجهی به این مشکل می تواند رفته رفته شرایط از بین رفتن پرندگان را فراهم کند. عفونت به تمام بدن پرنده نفوذ خواهد کرد و سبب از بین رفتن آن ها می شود. معمولا این مشکل در اثر آلودگی و شرایط بد محل نگهداری بروز می کند. اکثر پرورش دهندگانی که از قفس های نامناسب برای پرورش استفاده می کنند، دچار این مشکل در پرندگان خود هستند.

میخچه پا در طیور و پرندگان
میخچه پا در طیور و پرندگان

بیشتر بخوانید: درمان کج شدن پای جوجه مرغ

چه عوامل باکتریایی در عفونت میخچه پرندگان موثر است؟

همانطور که گفتیم میخچه پا در پرندگان در اثر شرایط نامناسب قفس در پای پرندگان بروز می کند. این نامناسب بودن می تواند سطح نا هموار قفس و یا وجود اشیای جانبی در کف قفس باشد. اما عوامل باکتریایی وجود دارد که می تواند سبب عفونت میخچه شوند. این عوامل باکتریای عبارتند از: ای کولای، پاستورلوز، گونه های کلپسیلا، پروتئوس، کندیدیا، گونه های نوکاردیا، کورینه باکتر ها و ای کولای. این موارد ذکر شده 8 مورد از مهمترین عوامل باکتریایی هستند که در عفونت میخچه پرندگان دخیل اند. غیر از این موارد ذکر شده باز هم باکتری های دیگری وجود دارند اما این 8 مود جزو اصلی ترین ها هستند.

علائم بروز میخچه پا در پرندگان

شناسایی علائم بروز میخچه در پا پرندگان، جزو مهمترین اطلاعاتی است که شما باید کسب کنید. با آشنایی با این عوامل می توانید نسبت به درمان آن اقدام کنید. اما اگر این اگاهی را نسبت به علائم بروز میخچه نداشته باشید نمی توانید جلوی بیماری را بگیرید. زخم و ساییدگی سطحی جزو اولین علائمی است که در کف پای پرنده بروز می کند. تغییر رنگ در کف پای پرندگان می تواند این هشدار بر به شما دهد که پرنده در معرض گرفتار شدن به مخچه است.

اگر نتوانید برای رسیدگی به پرنده اقدام کنید پوست پرنده دچار التهاب و عفونت می شود. این درد با بالا رفتن سر و صدای پرنده و بروز رفتار هایی خاص در راه رفتن آن ها نشان داده می شود. برخی علائم بالینی مانند: تورم، گوشه گیری، بی اشتهایی، زخم های سر سیاه در کف پا، عدم تمایل به راه رفتن و لنگش از جمله دیگر علائمی اند که پرندگان از خود بروز می کنند.

علائم میخچه پا در طیور
علائم میخچه پا در طیور

بیشتر بخوانید: درمان لنگیدن پای جوجه مرغ

پیشگیری از بروز میخچه پا در پرندگان

همانطور که گفتیم اصلی ترین دلیل بروز میخچه پا در پرندگان مربوط به مشکلات قفس و محل زندگی آن ها است. برا اینکه پرندگان توان به میخچه دچار نشوند باید قفس مناسبی برای آن ها تهیه کنید. چاره کار برای جلوگیری از بروز میخچه در پرندگان، تهیه قفس مناسب است. اما چگونه می توان قفسی ایده آل برای پرندگان تهیه کرد؟

شرکت پرآور صنعت یکی از بزرگترین تولید کنندگان قفس پرندگان در کشور است. قفس های تولیدی شرکت پرآور صنعت با بالاترین کیفیت و طبق استاندارد های جهانی ساخته می شود. قفس های تولیدی شرکت پرآور صنعت دارای نشان استاندارد هستند. تمامی خط تولید قفس از افرا مجرب و با استفاده از بهترین دستگاه ها صورت می گیرد. در مقابل کیفیت ایده آل این قفس ها، قیمت بسیار استثنایی برای آن ها در نظر گرفته شده است. برای اینکه بتوانید کسب و کار بهتری را تجربه کنید و اجازه بروز میخچه در پای پرندگانتان را ندهید، می توانید این قفس ها را تهیه کنید.

درمان میخچه پا در پرندگان
درمان میخچه پا در پرندگان

بیشتر بخوانید: همه آن چیزی که باید درباره بیماری طیور بدانید + [ تشخیص، درمان و پیشگیری ]

شما برای ما از میخچه پا در پرندگان بنویسید

در این مطلب سعی کردیم یکی از عمده ترین مشکلاتی را که پرورش دهندگان با آن روبرو هستند برایتان معرفی کنیم. آشنایی با میخچه پا در پرندگان و علائم و شناسایی راه پیشگیری آن می تواند به بالا رفتن کیفیت پرورشتان کمک کند. شما می توانید تمامی نظرات و تجربیات خود را در انتهای این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید تمامی سوالات خود در این خصوص را در بخش نظرات وب سایت پرآور صنعت با ما به اشتراک بگذارید. تا پشتیبانان ما در کمترین زمان نسبت به پاسخ سوالاتتان اقدام کنند.

سوالات متداول

میخچه پا در طیور و پرندگان چیست؟

میخچه یک وضعیت التهابی و دژنراتیو در پای پرندگان می باشد که به آن پودو درماتیت نیز گفته می شود. درجه بندی این بیماری با توجه به شدت التهاب است. هنگامی که پای پرنده دچار عفونت می شود، یان بیماری به سرعت رشد خواهد کرد. بی توجهی به این عفونت ها باعث می شود سرعت رشد دژنراسیون بالاتر رود.

بی توجهی به میخچه پا در پرندگان چه ضررهایی دارد؟

بی توجهی به این مشکل می تواند رفته رفته شرایط از بین رفتن پرندگان را فراهم کند. عفونت به تمام بدن پرنده نفوذ خواهد کرد و سبب از بین رفتن آن ها می شود.

میخچه پا در پرندگان چگونه به وجود می آید؟

معمولا این مشکل در اثر آلودگی و شرایط بد محل نگهداری بروز می کند. اکثر پرورش دهندگانی که از قفس های نامناسب برای پرورش استفاده می کنند، دچار این مشکل در پرندگان خود هستند.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *