مشاوره تخصصی پرورش کبک

مشاوره تخصصی پرورش کبک

با نیم نگاهی به سال های گذشته متوجه خواهید شد که کمتر کسی فکر می کرد پرورش کبک در سالهایی که در آن حضور داریم جزء یکی از کارهای پرسود باشد. با توجه به اینکه محصولات کبک نسبت به گذشته از رونق بسیار بالاتری برخوردار است و متقاضیان زیادی را توانست به خود جذب کند، پرورش کبک می تواند جزو کسب و کارهای پرسود به شمار رود. از آنجایی که پرورش کبک همانند تمامی کارها نیازمند اطلاعات صحیح و کامل است، ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت برای شما مشاوره تخصصی پرورش کبک را در نظر گرفته ایم.

اگر به دنبال این هستید که نحوه شروع پرورش کبک را بدانید، اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید، نحوه فروش گوشت و تخم کبک آشنا شوید و بسیاری از مسائل دیگر را در این زمینه بدانید قبل از هرکاری توصیه میکنم این مطلب از سایت پرآور صنعت را مورد مطالعه قرار دهید. ما در این مطلب برای شما مشاوره تخصصی پرورش کبک در نظر گرفته ایم. شما با استفاده از این مطلب می توانید اطلاعات اولیه لازم را به دست آورید سپس با شماره هایی که در اختیار شما قرار می دهیم جهت تکمیل اطلاعات خود با متخصصین در این باره صحبت نمایید. مطالعه این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

آشنایی با کبک

کبک جزء پرندگان کوچک جثه  و وحشی به شمار می رود. شما می توانید این پرنده را به دو صورت وحشی و پرورشی  مشاهده نمایید. این پرنده از گونه های بسیار زیادی برخوردار است که از معروفترین آن می‌توان به چوکار، پا قرمز و صخره ای اشاره کرد. تفاوت تعداد زیادی بین کبک نر و کبک ماده وجود ندارد و شما می توانید با توجه به جثه بزرگتر و صدای بم تر کبک نر را از ماده به آسانی هرچه تمام تر تشخیص دهید.

چنانچه دوست دارید پرورش کبک را انجام دهید می توانید از این پرنده به دو منظور پرورش کبک گوشتی و پرورش کبک تخمگذار استفاده نمایید. این شما هستید که با توجه به نیاز خود یکی از روش‌های موجود را برای پرورش کبک انتخاب خواهید کرد.

اهداف و روش های پرورش کبک

یکی از نکات مهم که در مشاوره تخصصی پرورش کبک به طور کامل آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد، اهداف و روش های پرورش کبک است. شما باید با توجه به  تقاضای بازار، موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی، هزینه و نوع فعالیت یکی از اهداف پرورش کبک را برای شروع کسب و کار انتخاب نمایید. از جمله اهداف پرورش کبک می توان به تولید تخم نطفه دار، تولید جوجه یک یا چند روزه و تولید کبک بالغ اشاره کرد. در ادامه هر یک از اهداف را به طور اختصاصی در مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشاوره تخصصی پرورش کبک
مشاوره تخصصی پرورش کبک

تولید تخم نطفه دار

در این روش بزرگترین هدفی که آن را دنبال خواهد کرد تولید تخم نطفه دار و فروش آن است. شما باید با استفاده از تولید و فروش این محصول به سودآوری برسید. تولید تخم نطفه دار به این شکل است که شما شرایطی را برای کبک های نر و ماده فراهم می سازید تا آنها بتوانند عملیات جفت گیری را به بهترین شکل انجام دهند. با بارور شدن کبک ماده توسط کبک نر زمینه تولید تخم نطفه دار ایجاد خواهد شد.

بعد از تولید تخم نطفه دار توسط کبک های مادر یا بالغ می توانید آن را به کسانی که دوست دارند در زمینه پرورش کبک فعالیت کنند، بفروشید و از این طریق به درآمدزایی برسید.

تولید جوجه یک چند روزه

یکی از اهداف پرورش کبک تولید جوجه یک یا چند روزه است. برای به سودآوری رسیدن در این روش شما باید تخم های نطفه دار را از منابع معتبر خریداری کنید و سپس با استفاده از دستگاه جوجه کشی آنها را به جوجه تبدیل نمایید. در این مرحله شما میتوانید با فروش جوجه های یک روزه و یا نگهداری آنها در بازه زمانی کوتاه و سپس فروش آن به درآمد زایی برسید.

تولید کبک بالغ

از جمله مهمترین اهداف پرورش کبک که بسیاری از پرورش دهندگان آن را دنبال میکنند تولید کبک بالغ و فروش محصولات این پرنده است. شما می توانید با پرورش کبک بالغ اقدام به تولید محصولاتی چون تخم کبک، گوشت کبک و تخم نطفه دار کنید. با فروش هریک از محصولات فوق درآمدزایی و سوددهی خواهید داشت.

توجه داشته باشید هر یک از اهدافی که در پرورش کبک آن را دنبال خواهید کرد، چالش های مختلف خود را خواهد داشت و به همین آسانی نیست که شما در پرورش این پرنده به درآمدزایی برسید.

غذای کبک

یکی از مهمترین موارد در پرورش کبک که باید آن را بسیار جدی بگیرید، تغذیه است. تغذیه به صورت مستقیم بر میزان راندمان کاری تاثیرگذار خواهد بود . توصیه ما این است برای بالاتر بردن راندمان کاری از یک متخصص برای چینش برنامه غذایی کبک استفاده کنید.به طور کلی شما برای هر کبک 35 گرم دان به صورت روزانه نیاز دارید. شما می توانید از مواردی چون کنجد، سویا،ذرت، گندم و کنسانتره در غذای کیک استفاده کنید. غذای کبک باید شامل پروتئین، ویتامین، مواد معذنی و اسیدهای آمینه باشد.

مشاوره تخصصی پرورش کبک
مشاوره تخصصی پرورش کبک

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش کبک

در مشاوره تخصصی پرورش کبک به شما خواهیم گفت که چه تجهیزاتی برای شروع پرورش کبک مورد نیاز خواهد بود. به این نکته توجه کنید هر چقدر تجهیزات مورد نظر شما با استانداردهای روز دنیا تطابق بیشتری داشته باشند شما راندمان کاری بالاتری را تجربه خواهید کرد. در ادامه مطلب تجهیزات مورد نیاز برای پرورش کبک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی

سیستم های گرمایشی و سرمایشی یکی از اجزای جدا نشدنی در پرورش طیور خواهد بود. فرقی نمی‌کند که شما در کدام زمینه از پرورش طیور فعالیت دارید، داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی جزء ملزومات برای شما خواهد بود. سیستم گرمایشی در شرایط آب و هوایی سرد و شهرهای سردسیر بسیار کاربرد خواهد داشت. سیستم گرمایشی در این مواقع محیط سالن را گرم و متعادل می سازد و از تلف شدن کبک ها جلوگیری می کند.

سیستم سرمایشی نیز در شرایط آب و هوایی گرم و شهرهای گرمسیر مانند استان های جنوب کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود. توجه داشته باشید که گرمای بیش از اندازه می‌تواند موجب کاهش راندمان کاری شما شود. از این رو داشتن سیستم سرمایشی جز ملزومات مهم در این مناطق به شمار می روند. از جمله سیستم گرمایشی و سرمایشی که می‌تواند در فضای سالن با توجه به تعداد کبک و متراژ متفاوت باشد، می توان به بخاری گازی، هیتر مخصوص مرغداری، کولر آبی و کولر گازی اشاره کرد.

تهویه هوا

با توجه به اینکه فضای پرورش کبک از تراکم برخوردار است، وجود تهویه برای خروج هوای کهنه و نامطبوع و ورود هوای مطبوع و تازه ضروری خواهد بود. برای اینکه بتوانید این امر را به بهترین شکل فراهم سازی توصیه می کنیم از چندین فن تهویه در نقاط مختلف سالن استفاده کنید. برای اینکه بدانید سالن مورد نظر شما به چند تهویه هوا، سیستم گرمایشی و سرمایشی نیاز دارد نیازمند مشاوره تخصصی پرورش کبک هستید. برای اینکه بتوانید این مشکل را به راحتی حل کنید، ما برای شما مشاوره تخصصی فروش کبک را در نظر گرفته ایم. با شماره هایی که در انتهای این مطلب قراردادهای میتوانید جهت مشاوره تخصصی با پشتیبانان مورد نظر تماس بگیرید.

سیستم روشنایی

سیستم روشنایی می تواند تاثیر مستقیمی بر میزان وزن گیری کبک گوشتی و میزان تخم گذاری کبک تخمگذار داشته باشد. شما برای اینکه بتوانید نور مورد نیاز سالن پرورش کبک فراهم کنید نیازمند لامپهای مخصوص و یا پروژکتور هستید. برای نگهداری کبک های یک تا چند هفته نیز لامپ های مادر و مصنوعی نیازمند خواهید بود. علاوه بر گزینه های گفته شده مادون قرمز جهت میکروب کشی و ضدعفونی کردن محیط ضروری است.

دانخوری و آبخوری

دانخوری و آبخوری شرایطی را فراهم می سازند تا شما بتوانید با استفاده از آن ها دان مورد نظر و آب را به کبک ها برسانید. تعداد آبخوری و دانخوری با توجه به تعداد کبک هایی که شما پرورش خواهید داد در نظر گرفته می شود. هرچقدر تعداد کبک های پرورش دهنده بیشتر باشد، به  آبخوری و دانخوری بیشتری نیازمند خواهید بود. توجه داشته باشید دانخوری و آبخوری به تعداد پایین می تواند موجب افزایش درگیری بین کبک ها شود. برای جلوگیری از این کار میتوانید به ازای هر 13 کبک یک دانخوری و یک آبخوری در نظر بگیرید.

قفس کبک

از مهم‌ترین ملزومات که باید آن را از منابع معتبر خریداری کنید، قفس کبک است. قفس کبک شرایطی را برای شما فراهم میسازد که شما بتوانید فضای بهداشتی تر، مدیریت راحت تر و راندمان کاری بالاتری را تجربه کنید. با استفاده از قفس کبک دیگر خبری از شیوع بیماری ها، شکسته شدن تخم ها توسط کبک، فضای آلوده، جمع آوری سخت تخم ها، آمار گیری غیر دقیق، تلفات بالا، راندمان پایین و مدیریت سخت نخواهد بود. شما با استفاده از قفس کبک می توانید تمامی گزینه های گفته شده را از کسب و کار خود دور نگه دارید.

برای اینکه بدانید به چه شکل دانخوری و آبخوری را تهیه کنید و از قفس چگونه استفاده نمایید، نیازمند این هستید که با یک فرد متخصص مشورت نمایید. از این رو ما برای شما مشاوره تخصصی پرورش کبک را در نظر گرفته ایم. شما میتوانید با استفاده از شماره هایی که ما در این مطلب قرار داده‌ایم تماس حاصل کنید تا پشتیبانی سایت ما مشاوره تخصصی پرورش کبک را به شما ارائه دهند.

قفس کبک 3 طبقه
قفس کبک 3 طبقه

بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات پرورش کبک

شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید و فروش تجهیزات پرورش کبک فعالیت می کنند. اما در بین شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند شرکت پرآور توانسته با ارائه تجهیزات استاندارد و نوین از سایر شرکتها سبقت بگیرد. تجهیزاتی که شرکت پرآور آن را می سازد از مواد اولیه مرغوب و طبق استانداردهای روز دنیا است. وجود چنین عواملی باعث شده تا پرآور به بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات پرورش کبک تبدیل شود. برای خرید تجهیزات پرورش کبک می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

05144417200 کارخانه و بازرگانی
09120426089 آقــای بهرامی (امور نمایندگی ها)
09128470498 خانم کامرانی
09156500079 خانم بـرومنـد

مهمترین موارد در مشاوره تخصصی برای پرورش کبک

مهمترین مواردی که در پرورش تخصصی کبک مورد بررسی قرار می‌گیرد نوع کبک، مکان مناسب، تجهیزات مورد نیاز برای پرورش کبک، مدیریت بهداشت، بازاریابی و بسیاری از موارد دیگر است. در ادامه به مهم‌ترین موارد اشاره خواهیم کرد و آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نوع کبک

یکی از مهمترین موارد در مشاوره تخصصی پرورش بلدرچین انتخاب نوع آن است. شما باید با توجه به نوع پرورش و شرایط آب و هوایی بهترین نوع نژاد بلدرچین‌ها را برای پرورش انتخاب کنید. مشاوره دهنده این کار را برای شما انجام خواهد داد و برای انتخاب بهترین نوع نژاد بلدرچین جوانب مختلف را در نظر می گیرد.

مکان مناسب برای پرورش کبک

برای اینکه بهترین بازخورد را از پرورش بلدرچین داشته باشید ابتدا باید مکان مناسبی را برای شروع این کار در نظر بگیرید. در جلسات مشاوره مکان‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بهترین گزینه از نظر شرایط آب و هوایی و تهویه برای شما انتخاب خواهد شد. عواملی چون دسترسی راحت، میزان فاصله مناسب تا شهر، شرایط آب و هوایی و بسیاری از عوامل دیگر مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت.

تجهیزات  مورد نیاز برای پرورش بلدرچین

تجهیزات استاندارد جز موارد مهم در پرورش بلدرچین به شمار می‌رود. نبود تجهیزات استاندارد می‌تواند راندمان کاری پایین و سودآوری کم را به همراه داشته باشد. از این رو تمامی تجهیزات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با توجه به شرایط آب و هوایی و تعداد بلدرچین‌ها بهترین و استانداردترین آنها انتخاب خواهد شد. شما در پرورش بلدرچین و تجهیزات مختلفی چون قفس، تهویه هوا، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم نورسانی، آبخوری و دام‌خوری نیازمند هستید.

تغذیه کبک

در مشاوره تخصصی پرورش کبک، تغذیه این پرنده نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. مشاوره دهنده یک رژیم غذایی منظم را برای بهبود در عملکرد این پرنده در نظر خواهد گرفت.

ایجاد فضای بهداشتی و مدیریت آن

برای اینکه بتوانید بهترین بازخورد را از پرورش بلدرچین داشته باشید نیازمند فضای بهداشتی و مدیریت آن هستید. برای ایجاد فضای بهداشتی جلوگیری از بیماری‌ها مشاوره دهنده تمامی موارد را مورد بررسی قرار داده و یک راهنمای کامل را برای شما تدوین می‌کند.

بازاریابی

پرورش بلدرچین فقط به رشد این پرنده معطوف نمی‌شود بلکه شما باید بتوانید به بهترین شکل محصولات به دست آمده را به بازار عرضه کنید و از آنها حداکثر سودآوری را به دست آورید. برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی بازاریابی دارید. در جلسه مشاوره تخصصی پرورش بلدرچین بازار هدف شما به بهترین شکل شناسایی شده و برنامه بازاریابی برای شما در نظر گرفته می‌شود.

در هر مرحله‌ای از پرورش بلدرچین شما نیازمند این هستید که بتوانید از مهارت‌ها و دانش فنی یک فرد استفاده کنید، از این رو مشاوره تخصصی پرورش بلدرچین می‌تواند بسیار برای شما مفید و سودآور باشد. توصیه ما به شما این است که قبل از شروع کار با افراد متخصص و باتجربه در این زمینه مشورت کنید و سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده بهترین شروع را رقم بزنید. بدون استفاده از تجربیات افراد متخصص و کسب اطلاعات مناسب به هیچ عنوان موفقیت حاصل نخواهد شد. این امر را بسیار جدی بگیرید.

سوالات متداول

اهداف و روش های پرورش کبک را بنویسید؟

از جمله اهداف پرورش کبک می توان به تولید تخم نطفه دار، تولید جوجه یک یا چند روزه و تولید کبک بالغ اشاره کرد

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش کبک چیست؟

سیستم های گرمایشی و سرمایشی تهویه هوا سیستم روشنایی دانخوری و آبخوری قفس کبک

بهترین منبع برای مشاوره تخصصی پرورش کبک چیست؟

استفاده از منابع معتبر و مشاورین سایت پرآورصنعت و پرآور

طاعتی
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • هادی رهرو 2 مهر 1402 / 10:25 ق.ظ

    سلام.ممنون.مطالبی جالب و البته نه خیلی کاملی بود.
    اگر در ادامه مطالب دیگری درج شود بسیار نیکو تر و کاربردی تر خ اهد بود.البته و صدالبتع باصلاحدید خودتان.

    جزاکم الله خیرالجزاء

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 12:47 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، ممنون از دیدگاه ارزشمند شما. بله مطالب سایت پرآور صنعت در بازه های زمانی مختلف بروزرسانی میشوند.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *