مزرعه پرورش کبک + [ شناخت کامل و صفر تا صدی ]

مزرعه پرورش کبک

پرورش کبک یکی از پرسودترین کسب و کارهایی است که شما می توانید با استفاده از آن به درآمدزایی زیادی زیادی برسید. نه تنها شرایط مالی خود را مورد تحول قرار دهید بلکه شرایط مالی اطرافیان را نیز تحول زیادی خواهید ببخشید. اما زمانی پرورش کبک برای شما پر سود و دارای تغییرات مالی بسیار زیاد خواهد بود که شما بتوانید شرایطی که این پرنده برای رشد نیاز دارد را به بهترین شکل فراهم کنید. یکی از راه های فراهم آوردن شرایط زندگی کبک ایجاد مزرعه پرورش کبک است. با ایجاد مزرعه پرورش کبک هر آن چیزی که پرنده کبک نیاز دارد تا بتواند بهترین بازخورد را از خود نشان دهد را در اختیارش قرار خواهید داد.

به نظر شما یک مزرعه کبک به چه مواردی نیاز دارد؟ برای یک مزرعه کبک چه میزان هزینه نیاز است؟ برای آشنایی با پاسخ این سوالات و دستیابی به پاسخ سوالات دیگر و صفر تا صد مزرعه پرورش کبک در این مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. سایت پرآور صنعت در این مطلب شما را به طور کامل با مزرعه پرورش کبک آشنا خواهد کرد.

خصوصیات ظاهری کبک

کبک پرنده ای است که جزء ماکیان به شمار می رود و جثه بسیار کوچکی دارد. شما می توانید نژادهای مختلف آن را در طبیعت مشاهده کنید. از معروفترین انواع کبک می توان به کبک های خاکستری اشاره کرد. کبک ها در طبیعت معمولاً از زمین های کشاورزی، برگها، دانه ها و موجوداتی که در اطراف آنها هستند تغذیه می‌کنند و علاقمند زندگی در ارتفاع می باشند. کوهپایه ها مناسب ترین مکان برای زندگی کبک ها به شمار می روند. در کبک پرورشی غذا و نوع زندگی نسبت به کبک های وحشی بسیار متفاوت خواهد بود. شما در کبک های پرورشی وزن حدود ۶۰۰ گرم دریافت خواهید کرد. از خصوصیات ظاهری های پرورشی می توان به رنگ خاکستری و رنگ زرد زیر شکم آن ها اشاره کرد. کبک های پرورشی از غذای مخصوص استفاده خواهند کرد. برای آشنایی بیشتر به مطلب کبک مراجعه کنید.

مزرعه پرورش کبک
مزرعه پرورش کبک

حتما بخوانید: خواص تخم کبک

مزایای پرورش کبک

برای احداث مزرعه پرورش کبک ابتدا نیاز دارد که درباره مزایای این پرنده به طور کامل بدانید. آیا پرورش کبک مزایایی با خود به همراه خواهد داشت؟ به طور قطع پرورش این پرنده مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت که در ادامه مطلب به بررسی کامل آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

پرورش آسان و مدیریت راحت

 با نیم نگاهی به پرورش کبک متوجه خواهید شد که پرورش این پرنده نسبت به سایر پرندگان راحت تر خواهد بود. همین عامل باعث می شود تا پرورش دهنده مدیریت راحت تری را در طول دوره پرورش تجربه کند. مدیریت راحت تر و رسیدن به سوددهی بیشتر با احداث مزرعه پرورش کبک میسر خواهد شد.

مقاومت بالا

کبک ها در برابر شرایط آب و هوایی مختلف استقامت بسیار بالایی را از خود نشان خواهند داد. مقاومت بالا در برابر شرایط بد آب و هوایی و بیماری ها هزینه های جاری پرورش این پرنده را به طور چشمگیری کاهش می دهد. هزینه هایی مانند دارو و واکسیناسیون را می توانید با انتخاب کبک برای پرورش در طول دوره کم کنید.

بازار مناسب برای فروش

از آنجایی که مصرف گوشت کبک در برخی مناطق جهان روز به روز رو به افزایش میباشد، این امر می تواند حاشیه امن برای پرورش دهندگان کبک ایجاد نماید. بسیاری از مخاطبین به دنبال گوشتی برای جایگزینی گوشت مرغ هستند تا بتوانند تنوع غذایی را در طول هفته تجربه کنند. گوشت کبک با توجه به مزایای بسیار زیادی که دارد مورد توجه افراد بسیار زیادی برای جایگزینی گوشت مرغ قرار گرفته است.

با توجه به افزایش رو به روز مخاطبین گوشت کبک شما دغدغه ای بابت فروش محصولات خود نخواهید داشت. علاوه بر گوشت کبک، تخم کبک نیز با مزایای بسیار زیادی که دارد بازار هدف مناسبی برای فروش خواهد داشت. شما بابت فروش تخم کبک نیز دغدغه ای نخواهید داشت.

رسیدن به سوددهی در بازه زمانی کوتاه

کبک‌ ها نسبت به سایر طیور در بازه زمانی زودتری به رشد مناسب خواهند رسید. رشد سریع به این معنی است که شما می توانید در مدت زمان کمتری به محصول نهایی دست پیدا کنید و سوددهی سریعی را تجربه نمایید. کدام کسب و کار را سراغ دارید که در کمتر از 50 روز شما را به سود کلان برساند؟

پرورش کبک مزایای بسیار زیاد دیگری را برای شما در بر خواهد داشت. اگر شما از سایر مزیت های پرورش این پرنده آگاه هستید می توانید از طریق قسمت نظرات مزیت های مورد نظر خود را برای ما و سایر مخاطبین از طریق قسمت نظرات کامنت کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای موفقیت در زمینه احداث مزرعه پرورش کبک، نیاز به تلاش، پشتکار، مدیریت مناسب و آموزش کافی دارید. بدون در نظر گرفتن این موارد کسب و کار شما با موفقیت همراه نخواهد بود. استفاده از تجربه افراد متخصص در این زمینه را به مواردی که گفته شد اضافه کنید.

مشاوره با افراد متخصص می تواند شما را سریع تر به اهداف مالی و موفقیت در کسب و کار برساند. این نکته جز مهمترین نکاتی است که در مزرعه پرورش کبک باید آن را مورد توجه قرار دهید.

گوشت کبک چه خواصی دارد؟

گوشت کبک خواص فراوانی دارد و شما می توانید گوشت این پرنده را جایگزین گوشت مرغ و سفره‌های خانواده خود کنید. از جمله خصوصیات گوشت کبک می توان به داشتن پروتئین، املاح معدنی و مفید بودن برای بیماران، کودکان و کهنسالان اشاره کرد. گوشت کبک نسبت به گوشت مرغ چربی کمتری داشته و از انواع ویتامین ها و آمینو اسید ها برخوردار است.  چنانچه جزو کسانی هستید که دوست دارید از بیماری‌های قلبی و عروقی، اعصاب و روان و بیحالی جلوگیری کنید استفاده از گوشت کبک را در دستور کار قرار دهید. گوشت کبک برای تمامی سنین مفید بوده و با استفاده از آن می‌توانید بدن خود را مقاوم نمایید.

چگونه می توان مزرعه پرورش کبک را راه اندازی کرد؟

همانطور که گفتیم پرورش کبک جزء کسب و کارهای پرسود و زودبازده است، اما زمانی برای شما این کسب و کار جز کسب و کارهای پرسود و زودبازده به شمار می‌رود که شما بتوانید استراتژی مناسبی را برای آن قرار دهید. یکی از این استراتژی ها داشتن اطلاعات و تجربه در زمینه پرورش کبک میباشد. هر چقدر شما می توانید اطلاعات لازم در این زمینه را بالاتر ببرید به طور قطع سودآوری بیشتری نصیب شما خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که  کسب و کار پرورش کبک به راحتی هرچه تمام تر می تواند بازدهی ۲۸ درصدی از سرمایه اولیه را به پرورش دهنده های کسب و کار عطا کند. برای ساخت مزرعه پرورش کبک شما به سالن پرورش کبک، دستگاه های سرمایشی و گرمایشی، سیستم تهویه، قفس کبک، دانخوری و آبخوری، سیستم های عایق بندی، روشنایی، مخزن آب و موارد دیگر نیاز دارید. در ادامه مطلب هر کدام از این موارد را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ساخت سالن مزرعه پرورش کبک

اولین و مهمترین موارد در ساخت مزرعه پرورش ساخت یک سالن بی نظیر و بی نقص است. شما زمانی می‌توانید مزرعه پرورش کبک داشته باشید که بتوانید راه اندازی سالن را به بهترین شکل انجام دهید. ساخت سالن نیاز به یک متخصص جداگانه و یک موضوع جداگانه است. ما در ادامه به تجهیزات کامل آن خواهیم پرداخت.

داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی

یکی از مهمترین موارد در مزرعه پرورش کبک داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی است. سیستم گرمایشی در زمستان کمک می‌کند تا کبک ها در درون سالن به بیماری دچار نشوند و سرمای بیش از اندازه آنها را اذیت نکند و سیستم های سرمایشی در تابستان از گرمازدگی جلوگیری می نمایند. شما برای پرورش کبک در سنین مختلف نیز نیازمند دما و رطوبت مختلف هستید که سیستم های گرمایشی و سرمایشی به شما کمک می‌کند تا دما و رطوبت مورد نیاز برای نگهداری جوجه کبک ها و کبک های بالغ را به خوبی فراهم سازید.

مزرعه پرورش کبک
مزرعه پرورش کبک

سیستم تهویه هوا

بعد از داشتن سیستم های گرمایشی و سرمایشی داشتن سیستم تهویه یکی از مهم ترین موارد در مزرعه پرورش کبک به شمار می رود. شما برای اینکه بتوانید اکسیژن و هوای تازه را به سالن پرورش کبک برسانید نیازمند هواکش و فن تهویه هستید. هواکش و فن تهویه در داخل سالن هوای آلوده داخل را به بیرون کشانده و هوای تازه برای زندگی بهتر را به کبک ها خواهد رساند.

قفس کبک

از مهم‌ترین تجهیزات برای مزرعه پرورش کبک، قفس کبک است. داشتن قفس کبک نسبت به بستر در این مزرعه مزیتهای فراوانی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به داشتن فضای بهداشتی تر، راندمان کاری بالاتر، انرژی کمتر و بسیاری از مزایای دیگر اشاره کرد. قفس های کبک مجهز به سینی فضولات هستند. بعد از پر شدن سینی شما می توانید آن را از قفس ها خارج کرده و بشویید و ضدعفونی کنید. همین امر می‌تواند موجب بهداشتی تر شدن فضا در مزرعه پرورش کبک شود.  قفس های سایت پرآور صنعت دارای ضمانت نامه ۱۰ ساله شستشو هستند و ضد زنگ می باشند. شما با استفاده از آن می توانید فضای بهداشتی را برای مزرعه پرورش کبک فراهم سازید.

عایق بندی مزرعه پرورش کبک

از جمله مواردی که در مزرعه پرورش کبک باید آن را مورد توجه قرار داد سیستم عایق بندی است. سیستم عایق بندی از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و تبادل حرارت را به بهترین میزان خود می رساند.

سیستم روشنایی در مزرعه پرورش کبک

با توجه به سن مواردی کبک می تواند میزان روشنایی پرورش کبک متغیر باشد. میزان نور در طول شبانه روز به این پرنده نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است که باید در مزرعه کبک آن را مورد توجه قرار دهید.

آیا احداث مزرعه پرورش کبک نیاز به مجوز دارد؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا راه اندازی مزرعه کبک نیاز به مجوز دارد؟ کسب مجوز رابطه مستقیم با مساحت زمین و تعداد کبک هایی که شما مورد پرورش قرار می دهید دارد! کسانی که به روش سنتی پرورش کبک را انجام می دهند معمولا به مجوز نیازی ندارند. شما با توجه به اینکه پرورش کبک در تعداد بالا نیازمند تجهیزات و قواعد خاصی است به مجوز نیازمند است. برای اطلاعات از کسب مجوز می توانید به سازمان مربوطه شهر خود مراجعه کنید.

مزرعه پرورش کبک
مزرعه پرورش کبک

شما برای ما از مزرعه پرورش کبک بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با صفر تا صد مزرعه پرورش کبک آشنا کنیم. چنانچه شما جزو کسانی هستید که تجربیات متفاوتی در زمینه مزرعه پرورش کبک دارید می توانید با استفاده از قسمت نظرات تجربیات خود را در اختیار ما باید سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت قرار دهید. همچنین می توانید سوالات خود درباره مزرعه پرورش کبک و مطلب نگارش شده را از طریق قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید تا پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما به صورت تخصصی پاسخ دهد.

سوالات متداول

چگونه می توان مزرعه پرورش کبک را راه اندازی کرد؟

با فراهم اوردن یک سالن کامل همراه با تجهیزات اشتاندارد

مهمترین تجهیزات مزرعه پرورش کبک چیست؟

سیستم گرمایشی و سرمایشی سیستم تهویه هوا قفس کبک سیستم روشنایی وغیره

آیا احداث مزرعه پرورش کبک نیاز به مجوز دارد؟

در تعداد بالا به مجوز نیاز دارد

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱۶ دیدگاه
  • علی ادیبان 27 آبان 1401 / 4:00 ب.ظ

    بسیار عالی فعلاً در بین پرندگان بهترین بازده رو دارد

  • mohamadali 8 آذر 1401 / 1:09 ب.ظ

    درآمدش چطوریه

    • مدیریت سایت 26 دی 1401 / 11:58 ق.ظ

      سلام عالی اگر بتوانید صحیح و اصولی شروع کنید

  • دکتر بهنام ساسانی 10 دی 1401 / 8:31 ق.ظ

    متاسفانه هرچیز پرورشی هورمونی است یعنی هورمونی میکنند تا سود بیشتری کنند.

    • مدیریت سایت 26 دی 1401 / 11:39 ق.ظ

      سلام در پرورش کبک هورمون کاربردی ندارد

  • علی 26 دی 1401 / 9:26 ق.ظ

    سلام.آیا میشود در فضای حدودا۲۰۰الی۳۰۰مترمربع وله صورت فنس کشی کبک را پرورش داد؟البته منظورم پرورش سنتی می‌باشد.

    • مدیریت سایت 26 دی 1401 / 11:23 ق.ظ

      سلام، میشود اما تلفات بالا و راندمان بشدت پایین خواهد بود. بنابراین علاوه بر عدم سودآوری، متضرر هم خواهید شد

  • احسان 28 دی 1401 / 8:26 ق.ظ

    سلام.چند جعفت کبک برای منزل میخواهم.امکانش هست؟

  • ایثارگر 29 دی 1401 / 1:51 ب.ظ

    سلام ما می خواهیم کبوتر وقرقابول پر ورش بدیم آیا به کجا بریم وچه مر اهلی دارد وایت وام میدهند یا خیر لطفا ما پسرم وسه نفر از جمله بهزیستی افراد هم بیکار داریم لطفا راهنمایی کنید

    • مدیریت سایت 4 بهمن 1401 / 11:26 ق.ظ

      سلام جهت مشاوره رایگان در خصوص پرورش قرقاول لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      ۰۵۱۴۴۴۱۷۲۰۰

  • همایون 29 دی 1401 / 5:28 ب.ظ

    سلام ادرسی که بشه کبک تهیه کرد کجاست

    • مدیریت سایت 4 بهمن 1401 / 11:05 ق.ظ

      سلام باید در گوگل و سایت هایی نظیر دیوار و شیپور دنبال باشید

  • رضا 30 دی 1401 / 10:28 ق.ظ

    سلام،برای راه اندازی یک سالن پرورش متوسط چقدر سرمایه نیاز هست؟

    • مدیریت سایت 4 بهمن 1401 / 11:04 ق.ظ

      سلام وقت بخیر. بستگی به میزان پرورش دارد اما از ۵۰ میلیون هم میتوان شروع کرد

  • علیرضا هادی 1 بهمن 1401 / 5:51 ب.ظ

    باسلام وخداقوت، از اینکه برخی مشاغل کوچک معرفی می کنید سپاسگزارم.
    سوال داشتم، مساحت مناسب جهت پرورش کبک چقدرمی باشد؟ باسپاس ازمدیرمحترم سایت

    • مدیریت سایت 4 بهمن 1401 / 11:09 ق.ظ

      سلام دوست عزیز/ف بستگی به میزان پرورش دارد اما حداقل ۱۲ متر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *