مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد؟

مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد

مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد؟ این سوالی است که ذهن اکثر پرورش دهندگان مرغ مینا و یا نگه دارندگان آن را به خود درگیر میکند. برای نگارش این مطلب یک سری به سایر سایت ها زدیم اما  کمتر سایتی به طور کامل به این سوال جواب داده بود. از این رو سعی کردیم سوال: مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد؟  را از تمامی جهات نگاه کنیم تا مطلبی کاملی را برای شما به نگارش در بیاوریم. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم به طور کامل به این سوال بپردازیم تا شما دیگر دغدغه ای در این باره نداشته باشید. برای اطلاعات و آگاهی بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

مهمترین نکته در کنار علاقه‌مندی‌ های مرغ مینا

از مهمترین نکاتی که در کنار علاقه‌مندی‌های مرغ مینا باید به آن توجه داشته باشید این است که چه چیزهایی می تواند  جان این پرنده را به خطر بیاندازد. شما نباید از خوراکی ها، وسایل بازی و سرگرمی های استفاده کنید که خطرناک باشد و باعث مرگ و میر، مصدومیت و یا بیماری این پرنده شود. همچنین برای افزایش اشتها در این پرنده می توانید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید. بسیاری از افراد برای اینکه علاقه مرغ مینا به غذا خوردن را افزایش دهند از افزودنی های غیرمجاز بسیار زیادی استفاده می کنند که این امر می‌تواند جان این پرنده را به خطر بیاندازد. در کنار این که مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد؟  توجه کنید چه چیزهایی هم میتونه زندگی اونها رو به خطر بندازه.

مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد
مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد

حتما بخوانید: شناخت مرغ مینا از ۰ تا ۱۰۰ + [ پرورش پرنده مینا + عکس ]

غذای مرغ مینا در طبیعت

مرغ مینا با توجه به نوع زندگی اش  به چیزهای متفاوت علاقه مند خواهد شد؟  اگر از این پرنده که در طبیعت زندگی می کند بپرسید از چه چیزی خوشش میاد؟ قطعاً به مواردی چون کرم خاکی، دانه، گیاه، انواع حشرات مانند ملخ و پروانه، انواع میوه های وحشی، مار و مارمولک اشاره می کند. مرغ مینا که در طبیعت زندگی می کند برای فراهم آوردن تغذیه مورد علاقه خود به هیچ عنوان به زحمت نخواهد افتاد زیرا به  غذایی پرنده در طبیعت بسیار گسترده خواهد بود.

در کنار مواردی که به آن اشاره شد شما می توانید شخم زدن زمین استفاده از علف های مختلفی که در آن قرار دارد مانند یونجه و گندم را در لیست غذایی مورد علاقه مرغ مینا در طبیعت قرار دهید. حشراتی که پشت حیوانات مختلف مانند گاو و الاغ قرار می گیرند می توانند برای این پرندگان متفاوت باشند.

غذای مرغ مینا در خانه

جواب ها در برابر سوال مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد؟ متفاوت خواهد بود. علاقه مندی های این مرغ در طبیعت و در خانه و به صورت پرورشی متفاوت است.  کسانی که از مرغ مینا در خانه استفاده می کنند باید جیره غذایی متفاوتی را برای آنها در خانه نسبت به طبیعت در نظر بگیرند. توجه داشته باشید غذای مرغ مینا در حالت پرورش و خانگی بسیار متفاوت تر از غذای آن در طبیعت است. شما می‌توانید در جیره غذایی مرغ مینا در خانه از انواع میوه ها و سبزیجات، کنسانتره و پلت و تخم مرغ آب پز استفاده کنید.

با توجه به اینکه مرغ مینایی که در خانه پرورش داده شده هیچگاه از و حشرات تغذیه نکرده است این دو گزینه نمی تواند گزینه مناسبی برای در نظر گرفتن غذای مورد علاقه آنها باشد. شاید در برخی از مواقع گزینه های گفته شده موجب بیماری در این نژاد از مرغ گردد.

نکات مهم درباره غذای مرغ مینا در خانه

  1. به هیچ عنوان از پلت و کنسانتره به‌صورت متداوم استفاده نفرمایید، زیرا پلت و کنسانتره به صورت زیاد برای این پرنده مشکل گوارشی به وجود خواهد آورد. در کنار مشکل گوارشی می توان به چاقی نیز اشاره نمود.
  2. به هیچ عنوان از غذاهایی چون گوشت قرمز، سویا، زرده تخم مرغ، ماهی، جگر و غذاهایی که سرشار از آهن هستند استفاده نکنید زیرا هضم این غذاها برای پرنده مرغ مینا سخت خواهد بود.
  3. از دادن غذاهای پرچرب و پرنمک مانند چیپس، پفک به مرغ مینا خودداری کنید زیرا هضم این غذاها برای مرغ مینا سخت بوده و سلامتی این پرنده را به خطر می‌اندازد.

مرغ مینا در غذاها از چه چیزی خوشش میاد؟

به جای گزینه های گفته شده شما می توانید گزینه های مناسب دیگر را جایگزین نمایید. از جمله این گزینه ها می توان به انواع سبزیجات و میوه ها، سیب زمینی و تخم مرغ پخته، میوه های خشک، سیب، انگور، شلیل، هلو، گلابی، انجیر، توت فرنگی، موز، کلم، ریحان، خیار، کاهو و بسیاری از گزینه های دیگر استفاده نمایید.

مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد
مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد

حتما بخوانید: پرورش مرغ زینتی و شناخت آن

حمام کردن

در کنار غذاهای بی نظیر شما باید بهداشت این پرنده را نیز فراهم سازید. مرغ مینا به حمام کردن علاقه بسیار زیادی دارد. این پرنده به قدری به حمام رفتن علاقه دارد که شما باید همیشه یک ظرف آب برای حمام کردن آن در اختیارش بگذارید تا بتواند هرگاه که خواست استحمام را در برنامه روزانه خود قرار دهد. شما می توانید برای اینکه حمام کردن به این پرنده لذت بیشتری دهد از یک تکه چوب در قفس در هنگام حمام کردن استفاده کنید تا مرغ مینا بر روی آن بنشیند.

بهداشت محیط

مرغ مینا یکی از پرندگانی است که به بهداشت خود بسیار اهمیت می دهد و هیچ گاه از ظروف کثیف غذای آلوده و قفس نامرتب استقبال نخواهد کرد. هر یک از عوامل گفته شده باعث بیماری این پرنده می شود که شما باید آن را از بین ببرید. دو جواب درست در برابر سوال: مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد؟  فضای بهداشتی و حمام کردن است. قفس مرغ و خروس تزئینی بهترین گزینه برای شماست.

سرگرمی

یکی از جواب های قطعی درباره مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد؟ سرگرمی است. این نژاد از مرغ به سرگرمی های بسیار زیادی علاقه مند است که یکی از آنها تاب خوردن در قفس می باشد. شما برای فراهم آوردن سرگرمی های مختلف اسباب بازی های گوناگون را برای این پرنده فراهم سازید. با تهیه این اسباب بازی ها و قرار دادن آنها در قفس می توانید انواع سرگرمی ها را برای این پرنده به وجود آورید. به طور مثال شما می توانید دست با بازی های با همراه با صدا برای این برنده تهیه کنید تا آن را ترغیب به حرف زدن نمایید. یکی از مهمترین نکاتی که می تواند در علاقه مندی های مرغ مینا گنجانده شود، صحبت کردن است.

مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد
مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد

حتما بخوانید: پرورش مرغ با سرمایه اندک و نکات طلایی + [ پرورش مرغ محلی ]

شما برای ما از علاقه مندی های مرغ مینا بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با پاسخ کامل مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد؟ آشنا کنیم. چنانچه شما دارنده گان مرغ مینا هستید و با علاقه‌مندی‌های این پرنده آشنایید می توانید گزینه هایی که با استفاده از آن باعث سرگرمی برنده می شوید را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود را در پایین این مطلب کامنت کنید تا پشتیبانان در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

سوالات متداول

مرغ مینا از چه چیزی خوشش میاد؟

غذاهای مختلف، سرگرمی، حمام کردن، حرف زدن و غیره

مرغ مینا در غذاها از چه چیزی خوشش میاد؟

انواع سبزیجات و میوه ها، سیب زمینی و تخم مرغ پخته، میوه های خشک، سیب، انگور وغیره

مرغ مینا در سرگرمی ها از چه چیزی خوشش میاد؟

صحبت کردن، حمام رفتن و غیره

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱۶ دیدگاه
  • مرتضی 4 دی 1401 / 5:19 ب.ظ

    سلام . من تا کنون چند جوجه مرغ مینا و عروس هلندی را بزرگ و حرف زن کرده ام . اولا هر دوی آنها از قفس اصلا خوششون نمیاد و دوست دارن آزاد باشن . جوجه که هستن از سنگدان چرخ کرده و مولتی ویتامین و دانه با سرنگ بی نهایت خوششون میاد . آب از سرنگ را خیلی دوست دارن . اینکه باهاشون بازی کنید را خیلی دوست دارن . نشستن روی دست و سر را خیلی دوست دارن . غذا خوردن از دهان را بینهایت دوست دارن . با شما حمام بیاین و رو سرتون خودشون رو بشورن را بینهایت دوست دارن . صدا شون کنی رو دوست دارن و فورا میان . و خیلی چیزهای دیگه . ضمنا خیلی دوست دارن شبها رو دستتون بخوابن . کسی سئوال داشت در خدمتم .

    • مدیریت سایت 26 دی 1401 / 12:10 ب.ظ

      سلام و تشکر از اطلاعات خوب و تکمیلی شما

    • محمد 28 دی 1401 / 1:24 ب.ظ

      می خوام یک جفت تهیه کنم ازکجا باید بگیرم

    • hadise 5 تیر 1402 / 1:57 ب.ظ

      سلام من مرغ مینام خیلی کوچولو شاید۱۵روزه باشه بهش چی بدم بخوره؟؟
      سنگدون مرغ خوبه بدم بخوره؟؟ یاسفیده تخم مرغ؟
      دیگه چی بدم بخوره؟

  • سینا 20 دی 1401 / 3:32 ب.ظ

    پرورش دهنده شماره یک کشور در رابطه با تولید و پرورش طاووس سفید هستم.فروش تکی و تعداد بالا. شماره تماس.

  • حمید 27 دی 1401 / 10:12 ب.ظ

    با سلام میخواستم بپرسم جفت میخورن تو قفس مثل پرنده های دیگه ممنون میشم یه توضیح بدید

    • مدیریت سایت 4 بهمن 1401 / 11:07 ق.ظ

      سلام بله دوست عزیز

  • علی جعفرآقایی 28 دی 1401 / 6:37 ق.ظ

    سلام ، ممنون از اطلاعات خوبتون … اضافه می کنم که :مرغ مینا مانند یه بچه نیاز به رسیدگی و بالاخص توجه داره .. بشدت باید دوستش داشت قربون صدقش بری و همش باهاش حرف بزنی … اگه ولش کنی فکر کنی یه حیونه و چیزی نمی‌فهمه یقینا در اشتباهی و داری بهش ظلم می کنی

    • مدیریت سایت 4 بهمن 1401 / 11:24 ق.ظ

      سلام و ممنون از اطلاعات تکمیلی شما

  • پرهام 2 بهمن 1401 / 5:56 ق.ظ

    سلام بر دوستان.
    خدا وکیلی گناه داره پرنده 🐦 داخل قفس باشه.
    آزادی در طبیعت خیلی خیلی خوبه به خدا.
    یا علی
    عزت زیاد.⁦ಠಿ_ಠ⁩

    • مدیریت سایت 4 بهمن 1401 / 11:02 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، متاسفانه بعضی از این پرندگان چون از ابتدا در قفس بوده اند اگر ازاد شوند به راحتی طعمه سایر پرندگان خواهند شد و توانایی محافظت از خود را ندارند.

  • یاسین 4 تیر 1402 / 10:33 ب.ظ

    سلام
    مرغ مینا برای خواب باید روی چوب بخوابد یا باید برایش جای خواب درست کرد وچه نوع جای خوابی مناسب است؟

    • مدیریت سایت 22 مرداد 1402 / 12:01 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، روی چوب میخوابند

  • سینا 24 مهر 1402 / 5:16 ب.ظ

    مرغ مینای من عاشق بیسکویت ساقه طلایی و خرما و گوجه فرنگی و خیار هستش خمیر نان هم دوست داره

  • فرهید 7 آذر 1402 / 3:19 ب.ظ

    سلام وعرض ادب .ما یه مرغ مینا تو خونه داریم ولی چون خودم میترسم ونمیدونم بهش دست بزنم با خود قفس میبرمش تو حموم واب دوش و باز میکنم واینجوری میشورم هم خودش رو هم کلا داخل قفس رو .بنظر شما کارم اشتباهه.واینکه دیشب دیدم دور چشمش خالهای سفید در اومده یه کم نگرانش هستم .آیا مشکلی براش پیش اومده؟؟؟

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:27 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، ما نظر شمارو تایید میکنیم تا متخصصین این حوزه به شما پاسخ دهند اما بصورت کلی شستشوی پرنده توسط شما کار صحیحی نیست و شیوه صحیح این است برای مرغ مینا ظرف آبی قرار دهید تا خودش اینکار را انجام دهد.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *