مرغ ایام سمانی + [ ایام سمانی را بشناسید و پرورش دهید ]

مرغ سمانی

معمولا مرغ ها را با گوشت سفید دیدیم. امروز قصد داریم شما را با یک نژاد از مرغ آشنا کنیم که گوشت و تخم آن سیاه است. خاص بودن مرغ به خاطر سیاه بودن پر، گوشت و تمام اعضای بدن آن می باشد. مرغی که شما را با آن آشنا خواهیم کرد ایام سمانی است. مرغ ایام سمانی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. این گوشت می تواند بازدهی چندین برابری نسبت به گوشت مرغ سفید داشته باشد. چنانچه دوست دارید با زادگاه مرغ ایام سمانی، خواص گوشت، پرورش و تخم آن آشنا شوید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب سایت پرآور صنعت یاری کنید.  ما در این مطلب شما را به طور کامل با ایام سمانی آشنا خواهیم کرد. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

تاریخچه مرغ ایام سمانی

زادگاه اصلی مرغ ایام سمانی اندونزی است. شاید برای شما جالب باشد که ایام در زبان اندونزی به معنی مرغ و سمانی به معنی روستایی است که برای اولین بار این مرغ در آن دیده شد. با توجه به سیستم بدن این مرغ شما از همان ابتدا گوشت و پوست و استخوان های ایام سمانی را سیاه می بینید. توجه داشته باشید مرغ سمانی جزء نژاد های نادر در بین پرندگان به شمار می رود از این‌رو قیمت بالاتری نسبت به سایر نژادها خواهد داشت.

رنگ خون مرغ به رنگ قرمز است. اما با وجود تغییر ژنتیک بسیاری از افراد رنگ خون این پرنده را به رنگ مشکی می بینند. به دلیل اختلالات ژنتیکی که در مرغ ایام سمانی وجود دارد شما خون را تیره تر از سایر مرغ ها خواهید دید.

مرغ ایام سمانی
مرغ ایام سمانی

حتما بخوانید: پرورش مرغ با سرمایه اندک و نکات طلایی + [ پرورش مرغ محلی ]

گوشت مرغ ایام سمانی فوایدی دارد؟

پروتئین و چربی مناسب دو ویژگی مهم در گوشت ایام سمانی هستند که موجب طعم بی نظیر در آن شده است. همچنین بافت نرم و لطیف گوشت مرغ ایام سمانی هر کسی را ترغیب به استفاده از آن می کند. در ادامه این مطلب شما را با فواید گوشت مرغ ایام سمانی به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

جلوگیری از ابتلا به آرتروز

یکی از مهمترین فواید گوشت و مرغ ایام سمانی جلوگیری از ابتلا به آرتروز است. کسانی که استرس گرفتن آرتروز را دارند می توانند با مصرف گوشت مرغ ایام سمانی از بروز آرتروز جلوگیری کنند. همچنین این گوشت درد های مفصلی را به طور کامل برطرف خواهد کرد.

مفید برای کودکان

چنانچه دوست دارید از گوشت های مفید در وعده غذایی کودکان برای رشد بهتر استفاده کنید گوشت مرغ ایام سمانی بهترین گزینه برای شماست. با توجه به مواد مغذی و فسفری که در گوشت این پرنده وجود دارد شما می توانید مراحل رشد کودکان را با بهترین مواد مغذی پر کنید و همچنین با مصرف این مواد استحکام استخوان ها را بالا ببرید.

کاهش استرس

اگر استرس محل کار شما اجازه نمی دهد راندمان کاری خوبی داشته باشید و یا استرس درون خانوادگی دارید می توانید با مصرف گوشت مرغ ایام سمانی استرس را به حداقل ترین زمان ممکن برسانید. گوشت مرغ ایام سمانی دارای ویتامین b۵ بوده و موجب تقویت سیستم عصبی خواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر فواید گوشت مرغ این نژاد می توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن در مواقع مختلف مانند پیری و بارداری است. این گوشت بهترین گزینه برای شما در بازه‌های زمانی نامبرده می باشد.

تقویت قلب

گوشت مرغ ایام سمانی دارای مواد معدنی و آهن بسیار زیاد است که این امر می‌تواند باعث بهبود گردش خون و سلامت قلب گردد.

جلوگیری از بالا رفتن کلسترول

ماده به نام نیاسین در گوشت مرغ سمانی وجود دارد که باعث جلوگیری از بالا رفتن کلسترول می شود. اگر دنبال گوشتی هستید که بتوانید با آن کلسترول خود را کنترل کنید گوشت مرغ سمانی بهترین گزینه برای شما است.

منبع آنتی ‎اکسیدان و پروتئین

آنتی اکسیدان ها و پروتئین موجود در گوشت مرغ سمانی باعث حفظ سلامتی بدن و تقویت آن، تثبیت قند خون و جلوگیری از بروز بیماری ها می شود.

سرشار از ویتامینهای مختلف

شما می توانید ویتامین های مختلف را در گوشت مرغ ببینید. هر کدام از این ویتامین ها فوایدی برای بدن خواهند داشت.

از جمله این فواید می‌توان به تقویت و سلامت چشم، تقویت قلب و سلول های بدن، جلوگیری از لخته شدن خون، کاهش بیماری های قلبی و عروقی و شفاف شدن پوست اشاره کرد.

منبع آهن و کلسیم

گوشت مرغ ایام سمانی منبع عالی برای کلسیم و آهن است. شما با استفاده از این دو منبع می توانید از پوکی استخوان جلوگیری کنید استخوان های خود را تر تقویت نمایید و از ابتلا به کم خونی جلوگیری نمایید.

مرغ ایام سمانی
مرغ ایام سمانی

حتما بخوانید: مرغ سیاه و تخم مرغ سیاه + مزایای آن [ عکس ]

پرورش مرغ سمانی

برای اینکه بتوانید بهترین بازخورد را از پرورش مرغ سمانی بگیرید باید بهترین محیط را برای برایشان انتخاب نمایید و شرایطی را به وجود آورید که این مرغ بتواند به رشد خود با بالاترین راندمان ادامه دهد. بهترین منطقه برای پرورش مرغ سمانی می‌توانید انتخاب کنید مناطق جنگلی و کوهستانی است. مرغ سمانی در سال به صورت میانگین به شما ۸۰ تخم می دهد. توجه کنید اندازه تخم های مرغ سمانی بزرگتر از تخم های معمولی بوده و پوسته آن کاملاً با پوست تخم مرغ محلی متفاوت است. برای پرورش مرغ سمانی می توانید از روش های گوناگونی مانند تخم نطفه دار دستگاه جوجه کشی، خرید جوجه یک یا چند روزه و مرغ بالغ استفاده کنید.

چنانچه دوست دارید پرورش مرغ سمانی را با استفاده از دستگاه جوجه کشی انجام دهید قبل از استفاده کردن جوجه در دستگاه جوجه کشی باید ۲۴ ساعت در محیط مربوطه قرار دهید تا دستگاه جوجه کشی دمای محیط بدن را به خود بگیرد.

قبل از ۲۴ ساعت که به آن اشاره کردیم شما باید دمای دستگاه جوجه کشی روی ۳۷ درجه و نیم سانتی گراد و رطوبت را روی ۵۰ تنظیم کنید تا ۱۸ روز شما باید این کار را انجام دهید و در سه روز آخر رطوبت را به ۵۵ تا ۶۰ درصد برسانید. توجه داشته باشید یکی از مهمترین ارکان در جوجه کشی دما و رطوبت است که باید با دقت انجام شود. چنانچه در دوره جوجه کشی نتوانید دما و رطوبت مناسبی را برای دستگاه جوجه کشی تهیه نمایید کسب و کار شما با ضرر های فراوان همراه خواهد بود. بعد از گذشت دوره جوجه کشی و شش ماه به جوجه ها وقت دهید تا به وزن ایده آل و بلوغ برسند. بعد از شش ماه شما می‌توانید حدود ۳ کیلوگرم گوشت از مرغ ها به دست آورید. به این نکته توجه کنید هر چقدر سن مرغ ها بالاتر می رود تخم گذاری آنها نیز کاهش خواهد یافت. برای داشتن راندمان کاری بالا از قفس مرغ استفاده کنید.

مرغ ایام سمانی را به چند روش می‌توان پرورش داد؟

پرورش مرغ ایام سمانی همانند تمامی مرغ‌های گوشتی و تخمگذار دیگر به سه روش متداول انجام می‌شود. مرغ‌های ایام سمانی به سه روش متداول تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی، خرید جوجه چند روزه، استفاده از مرغ بالغ ایام سمانی پرورش می یابد. هر یک از روش‌هایی که گفته شد میزان هزینه، ریسک و زمان معینی برای رسیدن به سوددهی و درآمدزایی نیاز دارند. شما باید بتوانید با توجه به نوع نیاز خود و بازار یکی از گزینه‌های گفته شده را برای پرورش این نژاد از مرغ انتخاب کنید. در ادامه مطلب هر یک از روش‌های پرورش این نژاد از مرغ را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما بتوانید با آگاهی بیشتری اقدام به پرورش مرغ سمانی کنید.

پرورش مرغ ایام سمانی با استفاده از دستگاه جوجه کشی

برای پرورش مرغ ایام سمانی با استفاده از دستگاه جوجه کشی نیازمند این هستید که تخم‌های نطفه‌دار را از مراکز معتبر تهیه کنید. بعد از تهیه تخم نطفه‌دار این محصول را در درون دستگاه جوجه کشی می‌گذارید تا به جوجه تبدیل شوند. این روش جز روش‌های پرریسک برای پرورش این نژاد از مرغ به شمار می‌رود. کسانی که دوست دارند تمامی مراحل پرورش تا ارائه محصول را سپری کنند این روش جز روش‌های مناسب برای آنهاست. اگر بدین صورت کار کنید سوددهی فراوانی را نسبت به دو روش بعدی خواهید داشت.

پرورش مرغ ایام سمانی با استفاده از جوجه های چند روزه

بسیاری از افراد دوست ندارند زمان خود را برای خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی و همچنین سپری کردن دوره جوجه کشی تلف کنند. در این مواقع این افراد به سراغ خرید جوجه‌های چند روزه می‌روند تا بتوانند بازه زمانی کوتاه‌تری را برای رسیدن به محصول ایده آل سپری نمایند. این روش نسبت به روش قبلی از سوددهی کمتری برخوردار است اما ریسک کمتری را نیز برای شما در بر خواهد داشت.

 ‌تخم های نطفه‌ دار خراب و دوره جوجه کشی ناموفق می تواند خطرات بسیار زیادی را برای کسب و کار شما داشته باشد. به همین منظور است که بسیاری از افراد از روش استفاده از جوجه‌های چند روزه استقبال بسیار بیشتری می‌کنند. این روش متداول‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود و اکثر پرورش دهندگان از این روش استفاده می‌کنند.

پرورش مرغ ایام سمانی
پرورش مرغ ایام سمانی

پرورش با استفاده از مرغ سمانی بالغ

این روش جز روش‌هایی است که شما بازه زمانی بسیار کوتاهی را برای رسیدن به سوددهی سپری می‌کنید. با استفاده از مرغ ایام سمانی بالغ و نگهداری از آنها در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توانید محصول مورد نظر را به بازار عرضه کنید و سپس از این طریق به درآمدزایی برسید. توجه داشته باشید این روش ریسک بسیار پایینی داشته اما سوددهی کمتری نسبت به دو روش دیگر خواهد داشت.

شما در این روش می‌توانید سه محصول تخم مرغ، گوشت مرغ و تخم نطفه دار را تولید و سپس با عرضه آنها به بازار به سوددهی قابل توجهی برسید. به نظر شما کدام یک از روش‌هایی که گفته شد گزینه مناسبی برای پرورش این نژاد از مرغ است؟ شما می‌توانید گزینه مورد نظر خود را در انتهای همین مطلب برای ما کامنت کنید.

خواص تخم مرغ سمانی

تخم مرغ سمانی دارای خواص بسیار زیادی است. این تخم سرشار از پروتئین و مواد معدنی است که می تواند بدن شما را در برابر حمله های عصبی و کم بینایی کمک کند. از دیگر خواص تخم مرغ سمانی می‌توان به جلوگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی، تقویت بینایی، تقویت مغز و اعصاب، بالا رفتن سیستم ایمنی بدن و کالری مناسب برای ورزشکاران اشاره کرد.

شما برای ما از مرغ سمانی بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با پرورش مرغ سمانی و شناخت مرغ ایام سمانی آشنا کنیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه های گفته شده خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت  پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید سوالاتی که ذهن شما را به خود درگیر میکند  را با استفاده از قسمت نظرات از پشتیبانی و سایت پرآور صنعت بپرسید. پشتیبانان ما سعی می‌کنند در اسرع وقت به صورت کاملا تخصصی و کاربردی به سوالات شما پاسخ دهند.

 سوالات متداول

گوشت مرغ ایام سمانی فوایدی دارد؟

جلوگیری از ابتلا به آرتروز کاهش استرس تقویت سیستم ایمنی بدن جلوگیری از بالا رفتن کلسترول و غیره

خواص تخم مرغ سمانی چیست؟

جلوگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی، تقویت بینایی، تقویت مغز و اعصاب، بالا رفتن سیستم ایمنی بدن و کالری مناسب برای ورزشکاران

زادگاه اصلی مرغ ایام سمانی کجاست؟

اندونزی

طاعتی
دیدگاه کاربران
۸ دیدگاه
  • مینا 17 آبان 1401 / 11:24 ق.ظ

    از کجا تهیه کنیم این مرغ ایام سمانی رو؟؟

  • صالحی 3 دی 1401 / 2:34 ق.ظ

    سلام
    اطلاعات کامل ومفید ممنون
    برا تهیه مرغ ایام سمانی پیام بزارید

    • Ali 11 خرداد 1402 / 8:57 ب.ظ

      سلام نژاد خالص؟دونه ای چند

  • آرین 3 دی 1401 / 11:53 ب.ظ

    یک نفر تو ترکیه داره این مرغ رو خیلی خوب پرورش میده و سود خیلی خوبی هم براش داشته

    • مدیریت سایت 26 دی 1401 / 11:38 ق.ظ

      سلام همیشه نژاد های خاص سوداوری بالای دارند

  • mohammad 11 مهر 1402 / 10:28 ق.ظ

    سلام نژاد خالص که همه جای بدنش حتی پا و استخوانش سیاه سیاه باشه هرکه داره با قیمت بالایی خریدارم

  • مهدی تراشکار 19 آبان 1402 / 1:08 ق.ظ

    سلام و درود خدمت شما دوست گرامی در مورد مرغ و خروس مرندی هم توضیح دهید ممنون میشم

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 11:45 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، در این خصوص از شما دعوت میکنم مقاله تخصصی مرغ مرندی را مطالعه نمایید.
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *