معرفی کامل قرقاول نژاد سیلور

قرقاول نژاد سیلور

 قرقاول نژاد های مختلفی دارد که یکی از این نژادها سیلور است. قرقاول نژاد سیلور (Silver Pheasant) یکی از زیباترین و منحصر به فردترین گونه های قرقاول به شمار می رود که معمولا در علف زا، کوه ها و جنگل های متراکم زندگی می نماید. کشور چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا جز مناطقی هستند که در آنها قرقاول سیلور را بیشتر از سایر نقاط جهان مشاهده خواهید کرد. اگر دوست دارید با قرقاول نژاد سیلور بیشتر آشنا شوید در ادامه مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. سایت پرآور صنعت در این مطلب شما را با مشخصات ظاهری قرقاول سیلور، جفت گیری و تولید مثل آن، محیط زندگی، شرایط نگهداری قرقاول سیلور، سن بلوغ قرقاول سیلور، فصل تخم گذاری و تغذیه آن آشنا می کند. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر تا پایان با ما همراه باشید. خواندن این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

مشخصات ظاهری قرقاول سیلور

 قرقاول سیلور معمولا دارای دم های بلند و پاهای کشیده است. پرهای این پرنده به رنگ سفید مایل به طوسی، سر نژاد قرقاول سیلور به رنگ قرمز بوده و دارای چشمانی مشکی و منقاری سفید رنگ است. از سینه تا پشت ران این پرنده نیز به رنگ مشکی می باشد. زیبایی قرقاول نژاد سیلور را زمانی در خواهید کرد که زیر تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرند. قرقاول سیلور نسبت به سایر نژادهای قرقاول بزرگتر است. بزرگی جثه در نژاد سیلور بستگی به نر و یا ماده بودن آن دارد. معمولاً قرقاولهای سیلور ماده نسبت به قرقاولهای سیلور از جثه کوچک‌تری برخوردار هستند. این نوع قرقاول ها معمولاً بین ۱ تا ۳ کیلوگرم و وزن دارند.

مشخصات ظاهری -قرقاول سیلور
مشخصات ظاهری قرقاول سیلور

بیشتر بخوانید: مزایای گوشت قرقاول برای بدن + خواص کلی آن

مشخصات رفتاری قرقاول سیلور

قرقاول سیلور نسبت به سایر قرقاول ها دارای رفتاری خشن تر است. به همین دلیل به این قرقاول ها پرنده نگهبان نیز می گویند. از دیگر مشخصات بارز این نژاد قرقاول می توان به هوش بالای آن اشاره کرد. هوش این پرنده به قدری بالاست که می تواند شکارچیان را تشخیص دهد و قبل از رسیدن آن‌ها از مکان مورد نظر دور شود. قرقاول سیلور معمولاً به صورت دسته جمعی زندگی می‌کند و با متوجه شدن خطر سایر هم دست های خود را نیز خبر می کنند تا آنها نیز بتوانند با زمان بیشتری که در اختیار دارند از دست شکارچیان و حیوانات مزاحم بگریزند.

محیط زندگی قرقاول سیلور

قرقاول نژاد سیلور در مکان هایی چون جنگلها و کوهها زندگی می کنند. قرقاول های سیلور در برابر بیماری ها مقاومت می کنند و این خصلت را دارند که بتوانند خود را با هر شرایط آب و هوایی تطبیق دهد. با توجه به چنین شرایطی کسانی که دوست دارند این نژاد از قرقاول را به صورت انبوه تولید کنند، کار آسانی را در پیش خواهند داشت.

فصل تخم گذاری قرقاول های سیلور

قرقاول های سیلور برعکس سایر نژادها که در فصل گرما شروع به تخمگذاری می کنند، فصل گرما را پایان تخمگذاری خود می‌دانند. معمولاً دوره تخمگذاری و تولید مثل قرقاول های سیلور از اواسط فروردین ماه شروع شده و تا اواسط شهریور ادامه می یابد..چنانچه قرقاول سیلور را به صورت پرورشی تولید می کنید توصیه می‌کنیم به اندازه کافی به آنها استراحت دهید تا بتوانند قوای جسمی خود را بعد از دوره تولید مثل و تخم گذاری تقویت نماید. با تقویت قوای جنسی می توانید در تخم گذاری این پرنده نیز در تاثیرگذار باشید. با تقویت آنها در طول سال ۲۰ تا ۳۰ عدد تخم بیشتر به دست خواهید آورد.

قرقاول نژاد نقره ای
قرقاول نژاد نقره ای

بیشتر بخوانید: قرقاول نژاد مسی را بیشتر بشناسید

شرایط نگهداری قرقاول نژاد سیلور

بهترین پوشش برای ایجاد بستری مطمئن جهت پرورش قرقاول سیلور استفاده از ماسه های نرم کنار ساحل است. اگر ماسه های نرم کنار ساحل را در اختیار نداشتید، می توانید از خاک دستی، کاه و سبوس برای ایجاد بستن نرم استفاده کنید. با استفاده از این محصولات می توانید بستری مناسب و عایق در برابر سرما و رطوبت را ایجاد کنید. اگر پرورش این پرنده را در سر می پرورانید حتماً ارتفاع لانه را با توجه به جثه این پرنده بالا بگیرید تا در هنگام رشد برای آن ایجاد مزاحمت نکند.

سن بلوغ قرقاول نژاد سیلور

قرقاول های نژاد سیلور معمولاً بعد از تولد لانه خود را ترک می‌کنند و به صورت مستقل به زندگی می پردازند. این بدین معنی نیست که پدر و مادر این قرقاول ها را به طور کامل رها می کند، بلکه از دور از آنها مراقبت می نمایند تا اسیر حیوانات وحشی و شکارچیان نشوند. سن بلوغ قرقاولهای سیلور وحشی حدود ۲ سال است. اما این سن در قراردادهای نژاد سیلور پرورشی می تواند تا یک سال کاهش یابد.

جفتگیری و تولید مثل قرقاول سیلور

قرقاول سیلور با شروع فصل جفت گیری شروع به ساخت قلمرو می کند و با حرکات نمایشی رضایت قرقاول ماده سیلور را برای جفتگیری جلب می نماید. بعد از جفت گیری نیز قرقاول سیلور نر قرقاول ماده را به طور کلی رها می‌کند و سمت قرقاول سیلور ماده دیگر می رود. به یاد داشته باشید قرقاولهای سیلور ماده می‌ توانند اسپرم را تا یک ماه در درون رحم خود نگهداری کنند.

تولید مثل قرقاول سیلور
تولید مثل قرقاول سیلور

بیشتر بخوانید:  قرقاول بلژیکی ( طلایی یا لیمویی ) را بیشتر بشناسید

تغذیه قرقاول نژاد سیلور

قرقاول نژاد سیلور از انواع دانه ها، گیاهان و حشرات به عنوان غذا استفاده می کنند. برای پرورش این پرنده نیز می توانید از خوراک صنعتی ماکیان، کنسانتره، دانه غلات، انواع سبزیجات و دان های مخصوص قرقاول استفاده کنید.

شما برای ما از نژاد قرقاول سیلور بنویسید

در این مطلب شما را به طور کامل با نژاد قرقاول سیلور، مشخصات ظاهری آن، فصل تخم گذاری، نحوه جفت گیری، سن بلوغ قرقاول نژاد سیلور، شرایط نگهداری و محیط زندگی این نژاد از قرقاول آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه ‌های گفته شده خالی دید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارند. اگر در پرورش این پرنده دارای تجربیات مفیدی هستید در صورت صلاحدید آن را نیز از طریق قسمت نظرات با مخاطبین سایت پرآور صنعت در میان بگذارد. چنانچه سوالی در این زمینه ذهن شما را درگیر کرده است آن را در انتهای همین مطلب کامنت کنید تا پشتیبانان سایت پرآور صنعت به آن پاسخ دهند. پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما به صورت جامع و تخصصی پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

مشخصات ظاهری قرقاول سیلور به چه صورت است؟

قرقاول سیلور معمولا دارای دم های بلند و پاهای کشیده است. پرهای این پرنده به رنگ سفید مایل به طوسی، سر نژاد قرقاول سیلور به رنگ قرمز بوده و دارای چشمانی مشکی و منقاری سفید رنگ است. از سینه تا پشت ران این پرنده نیز به رنگ مشکی می باشد.

محیط زندگی قرقاول سیلور چگونه است؟

قرقاول نژاد سیلور در مکان هایی چون جنگلها و کوهها زندگی می کنند.

قرقاول های سیلور در سا چند تخم می گذارند؟

۲۰ تا ۳۰ عدد

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *