با گوشت بوقلمون چی درست کنم؟ + [ غذا با گوشت بوقلمون ]

غذا با بوقلمون

با گوشت بوقلمون چی درست کنم؟  اولین سوالی است که در ذهن مخاطب هنگام خرید گوشت بوقلمون ایجاد می شود. با گوشت بوقلمون میتوان غذاهای خوشمزه ای درست کرد. گوشت بوقلمون را می توانید در انواع غذاها چون تهیه خورشت، کبابی، شنیسل، شکم پر، همراه با خوراک سبزیجات، سرخ شده، ماکارونی، باقالی پلو و بسیاری از گزینه های دیگر استفاده کرد. غذا با گوشت بوقلمون طعم بی نظیری به به شما هدیه خواهد داد. چنانچه دوست دارید غذا با بوقلمون را تجربه کنید تا انتهای مطلب سایت پرآور صنعت را همراهی نمایید.  برای این که بتوانید برای سوال با گوشت بوقلمون چی درست کنم؟ جواب مناسبی پیدا کنید 8 دقیقه از وقت خود را به خواندن این مطلب اختصاص دهید.

انواع غذا با گوشت بوقلمون

انواع غذا با گوشت بوقلمون را در این مطلب از سایت پرآور صنعت عنوان خواهیم کرد. خورشت بوقلمون، غذا با گوشت بوقلمون چرخ کرده، غذا با گوشت بوقلمون و برنج، بوقلمون سرخ شده، خورشت فسنجان، خورشت قورمه سبزی و خورشت بوقلمون جز غذاهایی است که طرز تهیه آن را در این مطلب از سایت پرآور صنعت آموزش خواهید دید.

غذا با بوقلمون، بوقلمون سرخ شده

دومین غذا با گوشت بوقلمون که آن را به شما آموزش خواهیم داد بوقلمون سرخ شده است.

مواد لازم:

  1.  سینه بوقلمون
  2. کلم بروکلی پخته 500 گرم
  3. پیاز پخته 500 گرم
  4. سیب زمینی پخته 500 گرم
  5. سوسیس 250 گرم 
  6. ورق کالباس 5 عدد
  7.  کره 250 گرم
  8. نمک و فلفل به مقدار کافی 

طرز تهیه بوقلمون سرخ شده

ابتدا بوقلمون را با دقت فراوان تمیز کنید و سپس ۱۰۰گرم کره را داخل قابلمه بریزید و به قابلمه اجازه دهید بر روی آتش داغ شود. بوقلمون ها را بعد از داغ شدن کره درون ظرف قرار دهید به طوری که دو طرف آن به خوبی طلایی رنگ شود. بعد از طلایی رنگ شدن بوقلمون ها چند عدد جعفری، هویج پیاز و نمک و فلفل را درون ظرف میریزیم و یک لیوان آب به آن اضافه می کنیم. به بوقلمون فرصت دهید تا به خوبی بپزد. چنانچه قبل از پختن بوقلمون آب تمام شد میتوانید دوباره با آن آب به اضافه نمایید. توجه داشته باشید در هنگام پخت بوقلمون اب نباید به طور کامل تبخیر شود بلکه باید چند قاشق انتهای قابلمه باقی بماند. بعد از پخت بوقلمون نوبت اسلایس کردن بوقلمون سرخ شده است. غذای شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید. این غذا با گوشت بوقلمون مخصوص کسانی است که دوست دارند غذا را به صورت سرخ شدن میل نمایند.

خورشت فسنجان با گوشت بوقلمون

یکی از بهترین غذاهایی که میتوان با گوشت بوقلمون طبخ کرد، فسنجان است. این غذا با گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت ها خوشمزه تر و متفاوت تر خواهد بود.

غذا با بوقلمون
غذا با بوقلمون

بیشتر بخوانید: خواص گوشت بوقلمون

مواد لازم

  1. گوشت سینه بوقلمون 500 گرم
  2. مغز گردو چرخ شده 500 گرم
  3. پیاز سرخ شده 4 قاشق سوپ خوری
  4. رب انار 5 قاشق سوپ خوری
  5. نمک و ادویه جات به میزان لازم

طرز تهیه خورشت فسنجان با گوشت بوقلمون

خورشت فسنجان با گوشت بوقلمون جز خورشت های آسان و خوشمزه است. برعکس نام سختی که دارد، بسیار آسان پخت می شود. برای طبخ خورشت فسنجان کافی است مواد لازم مانند پیاز، مغز گردو، آب و سینه بوقلمون را درون قابلمه بریزید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید. اجاق گاز را روی شعله متوسط بگذارید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شود. بعد از گذشت سه چهار ساعت رب انار را داخل ظرف بریزید و نیم ساعت فرصت دهید تا به خوبی جا بیفتد. خورشت فسنجان را بگذارید تا خنک شود. خنک شدن باعث خوشمزه تر شدن خورشت میشود. به همین راحتی می توانید یک غذا با بوقلمون را تجربه کنید.

قورمه سبزی با گوشت بوقلمون

با گوشت بوقلمون چی درست کنم؟ یکی از لذیذترین غذاهایی که میتوان در جواب این سوال به آن اشاره کرد قورمه سبزی با گوشت بوقلمون است. این غذا با بوقلمون طعم بی نظیر تری نسبت به گوشت مرغ و گوشت قرمز دارد. کافی است یکبار آن را امتحان کنید تا برای همیشه نظر خود درباره قورمه سبزی با سایر گوشت ها را تغییر دهید. در ادامه قصد داریم آموزش تهیه خورشت قورمه سبزی با گوشت بوقلمون را برای شما در نظر بگیریم.

مواد لازم

  1. گوشت بوقلمون 500 گرم
  2. لوبیا 100 گرم
  3. لیمو عمانی درسته 3 عدد
  4. گرد لیمو عمانی 1 قاشق غذاخوری
  5. پیاز سرخ شده 2 قاشق غذاخوری
  6. سبزی های مختلف شامل جعفری، تره، شنبلیله به مقدار مناسب
  7. روغن و نمک و فلفل به میزان لازم
غذا با بوقلمون
غذا با بوقلمون

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت بلدرچین

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با گوشت بوقلمون

قورمه سبزی یکی از بی نظیر ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود. هر کسی غذا را طبق سلیقه خود را با روش خود طبخ می کند. ما نیز در این مطلب روش مناسب خود را به شما ارائه خواهیم داد. در ابتدای کار گوشت بوقلمون، لوبیا، لیمو عمانی، پیاز و ۳ لیوان آب را در قابلمه میریزید و قابلمه را روی شعله متوسط قرار می دهد. بعد از گذشته یک ساعت سبزی های معطر را تفت داده و به همراه نمک و گرد لیمو به ظرف اضافه می کنید. حال به خوبی اجازه دهید تا خورشت قورمه سبزی شما و مواد با یکدیگر ترکیب شود. خورشت قورمه سبزی نیز همانند فسنجان نیاز به زمان دارد تا به خوبی جا بیفتد. توصیه ما این است بعد از تهیه خورشت  به آن نیم ساعت فرصت دهید تا خنک شود. خنک شدن به خوشمزه تر شدن خورش کمک می کند. چنانچه شما این غذا با گوشت بوقلمون را به طریق دیگری طبخ می کنید، روش خود را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت پرور صنعت به اشتراک بگذارید.

غذا با بوقلمون، خورشت بوقلمون

خورشت بوقلمون یکی از پاسخ های خوشمزه به سوال با بوقلمون چی درست کنم است؟ این غذا با بوقلمون درست شده و با سایر گوشت های سفید و قرمز خوشمزه نمی شود. این یک غذای اختصاصی با گوشت بوقلمون است.

مواد لازم

  1.  گوشت بوقلمون 500 گرم
  2.  سیب‌ زمینی  2 عدد
  3.  شوید خشک 2 قاشق غذاخوری
  4.  پیاز خلال شده 1 عدد
  5.  تخم آفتا‌بگردان 1 قاشق غذاخوری
  6. روغن‌ زیتون  4 قاشق غذاخوری
  7. نمک و زعفران  به میزان لازم

طرز تهیه خورشت بوقلمون

برای تهیه خورشت بوقلمون، ابتدا بوقلمون های خریداری شده را به قطعات بسیار کوچک تبدیل می کنید. بعد از خرد کردن گوشت بوقلمون آن را  با پیاز و زعفران طعم دار میکنید. حال به گوشت مورد نظر یک ساعت درون یخچال فرصت دهید تا به خوبی طعم پیاز و زعفران را به خود بگیرد. بعد از طعم دار شدن گوشتها  آن را با پیاز و روغن زیتون تفت دهید. هنگامی که افتادن تفت دادن تمام شد سه لیوان آب به آن اضافه کنید و ۴۵ دقیقه آن را روی اجاق گاز بگذارید. حرارت اجاق گاز باید ملایم باشد. حالا نوبت اضافه کردن سیب زمینی و تخم آفتابگردان است. اجازه دهید این دو با یکدیگر به خوبی پخته شود. بعد از پخته شدن شما می توانید این غذا با بوقلمون را سرو کرده و نوش جان کنید.

غذا با گوشت بوقلمون چرخ کرده

کسانی که دوست دارند با گوشت بوقلمون چرخ کرده غذا درست کنند می‌توانند سراغ غذاهایی مانند کتلت، ماکارونی، استانبولی، لوبیا پلو و کباب تابه ای برود. این غذاها با گوشت بوقلمون بسیار خوشمزه بوده و کالری کمتری دارند. برای تهیه هر یک از غذاهای فوق می توانید از دستور های قدیمی استفاده کنید فقط گوشت بوقلمون چرخ کرده را جایگزین گوشت گوساله گوسفند و مرغ کنید.

فوت و فن پخت گوشت بوقلمون

کسانی که با گوشت بوقلمون غذا درست می کنند به خوبی می دانند که با توجه به نوع غذا فوت و فن پخت گوشت بوقلمون متفاوت خواهد بود. گوشت بوقلمون طبعی گرم و خشک داشته و برای رفع این طبع باید آنها را قبل از کباب با زعفران و پیاز طعم دار کنید. استفاده از کره در هنگام کباب نیز می تواند بسیار کارساز باشد. یکی دیگر از فوت و فن پخت گوشت بوقلمون در هنگام خورشت زیادن نپختن  آن است. این کار باعث می شود آب به راحتی به درون شریان های گوشت نفوذ کند و ماندگاری داشته باشد. در سرخ کردن نیز می توانید از همین تکنیک استفاده کنید.

غذا با بوقلمون
غذا با بوقلمون

غذا با گوشت بوقلمون و برنج

بسیاری از افراد دوست دارند غذا با گوشت بوقلمون را همراه با برنج میل نمایند. این افراد می‌توانند سراغ غذاهایی چون فسنجان، قورمه سبزی، بوقلمون سرخ شده، بوقلمون شکم پر، بوقلمون کبابی، خورش اسفناج و خورش بوقلمون بروند. با استفاده از این غذاها به راحتی می توانید گوشت این پرنده را با برنج میل کنید. برای طرز تهیه غذاهای گفته شده می توانید از طرز تهیه غذاهای مختلف با گوشت بوقلمون که در این مطلب به آنها اشاره کردیم استفاده کنید.

روش طبخ بوقلمون

همانطور که گفتیم می توانید با گوشت بوقلمون انواع خوراک، کتلت، خورشت و کباب را تهیه کنید. برای طعم دار کردن قره قروت، رب انار و الوچه استفاده کنید. برای باقالی پلو می‌توانید از ساق، ماهیچه و گردن بوقلمون استفاده نمایید. ماهیچه های بوقلمون وزن ایده آلی داشته و برای چهار نفر کافی میباشد. بال و کتف بوقلمون می تواند یکی از گزینه های مناسب برای کباب باشد. همچنین می توانید از ساعد بوقلمون که از گوشت لطیف و خوشمزه برخوردار است در سالاد ها و خوراک استفاده کنید.

غذا با بوقلمون
غذا با بوقلمون

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلدرچین رستورانی

شما برای ما از طرز تهیه غذا با بوقلمون بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با طرز تهیه غذا با بوقلمون آشنا کردیم. کسانی که همیشه برای آنها سوال بود که با گوشت بوقلمون چی درست کنیم؟ در این مطلب می توانند جواب های گوناگونی را دریافت نمایید. چنانچه شما برای طرز تهیه غذا با گوشت بوقلمون از روش های گوناگونی استفاده می کنید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین از این طریق می‌توانید سوالات خود را  با ما مطرح نمایید تا پشتیبانان سایت پرآور صنعت به آنها پاسخ دهند. امیدواریم با استفاده از این مطلب یک غذای خوشمزه و حس بی نظیر به شما هدیه داده باشیم.

سوالات متداول

انواع غذا با گوشت بوقلمون را نام ببرید؟

بوقلمون سرخ شده، خورشت فسنجان، خورشت قورمه سبزی و خورشت بوقلمون

فوت و فن پخت گوشت بوقلمون در غذا با بوقلمون چگونهاست؟

گوشت بوقلمون طبعی گرم و خشک داشته و برای رفع این طبع باید آنها را قبل از کباب با زعفران و پیاز طعم دار کنید. استفاده از کره در هنگام کباب نیز می تواند بسیار کارساز باشد. یکی دیگر از فوت و فن پخت گوشت بوقلمون در هنگام خورشت زیادن نپختن آن است. این کار باعث می شود آب به راحتی به درون شریان های گوشت نفوذ کند و ماندگاری داشته باشد. در سرخ کردن نیز می توانید از همین تکنیک استفاده کنید.

انواع غذا با گوشت بوقلمون که با برنج سرو می شود را نام ببرید؟

فسنجان، قورمه سبزی، بوقلمون سرخ شده، بوقلمون شکم پر، بوقلمون کبابی، خورش اسفناج و خورش بوقلمون

طاعتی
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • فرحناز 24 اسفند 1401 / 6:25 ب.ظ

    من با گوشت بوقلمون حلیم و حلیم بادمجان درست می گنم خیلی هم خوشمزه است همان روش پخت حلیم یا حلیم بادمجان هست به جای گوشت گوسفند گوشت بوقلمون ترجیحا سینه می گزاریم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *