غذای کبک در قفس + [ مناسب ترین غذای کبک در منزل ]

غذای کبک در قفس

یکی از مهمترین نکات در پرورش کبک غذای آن است. معمولا کسانی که این پرنده را در قفس پرورش می دهند با خیالی آسوده تر به سراغ سایر نکات می روند. یکی از این نکات غذای کبک در قفس (Quebec food in cages) است. کسانی که پرورش کبک را در قفس انجام می دهند باید بدانند که چه نوع غذایی برای کبک در قفس استفاده کنند تا بتوانند نیازهای رشد و تخم گذاری این پرنده را تامین نمایند. در این مطلب از سایت پرورش صنعت قصد داریم شما را با غذای کبک در قفس که موجب رشد و افزایش تخم گذاری آن می شود، آشنا کنیم. توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

مهمترین موارد غذای کبک در قفس

از مهمترین مواردی که باید در غذای کبک گنجانده شود، می ‌توان به پروتئین ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد انرژی زا اشاره کرد. در کنار تمام این گزینه ها آب نیز یکی از مهم ترین ارکان غذای کبک در قفس به شمار می ‌رود. کسانی که پرورش این پرنده را در قفس انجام می ‌دهند باید به خوبی بتوانند این گزینه ها را برای رشد سریع تر و کیفیت بهتر گوشت و فروش تخم آنها تهیه کنند.

مهمترین موارد غذای کبک در قفس
مهمترین موارد غذای کبک در قفس

بیشتر بخوانید: غذای بلدرچین تخمگذار

آب، موارد مهم غذای کبک در قفس

آب از موارد مهم غذای کبک در قفس  به شمار می ‌رود. چنانچه این پرنده را در قفس و یا بستر پرورش می دهید، توصیه می کنیم آب را در جیره غذایی آن بگنجانید. چنانچه به کبک آب به میزان کافی نرسد، ممکن است از پا درآید و یا میلی به خوردن غذا نداشته باشد. آب باعث هضم بهتر غذا و جذب مواد مغذی به بدن کبک می شود. همچنین آب می تواند دمای بدن این پرنده ها را به صورت خودکار تنظیم نماید و نیازی به رعایت استانداردهای دمایی ندارد. همچنین از طریق آب می توانید ویتامین ها و آنتی بیوتیک ها را به بدن برسانید. علاوه بر ویتامین ها و آنتی بیوتیک ها شما می توانید داروها را به وسیله آب به بدن کبک ها برسانید. آب مهم ترین مورد غذای کبک در قفس به شمار می رود که باید به درستی تهیه شود.

مواد معدنی

در کنار آب و مواد غذایی باید مواد معدنی مورد نیاز بدن کبک را در غذا در جیره غذایی کبک قرار دهید. غذای کبک در قفس باید حاوی مواد معدنی باشد. این مواد معدنی شامل: فسفر، سدیم، کلر، پتاسیم، منیزیم و کلسیم می باشد. هر کدام از این مواد می توانند به استخوان سازی، تخمگذاری بیشتر، مقاوم سازی بدن کبک در مقابل انواع بیماری ها کارساز باشد.

ویتامین ها

از دیگر مواردی که باید در برنامه غذایی کبک گنجانده شود ویتامین‌ها است. غذای کبک در قفس علاوه بر مواد معدنی باید شامل ویتامین ها نیز باشد. ویتامین ها می توانند بدن کبک در برابر بیماری ها را مقاوم سازند، به رشد و بلوغ آنها کمک نمایند، در برابر کم خونی مبارزه نمایند و بدن آنها را برای رشد و مقاوم سازی آماده کنند.

پروتئین

مورد بعدی که باید در جیره غذایی کبک جای گیرد، پروتئین است. پروتئین جزء مهمترین موارد غذای کبک در قفس است. چنانچه پروتئین ها در جیره غذایی کبک وجود نداشته باشند با ریزش پر، کیفیت پایین، تخمگذار گله مادر، جفتگیری بیماری کانیبالیسم مواجه خواهند شد.

مناسب ترین غذا برای کبک در قفس

از مناسب ترین غذای کبک در قفس می ‌توان به کنسانتره مخصوص پرورش کبک اشاره کرد. کنسانتره حاوی دانه های غلات، فسفر، کلسیم و سدیم بوده در آن می‌ توان مواد ویتامینه و مکمل های معدنی بسیار مفیدی را نیز یافت کرد. در کنار کنسانتره می توانید از انواع حشرات، میوه ها، دانه ها و ریشه داروهای گیاهی در غذای کبک استفاده کرد. در کنار تمامی موضوعات از نقش مهم آب غافل نشوید.

مناسب ترین غذا برای کبک در قفس
مناسب ترین غذا برای کبک در قفس

بیشتر بخوانید: غذای بلدرچین در منزل

میزان غذای کبک در قفس

کبک در روز به طور متوسط ۳۰ گرم دان مصرف می کند. یک جوجه از آغاز و پرورش تا ۳۰ روزگی ۳۷۰ گرم تا پایان ماه دوم ۱۲۰۰ گرم و تا پایان ماه سوم ۲۲۰۰ گرم غذا مصرف می نماید. توجه داشته باشید با توجه به شرایط بدنی کبک باید میزان غذای آن را را تغییر دهید.

غذای جوجه کبک تازه متولد شده

معمولاً برای این که جوجه کبک به دوران بلوغ برسد باید در جیره غذایی آنها از پروتئین به میزان ۲۸ درصد استفاده کرد. کنسانتره یکی از بهترین گزینه ها برای غذای جوجه کبک تازه متولد شده به شمار می‌رود. اما توجه داشته باشید کنسانتره باید به‌ خوبی آسیاب شده باشد تا به راحتی وارد بدن کبک شود و بدن این برنده نیز بتواند به آسانی آن را جذب خود نماید. در کنار کنسانتره می توانید در هفته اول پروتئین به میزان ۲۸ درصد و از هفت روز به بعد پروتئین به میزان ۱۶ الی ۱۸ گنجانده شود.

غذای جوجه کبک یک روز چیست؟

غذای جوجه کبک یک روز چیست؟ یکی از سوالاتی است که بسیاری از متقاضیان از ما می پرسند. شما برای اینکه بتوانید بهترین بازخورد را از غذای جوجه کبک یک روز داشته باشید، می ‌توانید از کنسانتره استفاده کنید. کنسانتره می تواند تمامی احتیاجات بدن جوجه کبک را به به خوبی فراهم کند. جوجه کبکی که شما آن را در قفس پرورش خواهید داد با استفاده از کنسانتره می تواند احتیاجات غذای خود را به دست آورده و رشد نماید. برخی از افراد نیز برای ایجاد ایمنی در سیستم بدن جوجه کبک از محلول آب، شکر و ویتامین استفاده می کنند. استفاده از آب، شکر و ویتامین را زمانی به شما توصیه می کنیم که یک دامپزشک آن را تایید کرده باشد.

غذای جوجه کبک یک روز چیست؟
غذای جوجه کبک یک روز چیست؟

بیشتر بخوانید: غذای جوجه بلدرچین

قیمت غذای کبک

قیمت غذای کبک می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. یکی از این موارد کیفیت آن است. هر چقدر غذای کبک در قفس از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، بالطبع قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. دومین عاملی که می تواند بر بر قیمت غذای کبک در قفس از تاثیرگذار باشد، برند آن است. معمولاً برندهای شناخته با توجه به کیفیت بهتری که دارند، قیمت بالاتری را نیز ارائه می دهند. برای خرید دان کبک توصیه می کنیم سایت های معتبر را انتخاب نمایید تا بعد در هنگام پرورش به مشکل نخورید.

شما برای ما از غذای مناسب کبک در قفس بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم بهترین غذای کبک در قفس را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که چه موادی با اضافه کردند به آن باعث رشد این پرنده و کسب و کار شما می شود. چنانچه گزینه دیگری را مایل هستید تا به گزینه مورد نظر اضافه کنید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود در را از پشتیبانان سایت پرآور صنعت بپرسید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

مهمترین موارد غذای کبک در قفس چه مواردی هستند؟

از مهمترین مواردی که باید در غذای کبک گنجانده شود، می ‌توان به پروتئین ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد انرژی زا اشاره کرد

مناسب ترین غذا برای کبک در قفس چه غذایی است؟

از مناسب ترین غذای کبک در قفس می ‌توان به کنسانتره مخصوص پرورش کبک اشاره کرد. کنسانتره حاوی دانه های غلات، فسفر، کلسیم و سدیم بوده در آن می‌ توان مواد ویتامینه و مکمل های معدنی بسیار مفیدی را نیز یافت کرد.

میزان غذای کبک در قفس چقدر است؟

کبک در روز به طور متوسط ۳۰ گرم دان مصرف می کند. یک جوجه از آغاز و پرورش تا ۳۰ روزگی ۳۷۰ گرم تا پایان ماه دوم ۱۲۰۰ گرم و تا پایان ماه سوم ۲۲۰۰ گرم غذا مصرف می نماید.

طاعتی
دیدگاه کاربران
۴ دیدگاه
  • پدرام 4 دی 1400 / 6:16 ب.ظ

    سلام .من میخام کبک رو در منزل پرورش بدم کمکم کنید که از کجا شروع کنم.

  • پدرام 4 دی 1400 / 6:16 ب.ظ

    سلام .من میخام کبک رو در منزل پرورش بدم کمکم کنید که از کجا شروع کنم.ممنون میشم ازتون

    • طاعتی 5 دی 1400 / 3:12 ب.ظ

      مطلب رو دوباره بخونید اطلاعت کاملی درباره نحوه شروع به شما داده میشه

  • محمدهاشم حیدری 21 اردیبهشت 1402 / 1:58 ب.ظ

    تشکر از معلومات شما.
    خواستم نوع غلات را که بنام کستانتره یادآور شدیدنام ببرید، خون تصویر از کیفیت خوب برخوردار نیست، قابل شناخت نمیباشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *