غذای جوجه کبک چیست؟ + [ غذای جوجه کبک تازه متولده ]

غذای جوجه کبک

غذای جوجه کبک یکی از مهمترین و ضروری ترین موارد در رشد این پرنده است. غذای جوجه کبک باید به نحوی باشد که بتواند تمام نیازهای ابتدایی آن را برای رشد تامین کند. چنان که بتوانید به بهترین شکل این مورد مهم و ضروری را فراهم کنید پرورش کبک برای شما یک امر تخصصی و کاملاً شیرین میشود. به دلیل مزایای بیش از اندازه گوشت و تخم کبک متقاضیان  بسیار زیادی برای خرید آن اقدام می کنند. اما زمانی متقاضیان می توانند به مشتری همیشگی تبدیل شوند که شما بتوانید با در نظر گرفتن غذایی مناسب و سرشار از املاح معدنی و مواد پروتئین محصولات بی نظیری را به بازار عرضه کنید. چنانچه به جوجه کبک ها  غذای مناسبی نرسد دچار عدم رشد و تضعیف سیستم ایمنی بدن آنها می شود.

چنانچه دوست دارید با صفر تا صد غذای جوجه کبک آشنا شوید می توانید تا انتهای مطلب با سایت پرآور صنعت همراه باشید. مطالعه این مطلب به پنج دقیقه زمان نیاز دارد.

غذای جوجه کبک تازه متولده

غذا در پرورش کبک و سایر پرندگان حرف اول را میزند. مناسب ترین زمان برای تامین و شروع تغذیه جوجه کبک ۱۸ ساعت بعد از بیرون آمدن آن از تخم است. در این فاصله زمانی رطوبت های اضافی بدن جوجه کبک به خوبی خشک شده و کیسه زرده برای جذب شدن به بدن مراحل مورد نظر خود را طی می کند. یکی از مهمترین نکاتی که در این مواقع باید به آن توجه کنید این است که جوجه را بیش از ۲۴ ساعت در درون دستگاه قرار ندهید زیرا بدن آن دچار کم آبی شده و بر اثر گرسنگی تلف میشود.

جایگاه مناسب برای جوجه ها

یکی از مهمترین قدم ها برای رشد جوجه کبک استفاده از جایگاه مناسب و تمیز برای آن است. بعد از خروج جوجه ها از دستگاه جوجه کشی کمی آب شیرین و محلول الکترولیت را به خورد جوجه بدهید این عامل می تواند اقدامات لازم برای به دست آوردن اشتهای جوجه کبک را انجام دهد. برای اینکه بتوانید جوجه های کوچکتر را ترغیب به خوردن غذا کنید می توانید از چند جوجه بزرگ در گله آنها استفاده نمایید. توجه داشته باشید غریزه جوجه به شکلی است که هر چیزی را به عنوان غذا می بیند و آن را نوک میزند. وجود جوجه های بزرگتر یک الگو سازی را در ذهن جوجه های کوچکتر ایجاد می کند تا بتوانند برای تهیه غذا اقدامات لازم را انجام دهند.

توجه داشته باشید جوجه هایی که بدون مادر هستند حتماً باید الگوی حرکتی را به بهترین شکل یاد بگیرند. چنانچه آنها حرکت نکند شما باید آنها را ترغیب به حرکت کنید. اما این تغییر حرکت نباید موجب استرس در جوجه کبک ها شود.

مناسب ترین غذا برای جوجه کبک

غذای جوجه کبک باید تمام استانداردها و نیازهای بدن را تامین کند. املاح معدنی، مواد پروتئین و ویتامینه جزء ضروری ترین موارد هستند که باید در هنگام تهیه غذای جوجه کبک به آنها توجه ویژه شود.  مناسب ترین غذا برای جوجه کبک در روزهای ابتدایی شامل ۲۸ درصد پروتئین است. پروتئین مورد نیاز در روزهای ابتدایی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، زیرا تمام انرژی بدن جوجه کبک را پروتئین ها در این مواقع تامین می کنند.

غذای جوجه کبک
غذای جوجه کبک

حتما بخوانید: خواص تخم کبک

میزان غذای مصرفی جوجه کبک ها

هر چقدر مواد و نوع غذای جوجه کبک مهم باشد، میزان آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هر جوجه کبک در روز به ۳۰۰ کالری نیاز دارد. شما می توانید به صورت روزانه و غذای مصرفی جوجه کبک ها را از ۸ گرم شروع کنید و تا زمانی که به سن بلوغ برسد، آن را روزانه به ۳۳ گرم برسانید. توجه داشته باشید با توجه به غذای در نظر گرفته وزن کبک از ۱۸ گرم باید به ۴۸۰ گرم برسد.  جوجه کبک ها به نسبت بلدرچین ها  دان مصرفی بیشتری را استفاده می کنند و سرعت رشد کمتری دارند به همین دلیل قیمت های ارائه شده محصولات کبک بیشتر از محصولات بلدرچین خواهد بود.

نوردهی در جوجه کبک ها

علاوه بر غذا عوامل دیگری می تواند بر رشد جوجه کبک ها موثر باشند، یکی از این عوامل نوردهی است. نوردهی در روزهای ابتدایی جوجه کبک به صورت ۲۴ ساعت است. در نظر گرفتن این نوردهی میتواند میل غذایی جوجه کبک ها را افزایش دهد.

مناسب ترین موارد برای غذای جوجه کبک

کبک وحشی به راحتی هرچه تمام تر می تواند در طبیعت از حشرات و دانه های گیاهی به عنوان وعده های غذایی خود استفاده کنند. اما شما نمی توانید در کبک های پرورشی این غذاها را مورد استفاده قرار دهید. در کبکهای پرورشی باید غذاهایی چون کنجاله سویا، دانه ذرت، کنجاله آفتابگردان، گندم، جو، پودر صدف و روغن صدف را مورد استفاده قرار دهید. نمک و ریز مغزها نیز جزو موارد مهمی هستند که باید در غذای جوجه کبک آنها را جای دهید.

شما می توانید غذای مورد نیاز برای جوجه کبک را از بازار و یا سایت های معتبر خریداری کنید. چنانچه نمی خواهید هزینه زیادی را بابت غذای جوجه کبک انجام دهید می توانید با استفاده از میکسر و پودر ذرت و تخم مرغ آبپز غذای مورد نظر را برای جوجه کبک ها فراهم کنید. توجه داشته باشید حشرات نیز می‌توانند در این مواقع به کمک شما بیایند.

توصیه مهم: یکی از مهم ترین توصیه ها، جیره نویسی غذای جوجه کبک است. کسانی که تجربه کافی برای جیره نویسی را ندارند نباید در ابتدای کار بدون داشتن تجربه این کار را انجام دهند برای این کار توصیه می‌کنیم از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید و یا در ابتدای کار جیره نویسی غذای جوجه کبک را به آنها واگذار کنید.

غذای جوجه کبک
غذای جوجه کبک

حتما بخوانید: پرنده کبک

شما برای ما از غذای جوجه کبک را بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با صفر تا صد غذای جوجه کبک آشنا کنیم. اگر تجربیات متفاوتی در این زمینه دارید و مایلید تجربیات خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. قسمت نظرات بهترین محل برای انتقال تجربیات شما در این زمینه است. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات مورد نظر را خود را با پشتیبان سایت ما مطرح کنید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ بدهند.

سوالات متداول

غذای جوجه کبک تازه متولده چیست؟

آب شیرین و محلول الکترولیت

مناسب ترین موارد برای غذای جوجه کبک چیست؟

کنجاله سویا، دانه ذرت، کنجاله آفتابگردان، گندم، جو، پودر صدف و روغن صدف

میزان غذای مصرفی جوجه کبک ها چقدر است؟

هر جوجه کبک در روز به ۳۰۰ کالری نیاز دارد. شما می توانید به صورت روزانه و غذای مصرفی جوجه کبک ها را از ۸ گرم شروع کنید و تا زمانی که به سن بلوغ برسد، آن را روزانه به ۳۳ گرم برسانید. توجه داشته باشید با توجه به غذای در نظر گرفته وزن کبک از ۱۸ گرم باید به ۴۸۰ گرم برسد.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *