علت آویزان شدن بال جوجه مرغ + [ بررسی تمام بیماری ها، پیشگیری و درمان ]

علت آویزان شدن بال جوجه مرغ

آویزان شدن بال جوجه مرغ یکی از مشکلاتی است که بسیاری از پرورش دهندگان مرغ با آن دست و پنجه نرم می کند. اگر در پی منشا این بیماری هستید و نمی دانید چگونه آن را درمان کنید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. پرآور صنعت در این مطلب شما را با علت آویزان شدن بال جوجه مرغ منشاء آن پیشگیری و درمان آشنا خواهد کرد. بعد از مطالعه این مطلب دیگر نگران این بیماری در کسب و کار خود نباشید و با خیال راحت به کسب و کار خود ادامه دهید. مطالعه این مطلب ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

چه بیماری هایی باعث آویزان شدن بال جوجه مرغ می شود؟

بیماری آویزان شدن بال جوجه مرغ به غیر از آویزان شدن بال ها علائم دیگری نیز با خود به همراه دارد. هرگاه دیدید همراه با بال، پاهای جوجه مرغ به زمین کشیده می شود بدانید به نیوکاسل مبتلا شده است. می تواند یکی از اصلی ترین دلایل مبتلا شدن جوجه به این بیماری باشد. بیماری تریکو مونیازیس از دیگر بیماری هایی است که می تواند علت آویزان شدن بال جوجه مرغ باشد. بیماری سالمونلوز سومین بیماری است که می تواند جوجه های شما را به آویزان شدن بال مبتلا کند. در ادامه مطلب تمامی این بیماری ها را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد و حتی خواهیم گفت به جز آویزانی چه تبعات دیگری را با خود به همراه خواهد داشت.

چه بیماری هایی باعث آویزان شدن بال جوجه مرغ می شود؟
چه بیماری هایی باعث آویزان شدن بال جوجه مرغ می شود؟

با یک کلیک با بیماری مرغ در تابستان به طور کامل آشنا شوید

بیماری نیوکاسل مهمترین عامل برای آویزان شدن بال جوجه مرغ

یکی از مهمترین عوامل برای آویزان شدن بال جوجه مرغ بیماری نیوکاسل است. بسیاری از محققان علت آویزان شدن بال جوجه مرغ را بیماری نیوکاسل می‌دانند و منشا این بیماری را در نیوکاسل می بینند. این بیماری میتواند کسب و کار شما را به خطر بیاندازد.

نشانه های بیماری نیوکاسل

آویزان شدن بال جوجه مرغ، تنفس نامنظم، اسهال آبکی سبز، تورم سر و گردن، پیچ خوردگی سر و گردن به سمت بدن، کشیده شدن پاها روی زمین، تشنج و فلجی از جمله نشانه هایی هستند که جوجه مرغ در هنگام ابتلا به نیوکاسل آنها را از خود بروز میدهد. با استفاده از این نشانه ها به راحتی هرچه تمام تر می توانید این بیماری را تشخیص دهید.

راه های انتقال بیماری نیوکاسل

یکی از بزرگترین معایب بیماری نیوکاسل تلفات بسیار بالای آن است معمولاً جوجه هایی که آویزان شدن بال را به همراه دارند باید زودتر از بقیه قرنطینه شده و معالجه شود این بیماری از فضولات ترشحات و تماس مستقیم جوجه مرغ ها با یکدیگر انتقال خواهد یافت. نکته جالب درباره این بیماری تاثیر مستقیم آن بر اندام های حسی گوارشی و تنفسی مرغ می باشد. در برخی از مواقع آب آلوده غذای آلوده تجهیزات آلوده تخم مرغ های حاصل از مرغ های مادر آلوده دستگاه جوجه کشی می تواند بزرگ ترین راه انتقال این بیماری باشد.

راههای درمان و پیشگیری بیماری نیوکاسل

مهم ترین و راحت ترین راه برای جلوگیری از نیوکاسل و آویزان شدن بال جوجه مرغ قرنطینه و دور نگه داشتن جوجه های بیمار از جوجه های سالم است. برای قرنطینه می توانید از قفس مرغ استفاده کنید. قفس مرغ شرایطی را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید به راحتی هرچه تمام تر جوجه مرغ های بیمار را از جوجه مرغ های سالم دور نگه داشته و به مداوای آنها بپردازید.  ضدعفونی کردن فضا از دیگر عواملی است که می‌تواند بیماری نیوکاسل را از بین ببرد. واکسیناسیون نیز می توانند بسیار مهم و موثر باشد.

بیماری تریکو مونیازیس، علت آویزان شدن بال جوجه مرغ

یکی دیگر از عواملی که میتواند علت آویزان شدن بال جوجه مرغ باشد بیماری تریکو مونیازیس است. از مهمترین نشانه های این بیماری بال های شل و آویزان است. از دیگر عواملی که می‌تواند علائم بیماری باشد لاغری، کاهش اشتها، دوره بیماری طولانی، انگل و چرت زدن اشاره کرد.

بیماری تریکو مونیازیس، علت آویزان شدن بال جوجه مرغ
بیماری تریکو مونیازیس، علت آویزان شدن بال جوجه مرغ

راه های انتقال بیماری تریکو مونیازیس

بیماری تریکو مونیازیس از راه های مختلفی چون غذا و آب آلوده، مادر آلوده و تجهیزات آلوده انتقال خواهد یافت. برای این که بتوانید راه های انتقال بیماری را ببندید می توانید از روش های زیر استفاده نمایید. 

راه های پیشگیری از بیماری تریکو مونیازیس

اگر دوست دارید بیماری آویزان شدن بال جوجه مرغ صنعت شما را با ضرر همراه نکند، باید مسائل بهداشتی را مو به‌ مو اجرا کنید و ضدعفونی کردن فضا را هر ۲ تا ۴ هفته انجام دهید. عامل بعدی که می تواند از این بیماری پیشگیری کند، استفاده از ویتامین A بسیار زیاد در جیره غذایی مرغ است. این ویتامین می‌تواند مقاومت و سیستم ایمنی بدن جوجه مرغ ها را در این شرایط بالا ببرد. توجه داشته باشید قفس مرغ در این شرایط نیز می تواند برای تجزیه و تحلیل جوجه مرغ های سالم و غیرسالم به شما کمک کند. همچنین با داشتن سینی فضولات شرایط را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید به بهترین شکل فضای بهداشتی را برای جوجه مرغ ها فراهم آورید.

بیماری سالمونلوز، علت آویزان شدن بال جوجه مرغ

بیماری سالمونلوز از دیگر علتهای آویزان شدن بال جوجه مرغ است. این بیماری جز بیماری های بسیار شایع در بین طیور است که در اثر آلودگی به باکتری ایجاد می شود. توجه داشته باشید این بیماری نه‌تنها در طیور و مرغ ها بلکه در انسان ها نیز دیده شده است. این بیماری می تواند از انسان به پرنده و از پرنده به انسان انتقال یابد.

راه های تشخیص بیماری سالمونلوز

یکی از مهمترین راه های تشخیص این بیماری آویزان شدن بال جوجه مرغ است. هرگاه دیدید پرنده دچار بی‌اشتهایی و افتادگی بال شده بدانید به این بیماری مبتلا شده است. به جز افتادگی بال، تولید تخم مرغ کم کیفیت، اسهال، عدم وزن گیری پرنده و مقعد آلوده می تواند از دیگر عامل های انتقال دهنده این بیماری باشد.

بیماری سالمونلوز، علت آویزان شدن بال جوجه مرغ
بیماری سالمونلوز، علت آویزان شدن بال جوجه مرغ

راه های پیشگیری و درمان بیماری سالمونلوز

در این بیماری نیز جدا کردن جوجه مرغ های بیمار از جوجه مرغ های سالم می تواند بهترین راه پیشگیری و درمان باشد. برای درمان این بیماری می توانید از آنتی بیوتیک ها نیز استفاده کنید. ضدعفونی کردن فضا از دیگر روش هایی است که می توانید با استفاده از آن پیشگیری و درمان این بیماری را به همراه داشته باشید. یک نکته بسیار مهم در جدا کردن جوجه مرغ های بیمار و جوجه مرغ های سالم استفاده از تجهیزاتی مانند قفس است. قفس مرغ می‌تواند شرایطی را برای شما فراهم کند تا بتوانید به بهترین شکل تفکیک جوجه های سالم و غیرسالم را انجام دهید. همچنین قفس های ضد زنگ سایت پرآور صنعت به شما کمک می کند تا بتوانید با خیال راحت به شستشو و ضد عفونی قفس ها بپردازید زیرا این قفس ضمانت ۱۰ ساله شستشو دارد.

شما هم برای ما از علت آویزان شدن بال جوجه مرغ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با علت آویزان شدن بال جوجه مرغ و بیماری هایی که می توانست موجب این عامل شود، آشنا کردیم. چنانچه شما از روش دیگری برای پیشگیری و درمان آویزان شدن بال جوجه مرغ استفاده می کنید می توانید با استفاده از قسمت نظرات روش های خود را با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید از این طریق سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا پشتیبان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

علت آویزان شدن بال جوجه مرغ کدام بیماری ها هستند؟

بیماری نیوکاسل بیماری تریکو مونیازیس بیماری سالمونلوز

منشا و علت اصلی آویزان شدن بال جوجه مرغ کدام بیماری است؟

بیماری نیوکاسل

مهمترین نشانه بیماری تریکو مونیازیس در جوجه مرغ چیست؟

بال های شل و آویزان در جوجه مرغ ها

طاعتی
دیدگاه کاربران
۹ دیدگاه
  • معصومی 31 مرداد 1401 / 8:24 ب.ظ

    باسلام،جوجه مرغ من یک ماهه هست۵ روزه بالش آویزون میشه وپاهاش هم کمی سست شده ومثل بقیه جوجه ها این طرف وآن طرف نمیره وبیشتر کز می کنه ومیشینه،ولی اشتهایش خوب هست.از وقتی اینجوری شده از دام پزشکی براش ویتامین دادن،از وقتی اون ومی خوره کمی بهتره ولی کامل خوب نشده،به نظرتون آنتی بیوتیک لازم هست بدم.

    • طاعتی 1 شهریور 1401 / 3:27 ب.ظ

      به درمانی که دامپزشک در نظر گرفته ادامه بدید

    • من 24 اردیبهشت 1402 / 6:52 ب.ظ

      سلام میشه بگی جوجه تو چجوری بعد درمان کردی منم جوجه هم اینجوری شده

  • معصومی 31 مرداد 1401 / 8:26 ب.ظ

    ولی مدفوعش طبیعی هست.لطفا راهنمایی کنید

  • امیر 12 خرداد 1402 / 0:06 ق.ظ

    سلام میتونید بالش رو تقریبا اون قسمتی که فقط پر موجوده نه خود بال رو قیچی کنید پر رو که قیچی کنید خوب میشه اگه بالش اویزونه خودم تاحالا خیلی تجربه داشتم

  • الناز 25 تیر 1402 / 9:18 ب.ظ

    سلام من امروز حواسم نبود پا گذاشتم رو بال جوجه بعد الان خوب نمیتونه راه بره درمانی داره یا میمیره لطفا راهنمایی بفرمایید

    • مدیریت سایت 22 مرداد 1402 / 11:54 ق.ظ

      سلام دوست عزیز، نه فقط اذیتش نکنید و بزارید استراحت کنه

  • مریم 25 مرداد 1402 / 4:05 ب.ظ

    سلام جوجه مرغام سه هفته شونه یه سریا بلهاشون آویزونه وخس خس میکنه چی بدم بهشون خوب بشن ممنون میشم راهنماییم کنید

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 1:38 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، این مورد ممکنه در اثر گرمای زیاد باشه. دمای محیط پرورش چند درجه هستش؟
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *